Carcom Oy  Elekma

b19a ongelma,se käy jo neljällä!!! :D

  • 82 Vastauksia
  • 25024 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: b19a ongelma
« Vastaus #45 : 23.10.2011, 16:23:08 »
Sitä on nyt vedetty narun perässä niin monta mailia että kampikammio on täynnä bensaa kun ei kerta oo syttynyt vielä tulille.
Seuraava operaatio on öljynvaihto(päästetään se bensavoittoinen öljy pois koneesta), tulpat irti ja tippakannulla pari kolme ruuttausta moottoriöljyä joka sylinteriin. Tulpat takas ja jos jako ja sytty on kohillaan niin tartista käyntiin nääs...

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: b19a ongelma
« Vastaus #46 : 24.10.2011, 18:17:06 »
Starttipilotilla on hyvä kokeilla missä se vika on. Eli jos tuon saa starttipilotilla käymään (mutta ei käy enää bensalla) niin vika on kaasarissa. Jos ei käy edes starttipilotilla, niin sitten sytkäpuolella.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a ongelma
« Vastaus #47 : 24.10.2011, 18:47:31 »
Joo ja tuo Timo_R mainitsema bensapumppu kans kannattaa kattoo. Jos ei kaasari saa bensaa nii koneen on vaikee käydä.
V70 TDI

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b19a ongelma
« Vastaus #48 : 25.10.2011, 09:51:43 »
Kyllähän se bensaa on saanu ja ihan liikaa jos sitä on jo öljyn seassa. Tarpeeksi kun sahaa niin sitä bensaa on sylintereissä niin paljon, että valuu männänrenkaiden välistä kampikammioon. Tulpat vaihtoon, ei niillä enää mitään tee kun ovat kastuneet, eivät anna kipinää. Tulpat irti ja starttaat muutamaan otteeseen ilman tulppia (älä koske kaasupolkimeen, ryyppy pois päältä), että edes osa bensasta roiskuisi ulos ja sylinterit vähän kuivaisivat, sitten uusilla tulpilla käymään. Noin muillekin vinkkinä, että jos epäilette, että on saanut liikaa bensaa niin pitäkää kaasupoljin pohjassa startatessa, lähtee yleensä yskien käyntiin. Älkää pumpatko poljinta, saa ainavaan enemmän bensaa ja tulpat kastuu.

Kilpalankun aihiossa oli virtalukon pohjassa tai jossain muualla vikaa kun ei tullut startatessa virtaa puolalle ollenkaan, ei juuri luvannutkaan startatessa mutta kun päästi avaimesta irti hörähti yleensä käyntiin. Tarkasta yleismittarilla, että puolan plus-napaan tulee noin 12 volttia startatessa, jos tulee vähemmän tai ei lainkaan pitää tehdä sähköjä uusiksi. Pelkästään sytytysvirta kytkettynä pitäisi tulla vähemmän kuin 12 volttia, koska välissä on etuvastus joka ohitetaan startatessa. Voit tehdä pienen puuhapatentin ja vedät johdon suoraan akun plus-navasta puolan plus-napaan ja kokeilet käynnistää, älä kuitenkaan pidä kovin kauaa näin kytkettynä, koska puola saattaa ylikuumeta ja palaa (jos puola kuumenee niin että polttaa kättä se kuumenee liikaa).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: b19a ongelma
« Vastaus #49 : 25.10.2011, 13:29:54 »
Ei se pumppaaminen römpässä bensanmäärään vaikuta, joskaan ei sittä mainittavaa hyötyäkään ole.

