Autoracing  KL-varaosat

imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön

  • 298 Vastauksia
  • 170098 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #285 : 17.11.2020, 11:26:29 »
Erittäin asiallisen näköne paketti. Ahdinvalinnasta päätelle on ilmeisesti tarkotus puhaltaa vähä enempiki? :)

Lähinnä jos puhaltais pikkusen alempaa kun holsteenit, kuvassa käyttötarkoitus :3/4 jättää sen:
Paikasta riippuen mistä kattoo niin tuo ahdin on specsattu 500-550hv.
Kerran penkissä vahingossa koitettu kun solenoidin ohjaus oli väärin että alle 5000rpm puhkuu ~2,4bar ja ~540hv S*



Kalustosta lisempää löytyy facesta @Leafhilldriftteam

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #286 : 18.11.2020, 21:11:01 »
Alkaa olla satsi valmis, vielä sisäpuolelta pientä hoonausta ja pintakäsittely päälle. Jotenki ei luonnistu pyöreän kappaleen hitsaaminen vielä, mutta ihan hyvä siitä ny tuli ekaksi sarjaksi tai ainaki itte oon tyytyväinen.



Fiksun näkönen rakenne tuossa pl:n sarjassa  O0
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2191
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #287 : 19.11.2020, 10:41:14 »
K-jetin imusarja himpunverran muokattuna, kuvassa ei vielä toista laippaa kiinni, jossa suuttimien paikat, vielä tekemättä painekotelo ja kaasuläppä keulan suuntaan. Tilaa kun ei Amazonin konehuoneessa liiemmin ole kun laittaa B21 pystyyn. Siitä en tiedä tuleeko miten toimimaan, mutta ainakin on erilainen kun muilla.  :D


Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #288 : 19.11.2020, 23:11:40 »
Alkaa olla satsi valmis, vielä sisäpuolelta pientä hoonausta ja pintakäsittely päälle. Jotenki ei luonnistu pyöreän kappaleen hitsaaminen vielä, mutta ihan hyvä siitä ny tuli ekaksi sarjaksi tai ainaki itte oon tyytyväinen.



Fiksun näkönen rakenne tuossa pl:n sarjassa  O0

Komeaa on jälki sulla pakosarjassa...

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #289 : 25.02.2024, 19:48:30 »
Pakosarja, pakoputki ja turbon pakopesä pitäisi lämpöeristää, mutta millä? Käärettä en mielellään laittaisi ainakaan pakosarjaan. Mielessä ollut tuo Tech Linen Black Satin. Riittääkö tuo yksistään eristämään lämpöä riittävästi?
Melko kallista tavaraa, niin osaako joku arvioida paljonko kuvan osiin sitä menee?



Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #290 : 25.02.2024, 22:13:17 »
Kyllähän se pinnoitekin jo lämmön heijastumista rajoittaa, ei nyt niin tehokkaasti kuin kääreet mutta selvästi kuitenkin.

Itse olen tykännyt tilata Tarvikemotilta spraypullossa, se on melko riittävää tavaraa ja äkkiseltään arvailisin että tohon menis varmaan vähän toista purkkia jos vetää pakosarjan, pesän ja tuon lyhkäsen putkiston. Turbolle Funk Motorsportsin huppu suosiolla.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #291 : 27.02.2024, 11:48:30 »
https://salen1.kuvat.fi/kuvat/Auto%20jutut/IMG_20240216_121033.jpg

Tämmönen tuli väsättyä amazooniin, päällä kuumankesto maali
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Kahvikuppi61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #292 : 27.02.2024, 12:03:21 »
Mistä ootte ostanu nuita teräskäyriä ja suoria putkia pakosarjan tekoon?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2191
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #293 : 27.02.2024, 12:50:54 »
Tämmönen plenumikyhäelmä tuli kesällä tehtyä Amazoniin B21 kylkeen.









Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #294 : 27.02.2024, 18:59:38 »
Mistä ootte ostanu nuita teräskäyriä ja suoria putkia pakosarjan tekoon?
käyrät ja putki lvi liikkeestä
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #295 : 27.02.2024, 20:20:55 »
käyrät ja putki lvi liikkeestä

Juuri näin. LVI-liikkeestä saa todennäköisesti putkea sen verran kuin tarvitsee, tukusta (jos on suhteita) saa putkea alkaen 6m kangissa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #296 : 27.02.2024, 22:42:32 »
Pakosarja, pakoputki ja turbon pakopesä pitäisi lämpöeristää, mutta millä? Käärettä en mielellään laittaisi ainakaan pakosarjaan. Mielessä ollut tuo Tech Linen Black Satin. Riittääkö tuo yksistään eristämään lämpöä riittävästi?
Melko kallista tavaraa, niin osaako joku arvioida paljonko kuvan osiin sitä menee?



omasta mielestä kääre on ylivoimainen eristyksessä. aiempi pakosarja vedettiin satinilla ja kohtapian perään kääreet kun kaikki paloi ympäriltä.. en tiä miten se muuttus jos pinnottais sisäpuolen myös sarjasta, marteliushan tekee niitäkin.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5018
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #297 : 27.02.2024, 23:06:40 »
Mikähän oli vikana kun kerran downpipesta kääreen alta putki ruostui tosi nopeesti piloille.
Eikö ollu tarpeeks kuuma paikka?
Kääre oli siinä siksi kun vesiletkut kulki niin läheltä. Ei ollut volvo.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #298 : 01.03.2024, 13:15:24 »
Mikähän oli vikana kun kerran downpipesta kääreen alta putki ruostui tosi nopeesti piloille.
Eikö ollu tarpeeks kuuma paikka?
Kääre oli siinä siksi kun vesiletkut kulki niin läheltä. Ei ollut volvo.

Kannattaa maalata tai pinnottaa jos mustaa rautaa, pakosarja ainakin palaa ja hilseilee rajusti jos on paljaan raudan päälle vedety kääre.. Töstö on siis omakohtaista kokemusta vaan pakosarjan osalta, kun dp ollut aina rst.

 

RallyBaron  Samppasport