Ongelma 1: Volvo 240 vm-88 ilman ohjaustehostinta. Miten paljon haittaa on tai vaikuttaako se miten ohjattavuuteen, renkaan kulumiseen, kulkukulmaan yms jos toinen etu alatukivarsin on hiukan taaempana, kun vaihdoin kaverin kanssa toissa keväänä alatukivarret ja puslat eteen niin oikean alatukivarren etupusla ei mennyt pohjaan asti vaikka prässissä kuinka yritti painaa eli kauluksen ja alatukivarren väliin jäi pieni rako. Aiemmissa suuntauksissa ei oo mitään mainittu, mutta nyt raidetangon vasenten nivelten vaihdon jälkeen, kun vein suuntaukseen niin tuli kyselemään, että keskeytetäänkö suuntaus, kun toisen etu alatukivarren pusla ei oo kunnolla paikoillaa, että vasemmalla puolella alatukivarsi on keskellä sitä syvennystä johon se tulee ja oikealla se on lähempänä toista laitaa, että eroa on toista milliä/puoli senttiä. Annoin luvan jatkaa suuntauksen, mutta asia jäi vaivaamaan. Pitää käyttää vielä uusiksi suuntauksessa, kun ratti jäi suuntaajalla vinoon niin samallahan se kyllä lisämaksusta menisi se puslakin. Tosin sitten ei ole enää kyse takuu suuntauksesta niin varmaan joutuisi maksamaan suuntauksenkin uusiksi.
Ongelma 2: Sama 240 volvo solex cisac:illa. Aiemmin oli sitä ongelmaa, että kylmänä laittoi käyntiin imu päällä niin kierrokset ponkaisi liian korkealle niin rupesin tutkimaan kaasutinta, kun sitä oli joku aiemmin jo ropeltanut niin, että oli särkenyt seosruuvin. Korjausoppaan mukaan rikastin päällä pitäisi kaasuttimen alipainesäätimen varsi pohjassa olla rikastinläpän avautuma 3.1mm ja rikastinnuppi täysin kiinni niin rikastinvivun ja nopean joutokäynnin säätöruuvin välys pitäisi olla 1.9mm. Nämä säädöt oli pielessä ja säädin nuo niin kuin kirjassa on ja kävin säätämässä seokset kohdalleen päästömittarilla. Nyt lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja kierrokset on ns normaalit, mutta auto seisoo 2-4 tuntia ja kone on kylmä ja imu päällä starttaa niin yrittää lähtä käyntiin, mutta ei lähde ja sen jälkeen pitää laittaa imu pois ja kaasulla houkutella käyntiin. Käyntiin lähdettyä ei kuitenkaan käy, kun noin 400 kierrosta ilman imua. Osaisiko joku sanoa missä voisi olla vika vai eikö pitäisi käyttää imua. Olen kokeillut myös 2-4 tunnin jälkeen, että starttaa ilman imua ja painaa kaasua jonkinverran. Lähtee käyntiin heti, mutta tyhjäkäynnillä käy matalilla kierroksilla. Kokeilin jarrukliinerillä, ettei ole imuvuotoa ja uudet orkkistulpat on, kun ajattelin rikkaan seoksen hajoittaneen ngk:n tulpat.