Mä siis meinasin että koittaa pelkällä starttipilotilla, bensaletku irti kaasarista. Voihan se käynnistymättömyys olla myös peräisin siitä että kone tukehtuu bensaan välittömästi.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a ongelma
« Vastaus #50 : 26.10.2011, 00:13:47 »
Bensa menee ihan hukalle sinne öljypohjaan, laita sytkäpuoli elämään
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a ongelma
« Vastaus #51 : 14.11.2011, 19:28:14 »
jaa palaillaan tänne taas, tännehän tullu paljo vastauksia viimekäynnin jälkeen :) nyt mitattu puristuspaineet, jokapytystä 9kiloo. sytty on lampulla katottu kohalleen,jako on kohallaan ja kolmannet tulpat ostettu ja kipinän antaa eli ei kait siinä voi enää olla ku bensapuolella vika mutta ku sitä bensaa on nyt siellä öljyn seassa että kyllä kait se saa sitäkii ja uuvella bensalla kokeiltu ei mitään vaikutusta >:( :( , jos tätä vielä vähä aikaa jaksas tutkia, heti ku tulee kovemmat pakkaset -5 --> niin antaa olla.
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b19a ongelma
« Vastaus #52 : 14.11.2011, 22:37:12 »
Sytkäpuolellakin vika voi silti olla, itellä oli yks laite, joka teki kipinää muttei lähtenyt kirveelläkään käyntiin, joskus vähän yskähti. Kärkien viilausta ja kärkiväliä hitunen lisää ja johan pörähti tulille.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a ongelma
« Vastaus #53 : 19.11.2011, 13:34:27 »
joo elikkäs nyt tämä saatiin jo käyntii :P :) ainut tapa miten saa käntiin on ottamalla joku neljästä tulpasta irti :idiot2: ihan sama mikä tulppa on irti kuhan yks irti niin lähtee käyntiin :D joka huomattiin ku katottiin että lyökö tulppa kipinää niin hörähti "vahingossa" käymään :2funny:  mutta jos kaikki neljä paikallaan niin ei varmasti lähe vaikka kuinka starttaa. semmosta infoo saatiin että jollakii oli ollu samantapanen vika niin oli ollu vika virranjakajan kannessa ja pyörijässä, mutta mitäs mieltä työ ootte?? luulis että nyt oltas aika lähellä toimivuutta, alkaa ajo kelitkii olee kohallaan :P
« Viimeksi muokattu: 19.11.2011, 13:51:14 kirjoittanut Auvinen. »
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
« Vastaus #54 : 19.11.2011, 18:25:12 »
No vaiha virranjakajankansi ja pyörijä. tuskin ruottinpojat on tarkottanu et kun b19a alkaa kuluun niin otetaan yks tulppa pois pelistä ja taas mennään.
V70 TDI

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
« Vastaus #55 : 19.11.2011, 19:06:15 »
No vaiha virranjakajankansi ja pyörijä. tuskin ruottinpojat on tarkottanu et kun b19a alkaa kuluun niin otetaan yks tulppa pois pelistä ja taas mennään.

joo siis vaihdan tietysti ne kuhan saan ostettua uudet osat, ei ollu tänään varaosapuljut auki täl kylällä niin ei voinu käydä hakemassa >:(( lie ees on hyllyssä). mut siks kysyinkii täällä et onko muilla ollu tai kuullu samanlaisesta ongelmasta jos ei vika okkaa niissä vaan jossain muussa...
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
« Vastaus #56 : 19.11.2011, 20:32:02 »
Sen kannen ja pyöriän voi ihan vaikka tarkastaa ja putsata hapettumista itsekin. Nää on niin perusjuttuja et ne luulis olevan heti alussa kunnossa. Älä hyvä mies mieti tollasta et miks kone käy kolmella vaan laita se käymään kaikilla. Toi mylly ei ole mitään rakettitiedettä edelleenkään.
V70 TDI

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
« Vastaus #57 : 19.11.2011, 23:05:27 »
Onko tätä hierottu kohta vuoden verran käyntiin?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
« Vastaus #58 : 20.11.2011, 09:28:32 »
2 vuotta sitten tästä jako pomppas. mutta joo, vuos suunilleen aina välillä käyty kokeilee eri juttuja.
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa Toimleri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a ongelma,se käy jo kolmella!!!
« Vastaus #59 : 21.11.2011, 03:30:48 »
Jos se on kärjellinen, niin viallinen kondensaattori voi saada aikaan kummallisiakin oireita.. Sitä ei tainnut vielä olla listattuna.

 

Carcom Oy  Elekma