Futurez  Kulkukoira

TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.

  • 24 Vastauksia
  • 12248 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« : 15.11.2011, 20:01:49 »
Moni täällä näyttääkin "availleen" noita ahtimia. Onko jollain ihan puhadsta tietoo/dataa siitä kuinka paljon toimenpide oikeesti auttaa pakopuolen hengitystä esim 19T-7? Jos turbiini siiveksi vaihtais 25% kevyemmän 9-lapasen siiven joka nostaa 500rpm pyörintä nopeutta niin miten tälläinen on verrattavissa leikkaamiseen tulosten puolesta? Entä mikä firma olisi hyväksi todettu tohon leikkaamiseen ja porttaamiseen sekä mitä se kustantaa? Mikäli siipiä leikkaa ilmeisesti tarvisi myös hukkiksen reikää suurentaa samalla mutta silti harvalla kellä siivet leikattu on tämä toimen pide tehty
S60 T5

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #1 : 15.11.2011, 20:30:58 »
Moni täällä näyttääkin "availleen" noita ahtimia. Onko jollain ihan puhadsta tietoo/dataa siitä kuinka paljon toimenpide oikeesti auttaa pakopuolen hengitystä esim 19T-7? Jos turbiini siiveksi vaihtais 25% kevyemmän 9-lapasen siiven joka nostaa 500rpm pyörintä nopeutta niin miten tälläinen on verrattavissa leikkaamiseen tulosten puolesta? Entä mikä firma olisi hyväksi todettu tohon leikkaamiseen ja porttaamiseen sekä mitä se kustantaa? Mikäli siipiä leikkaa ilmeisesti tarvisi myös hukkiksen reikää suurentaa samalla mutta silti harvalla kellä siivet leikattu on tämä toimen pide tehty
Muistaakseni Karala sanoi  että T5:ssä joku 20hv lisää.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #2 : 15.11.2011, 21:35:21 »
Ilman muuta suomalainen nyrkkipaja tietää enemmän turboista kuin ahtimien valmistajat, jotka käyttävät miljoonia tuotekehitykseen.

Kaikenlainen flowpreppaus ja siipien modaaminen on täyttä humpuukia. Ainoa jota voi vakavissaan koneistaa ahtimesta on koteloiden muokkaaminen suuremmille kompressoreille/turbiineille.

Antaisin kyllä kaikkien ahtimien pyörivien osien olla ihan tehtaan jäljiltä, isompia sitten tarpeen mukaan kehiin.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #3 : 15.11.2011, 21:53:00 »
Ilman muuta suomalainen nyrkkipaja tietää enemmän turboista kuin ahtimien valmistajat, jotka käyttävät miljoonia tuotekehitykseen.

Kaikenlainen flowpreppaus ja siipien modaaminen on täyttä humpuukia. Ainoa jota voi vakavissaan koneistaa ahtimesta on koteloiden muokkaaminen suuremmille kompressoreille/turbiineille.

Antaisin kyllä kaikkien ahtimien pyörivien osien olla ihan tehtaan jäljiltä, isompia sitten tarpeen mukaan kehiin.
Toi 9-lapanen kevennetty turbiini siipi on ihan mitsun oma "viri" päivitys tohon ahtimeen siks kuvittelisin et tos leikkaamisessakin voisi olla jotain perää. En kyllä luule et näitä ahtimia on kehitetty viri käyttöön vaan jokapäiväiseen ajoon jolloin teho tulee jo mahd alhaalta mukaan. Eiköös nää mitsut tuppaa vetää tukkoon tuon 5 tonnin paikeilla kun kunnolla ahdetaan ja siks harrastetaan näitä flowpreppauksia? Nämä siis kaikki olettamuksia itellä ei ole varmaa tietoa siks täällä kyselen  :D
« Viimeksi muokattu: 15.11.2011, 22:07:12 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #4 : 22.11.2011, 19:47:23 »
Itsellä on hyvä kokemukset 19T:n pakosiipien leikkaamisesta ja hyvin toimi. Tosin vertailukohtaa ei samasta ahtimesta saatu, kun oli vain tuolla toimenpiteellä varustettuna kiinni. Auto V40 2.0T ja Karalan jarrussa 351 heppaa muilla modilla varustettuna.

