Ateho  Elekma

1st:n kotterot(*paalaukselta pelastettu V70 T5 '01* & Chevy '85 & V70 '01)

  • 188 Vastauksia
  • 59576 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #30 : 28.11.2015, 23:38:16 »
Kävinpä tänäiltana reippaan parituntisen taas touhuamassa tämän parissa



Saavutuksina sain lokarin etu- ja takareunan hitsailtua, sekä askartelin ja heppailin ton sivun paikalleen :)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #31 : 29.11.2015, 10:00:46 »
Sanokee, jos alkaa kyllästyttää kuvat yhdestä ja samasta palapelin kasailusta :D

Älähän nyt, nämä ovat juuri parhaita. Ja sillä tavalla informatiiviisia muille vastaavanlaisten ongelmien parissa ähräileville.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #32 : 09.12.2015, 22:19:56 »
Tänään tuli se kauan odotettu hetki kun saa migin työntää tallin nurkkaan. Sain siis viimeisenki paikan hitsattua :)


V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #33 : 15.12.2015, 22:39:39 »
Kappas, jäänyt vähän välivaiheita kertomata  ;D

Viikonloppuna maalasin pohjamaalit hitsisaumoihin sekä tiivistin sen perästä sisätilan ja kontinpuoleiset saumat Bilteman korin tiivistysaineella.
Tänään sitten vetäsin kaikkiin hitsisaumoihin sekä koko sisälattian Hammeriten vasaralakalla, jota pari tuttavaa kovasti suositteli (tunnustautukoon he täällä jos tahtovat ;) )





Kontinkin ajattelin maalata kokonaisuudessaan tällä mutta tottakai maali loppuikin kesken sitten. No tän ehtii myöhemmässäkin vaiheessa :)




« Viimeksi muokattu: 15.12.2015, 22:45:35 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #34 : 19.12.2015, 23:13:04 »


Joopa, ajoin tänään tän pihalle (laudanpätkä kardaanitunnelin päällä ja sen päällä istuen) ja huuhtelin hiontapölyt pois.
No lattiathan ne lainehti vedestä sen jälkeen(valutti silloinkin kun oston jälkeen pesin ekan kerran). Paikallistin että vesi valui lämppärikotelon alareunasta kardaanitunnelin päälle ja siitä lattialle...

Onneks annoin maalauksen jälkeen olla muutaman päivän ennen pesua ettei vallan valuneet pois vesien mukana :D



Kuuluiskos tossa olla jossain joku vesien valumisletku tms, että tietäs tutkia..?


Illalla sitten nostin etupään ilmaan että alkaisin etujarrut käymään läpi, no enpä tietenkään saanut satuloiden kiinnityspultteja auki vaikka 19mm lenkkiavaimen ja vasaran kera koitin aukoa. No pitää hankkia järeämmät työkalut ja koittaa sitten uusiksi :D
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #35 : 20.12.2015, 09:30:36 »
Hyvältä näyttää.  O0
Lämppärinkotelossa on konehuoneessa kuskin puolella letku valumavesiä varten.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #36 : 20.12.2015, 09:35:29 »
amazontti saa sille kuuluvaa humiota eli ehdottomasti menee seurantaan ;)
jatka samaan tyyliin :hello:
kiitoos ja anteeks.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #37 : 21.12.2015, 13:11:16 »
Konepellin takatiiviste haperona niin ainakin menee vesi pellin alle ja tulipellistä löytää taatusti tiensä sisälle, samoin juuri tuosta lämppärin ilma-aukosta. Siellä tosiaan tuo iso vedenpoistokanava, sekä lisäksi lämppärin pohjapellissä auton sisällä, menee se lyhyt kumiletkunpätkä tunnelista läpi, joka varmaan on läpensä rapea ja vähintääkin tukossa.

Nuo kannattaa vilkaista :hello:

Itsellänihän on vielä finlandia 2000 -sadetin joskus asennettu kattoon, ja sen myötä lattiat säännöllisesti maalausta vaille :buck2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #38 : 21.12.2015, 22:27:54 »


Lähtihän ne satulan pultit auki ku hommasin 15" nivelvääntimen, ei tarvinnu ees väkivaltaa käyttää :D

Jarruletkut menee kaikki neljä uusiksi, niin pykineet ovat. Männät liikkui yllättävän herkästi molemmissa satuloissa. Tulin nyt ainakin alustavasti siihen tulokseen että en pura ees noita osiksi vaan herkistelen öljyn kera mäntiä ja pari suojakumia uusin ja kasaan uusien palojen kera takaisin, katellaan nyt laajeneeko tämä(kin) projekti  ;D

