Kulkukoira  Proturbo

240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.

  • 75 Vastauksia
  • 17195 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #15 : 25.09.2015, 15:26:33 »
Ota se purkki irti ja tutki sen toiminta .missäs bensasuodatin sitten oikeasti.mitä se vielä tekee .ota bensapumpusta letku irti kun käynyt se  mikä tulee tankilta jos tulee tyhjäks niin se päästää läpi .eihän tosa ole erikseen paluulinjaa .mihin se yks letku purkista menee oliko alipaine .kaasuttimen kurkku .mekaanine  tarkoittaa että on vipuvälitys toiseen kurkkuun ja alipaine että kalvo avaa toisen kurkun alipaine.katso onko  joku jumissa .sunnuntai pääsee sellasen kaasarin ja purkin viereen.mikä oli vielä ongelma.pusla kenen oli pusla ja tukivarsi .koita ottaa pois ja mitata .motonet tavara luultavasti klokkerholm.
separaattorin ja kaasuttimen välissä on oikea paikka http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=61382.0 separaattori on tavallaan aktiivihiilipönttö lähes ylös tulee pumpulta letku ja alhaalta menee suodattimelle ja siitä kaasuttimeen ja ihan huipulta sitten menee höyryt ja huurut paluulinjaa takaisin tankkiin. Kaasuttimen etupuolella on mekaaninen vivusto ja takapuolella on kalvo kakkoskurkun akselin kohdalla jos oikein näin räjäytyskuvasta.

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #16 : 25.09.2015, 16:09:24 »
Jep mites vivustot liikkuvat..jahka kun saat toisen kurkun toimii niin mites siirtymäpiiri toimii  .putsaa ja rasvaa vivustotot .sunnuntai saan käteen  kaasarin ja muut osat .onko kurkku likainen putsattu huohotusjärjestelmä .

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #17 : 26.09.2015, 03:27:10 »
Eilen pääsin taas volvon luo niin katsoin, että etupuolella on vivusto joka liikuttaa kakkoskurkun akselia. Takapuolella ei olekkaan akselin kohdalla alipainekalvoa vaan se on ylempänä ja akseli tulee vaan läpi rungosta. Vivustoa kattelin myös eilen, kun moottoritielle on kiihdyttänyt kaasupohjassa niin on tuntunut puolessa välissä kaasua painaessa takeretelua ja kuulunut jokin rusahdus. Olen aatellut, että kaasuvaijeri on mennyt säikeille ja kanittaa, mutta vivustoa tutkiessa ja kaasutellessa huomasin, että se on se kakkoskurkun vipu joka rusahtaa. Paikallaan kaasutellessa huomasin, että rusahduksen jälkeen kakkoskurkku aukesi normaalisti. Huomasin myös, että kuvassa nro:67 oli löysällä ja sen kiristelin. Osaa kiristäessä huomasin, kun en saanut pidettyä oikein millään kiinni läppäakselista ja se kääntyi lähes pohjaan ja samalla ruikkasi kaasuttimeen bensaa, että kakkoskurkun läppäakselin välistä vuotaa bensaa. Auto, kun on käynnissä niin ei näyttänyt vuotavan akselin juuresta ja viimeksi, kun testasin imuvuodot niin ei reakoinut kone mitenkään, kun suihkutin jarrukliineriä myös akselin juureen . Kävin lenkin illalla ajelemassa niin ei enää moottoritielle kiihdyttäessä kanittanut mikään, mutta välillä pysähdellessä ja katsoessa kaasutinta ja kaasutellessa ei kakkoskurkku auennut, mutta osaa 53 nitkutellessa alkoi taas toimia. Pitäisi tutkia, että onko sen osan tappiin mikä yhdistyy kakkoskurkun vipuun kulunut jonkinlainen ura.
http://www.volvowholesalepartsdirect.com/a/Volvo_1988_24020l-DownDraught-Carb/_51507_5696110/Carburetor/GR-46870.html
« Viimeksi muokattu: 26.09.2015, 03:50:11 kirjoittanut Dmies »

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #18 : 26.09.2015, 10:58:31 »
Jep jos akselit kunnossa niin vivustossa vikaa oliko tappi pyöreä vai soikea ja vastapuoli kulunut pieni nyppylä .ota kaasari pöydälle ja putsaa rasvaa ehkä huoltosarja mitä tarvitsee uusi pakeliitti väliin.kato kerra  imuvuodot vielä ja missä kohtaa kurkku aukeaa .pakeliitti joka on  alla  on  oikean  kokoinen  ottais kiinni , tarvike ite tehty tai  weber muokattu ..
« Viimeksi muokattu: 26.09.2015, 11:05:07 kirjoittanut temle »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #19 : 26.09.2015, 17:20:49 »
Jep jos akselit kunnossa niin vivustossa vikaa oliko tappi pyöreä vai soikea ja vastapuoli kulunut pieni nyppylä .ota kaasari pöydälle ja putsaa rasvaa ehkä huoltosarja mitä tarvitsee uusi pakeliitti väliin.kato kerra  imuvuodot vielä ja missä kohtaa kurkku aukeaa .pakeliitti joka on  alla  on  oikean  kokoinen  ottais kiinni , tarvike ite tehty tai  weber muokattu ..
Mökille mennessä yhen kerran kaasua painaessa kanitti vähän kaasupoljin, mutta mökin pihalla katoin niin liikkui molemmat kurkut. Mökin pihalla myös katoin imuvuotoja niin kaasuttimen ja bakeliitin välissä ei ollut, mutta kakkoskurkun akseliin molemmille puolille suihkutin niin tyhjäkäynti notkahti melkolailla eli näköjään on kulunut tuo kakkoskurkun akseli tai kaasuttimen runko pilalle. Bakeliitti on alkuperäinen ja ehyt.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #20 : 26.09.2015, 17:36:26 »
Olipa yllätys että Cisac on ihan loppu... :D Onneksi ongelmaan on helppo ratkaisu, Weber DGV tai DCD.
Jäitä housuun!

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #21 : 26.09.2015, 18:24:31 »
Olipa yllätys että Cisac on ihan loppu... :D Onneksi ongelmaan on helppo ratkaisu, Weber DGV tai DCD.
:D :D
Tällä hetkellä ei oo varaa uusia ainakaan uutta kaasutinta. Tuo paikallaan oleva on alkuperäinen 194xxxkm ajettu, nurkissa pyöris kaverilta ostettu onko se nyt korkean mallin cisac:ki ilmanputsari ja kohokammion tuulestus systeemein :D sillä koneella mistä se on muistaakseni ajettu yli 300000km. Ruottista sais myös uutta solexia. http://www.misab.se/artikel.php?kid=4-544-550-722&sok=&id=265. Tuota weberin dgv:tä olen miettinyt jo aiemmin jos cisac hajoaa.

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #22 : 26.09.2015, 20:20:15 »
Jep eipä oo pahanhintane toi  solex , weberiä saa ebaysta aika halvalla .suomesta uutena free technics ja kaasutinexpertti ainakin.mul oli joskus weberi  strömberin tilalle tuli .säädettiin oikein .kyl toi solexi kohtuu kaasari onkunhan vaan katsottu ja rasvattu .mitä muuta vielä kaasarista löytyy jos on löysäs osia .kattoisin kaasari  perustoiminnan vielä ryypyn vivustot ja kaasuvaijeri vivustonkin .oliko pusla homma soikeee

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #23 : 26.09.2015, 22:03:46 »
Jep eipä oo pahanhintane toi  solex , weberiä saa ebaysta aika halvalla .suomesta uutena free technics ja kaasutinexpertti ainakin.mul oli joskus weberi  strömberin tilalle tuli .säädettiin oikein .kyl toi solexi kohtuu kaasari onkunhan vaan katsottu ja rasvattu .mitä muuta vielä kaasarista löytyy jos on löysäs osia .kattoisin kaasari  perustoiminnan vielä ryypyn vivustot ja kaasuvaijeri vivustonkin .oliko pusla homma soikeee
Niinpä. On kohtuu kaasutin kyllä. Harmi vaan, kun on niin kulunut tuo oma. Pitää kattoa vielä nuo vivustot. Kalvojen kannet on ainakin kiinni. Kokeilin niitten kireyden viimeksi, kun vaihdoin kaasuttimen ja bakeliitin tiivisteet. Tuon pusla homman jätän talven ajaksi. Hommaan uuden puslan ja prässään sen kiinni tai sitten tilaan mister-autolta uuden tukivarren missä tulee puslat valmiina mukana niin ei tarvi muuta, kuin pultata kiinni.

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #24 : 26.09.2015, 22:28:23 »
Jep prässää pusla pois ja kato mikä vika .siin varmaan joku takuu.muuten mittatarkka alapallonivel ok paikalleen ja takapusla .kaasari katon huomen sen ja voisin luopuu siit.koska jakohihna oli vaihdettu jos volvos kulkuja on ni ei mee pata rikki.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #25 : 27.09.2015, 19:23:53 »
Jep prässää pusla pois ja kato mikä vika .siin varmaan joku takuu.muuten mittatarkka alapallonivel ok paikalleen ja takapusla .kaasari katon huomen sen ja voisin luopuu siit.koska jakohihna oli vaihdettu jos volvos kulkuja on ni ei mee pata rikki.
Oli siinä keväällä kulkuja. Joskus kesällä ihmettelin, kun moottoritielle oli huono kiihtymään. Jakoremmin oon vaihtanut kesällä 2013. Gatesin jakoremmi paketti, en muista tarkkaan oliko 3 vai 5 v vaihtoväli, mutta jos oikein muistan niin 5v. Kilometrit ei ainakaan tuu täyteen, kun viime kesänä ajoin 5000km ja tänä kesänä on tullut vähän päälle 4000km :D Tuli mieleen, että pystyisikö tuota cisac:kin kakkoskurkun akselia holkittamaan uusiksi. Korkeamman cisacin purin tänään atomeiksi niin siitä katoin niin kakkoskurkun akselin ja rungon välissä on muoviholkki vivuston puolella. Ykköskurkun akselista en saanut selvää oliko alumiini holkki vai ei. 
« Viimeksi muokattu: 27.09.2015, 20:20:07 kirjoittanut Dmies »

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #26 : 27.09.2015, 21:25:53 »
Jep lääkkeeksi .dgv uus tai käytetty , uus cisac.saa ton holkitettu .kuinka paljon siinä on klappia .minkä paksunen akseli oli.holkitus , täyttö ja protsaus .jos ne saa kuntoon niin miten muuten  kaasarin kunto.saako jollain täyteaineella tiiviiksi loctite.kärsiikö  auto  uuden kaasarin.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #27 : 28.09.2015, 00:25:53 »
Jep lääkkeeksi .dgv uus tai käytetty , uus cisac.saa ton holkitettu .kuinka paljon siinä on klappia .minkä paksunen akseli oli.holkitus , täyttö ja protsaus .jos ne saa kuntoon niin miten muuten  kaasarin kunto.saako jollain täyteaineella tiiviiksi loctite.kärsiikö  auto  uuden kaasarin.
En oo mittaillut välyksiä, kun se alkuperäinen kaasutin on vielä paikallaan autossa, tuon minkä purin oli se vanhemmasta vehkeestä oleva varaosa kaasutin. Kaveri joka on enemmän rapannut kaasuttimia yms oli eilen kasannut ladaansa neljästä kaasuttimesta yhden toimivan meinasi, että jos tuo mun kaasutin kusee bensaa siitä kakkoskurkun akselista silloin, kun auto ei ole käynnissä ja että jos meinaa tukehtua, kun jarrukliineriä suihkuttaa akselin juureen niin silloin se akseli tai sen reikä on melko kulunut. Jos tuossa matalan mallin cisacissa joka on paikallaan on kans joku muoviholkki siellä kakkoskurkun akselilla niin en yhtään ihmettele miksi se on kulunut väljäksi. Sama kaveri tuumasi, että ainakin joihinkin mini:n kaasuttimiin saa semmoista valmista holkki ja läppäakseli pakettia, että läppäakseli on valmiiksi sovitettu/kalvattu holkin mittoihin ja ainostaan tarvii kalvata kaasuttimen runkoon sopiva reikä holkille.
 
Ruotsista saisi samasta paikasta, kun se uusi solex cisac myös kunnon korjaus sarjankin. http://www.misab.se/artikel.php?kid=4-544-550-627&sok=&id=2852 jos väärin muista niin tuossa sarjassa tuli jotain mukana mitä ei tullut kaasutinexpertin sarjassa. Kuvassa se varaosakaasutin jonka purin koska näyttää siltä, että on vuotanut ja tässäkin oli kakkoskurkun läppä vähän jumissa, mutta se johtuu siitä, kun autotallin katto vuotaa vähän ja oli se laatikko missä säilytin aikaisemmin just siinä niin vähän keväällä kastui tuo kaasutin :D


Punaista tiivistesilikoonia ei kannata säikähtää se on jonkun entisen omistajan tekosia ja löysin selityksen sille, kun otin bakeliitin irti :D

Tässä kuvassa näkyy se tiivistesilikoonin tarkoitus. On mennyt kaasuttimen ja bakeliitti palikan välistä tuosta vasemmasta yläkulmasta tiiviste rikki kaasuttimen kurkun ja tuon syvennetyn alueen välistä ja syvennetyssä paikassa on reikä ja se on tulpattu pultilla ja tiivistesilikoonilla.

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #28 : 28.09.2015, 14:28:59 »
Jep korjausarja oli joku 100 ekee ja 200 ekee oli uus kaasutin  kumpi sopii auton luonteeseen .mikä muu auton kunto jabtulevat remontit. Oletko katsonut ebaysta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 alatukivarsi ja ryyppy ongelma.
« Vastaus #29 : 29.09.2015, 02:35:19 »
Jep korjausarja oli joku 100 ekee ja 200 ekee oli uus kaasutin  kumpi sopii auton luonteeseen .mikä muu auton kunto jabtulevat remontit. Oletko katsonut ebaysta.
Uusi kaasutin sopisi paremmin auton luonteeseen, mutta lompakko ei tykkää kummastakaan noista vaihtoehdoista siksi koitan rakentaa sen vanhemman cisacin nyt jotenkuten kuntoon jos siinä ei olisi väljät akselit. Huomasin myös, kun luin freetechnics:in sivuja, että jos tuon dgv:n hommaa niin pitää hommata myös bensanpaineensäädin volvoon http://www.freetechnics.fi/images/ohjeet/DGV_ohjeet.pdf muistelinkin lukeneeni jostain topicista aikaisemmin tuosta, että säädin pitää myös laittaa.

Sain eilen pestyä varaosakaasuttimen, pitää tänään mittailla akselit ja rungossa olevat reiät. Kuvassa näkyykin se kakkoskurkun lyhyt valkoinen muoviholkki.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy