Pystytkö ajamaan testeri kiinni autossa? Sitä ajattelin että millaisia arvoja mahtaa Maffi antaa ajossa?
Erään T6 S80:n varmaa läppävikaa korjasin ja loppujen lopuksi Maffi olikin vaan rikki.. oli edellinen omistaja jo kerennyt vaihtaa uuden läppäkotelonkin ja silti kenkkuili mut asettu Maffilla loppujen lopuks.
Pystyn ajamaan kyllä. Maf antaa omasta mielestä ihan loogisia arvoja. Vida kehui, että olisi yli 200g mennyt ilmaa tuolla hetkellä kun vikakoodi tallentui, Viikonloppuna seurailin hetken aikaa lambda-anturin arvoja ja normiajossa ne pysyi 0.97-0.99 välissä, sit täyskaasukiihdytyksessä putosivat tuonne 0.8 tuntumaan. Huomenna kait pääsen kaverin ahtaaseen halliin tutkimaan tuota välijäähyä. Kaikki vikakoodit viittaa kyllä ilmansaantiin.
Oireina tuossa mitä tänään ajelin, oli että ei jaksanut vetää millään ja kierrokset nousivat laiskasti. Tiituspohjan mäen pääsin kaasu pohjassa nelosella ylös. Kakkosella ei jaksa sutia lumella. Puutuu pahasti tuo kyllä. Jos ei välijäähystä löydy jäätä niin voisi ottaa tuon IMM:n seuraavaks syyniin. Voiko vaan IMM aiheuttaa noin dramaattisia ahtojen putoamisia?
Tähän lisämuoks. Aamusella oli OBD-lukija ja torque kiinni ja siinä ahtopainemittaria ja IMM:n virtausnopeus sekä imuilman lämpötila. Tuo virtausnopeus ja lämpötila samassa anturissa, joten molemmat lukuun. IMM näyttää ainakin torquen mukaan mukaan ihan säädyllisiä lukemia, tyhjäkäynnillä 2-3g/s ja kevyessä vedossa 18-25g/s. Täydellä kaasulla nousee ehkä jonnekin 40g/s. Imuilman lämpö koko ajan -8 astetta joka vastaava kuin ulkona. Ahdot eivät nouse piiruakaan ahtojen puolelle, oli kierrokset tai kaasupolkimen asento mitä tahansa. Tyhjäkäynnillä näyttää alipaineeksi 24psi:tä ja nousevat maksimissaan lähelle nollaa. Tuo 24psi normaali alipaine, ollut noin aina. Eli ilmeisesti ahdot hukkuu jonnekin? Vai voiko olla IMM tiensä päässä, eikä näytä kuin tuota 40g/s ilmamassaa jota sitten ECM sokeasti tottelisi?