Futurez  Kulkukoira

Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti

  • 52 Vastauksia
  • 19384 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa csell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« : 24.10.2011, 17:27:06 »
B230F moottorilla, automaattilaatikolla ja ruiskulla. Kesken ajon sammui. :'( Sitten hetken päästä sain taas käymään  :pomo: monen yrityksen jälkeen. Sitten ehkä 600 km ilman ongelmia ja sitten sammui taas kesken ajon :idiot2:. Tämän jälkeen ei millään lähde ???. Startti pyörii laiskahkosti. Seuraavat toimenpiteet tehty: Uusi akku, uudet tulpat, uusi ruiskun ohjainyksikkö, uudet sulakkeet, uusi bensapumpun rele. Kipinää tulee, bensaa tulee, mutta ei auta! Vikakoodiksi tulee 1-1-1, eli ei pitäisi olla probleemaa.  >:(

Nyt on hyvät vinkit arvokkaat!

APUAAA!!!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #1 : 24.10.2011, 17:42:08 »
Sulkeutuuko bensapumpun releen molemmat kärjet?
Minulla oli tuon releen liittimessä yksi löysä apiko joka ei saanut kontaktia releeseen ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

s73

  • Vieras
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #2 : 24.10.2011, 18:49:37 »
paljonko ajettu? Onko auto sinulle uusi? Maadoitukset katsottu?  suutin rele hajalla?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #3 : 24.10.2011, 19:43:32 »
240:issä ei ole suutinrelettä joka löytyy kyllä 700/900 sarjasta
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa csell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #4 : 24.10.2011, 22:25:09 »
JEEEEE!!! VIKA LÖYTYI!!! :pomo:


NYYYHK, JAKOPÄÄN HIHNA POIKKI  :'(

No, tulipa sytytys ja pensapuoli käytyä läpi...

Kiitos hyvistä neuvoista!!!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #5 : 24.10.2011, 22:30:23 »
Kävi mielessä mutta en uskonut vian olevan siinä ::). Onneksi remontti ei ole kallis eikä vaikea :)
Kerrohan sit montako venttiiliä mutkalla? :)
Edit: Eihän B230F:ssä mene venttiilit mutkalle. Ajattelin B200F:ää :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 29.10.2011, 21:38:15 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa csell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #6 : 29.10.2011, 20:55:51 »
No tuli uusi remmi ja heti perään 1000 km koeajolenkki 12h putkeen :nohnoh
Totesin että kulutus jossain 16 l/100 tietämissä  :o :'( :(. Nyt muutama päivä myöhemmin aluksi tyhjäkäynti pomputtaa kunnolla ja kaasua kun antaa niin yskii ja köhii. Niin, ja lambdavalo palaa...

Mahtaako nyt olla tuo Ilmamassamittari? >:(

Onko kellään ylimääräistä kohtuuhintaista?
0280212016 BOSCH

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #7 : 29.10.2011, 20:58:47 »
Jako hampaan pielessä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa csell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #8 : 29.10.2011, 21:18:32 »
Meinaatko jakohihna väärin asennettu??

The moose

  • Vieras
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #9 : 29.10.2011, 21:23:12 »
samaa meinaan itsekkin (jako pielessä)  ja lisäkysymyksellä kuinka auto aiemmin kävi jos remmi oli poikki, vai oliko vaan hampaita irti?

Poissa csell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #10 : 29.10.2011, 22:03:10 »
Auto kulki kunnes sammui kesken ajon. Oletan että matka päättyi juuri remmin katkeamiseen, sillä hinattuani sen kotiin kokeilin kaikkia aiemmin mainitut temput jotka eivät toimineet ja viimeisenä epätoivoisena yrityksenä tarkistin remmin joka osoittautui olevan poikki.

Mutta meinaatte siis että "jako on pielessä". Eli takaisin korjaamolle ja jako uusiksiko???

Auto käy oikein hienosti kun on vaihdissa, mutta tyhjäkäynyi yskii ja on todella epätasainen ja myös kun antaa kaasua se kuulostaa kuin meinaisi sammua...

Eli ajatuksenne ovat että ilmamassamittari ei ole tämän oireilun takana?

Ja selittäisikö pielessä oleva jako myös lambdavalon palamisen??

Kiitos avustanne!!

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #11 : 29.10.2011, 22:05:28 »
Venttiili tai useampi mutkalla. Käy tekemässä ohivuoto- tai puristuspainemittaus ennen kannen aukaisua niin varmistuu.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #12 : 30.10.2011, 01:42:36 »
B230F koneessa ei mene venttiilit mutkalle.
Ai se lambdavalo palaa edelleen? Mitä vikakoodia se tarjoaa?
FAQ:sta löytyy ohjeet niiden lukemiseen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa p131

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
    • Automatic Overdrive
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #13 : 30.10.2011, 08:31:18 »
Veikkaisin myös tuota jako pielessä - hommaa. Mulla -95 passatti ei kiertänyt ylös, veto tukehtui neljässä tonnissa ja vikakoodi väitti pyörimistunnistimen antavan vikakoodia. Ajelin vehkeellä pari kymppiä ja vaihdoin jakohihnan aikataulun mukaan: rupesi peli laulamaan yläkierroksille asti ja vikakoodit kuittaantuivat pois.
Ilmamassamittaristakin on tuoretta kokemusta: -93 käyttömersu muuttui ponnettomaksi alakierroksilla eikä tahtonut käydä kunnolla kylmänä: uusi IMM teki pelin taas uudenveroiseksi.
Sinuna ottaisin yhteyttä hihnan vaihdon tehneeseen korjaamoon: kerrot epäilyksesi, niin asiallisesti työhönsä suhtautuva putiikki kyllä tarkastaa jaon kohdallaan olon takuutyönä.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Annan periksi, Volvo 240 SE 1991 voitti
« Vastaus #14 : 30.10.2011, 09:42:13 »
No tuli uusi remmi ja heti perään 1000 km koeajolenkki 12h putkeen :nohnoh
Totesin että kulutus jossain 16 l/100 tietämissä  :o :'( :(. Nyt muutama päivä myöhemmin aluksi tyhjäkäynti pomputtaa kunnolla ja kaasua kun antaa niin yskii ja köhii. Niin, ja lambdavalo palaa...
Kato nyt ensin imuvuodot, eli imm->imusarja putki on ehjä, sekä imusarjan tiiviste ehjä, oireet kummassakin samat kuin imm vammassa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Autoracing  KL-varaosat