Nämä on totta, mutta sulla on vieläkin selittämättä miksi nastarenkaita näkyy tilastoissa enemmän kuin autokannassa.
Oikeastaan mun mielestä tuo on pikemminkin niinpäin että aiemmin kitkarenkaat ovat olleet siinämäärin altavastaajia että niiden osuus on ollut kohtuuttoman suuri, nykyään kitkarenkaan ero nastarenkaisiin on jo yleisesti niin pieni että ne eivät ole tilastollisesti "vaaralliset".
Suurimmassa riskissä onnettomuuteen ovat kuitenkin vanhemmat ja halvemmat autot, ja halpaan autoon hankitaan yleensä halvat renkaat, ja halvat talvirenkaat ovat nastalliset (parempi niin, koska halvat kitkat ovat vielä huonompi vaihtoehto). Kitkarenkaat ovat uudemman ja isomman auton alle valittavat renkaat. Uudellakin pikkuautolla ajaessa ei fiilis ole talviliukkailla ole niin tukeva kuin isommilla autoilla, nastarenkaat on luonnollisempi valinta, fakta on kuitenkin se että keskimäärin nastarenkaat ovat edelleenkin kitkarenkaita neutraalimmat ja paremmin liukkaalla pitävät.
Tämä talvi on kyllä ainakin täällä etelässä ollut sellainen että oma mieltymys on kallistunut vahvasti kitkojen suuntaan ihan pelkän äänen takia. Normaalitalvena kuitenkin on saanut merkittävän osan ajoista ajaa lumella tai jäällä, jolloin se nastarengas ei ole sen äänekkäämpi kuin kitkakaan, mutta kun koko talven on kuunnellut naston jollotusta, niin alkaa olla aika kypsä niihin.