Huomenna siis ostoksille että on joulun välipäiville tekemistä ::)

Luchadore: joo pitää tutkia nuo, kunhan taas saa auton pyörilleen :)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #39 : 21.12.2015, 23:01:05 »
Öljy sitten turvottaa useita jarrukumiosia, jonka jälkeen ne jarrut on jumissa ja suojakumit ei pysy paikoillaan. Ei koske varmasti kaikkia, mutta suosittelen jättämään väliin. Jos uusit suojakumit niin laita jarrukumirasvaa vaan väliin, mutta toisaalta ihan samalla vaivaa sitten kyllä jo otat männätkin ulos ja putsaat ruosteet poies siitä tiivisteen ja pölysuojan väliin jäävästä kannaksestakin...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #40 : 22.12.2015, 02:29:13 »
Jos sulla on satulat irti, niin myös minä laittaisin puupalikan mäntien väliin, tarjoilisin paineilmaa sisään ja pulattaisin männät ulos. Jos kaikki kunnossa, niin uudet kumit, jos syöpymää niin sylinterit myös ja kovaa ajoa. Homma ei kestä pitkään kun noin pitkälle olet purkanut ja todennäköisesti säästyt jokavuotiselta jarrujen hinkkaamiselta ja irtirepimiseltä (jos viitsit jatkossa nesteet vaihtaa edes joskus). Jos oikein laatua tehdään, niin samoin vähintäänkin avaamaan ilmausnipat nyt kun onnistuu helpolla rustuukissa. Pro versio on vaihtaa nipat uusiin, koska aukeaa myös seuraavalla kerralla.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #41 : 22.12.2015, 12:43:07 »
Tuollainen viemäriletku on lämppärin pohjalta tunnelin läpi ulos.
http://www.cvi-automotive.se/en/articles/2.14517.43282/drain-hose-heater-syst-120180

Kuten kalkkis totesi, kannattaa jarrut uusia kerralla kaikki niin ei ole murheita vuosiin. Itse laitoin Amaan kaikki jarrut 2009, eikä ole tarvinnut jarruihin koskea sen jälkeen, paitsi tietysti jarrutettaessa ;). Tosin on ajettu vain ~12tkm sinä aikana.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2015, 12:47:00 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #42 : 22.12.2015, 16:44:55 »
Kuten kalkkis totesi, kannattaa jarrut uusia kerralla kaikki niin ei ole murheita vuosiin. Itse laitoin Amaan kaikki jarrut 2009, eikä ole tarvinnut jarruihin koskea sen jälkeen, paitsi tietysti jarrutettaessa ;). Tosin on ajettu vain ~12tkm sinä aikana.

Laitoin jarrut kunnolla mun 445seen noin -97. Sen jälkeen ottanut parin vuoden välein ruskeat mehut pois kirkkaisiin asti ja liäsksi säätänyt kenkiä. Edellisessä katsastuksessa tuli huomautus, että yksi sylinteri jämähtänyt. Ainut jota en vaihtanut uuteen. Mutta jos tekee kunnolla ja vähän viitsii hoitaa, niin säästyy aika monelta iteraatiokierrokselta.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #43 : 22.12.2015, 19:21:39 »
Nojoo, päätin tänään töissä ollessani että mitäs minä kymppiä tai kahta säästämään. Kaikki purkuun vaan, putsaus ja uudet tiivisteet/suojakumit mäntiin :)

Sitten töiden jälkeen lapset kyytiin ja motonettiin. Kahta jarruletkua ja toista satulan tiivistesarjaa vaille kaikki löytyi hyllystä, ensviikon alussa pitäs tulla loput. Pääseehän noilla jo mukavasti alkuun jos välipäivinä liikenis aikaa talliin :)

Nämä siis vaan etupään osat, katellaan takaset sitten kun saan nämä kasaan.
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #44 : 23.12.2015, 17:52:21 »
Ei malttanu pitää näppejään erossa tästä näin jouluvalmistelujenkaan keskellä, ohikulkiessani työhanskoja tallista hakiessa nappasin männät satulasta papukaijapihdeillä irti :)



Ei oo ruostettakaan oikeestaan muualla ku suojakumien kohdalla, hiomalla ja putsailemalla saa hyvät
« Viimeksi muokattu: 23.12.2015, 17:53:58 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

 

Ateho  Elekma