Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Auvinen. - 25.01.2011, 19:43:15

Otsikko: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: Auvinen. - 25.01.2011, 19:43:15
joo elikkä tossa suunilleen jo 2 vuotta sitten ensilumilla kesken ajon sammu kyseinen moottori. silloin autoon vaihettiin käret,konkan,syttyä sääjettiin laidasta laitaan,kaasutinta putsailtiin ja tulpat vaihettiin eikä mitään. starttaa mutta ei lähe pyörimään (vejettykii parikilometriä). kipinän saa ja bensaa saa(tulpat kastuu kumminkii)

joo elikkä sillon vähä motivaatio katos mutta tuli nyt takasin ja ajattelin vielä yrittää saaha se taas kuntoon.

tuli mieleen että oisko jako hypänny??

onko se kampiakselin hihnapyörässä oleva jakomerkki semmonen pikkunen reikä koska siitä muuta merkkiä en löydä??
entäs onko se ylin jakomerkki venttiili kopassa vai siinä nokkapyörässä oleva lovi koska kummassakii on samanlainen lovi??
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: estate - 27.01.2011, 09:03:49
Nokan hihnapyörässä on pieni piste ja sille kohdistusmerkki ventiilikopassa. Kammen merkki on lovi jakohihnapyörän tustelevyssä, vastamerkki lohkossa. Jos jakopään koppa on paikoillaan ja siinä olevat sytytyksen ajoitusmerkit myös niin tarkistus onnistuu myös niiden avulla niin ei tarvitse irrottaa kiilahihnapyörää kammen päästä. Kiilahihnapyörässä on viiva ja se jakopään kopassa olevaan 0-merkkiin niin nokkapyörän merkit pitäisi olla kohdakkain.
Tuolla kuvat merkeistä: http://www.volvo-club.net/Jakopaa.jpg (http://www.volvo-club.net/Jakopaa.jpg)

Onko sytytysjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä? Pyörität kammen ja nokat merkit kohdilleen, avaat jakajan kannen ja katsot, että pyörijän kärki osoittaa ykkösen nastaan. Siitä sitten tulpanjohdot kantta yläpuolelta katsoen vastapäivään järjestyksessä 1-3-4-2
Ne tulpatkin ovat luultavasti rikki jos ovat kastuneet, yksikin kunnon kastuminen saa tulpan pimeäksi ja ei auta vaikka kuivaa, rikki mikä rikki.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 09.03.2011, 15:28:37
joo elikkä nyt ku kelit vähä lämmenny niin käyty vähä volvoo yrittämässä pyörimään...

eikä lähde >:( >:( putkessa vaan välillä paukahtaa

katoin sen että nokkapyörän merkit ja kiilahihnapyörän merkki 0 kohalla mutta jakajan pyörijän kärki osoittaa 1 ja 3 nastan väliin ja jakajaa ei pysty niin paljo kääntämään että se ois 1 nastan kohalla

eli mites nyt sitten??
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: estate - 09.03.2011, 16:33:25
Jakajan säädön pultti irti ja nostat jakajan irti ja käännät pyörijästä hieman sinne ykkösen nastan suuntaan ja lasket takaisin paikoilleen. Huomioi, että jakajan akseli kääntyy hivenen kun jakajan nostaa pois ja laittaa takaisin paikoilleen. Välttämättä ei satu kohdalleen ensimmäisellä eikä toisellakaan yrittämällä. Joskus kun se jakajaa pyörittävä apuakseli ei ole merkissään saattaa jakajan akselia joutua kääntämään paljonkin, että saa pyörijän kärjen osoittamaan jotakin nastaa kohden. Sitten vain on laitettava tulpan johdot uuteen järjestykseen jakajan kanteen.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 09.07.2011, 23:01:24
joo nostetaas tätä vähäse. elikkä ei oo saatu edelleenkää pyörimään >:( jakajaa käännettiin että saati pyörijän kärki kohalleen mutta ei edelleenkää lähe... putkessa vaan välillä pamahtaa ja sitten ku katottiin että lyökö kipinää niin pammautti tulpan reijästä. mikä prkl tätä vaivaa?? haluais vielä jonkunlaisen leikkikalun ku vielä on harvinaisemmalla korimallilla (242) :P :P
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 09.07.2011, 23:33:47
onko sytytysjärjestys oikee varmasti jos on tulpanjohtoja otettu irti?

Jos kipinä tulee ja bensaa saa nii sitte on jaossa vikaa.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: miksu01 - 10.07.2011, 00:36:47
joo nostetaas tätä vähäse. elikkä ei oo saatu edelleenkää pyörimään >:( jakajaa käännettiin että saati pyörijän kärki kohalleen mutta ei edelleenkää lähe... putkessa vaan välillä pamahtaa ja sitten ku katottiin että lyökö kipinää niin pammautti tulpan reijästä. mikä prkl tätä vaivaa?? haluais vielä jonkunlaisen leikkikalun ku vielä on harvinaisemmalla korimallilla (242) :P :P

jos putkessa pamahtaa niin menee bensaa läpi. tai sitten siinä sytytys järjestys on väärä!
Laitoitteko jakajan takasin sihen asentoon missä se alunperin oli?

ja vaikka antaa kipinää niin kipinä voi olla liian heikko että auto starttaisi! onko puola katottu?
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 10.07.2011, 00:52:28
jos putkessa pamahtaa niin menee bensaa läpi. tai sitten siinä sytytys järjestys on väärä!
Laitoitteko jakajan takasin sihen asentoon missä se alunperin oli?

ja vaikka antaa kipinää niin kipinä voi olla liian heikko että auto starttaisi! onko puola katottu?

en laittanu samaan asentoon jakajaa missä se alun perin oli koska pyörijän kärki ei ollu oikeella kohalla. puola on kokeiltu sillon ennen tota jaon kohilleen laittoa, pitää varmaan sekii kokeilla jos se sitten on särkyny samalla. tulpan johtojen pitäs olla oikeessa järjestyksessä... mitä tosta jaon pomppaamisesta vois seurata?? koska tästähän kokeiltiin vaikka mitä ennenku tajuttiin että tästä oli jako pompannu 3hammasta(sillon luultiin että nyt se lähtee) mutta ku se siirettiin kohilleen niin siltikään ei lähteny
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Timo_R - 10.07.2011, 01:18:29
Vaikka tuntuis että bensaa saiskin, nii tarkistapa varmuuden vuoksi polttoainepumppu. Mulla meni joskus B19a-koneesta pensapumpusta muistaakseni nokka poikki. Tai se meni "pikkuhiljaa", saatto välillä käydä, tai ampua...sit lopulta meni ihan hengettömäks.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 09.09.2011, 19:58:56
joo elikkäs talvi alkaa lähestymään ja pitäs ny tää saada pyörimään :P. kävin viikolla ostamassa tähän uuden puolan, no tänään sit lähettiin kokeilee että josko se lähtis uuden puolan avulla pyörimään... no sitten laitoin puolan kiini ja rupesin laittamaan tulpan johot paikalleen ku olivat irti. no sehän prkl jo yhen kerran hörähti jota ei oo tehny sitten sen jälkeen ku tää 2 vuotta sitten sammu!!! no mutta sitten kuoli uudelleen. tulpat kastuu ja ne kuivattiin ja uudelleen mutta taas ihan kuollutta, taas tulpat kuiviks ja eiku vetämään jos lähtis vetämällä käyntiin mutta ei parin kilsan vedon ihan kuollutta... no sentään jo alkaa vaikutta siltä että tää vois vielä lähtee käyntiin ku hörähti jo kerran :P :P

vika tosin ei ollu ehkä puolassa vaan sytytysjärjestys tais olla pielessä koska nyt ku laitettiin ne tulpan johot paikalleen (olivat kiini jakajan kannessa) niin ei kaikki johot yltäny omille paikoilleen.

tässä on 2 vuottaa vanhaa bensaa tankissa että onko siitä menny jo "teho" että siks ei lähtis pyörimään(siis miten nopeesti bensa menee "vanhaks") vai onko noi uudet tulpat taas pimeet?? jommassa kummassa vika uskosin. bensapumppu pelaa ku kokeiltiin niin kaaressa lenti bensa ja kasteleehan tää ne tulpatkii. eli miten on??
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Masa71 - 09.09.2011, 20:59:32
joo elikkäs talvi alkaa lähestymään ja pitäs ny tää saada pyörimään :P. kävin viikolla ostamassa tähän uuden puolan, no tänään sit lähettiin kokeilee että josko se lähtis uuden puolan avulla pyörimään... no sitten laitoin puolan kiini ja rupesin laittamaan tulpan johot paikalleen ku olivat irti. no sehän prkl jo yhen kerran hörähti jota ei oo tehny sitten sen jälkeen ku tää 2 vuotta sitten sammu!!! no mutta sitten kuoli uudelleen. tulpat kastuu ja ne kuivattiin ja uudelleen mutta taas ihan kuollutta, taas tulpat kuiviks ja eiku vetämään jos lähtis vetämällä käyntiin mutta ei parin kilsan vedon ihan kuollutta... no sentään jo alkaa vaikutta siltä että tää vois vielä lähtee käyntiin ku hörähti jo kerran :P :P

vika tosin ei ollu ehkä puolassa vaan sytytysjärjestys tais olla pielessä koska nyt ku laitettiin ne tulpan johot paikalleen (olivat kiini jakajan kannessa) niin ei kaikki johot yltäny omille paikoilleen.

tässä on 2 vuottaa vanhaa bensaa tankissa että onko siitä menny jo "teho" että siks ei lähtis pyörimään(siis miten nopeesti bensa menee "vanhaks") vai onko noi uudet tulpat taas pimeet?? jommassa kummassa vika uskosin. bensapumppu pelaa ku kokeiltiin niin kaaressa lenti bensa ja kasteleehan tää ne tulpatkii. eli miten on??
No kokeillaas nettikorjausta ;)
Eli pyhä BKA:
-B= bensa sitä varmaan on jos tulpat kastuu( eikä volvo oo niin nuuka seoksista käydäkseen edes jotenkuten
-K=kipinä sen osaatte varmaan kokeilla ( tai sit me hukatan kaikki aikaamme  :) )
-A= ajoitus kaksi vaihetta, nokka + jakaja. Ekana nokka:
Käännä kampuran merkit nolliin, varmista ykkösen tulpanreiäastä kokeilemalla että ykkösen mäntä on yläkuolossa, tarkasta nokan merkki, jos epävarma, irrota v-koppa ja varmista että ykkösen nokat on ylöspäin about symmetrisessä v-kulmassa  (verrattuna dekkitasoon)

sytkä: edellisen testin jälkeen sulla on nyt ykkösessä ns.paukku päällä eli sytytyshetki. nyt kierrät kampuraa vastapäivään about parikyt astetta, sitten myötäpäivään niin että kampura on about 10 astetta ennen yläkuoloa. kärjellisen sytkän mallaat niin että kärjet juuri aukeavat tällä kohdalla(virtakynä, vastusmittaus tms.), ja laitat ykkösen johdon vastaavalle kohdalle jakajan kanteen

tai kärjettömällä säädä ennakko ajotuslampun kanssa samoille tonteille.

Noilla opeilla väitän että muuten ehjän vinokoneen on PAKKO käydä edes jotenkin:buck2:

Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 09.09.2011, 21:39:16
eli siis ymmärsinko oikeen että bensa ei menetä tehoa 2 vuodessa tankissa niin paljoa että ei lähde enää sillä käyntiin?? no ajotus on laitettu kohdalleen ja kipinänkii antaa mutta voihan se olla että paineen alla ei anna, tai ainakin näin olen kuullut että voi antaa irti ollessa kipinän mutta ei paikallaan...
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Timo_R - 09.09.2011, 22:08:57
eli siis ymmärsinko oikeen että bensa ei menetä tehoa 2 vuodessa tankissa niin paljoa että ei lähde enää sillä käyntiin?? no ajotus on laitettu kohdalleen ja kipinänkii antaa mutta voihan se olla että paineen alla ei anna, tai ainakin näin olen kuullut että voi antaa irti ollessa kipinän mutta ei paikallaan...

Kyllähän tuo "nykybensa" aika huonosti säilyy. Joissain vehkeissä talven yli seissyt bensa ei enää osoita mitään elonmerkkejä, kun taas toiset tuntuu käyvän hyvinkin.
Kannattaa vaikka varmuuden vuoksi vetää pumpulta letku suoraan johonkin kannuun jossa tuoretta bensaa.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: tommi m - 09.09.2011, 23:00:10
b-19 imusarjas se mötikkä mihin tulee sähköjohto. jos se on rikki,tai ei tuu virtaa ni ei tykkää käydä.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 10.09.2011, 13:49:43
elikkä käytiin tänään uudelleen...

ei se stana lähe, miten se ees eilen hörähti :o :o mutta sen jälkeen on ollu ihan kuollutta niinku nämä 2 vuotta. tulpat kastelee ja kipinän antaa(toisilla tulpillakii kokeiltu) jako tarkistettiin(mäntä ykk ja kampuran merkki ja nokkapyörän merkki kohallaan ja pyörijän kärki osottaa ykkösen nastaa virranjakajassa) ja sytytysjärjestys kohallaan. mikä prkl tätä vaivaa >:( >:( >:(

kokeiltiin uudella bensalla ja toisilla tulpilla, ei mitään vaikutusta. puola,käret,tulpat ja Kondensaattori uudet.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: s73 - 10.09.2011, 14:07:08
laita se kampuran merkki oikeeseen kohtaan siihen   vastakappaleen asteikkoon nähden ja käännä sitten se kampuran merkki reilusti pois asteikolta, kokeile sitten startata.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 10.09.2011, 15:47:10
joo elikkäs talvi alkaa lähestymään ja pitäs ny tää saada pyörimään :P. kävin viikolla ostamassa tähän uuden puolan, no tänään sit
vika tosin ei ollu ehkä puolassa vaan sytytysjärjestys tais olla pielessä koska nyt ku laitettiin ne tulpan johot paikalleen (olivat kiini jakajan kannessa) niin ei kaikki johot yltäny omille paikoilleen.


Miks johdot ei yltäny paikoilleen? oliko ne kutistunu yhtäkkiä? tää on selkeesti sytkäpuolen vika. Tai jos ei ole nii kokeile antaa suoraa kaasarille hörppyä. jos lähtee käymään niin sitte on pensapumppu sökö niinkun Timo_R sanoi.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 10.09.2011, 16:37:59
Miks johdot ei yltäny paikoilleen? oliko ne kutistunu yhtäkkiä? tää on selkeesti sytkäpuolen vika. Tai jos ei ole nii kokeile antaa suoraa kaasarille hörppyä. jos lähtee käymään niin sitte on pensapumppu sökö niinkun Timo_R sanoi.

no esinnäkii, jakajaa jouduttiin nostamaan pois ja kääntämään että saatiin pyörijän kärki osottamaan oikeella aikaan ykkösen nastaa ja sen jälkeen ei enää johot yltäny omille paikoilleen. no kaasariin on suoraan annettu uutta bensaaa niin ei oo pumpussakaan vika, ei kait se kastelis tulppia jos ois pumppu sökö?? vai mistä se sitä bensaa sit sais :o :o
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 10.09.2011, 16:52:51
Kyl niis johdois on varaa sen verran. itekin käännelly jakajaa jokusen kertaa. Joku ajatuskatko siel on nyt.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 10.09.2011, 19:34:36
no eipä ollu tämän johoissa, tai sitten ne on kutistunu :2funny: :2funny:

entiiä mikä v***u tätä vaivaa
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: tommi m - 10.09.2011, 23:35:08
4 pytyn johto pisin.muut saman mittasii. 1,3,4,2 on järjestys. ootko vilkaissu onko strömpän kalvo ehjä?
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 11.09.2011, 10:24:43
joo kirjasta kahtelin järjestyksen. 4 johto joo mulla ainakii pisin. mutta tässä ainakii yks on keltanen joka aika lyhyt( lie toisesta autosta). kalvoo ennoo kahtonu, eli jos kalvo paskana niin saa liikaa bensaa vai??
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: s73 - 11.09.2011, 11:00:12
kyllä sen pitäisi pyöriä vaikka kalvossa olisi reikä, tosin kulku huonoa.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 11.09.2011, 16:44:25
kyllä sen pitäisi pyöriä vaikka kalvossa olisi reikä, tosin kulku huonoa.

joo selvä. jännä homma vaan että tää jo lupas kerran :o :o :o mitä se ei oo tehny sitten sen 2vuoden takasen jaon pomppamisen jälkeen mutta taas ihan kuollu ja tulpat kastuu... eli luulis että ei ois enää kaukana se pyörimään lähteminen :o :o
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Gorgane - 13.09.2011, 00:31:08
Kovin kyllä kuulostaisi siltä, että sytytys päin honkia. Aikalailla samaa oli itsellä käytös, kun oli jakaja yhdellä hampaalla pielessä. Vääntämällä jakajan äärilaitaan sai jotenkuten käymään hetkeksi tai lupailemaan, mutta tyhjäkäynti oli utopiaa.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 13.09.2011, 08:32:28
Niin kyllähän sitä jakajaa voi käännellä samalla ku toinen starttailee.Tuollee vois jotain selvitä.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 23.09.2011, 16:37:30
joo elikkäs, nyt aletaan olla jo lähellä :P nyt lupailee kokoajan vai ei lähe pyörimään :( jakajaa siirsin toisille booreille niin johan rupes lupailee :P nokkapyörän merkki ja kampuran merkki 0 kohalla niin pyörijä osottaa 1 ja 2 väliin niin sillon yrittää parhaiten.

pitää tässä lähipäivinä käyvä kokeilee tuoreella bensalla ku tulpat kastuu edelleen että jos se ois siinä vika...

mutta lähellä ollaan :) :)
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 23.09.2011, 17:55:44
kääntele sitä jakajaa samalla ku starttaa, tosin yksin voi olla hankalaa  :D

ja muuten peeäs. Anna vaikka apuvirtaa toisesta autosta et varmaa riittää virta.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 23.09.2011, 23:19:35
tossa kotona kahtelin korjausopasta niin taitaa vieläkii olla sytytysjärjestys pielessä mutta se selviää sit ku uudelleen meen käymään auton luona. pyöriikö pyörijä yläältäpäin katottuna myötä vai vastapäivään?? :D se vois jo selventää asioita näin niinku kotoa käsin mietittynä :D :D :2funny:
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: tommi m - 24.09.2011, 09:29:56
myötäpäivään pyörii. ykköspytyn johto tulee siihen mikä lähimpänä termostaatin koteloa. sen yläpuolelle 3johto,kolmosen oikealle 4 johto ja alimpaan 2johto. kun ajoitusmerkit kohdillaan ni virranjakajan pyörijän pitäisi olla suunnilleen sen merkin kohdalla mikä osoittaa 1 pyttyä.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 24.09.2011, 13:33:31
myötäpäivään pyörii. ykköspytyn johto tulee siihen mikä lähimpänä termostaatin koteloa. sen yläpuolelle 3johto,kolmosen oikealle 4 johto ja alimpaan 2johto. kun ajoitusmerkit kohdillaan ni virranjakajan pyörijän pitäisi olla suunnilleen sen merkin kohdalla mikä osoittaa 1 pyttyä.


Juuri näin, eikä tartte olla ihan 1.pytyn kohalla ku kerran jakajaa saa käänneltyy, edes sinne päin riittää.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 24.09.2011, 14:58:04
taas roplattu lisää. sytytys järjestystä vähä muuteltu ku ol pari johtoo väärillä paikoilla ;D nyt kumminnii on niinku tommi m ja korjausopas sanoo, katoin ne aikasemmin väärin.

elikkäs nyt saatu jo pyöriimään just ja just mutta ainoastaan kaasupohjassa ja kun nostaa kaasun pois niin sitten sammuu. mutta siis ei kumminkaa nosta yhtään kieroksia vaan pyörii prkl raskaasti.
ainoastaan lähtee jotenkii pyörimään ku pyörijän kärki osottaa 1 ja 3 väliin jakomerkkien ollessa kohillaan. muuten ihan kuollu.

mikähän tässä ny on. ei kai luulis olevan kaukana :o :o
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 24.09.2011, 15:06:25
No kato ny et on pensansuodatin kunnossa ettei sinne oo menny orava asuun. Muutenhan tuo sitten viittaa kaasariongelmaan. Ja anna apuvirtaa et pyörittää kunnolla.

Ps. olisit vaan uskonu et sul on ollu sytkä päin "sitä"  :pomo:
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: tommi m - 24.09.2011, 22:36:24
mahtaako sulla olla katkojan kärjissä väliä ollenkaan? joku 0.5mm vois olla.katso samal myös ettei oo "piikkiä" kärkien  välissä.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lateleo - 25.09.2011, 11:14:25
Piikki voi sitten joskus olla aivan huomaamattoman pieni. Kävi näin kerran Ritmossani. Ei käynnistyny millään ja kärjetkin oli katottu. Sit vaihdettiin kärjet ja käyntiin lähti. Harmi vaan ku tuli vietyä korjaamolle asti kärkien takia...
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 25.09.2011, 17:01:15
Käykää ny joku laittaan toi ruohonleikkuri käymään niin päästään tästäkin aiheesta eroon  :D

Niin paljon on oikeita vinkkejä jo annettu et luulis pannun jo käyvän kunnolla. Jos olisin lähempänä niin ottasin takaluukullisen osia mukaan ja ilmaseks laittasin ton toimiin.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 26.09.2011, 19:53:42
Käykää ny joku laittaan toi ruohonleikkuri käymään niin päästään tästäkin aiheesta eroon  :D

Niin paljon on oikeita vinkkejä jo annettu et luulis pannun jo käyvän kunnolla. Jos olisin lähempänä niin ottasin takaluukullisen osia mukaan ja ilmaseks laittasin ton toimiin.

joo poistakaa vaan tämä jos tästä haittaa... ei tätä enää tarvita. eiköhän vika jo oo selvinny.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: TVS - 27.09.2011, 00:44:09
joo poistakaa vaan tämä jos tästä haittaa... ei tätä enää tarvita. eiköhän vika jo oo selvinny.
Niin, turhaahan se olisi auttajille kertoa edes, mikä ahdisti...
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 27.09.2011, 13:05:48
Komppaan edellistä. Turha sitä on vetää herneitä nenään kun oikeesti hemmot antaa vinkkejä. Toi b19a on ruottalaisten rakentama niin kyllä suomalainen sen osaa laittaa käymään  ;D
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 27.09.2011, 17:18:16
siis ei oo mitään herneitä vedelty nenää tms. ;D

en oo vielä saanut varmistusta että tiiänkö vian ku en oo käyny kokeilee mutta luulen että tiiän mikä mättää. varmasti ilmotan kun saan tän pyörimään :)
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 22.10.2011, 14:08:52
käyty taas roplaamassa tätä ku oli taas inspiraatiota ja sytytysennakko lamppukii saatiin lainaan. :)

no niin elikkäs nyt ainakii sytty varmasti kohallaan ja jakokii kohallaan varmasti, no eihän se sittenkää lähteny käymään :( noo sitten rupes yhtä äkkiä vuotamaan öljyn sekasta bensaa kykinkopasta maahan, en tiiä mistä vuoti mutta jostakin moottorin alapuolelta. onko siellä joku öljyn ylivuotoletku mistä se vois tulla?? sitä bensan ja öljyn "seosta" tuli ehkä desi sieltä. sitten öljyn mittatikku ylös ja haistettiin sitä tikussa olevaa öljyä nii sehän hais voimakkaasti bensalta eli siis jostakii on nyt päässy bensat öljyn sekaan :o :o

mitäs mieltä ootte mistä vois johtua että bensat on päässy öljyn sekaa??

puristuspaine mittari ens viikkonloppuna mukaan niin näkee mitä se näyttää.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 22.10.2011, 16:09:19
No eihän se bensa pääse muuta kautta öljyn sekaan ku mäntien kautta. Ja jos se tulee pihalle koneen takaosasta niin sitten on kampuran stefa menny. Laita nyt hyvä mies ostoilmotus markkinapaikalle uudesta koneesta. Turha tollasta on enää kokeilla käymään jos on noin väljäkin.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 22.10.2011, 22:45:53
joo no eiköhän tämän kylän romutta löydy yks soiva moottori, sen verta monta 200sarjalaista makaa siel. vaan kahtoo ny että mitä se mittari näyttää mutta tosiaan varmaan moottori vaihto eessä. ei se väljä ainakaa oo jos sitä väität, ei hävittäny yhtään öljyä mulla ollessaan että joku muu vika siel on.

ei kehtais tota koppakaa vielä paaliin laittaa...
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Timo_R - 22.10.2011, 23:02:27
jostakii on nyt päässy bensat öljyn sekaan :o :o

mitäs mieltä ootte mistä vois johtua että bensat on päässy öljyn sekaa??

puristuspaine mittari ens viikkonloppuna mukaan niin näkee mitä se näyttää.

Onko bensapumpun kalvo ehjä?
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 23.10.2011, 10:21:34
Onko bensapumpun kalvo ehjä?

 sitä ei oo katottu. sen katon ku seuraavan kerran käyn siellä.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: hevonen - 23.10.2011, 16:23:08
Sitä on nyt vedetty narun perässä niin monta mailia että kampikammio on täynnä bensaa kun ei kerta oo syttynyt vielä tulille.
Seuraava operaatio on öljynvaihto(päästetään se bensavoittoinen öljy pois koneesta), tulpat irti ja tippakannulla pari kolme ruuttausta moottoriöljyä joka sylinteriin. Tulpat takas ja jos jako ja sytty on kohillaan niin tartista käyntiin nääs...
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Jule - 24.10.2011, 18:17:06
Starttipilotilla on hyvä kokeilla missä se vika on. Eli jos tuon saa starttipilotilla käymään (mutta ei käy enää bensalla) niin vika on kaasarissa. Jos ei käy edes starttipilotilla, niin sitten sytkäpuolella.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: lassii - 24.10.2011, 18:47:31
Joo ja tuo Timo_R mainitsema bensapumppu kans kannattaa kattoo. Jos ei kaasari saa bensaa nii koneen on vaikee käydä.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: estate - 25.10.2011, 09:51:43
Kyllähän se bensaa on saanu ja ihan liikaa jos sitä on jo öljyn seassa. Tarpeeksi kun sahaa niin sitä bensaa on sylintereissä niin paljon, että valuu männänrenkaiden välistä kampikammioon. Tulpat vaihtoon, ei niillä enää mitään tee kun ovat kastuneet, eivät anna kipinää. Tulpat irti ja starttaat muutamaan otteeseen ilman tulppia (älä koske kaasupolkimeen, ryyppy pois päältä), että edes osa bensasta roiskuisi ulos ja sylinterit vähän kuivaisivat, sitten uusilla tulpilla käymään. Noin muillekin vinkkinä, että jos epäilette, että on saanut liikaa bensaa niin pitäkää kaasupoljin pohjassa startatessa, lähtee yleensä yskien käyntiin. Älkää pumpatko poljinta, saa ainavaan enemmän bensaa ja tulpat kastuu.

Kilpalankun aihiossa oli virtalukon pohjassa tai jossain muualla vikaa kun ei tullut startatessa virtaa puolalle ollenkaan, ei juuri luvannutkaan startatessa mutta kun päästi avaimesta irti hörähti yleensä käyntiin. Tarkasta yleismittarilla, että puolan plus-napaan tulee noin 12 volttia startatessa, jos tulee vähemmän tai ei lainkaan pitää tehdä sähköjä uusiksi. Pelkästään sytytysvirta kytkettynä pitäisi tulla vähemmän kuin 12 volttia, koska välissä on etuvastus joka ohitetaan startatessa. Voit tehdä pienen puuhapatentin ja vedät johdon suoraan akun plus-navasta puolan plus-napaan ja kokeilet käynnistää, älä kuitenkaan pidä kovin kauaa näin kytkettynä, koska puola saattaa ylikuumeta ja palaa (jos puola kuumenee niin että polttaa kättä se kuumenee liikaa).
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Jule - 25.10.2011, 13:29:54
Ei se pumppaaminen römpässä bensanmäärään vaikuta, joskaan ei sittä mainittavaa hyötyäkään ole.

Mä siis meinasin että koittaa pelkällä starttipilotilla, bensaletku irti kaasarista. Voihan se käynnistymättömyys olla myös peräisin siitä että kone tukehtuu bensaan välittömästi.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: seiskanelonen - 26.10.2011, 00:13:47
Bensa menee ihan hukalle sinne öljypohjaan, laita sytkäpuoli elämään
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 14.11.2011, 19:28:14
jaa palaillaan tänne taas, tännehän tullu paljo vastauksia viimekäynnin jälkeen :) nyt mitattu puristuspaineet, jokapytystä 9kiloo. sytty on lampulla katottu kohalleen,jako on kohallaan ja kolmannet tulpat ostettu ja kipinän antaa eli ei kait siinä voi enää olla ku bensapuolella vika mutta ku sitä bensaa on nyt siellä öljyn seassa että kyllä kait se saa sitäkii ja uuvella bensalla kokeiltu ei mitään vaikutusta >:( :( , jos tätä vielä vähä aikaa jaksas tutkia, heti ku tulee kovemmat pakkaset -5 --> niin antaa olla.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: TVS - 14.11.2011, 22:37:12
Sytkäpuolellakin vika voi silti olla, itellä oli yks laite, joka teki kipinää muttei lähtenyt kirveelläkään käyntiin, joskus vähän yskähti. Kärkien viilausta ja kärkiväliä hitunen lisää ja johan pörähti tulille.
Otsikko: Vs: b19a ongelma
Kirjoitti: Auvinen. - 19.11.2011, 13:34:27
joo elikkäs nyt tämä saatiin jo käyntii :P :) ainut tapa miten saa käntiin on ottamalla joku neljästä tulpasta irti :idiot2: ihan sama mikä tulppa on irti kuhan yks irti niin lähtee käyntiin :D joka huomattiin ku katottiin että lyökö tulppa kipinää niin hörähti "vahingossa" käymään :2funny:  mutta jos kaikki neljä paikallaan niin ei varmasti lähe vaikka kuinka starttaa. semmosta infoo saatiin että jollakii oli ollu samantapanen vika niin oli ollu vika virranjakajan kannessa ja pyörijässä, mutta mitäs mieltä työ ootte?? luulis että nyt oltas aika lähellä toimivuutta, alkaa ajo kelitkii olee kohallaan :P
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
Kirjoitti: lassii - 19.11.2011, 18:25:12
No vaiha virranjakajankansi ja pyörijä. tuskin ruottinpojat on tarkottanu et kun b19a alkaa kuluun niin otetaan yks tulppa pois pelistä ja taas mennään.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
Kirjoitti: Auvinen. - 19.11.2011, 19:06:15
No vaiha virranjakajankansi ja pyörijä. tuskin ruottinpojat on tarkottanu et kun b19a alkaa kuluun niin otetaan yks tulppa pois pelistä ja taas mennään.

joo siis vaihdan tietysti ne kuhan saan ostettua uudet osat, ei ollu tänään varaosapuljut auki täl kylällä niin ei voinu käydä hakemassa >:(( lie ees on hyllyssä). mut siks kysyinkii täällä et onko muilla ollu tai kuullu samanlaisesta ongelmasta jos ei vika okkaa niissä vaan jossain muussa...
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
Kirjoitti: lassii - 19.11.2011, 20:32:02
Sen kannen ja pyöriän voi ihan vaikka tarkastaa ja putsata hapettumista itsekin. Nää on niin perusjuttuja et ne luulis olevan heti alussa kunnossa. Älä hyvä mies mieti tollasta et miks kone käy kolmella vaan laita se käymään kaikilla. Toi mylly ei ole mitään rakettitiedettä edelleenkään.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
Kirjoitti: The_OttoB - 19.11.2011, 23:05:27
Onko tätä hierottu kohta vuoden verran käyntiin?
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
Kirjoitti: Auvinen. - 20.11.2011, 09:28:32
2 vuotta sitten tästä jako pomppas. mutta joo, vuos suunilleen aina välillä käyty kokeilee eri juttuja.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
Kirjoitti: Toimleri - 21.11.2011, 03:30:48
Jos se on kärjellinen, niin viallinen kondensaattori voi saada aikaan kummallisiakin oireita.. Sitä ei tainnut vielä olla listattuna.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: Auvinen. - 21.11.2011, 18:11:39
joo tosiaan kondensaattori kanssa uus. tänään vaihdoin uuden kannen ja pyörijän jakajaan mutta eipä sillä ollu mitään vaikutusta :( eikö tuo oo muka selvä merkki jostakii viasta että ilman yhtään tulppaa(ihan sama mikä tulppa irti) lähtee käyntiin mutta kun kaikki paikallaan niin ei?? ite en näistä enää ymmärrä,eikä näistä ees oo paljoo kokemustakaan mutta kiinostus kova :) ainakii vielä :o
E: ja tulpat siis kastuu jos kaikki paikallaan.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: leka - 21.11.2011, 19:39:15
Se on kirottu, tarvitset manaajan.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: Auvinen. - 21.11.2011, 20:02:41
mitä vaan kuhan sen sais taas käyntiin ja lumi lentäs...
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: TVS - 21.11.2011, 20:42:38
Siis tarviiko se yksi tulppa ottaa kannesta irti, vai riittääkö tulpanjohdon irrotus että kone käynnistyy? Kärkiväliä säätäisin hiukan lisää näin mitään näkemättä, ja vaikka hiekkapaperilla vielä putsaisin. Vaikuttaako starttauksessa jos toisella antaa apuvirtaa että jännite nousee?
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: lassii - 22.11.2011, 00:57:24
Siis tarviiko se yksi tulppa ottaa kannesta irti, vai riittääkö tulpanjohdon irrotus että kone käynnistyy? Kärkiväliä säätäisin hiukan lisää näin mitään näkemättä, ja vaikka hiekkapaperilla vielä putsaisin. Vaikuttaako starttauksessa jos toisella antaa apuvirtaa että jännite nousee?

tätä apuvirtaa jo ehdotinkin. tosin jos kastelee tulpat välittömästi nii sitten vika ei ole sytkässä. Jos kaasari on ihan loppuväljäsohlo niin sekin tarttis kattoo sitten. saa olla kyl melko paskana kone kaikki jos ei näillä neuvoilla lähe käymään.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: Auvinen. - 22.11.2011, 15:27:32
Siis tarviiko se yksi tulppa ottaa kannesta irti, vai riittääkö tulpanjohdon irrotus että kone käynnistyy? Kärkiväliä säätäisin hiukan lisää näin mitään näkemättä, ja vaikka hiekkapaperilla vielä putsaisin. Vaikuttaako starttauksessa jos toisella antaa apuvirtaa että jännite nousee?
ihan tulppa irti kannesta. kärkiväliä sääjetty isommaks ja pienemmäks, ei ollu mitään vaikutusta. apuvirtaa en oo kokeillu ku starttaa helvetin hyvin, ainakin virta riittää.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: estate - 22.11.2011, 16:04:42
ihan tulppa irti kannesta. kärkiväliä sääjetty isommaks ja pienemmäks, ei ollu mitään vaikutusta. apuvirtaa en oo kokeillu ku starttaa helvetin hyvin, ainakin virta riittää.
Veikeetä. Tulvisko siellä kaasari ja ilman yhtä tulppaa puhaltaa enimmät bensat pois ja jaksaa sytyttää muilla pytyillä?
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: TOK - 22.11.2011, 16:36:07
Tai voiko olla pakoputki tukossa (esim. joku äänenvaimennin, tai myyrä jumissa putkessa), tulpaton pytty toimii pakoreittinä?
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: Auvinen. - 22.11.2011, 19:43:42
Veikeetä. Tulvisko siellä kaasari ja ilman yhtä tulppaa puhaltaa enimmät bensat pois ja jaksaa sytyttää muilla pytyillä?
niin en tiedä, voihan se olla. mites se todetaan että se kaasari tulvii?? ainakaa ei vuoda mistään bensaa tms. voisko olla muuten vaikutusta ku lorahti vähä liikaa öljyä kaasariin?? mitä ylipäätään sillä kaasarin öljyllä on merkitystä??
Tai voiko olla pakoputki tukossa (esim. joku äänenvaimennin, tai myyrä jumissa putkessa), tulpaton pytty toimii pakoreittinä?
toikii vois olla vaan en tiiä enkä kyl uskokaa. voishan sitä tietysti pyörittää ilman yhtä tulppaa jonkii aikaa ja nähä että tuleeko se savu sielt putkesta yms että kone kävis jonkii aikaa ees jotenkii ja sit kokeilla 4 tulpalla...
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: estate - 22.11.2011, 20:47:04
niin en tiedä, voihan se olla. mites se todetaan että se kaasari tulvii?? ainakaa ei vuoda mistään bensaa tms. voisko olla muuten vaikutusta ku lorahti vähä liikaa öljyä kaasariin?? mitä ylipäätään sillä kaasarin öljyllä on merkitystä??
Jos kastelee tulpat yhdellä startilla luultavasti tulvii. Kaveri pitämään kaasarin mäntää ylhäällä ja katsoo startatessa kuinka paljon sitä bensaa ruikkii kaasarin kurkkuun, jos tulee lorottamalla tai niin paljon, että sitä näkyy pisararoituneena  niin tulvii. Kaasari irti ja uusi neulaventiili tai ehjä käytetty kaasari (römppäsen varmaan saa lähes ilmaiseksi, löytyy myös saabeista ja mersusta). Neulaventtiilin vaihtamiseksi/bensan pinnan takistamiseksi ei tarvitse purkaa koko värkkiä, riittää kun irrottaa kohokammion. Öljyn tehtävänä on hidastaa/tasata männän liikettä, liian jäykällä öljyllä kiihtyvyys heikkoa ja lirulla öljyllä/ilman öljyä nykii kun mäntä seilaa edestakaisin. ATF:ää (automaattivaihteistoöljyä) noihin kuuluu laittaa.

Tuolta löytyy römppäsen hajotuskuva:
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/Stromberg.html (http://www.gowerlee.dircon.co.uk/Stromberg.html)
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!hox hox kaikki moottori nerot!!
Kirjoitti: Auvinen. - 22.11.2011, 21:11:46
Jos kastelee tulpat yhdellä startilla luultavasti tulvii. Kaveri pitämään kaasarin mäntää ylhäällä ja katsoo startatessa kuinka paljon sitä bensaa ruikkii kaasarin kurkkuun, jos tulee lorottamalla tai niin paljon, että sitä näkyy pisararoituneena  niin tulvii. Kaasari irti ja uusi neulaventiili tai ehjä käytetty kaasari (römppäsen varmaan saa lähes ilmaiseksi, löytyy myös saabeista ja mersusta). Neulaventtiilin vaihtamiseksi/bensan pinnan takistamiseksi ei tarvitse purkaa koko värkkiä, riittää kun irrottaa kohokammion. Öljyn tehtävänä on hidastaa/tasata männän liikettä, liian jäykällä öljyllä kiihtyvyys heikkoa ja lirulla öljyllä/ilman öljyä nykii kun mäntä seilaa edestakaisin. ATF:ää (automaattivaihteistoöljyä) noihin kuuluu laittaa.

Tuolta löytyy römppäsen hajotuskuva:
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/Stromberg.html (http://www.gowerlee.dircon.co.uk/Stromberg.html)
joo kiitoksia noista!!! pitää katella kuhan taas auton luo menos.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: Auvinen. - 26.11.2011, 14:00:44
 :) :) :) :P :P :P ei kait se käy ku on mäntä väärinpäin kaasarissa ja liian paksua öljyä ;D nyt rokkaa jokapytyllä ja tulpat paikallaan :P eli siis kaasarin tos ku yks päivä purin niin olipa menny sit mäntä 180astetta vääripäin ja kaasariin öljy liian paksua(ei jaksanu sormella nostaa mäntää ylös) mutta pääasia että nyt tää laitos pelaa niinku pitää!!!! nyt vaan uudet öljyt kaasariin ja koneeseen,jäähytysnestettä ja oottelemaan lunta ja pakkasia :P :P :P

ISO KIITOS KAIKILLE JOTKA OVAT OSALLISTUNEET TÄMÄN AUTON VIAN ETSINTÄÄN!!!!! löytyihän se lopulta vaikka meinasi jo usko mennä kokolaitokseen. tämän kanssa tuli kyllä opittua yhtä sun toista autoista :P
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: lassii - 26.11.2011, 14:10:15
Hienoo!

Nyt sitte vaan kovaa ajoo ja muna pystyyn sano mummo lumessa ku pöydällä kissaa pyyhki  :2funny:
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: estate - 28.11.2011, 08:18:06
No niin, ei kun penkkoja levittelemään ;)
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: tommi m - 28.11.2011, 22:29:58
ei se mäntä itsekseen ole voinut siirtyä.olisko tullut asennusvirhe.siellähän ne kohdistuskolot on kalvolle. mutta se että oppii autonsa sielunelämästä lisää ja uutta on hyvä asia. tekemällä oppii  :)
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: Auvinen. - 29.11.2011, 15:12:47
ei se mäntä itsekseen ole voinut siirtyä.olisko tullut asennusvirhe.siellähän ne kohdistuskolot on kalvolle. mutta se että oppii autonsa sielunelämästä lisää ja uutta on hyvä asia. tekemällä oppii  :)

eli siis kaasarin tos ku yks päivä purin niin olipa menny sit mäntä 180astetta vääripäin

kävin eilen auton luona taas ja vaihdoin öljyt(tuli kunnon hyökyaallolla bensan sekasta öljyä ku pohjaropun aukasin :D) lisäsin nestettä ku vuotaa syyläri ja jokapuolelta muualtakii sitä, hyvin toi 2 vuojen hiljais elon jälkeen kulkee, pitää kärkiväli viel säätää tulkilla ku sitä roplattu "satakertaa", laturi pitää kieroksilla pientä ääntä mutta olkoosa, ei ainakaa latausvalo syttyny ja mittarin valot oli hävinny(oisko sulake) mutta muuten ihan jees. heti rupes puhaltaa lämmintäkii ja huurut hävis ikkunoista yms. perä näissä on ihan perseestä tai ainakii tos, heti rupee yhellä raapimaan ja jopa pehmeellä hiekalla ja nurmella surkee lähtee ku heti raapasee tyhjää (kuskissa varmaan vika kyl :) ). ei varmaan ois iso homma purkaa perä irti ja hitsata jumiin, ainakii parempi ois viiä luisussa ku kummattii sutis kokoajan :P  semmosta tälläkertaa. vois ehkä jotain kirjotella tästä tonne proju puolelle, ainakii tulevaisuuden suunitelmiin kysellä neuvoo yms muuta paskaa :idiot2:

E: tai taitas ennemminkii kuulua tonne showroomin puolelle, ny ku tutkin foorumia ekaa kertaa muutakii ku korjaus puolta :)
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: lassii - 29.11.2011, 16:56:49
Älä siihen perään kajoo vielä yhtään. tietty siihen voi kemppilukon tehä mut jos ei osaa liikkelle lähtee ilman et sutii hiekalla nii vika on josai muussa ku perässä. jos se vielä viikon harjottelun jälkee tuntuu et perässä on vikaa niin vala takakontti täyteen betonia niin loppuu sutiminen.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: Auvinen. - 29.11.2011, 21:13:47
Älä siihen perään kajoo vielä yhtään. tietty siihen voi kemppilukon tehä mut jos ei osaa liikkelle lähtee ilman et sutii hiekalla nii vika on josai muussa ku perässä. jos se vielä viikon harjottelun jälkee tuntuu et perässä on vikaa niin vala takakontti täyteen betonia niin loppuu sutiminen.

no siis toi oli vähä liiottelua mutta kumminkii ihan paska tossa ainakii toi perä... aina yhellä vaan sutii >:( kumminkii semmoseen käyttöön tarkotettu että pitäs mennä enemmän luisussa ku suoraan :idiot2:
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: Spoileri - 30.11.2011, 18:46:25
no siis toi oli vähä liiottelua mutta kumminkii ihan paska tossa ainakii toi perä... aina yhellä vaan sutii >:( kumminkii semmoseen käyttöön tarkotettu että pitäs mennä enemmän luisussa ku suoraan :idiot2:

Ei se oo paska, se on vaan avoin tasauspyörästö. Ja Kempin asennukseen tarttee vaan avata perän luukku, koko hoitoa ei tarvi purkaa, jos ei sitten välttämättä halua noudattaa leikkaussalihygieniaa.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: estate - 30.11.2011, 19:22:12
Ei sen perän kanssa mitään leikkaussali hygieniaa tarvii :D Isoimmat hiekat ja hitsiknöölit kun putsaa ennen peräkopan asennusta pois niin tulee soiva peli. Perä kannattaa ottaa pois auton alta jos ei saa nostettu hyvin ylös, pestään öljyt hyvin pois ennenkuin hitsataan rattaat jumiin. Isolla koneella ja isolla virralla sulatetaan pikkurattaat yhteen ja ristitapit kiinni, millään valovirtakoneella on turha mennä räkimään. Kempin lukko on ehdoton jos jäällä/lumella/hiekalla/asfaltilla rallittaa. Avoimella tasauspyörästöllä on aivan p**ka ajaa. Nakkelee mutkissa miten sattuu kun välillä vetää toinen ja välillä toinen pyörä, eikä saa kunnolla kiihdytettyä kun vaan toinen pyörä vetää. Siviiliautossa tai suoraanajoautossa ei lukkoa tarvii mutta mutkapätkällä pitää olla lukko, kemppiläinen on halvin mutta ei paras.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: Auvinen. - 01.12.2011, 16:30:04
Avoimella tasauspyörästöllä on aivan p**ka ajaa. Nakkelee mutkissa miten sattuu kun välillä vetää toinen ja välillä toinen pyörä, eikä saa kunnolla kiihdytettyä kun vaan toinen pyörä vetää.
täysin samaa mieltä. jos vielä jotain neuvoja niin tonne showroomin puolelle tästä eteenpäin, eli tämän saa poistaa jos niin on täällä foorumilla tapana
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: Puavo - 01.12.2011, 16:44:47
Hitsilukoista kannattaa jatkaa täällä: www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=936.0

Ei tällä foorumilla poisteta aiheita, joiden sisältä saattaa tulevaisuudessa auttaa vastaavan ongelman kanssa painivia.
Otsikko: Vs: b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D
Kirjoitti: Auvinen. - 01.12.2011, 18:29:44
Ei tällä foorumilla poisteta aiheita, joiden sisältä saattaa tulevaisuudessa auttaa vastaavan ongelman kanssa painivia.

selvä, näin vähä ajattelinkin