Ateho  Elekma

360 turbotus

  • 31 Vastauksia
  • 11528 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
360 turbotus
« : 30.03.2012, 22:31:58 »
ei näytä mahtuvan turbo paikoilleen,on 940 sarja ja t03. ottaa moottorin korvaan kiinni aika reilusti. kysyisin että onko ainoa lääke omavalmiste pakosarja että turbo tulee ylös eteen vai onko muita kikkoja ? auto tulee jäärata käyttöön ei liikenteeseen.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #1 : 30.03.2012, 22:54:04 »
Moottorikorvakoiden modaus -> kone pystyyn.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #2 : 30.03.2012, 23:04:53 »
Moottorikorvakoiden modaus -> kone pystyyn.
Huomasitkos että on 360 kyseessä, koneen pystyyn nostaminen aiheuttaisi ohjausvaihteen tai kytkinkopan modausta, kardaaniputkein käännön vaihdelootan suhteessa, vaihteensiirtotangon rukkausta tms.

Helpoimmalla pääsee kun tekee peltisarjan.

Tai sitten laittaa orkkis valusarjan paikoilleen ja tekee uuden oikeanpuoleisen moottorinkannakkeen.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #3 : 30.03.2012, 23:11:21 »
Aah, niimpä tietty. En ajatellu tuota ihan loppuun asti.

Tarviisko ohjausvaihdetta modata jos koneen kääntäis pystyyn?
Kaavelin kääntöhän ei ois mikään amerikantemppu.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #4 : 30.03.2012, 23:26:53 »
joo kiitoksia. pitänee alkuun koittaa modata korvallista,on tuossa 200sen korva se ei taida nousta ylös niin paljon,muokkaa vaikka siitä ,kunhan saa kiinni peltiin ettei kone kovin ala pyörimään  ;D

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #5 : 31.03.2012, 00:13:43 »
Jos käytät vakiopakosarjaa, T3:sta ja jääradalla, niin ahtimen herääminen noilla rojuilla ei juuri enää huonone jos teet pakosarjan ja turbon väliin esim. alempana kuvatun kaltaisen sovitepalan. Tuo on helpoin keino. Toinen on tietysti koko pakosarjan uudelleen teko. Konetta ei ole oikein järkeä lähteä kääntelemään, paljon pienempi vaiva tehdä vaikka se tuubisarja.


Tuollaisella palikalla saa ahdinta sen verran ylemmäksi, että mahtuu hyvin olemaan ja öljynpaluunkin saa vedettyä fiksusti.




Tai sitten tosiaan teet siihen uudet koneen korvakot. Huomaa, että kone roikkuu niistä vakiotuista, jotka ovat hydrauliset. Jos muutat kumituille, pitää tuenta muuttaa perinteisen tyyppiseksi jossa kone makaa tukien varassa, ne sandwich tyyppiset kumityynyt ei kestä vetorasitusta ja tuloksena on moottorin putoaminen tielle. ;)
« Viimeksi muokattu: 31.03.2012, 00:19:49 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #6 : 31.03.2012, 09:17:42 »
tuo sovitepala tuntuis järkevimmältä kyllä . onko sulla ylimääräistä myydä fuse ? tai pojat tekee koululla kyllä semmoisen. 40 tuplat ois tarkoitus siihen laittaa että en tiijä kuinka heräilee kattelee ja kokeilee sitten.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #7 : 31.03.2012, 11:21:53 »
tuo sovitepala tuntuis järkevimmältä kyllä . onko sulla ylimääräistä myydä fuse ? tai pojat tekee koululla kyllä semmoisen. 40 tuplat ois tarkoitus siihen laittaa että en tiijä kuinka heräilee kattelee ja kokeilee sitten.
¨
Juu, Fusen ehdottama välimutka sinne, ei tullut pienessä maistissa eilen tuota mieneenkään. :)

Unohda kaasarit, saat vaan aikaan reijän mäntään, helpoiten pääset pistämällä jos laitat vaan ahtimen kylkeen jos on orkkis ruiskukone, siinä riittää sytkä ja soppa 140-150hv nurkille. Laita myös välijäähy, saat "ilmaiset" 10-15hv lisää pelkästään sillä.

Jos se on kaasarikone, ni laita orkkis ruisku sen tilalle, pääset parhaaseen tulokseen. Kaasarit eivät ole mikään fiksu homma tänä päivänä enään, maksavat enemmän kun ruisku ja toimivat huonommin, ja jääradalla niiden kanssa on ennemmin tai myöhemmin reikä männässä. Usko, olen kokeillut. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #8 : 31.03.2012, 11:35:07 »
Onkos SJS:llä joku fiksaatio kaasareita kohtaan?  :P
Onhan ne nyt toiminut maailman sivu, miksei niitä voisi laittaa jos haluaa?
Käytettjä 40:siä dellorttoja näkyy pariinkinsataan saavan ehjiksi mainostettuja,
vaikka niihin sitten korjaussarjankin ostaisi.
Ja käy säädättämässä jollain kuka osaa ne säätää ja löytyy suuttimia
varastosta, niin nopeemmin se on ajossa kun joku megarävellys.
Tuo megakommentti ei ollut sitten ketään kohtaan tarkoitettu henk. koht.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2012, 11:40:39 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #9 : 31.03.2012, 17:19:59 »
Tullut tarpeeksi taisteltua sohlojen kaasarien kanssa.

Uudet ovat sitten asia erikseen JOS ovat laatukamaa, eikä kiinalaisia.

Kaasareissa on lähes aina imuvuotoja = kone käy laihalla, ja sitten se polttoainetalous on perCeestä.

Vai väitätkö että pääset kaasareilla esim 300 sarjan volvossa 400hv koneella 6L/100km maantiekulutukseen ja 10-11 kaupungissa? :)

Ja sitten se kaasarien säätäminen, voi elämä sentään, vaihdellaan suuttimia, ihmetellään röpöttämistä, sitten seuraavaksi ihmetellään lotkotusta kun käy laihalla ja männässä on reikä...

Miksi kaasarit, kun ruisku on usein jopa halvempi tehdä uus kun vanhat "tuplakaasarit"? :)

En ikipäivänä maksaisi enempää kun 50e tuplakaasareista käytettynä... 3-400e mitä yleensä pyydetään ni voi jo rakentaa ruiskukoneen.

Noh, se "asennuksen helppous" tietenkin, muuta helppoa niissä ei sit olekkaan, etenkään turbokoneen kanssa, kun ne pitää "paineistaa" jos eivät jo ole, ja sit rakentaa painekoteloita tms. patentteja.

Ja muuten jos koneena on B200K, puristus-suhde on 10:1 luokkaa, voit kaasarien kanssa ahtaa sitä about 0,3bar paineella, sitten nakuttaa 100% vamasti pumppubensalla. Tuolla saat muikeat 130hv. :D

Ruiskulla voit helposti ajaa samaa konetta vaikka E85 polttoaineella ja 0,8bar paineilla, ehkä jopa yli 1bar, silloin saat jo yli 200hv.

Veneen koneen megasquirttasin parissa päivässä, ei ollut amerikan temppu, asensin samalla suorasytkänkin jakajan tilalle.

Tässä syy miksi ruisku. Ei tartte mun höpinöitä uskoa. Over and out. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #10 : 31.03.2012, 20:22:49 »
no nuo 40 tuplat on mulla ollut jo vuosikausia ja vuosi sitten niihin teetätin 200e huollon kyllä ne kunnossa on ja tuossa vaparissa olleet ja säätöihin saadaan suht hyvin. vähän eri puristuksilla kyllä ovat ottaneet kuulema 280hp 40 tuplilla. nakutusta varoo sehän männän särkee.kyllä 240 2.3 lh 24 löytyy mutta pitää pikku volvo kokeilla ensin.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #11 : 31.03.2012, 21:08:28 »
Jes. Tällä voorumilla ei ole tainnut ollakkaan kunnon kaasarit vs ruisku topicia.

-Kaasarit säädetään päivän lämpötilan, ilmanpaineen ja kosteuden mukaan. Kolme muuttujaa, kaasarit ei mukaudu yhdenkään muuttujan mukaan.
+Alkeellisinkin ruisku ymmärätää imuilman lämpötilan ja korjaa karttaa sen mukaan.+Ruiskun säätäminen läppärillä on nopeampaa ja helpompaa kuin kaaseiden suuttimien vaihto
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #12 : 31.03.2012, 21:14:38 »
eihän nuissa voimansiirtokaan kestä max 250hp. ei ole tarkotus ottaakkaan jos 200-250hp haarukkaan pääsee niin hyvä on. painekotelot ym hilppeet löytyy kyllä.sais tuonne lokasuojien väliin tuon mosan mahtumaan ensin  ;D

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #13 : 31.03.2012, 22:46:02 »
-Alkeellisimmankin ruiskun kasaaminen näyttää olevan ylivoimaisen vaikeeta monille,
jää paljon pikkuvikoja esim juotoksissa, triggeritelineet ei o oikein,
ei viitsitä lukea ohjeita kunnolla että tietäisi kaikkien toimintojen funktion
toimivan moottorinohjauksen tekemiseen, kun tulee muka halvemmaksi ostaa
rakennussarja kun kerralla kunnollinen
+Yksinkertaisempaa ja toimintavarmempaa laitetta kuin kaasutin saa hakea.
Saa vuotaa rungosta bensaa läpi ja silti toimii.

Jes. Tällä voorumilla ei ole tainnut ollakkaan kunnon kaasarit vs ruisku topicia.

-Kaasarit säädetään päivän lämpötilan, ilmanpaineen ja kosteuden mukaan. Kolme muuttujaa, kaasarit ei mukaudu yhdenkään muuttujan mukaan.
+Alkeellisinkin ruisku ymmärätää imuilman lämpötilan ja korjaa karttaa sen mukaan.+Ruiskun säätäminen läppärillä on nopeampaa ja helpompaa kuin kaaseiden suuttimien vaihto
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #14 : 31.03.2012, 23:04:06 »
-Alkeellisimmankin ruiskun kasaaminen näyttää olevan ylivoimaisen vaikeeta monille,
jää paljon pikkuvikoja esim juotoksissa, triggeritelineet ei o oikein,
ei viitsitä lukea ohjeita kunnolla että tietäisi kaikkien toimintojen funktion
toimivan moottorinohjauksen tekemiseen, kun tulee muka halvemmaksi ostaa
rakennussarja kun kerralla kunnollinen
+Yksinkertaisempaa ja toimintavarmempaa laitetta kuin kaasutin saa hakea.
Saa vuotaa rungosta bensaa läpi ja silti toimii.
mutta saako sen säätöihin sama henkilö kuin tuon sähköruutan  ;)
toimiihan se jotenkin mutta kuluttaa vain 20 l/ 100km   :idiot2:

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo