Ateho  Elekma

3/4 maksimituotto?

  • 4 Vastauksia
  • 7475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
3/4 maksimituotto?
« : 02.05.2012, 10:56:46 »
Niin, paljonkohan jaksaisi puristaa tommonen 3/4 hybridi. Ahtoja.comissa on moinen hukkiksella 450€ suurinpirteinen, kiinalainenhan se on mut kuitenkin vuoden takuulla. Ainakin pakopuolen a/r:n sai valita, eli jos ottas sen sillä 0.68:lla, eli ei mene ainakaan niin helpolla tukkoon ku pienemmillä a/r -suhteella.

Tuottaakohan moinen heposia johki 330neen asti vai minnekkä asti moisella 3/4:lla pääsee.
Oletetaan, että saan siihen niin isot siivet, ku siihen saa? ELK
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 3/4 maksimituotto?
« Vastaus #1 : 02.05.2012, 15:22:10 »
Itse maksoin kahdesta kiinalaisesta ahtimesta vähemmän kun tuo, ovat 65/70mm siivillä ja A/R 0,7 ja 0,86. Ei mene takuulla tukkoon, ja tuotto riittää 450-500hv nurkille.

Esim tässä Ebay.com tai ebay.co.uk hakemalla "T70 turbo" löytyy tuon kokoluokan ahtimia:

http://www.ebay.com/itm/T70-Turbo-Charger-500HP-T3-V-Band-Mustand-V6-V8-/120891252948?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c25ae20d4&vxp=mtr
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 3/4 maksimituotto?
« Vastaus #2 : 05.05.2012, 14:38:24 »
Niin juu ja sellanen homma unohtu mainita, että ainakin omasta mielestä noi "T3/4" hybridit ovat aikas vanhaa tekniikkaa, herääminen on erittäin surkeaa yleensä (jo T3 herää surkeasti) ja tehojakaan ei kummosesti saada.

330hv voi olla rajoilla, se riippuu aivan moottorista tolla T3/T4...

Tollanen T70 herää omassa koneessa ihan nätisti, 1500rpm-> on ahtopainetta ja yli 1bar@3000rpm, eikä ole mainittavaa "turbopotkua" kuten noilla T3 vekeillä tuntuu olevan. Tosin ei se vääntökäyrä tottakai ole yhtä laakea kun jollain mitsun T16 ahtimella, mutta tehot on tottakai aivan eri luokkaa ja vääntö kans.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: 3/4 maksimituotto?
« Vastaus #3 : 05.05.2012, 15:50:31 »
Niin juu ja sellanen homma unohtu mainita, että ainakin omasta mielestä noi "T3/4" hybridit ovat aikas vanhaa tekniikkaa, herääminen on erittäin surkeaa yleensä (jo T3 herää surkeasti) ja tehojakaan ei kummosesti saada.

330hv voi olla rajoilla, se riippuu aivan moottorista tolla T3/T4...

Tollanen T70 herää omassa koneessa ihan nätisti, 1500rpm-> on ahtopainetta ja yli 1bar@3000rpm, eikä ole mainittavaa "turbopotkua" kuten noilla T3 vekeillä tuntuu olevan. Tosin ei se vääntökäyrä tottakai ole yhtä laakea kun jollain mitsun T16 ahtimella, mutta tehot on tottakai aivan eri luokkaa ja vääntö kans.

Mitenkäs tollanen kiinalaisen tekemä kopio T70 eroaa jostain T3/4 ahtimesta?
Ristuksen vanhaa KKK+garretin yms. kopiota vaan -80 luvulta.
Jos kokeilisit vaikka T3/4 ahdinta jossa on turbiinipuolella dieselin pakosiipi ja lämpölevy niin jo varmasti on 3trpm täydet paineet.
Tämä siis jos ahtimen tekijä jotain ymmärtää tehdessään turboa.

edit. Unohtakaa tuo äskeinen, katsoin viestin alkua ja jos hintaluokka pitää olla tuo alle 400e niin ei sillä kummosta saa.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 16:49:07 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 3/4 maksimituotto?
« Vastaus #4 : 06.05.2012, 13:15:06 »
Unohtakaa tuo äskeinen, katsoin viestin alkua ja jos hintaluokka pitää olla tuo alle 400e niin ei sillä kummosta saa.

Jos kinukki ahtimen ostaa niin äläkää ny herran jumala maksako siitä 400 egee.. :D :o Ihan hyviä ja toimivia tasapainossa olevia kinukki ahtimia saa esim. ebaystä, itte ostin ton oman T3/T4:sen sieltä (briteistä), hintaa tais olla 160 £, + rahti. Omaa ahdinta en oo vielä laittanu paikalleen, mut eipä nuo brittien tai jenkkien jälleenmyymä kinukkitavara yleensä ole ihan sitä paskinta laatua.

Tosin toi oli tarjottu hinta, alkup. hinta oli 179£. Rahti maksaa muutaman kympin, mut silti jää euroissa alle 250€ uusi 3/4 ahdin hukkaportilla. Ittellä on A/R .50 ja .63, toi .63 on pienin mitä dieseliin voi oikeestaa laittaa..mut toi menee viel. Siipien koko en nyt muista.. Tehotavote deekusta 200hp, max. 1,3 bar ahtoja. Ja toi pitäs herätä siitä 2500rpm kieppeiltä..ei hirvee hyvä mut huonompia tiisselikoneita oon nähny.

Mut joo..eihä tuo mikää huippuahdin ole.. Mitsut on huomattavasti parempia, kuuluisia "matalapaineturboja", mut meikän tämän hetkiselle rahatilanteelle semmonen ois ollu liian kallis, kohtalaiasessa kunnossa oleva käytettykki maksaa jo 400€, eli hyvä käytetty tai uusi ois maksanu liikaa..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Kulkukoira  Proturbo