EDIT: Tehtiin Hätösen turbopajassa.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #5 : 07.12.2011, 12:22:13 »
Ei kellään olis laittaa kuvaa tollasesta vakio siivestä ja leikatusta niin näkis eron?
S60 T5

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #6 : 08.12.2011, 16:05:04 »
Tossa on kuva tosta 9 lapasesta, aika suuri ero on vakioon nähden.

S60 T5

EVO8

  • Vieras
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #7 : 08.12.2011, 21:02:58 »
Virittele ulkoinen hukkis niin saat päästettyä liiat paineet ulos. Pyörii ylös eikä tarvitse tinkiä heräämisestä. 

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #8 : 08.12.2011, 21:44:22 »
Virittele ulkoinen hukkis niin saat päästettyä liiat paineet ulos. Pyörii ylös eikä tarvitse tinkiä heräämisestä.
Jää kyllä varmaan ulkoset haaveeks omalla kohdalla... Menis teettämiseks sellaset hommat. Mut tosta kyllä vois isontaa tota hukkiksen reikää?
S60 T5

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #9 : 10.12.2011, 11:37:53 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:17:31 kirjoittanut Kraken »

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #10 : 10.12.2011, 12:04:56 »
25% kevyempi, 500rpm nousee vaan herääminen ja kiekuu 20hv enemmän? Kerro ihmeessä mistä tuollaisen 9-lapaisen turbiinisiiven saa tilattua?
Kinugawa turbo, Japanilainen firma. sieltä saa kohtuu hintaan aitoja mitsuja ja niihin noita viri siipiä.
S60 T5

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #11 : 10.12.2011, 13:12:58 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:17:02 kirjoittanut Kraken »

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #12 : 10.12.2011, 13:21:18 »
Asialliset sivut, mutta en onnistu löytämään juuri tuota 9-lapasta virisiipeä?  ??? Ei olis pahan hintainen, mutta mitähän mahtaa rahti kustantaa japanista tänne suomeen? Olis kiva kokeilla mitä tuo 18T sanoo kun siihen ruuvais tuollaisen turbiinisiiven  :) Nykyään juuri se vikana että hyytyy yläkierroksilla, ja olis muutenkin moottorille terveempi että ei nostelis ahtoja kovin pienillä kierroksilla, kun nyt tahtoo nostaa ahdot heti sinne 0,7baariin vaikka moottorissa ei ole kummoisesti kierroksia. Menee veivit solmuun ym. 


Allekirjoitan myös tämän että nämät mitsun mandariiniturbot ei todellakaan ole mitään virityskäyttöön suunniteltuja ahtimia. Herää tosi alhaalta ja menee tukkoon hyvin nopeasti.
tälläsen löysin ainakin jos koko turbon ostaa:
Toimitus Suomeen   Maksuton   
Hinta sis. toimituksen    €   

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #13 : 10.12.2011, 13:44:33 »
joihinkin turboihin ilmanen rahti. 20-50€ on rahti riippuen koosta ja alle viikossa tulee kotiovelle. Se siipi maksaa noin 100€. Ilmeisesti siivet loppu koska en niitä itekkä löytäny kanattaa maililla tiedustella koska nille on tulossa lisää niitä.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2011, 14:03:35 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: TD04HL sarjan porttaus ja siipien leikkaus.
« Vastaus #14 : 10.12.2011, 14:19:41 »

Allekirjoitan myös tämän että nämät mitsun mandariiniturbot ei todellakaan ole mitään virityskäyttöön suunniteltuja ahtimia. Herää tosi alhaalta ja menee tukkoon hyvin nopeasti.
Näinpä ne tahtoo olla kaikki Volvoissa käytetyt turbot. 0-4000 rpm saa hyvin vetämään mutte tahtoo hyytyä meno n 4000rpm jälkeen kertakaikkiaan.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy