Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Elek - 04.10.2015, 00:54:10
-
Tämmönen tuli sitten haettua, järjellähän näitä ei voi perustella mutta mutta, laitetaan tänne nyt jotain ylös jos vaikka joku sattus lukemaan.
Tiedot:
Auto: Volvo 740 sedan
Vuosimalli: 1987
Moottori: B200E
Mittarilukema: 422 000
Rekisterinumero: ECO-363
Varusteet:
Keskuslukitus
Sähköpeilit (ei ikkunoita, pelkät peilit :idiot2:=
CD-vaihtajan paikka takakontissa
Plyysipenkit
Kolmivaloinen kattovalo
Historia:
Kai tää joku kiertopalkinto ollut, kuulemma joskus ollut papalla jonka jälkeen pyörinyt lahdessa päin josta sen hain
Viat:
Tyhjäkäynti 2500rpm
Käynnistyy välillä laakista ja välillä ei meinaa millään
Tehoja puuttuu
Kaikkea hauskaa
Kardaani kolisee vedättäessä
Tehdyt huollot&rävellykset:
Jarrupalat ja levyt taakse
Etuvilkut vaihettu uusiin kirkkaisiin
Oikea lokasuoja musta
Tulpat vaihdettu
Puola vaihdettu
TO DO lista:
No jos sen sais käymään normaalisti jonka jälkeen katellaan mitä tehään, paljoa tälläseen parinsadan läjään ei viiti panostaa :idiot2:
Ehjiä listoja ainakin siirrän tästä farkkuun kun kerkiän yms varaosia, kuhan pysyy ajokuntosena
Ja tässä muutamat räpsyt, tänään tuli imuroitua pikaseen sisältä.
(http://i.imgur.com/GqdWEgf.jpg)
(http://i.imgur.com/Wfb51cK.jpg)
(http://i.imgur.com/G80qJDN.jpg)
(http://i.imgur.com/7IoElKV.jpg)
-
Juu, tänään tuli keksittyä sopiva nimi tälle, viskokytkin juuttunut kiinni ja tuuletin pyörii moottorin mukana, video selventää enemmän https://www.youtube.com/watch?v=cEA9faYfWuM
Virranjakajan käytin irti ja tämä liitin on irronnut, nyt on tuulilasimassalla kiinni, onko tuo sitten se kampiakselin asento anturi vai mikä?
(http://i.imgur.com/wSakMIo.jpg)
Sytytys pitää säätää joku päivä kohilleen prötää ja paukkuu tällä hetkellä aika paljon, jostain olin lukevinani että sytytys säädetään näin: tyhjäkäynnillä avaa kaksi kympin pulttia virranjakajan vierestä ja kierrä myötäpäivään ja kun kierrokset nousee niin aavistus takaisin, ollaanko oikeilla jäljillä?
Muita kuvia:
(http://i.imgur.com/hC5neW6.jpg)
Veljekset :D
(http://i.imgur.com/p9uXpDP.jpg)
(http://i.imgur.com/VrtrDJX.jpg)
-
Tein ohjeistukseksi oikeen FAQ:n (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=69651.msg1060989595#msg1060989595) kun tätä aihetta on viime aikoina kyselty.
-
Tollee se mullaki aiemmin piti sahata 240 k-jetillä ennenkuin lähti käyntiin. :idiot2: ;D
Miten tuosta naamapellistä puuttuis niinku pala? Vai kuvittelenko tuosta valojen välistä syylärin kohdilta? ???
-
Juu, tänään tuli keksittyä sopiva nimi tälle, viskokytkin juuttunut kiinni ja tuuletin pyörii moottorin mukana, video selventää enemmän https://www.youtube.com/watch?v=cEA9faYfWuM
Luulin, että sen tuulettimen pitää pyöriä kokoajan (itellä juuri samalla lailla) :2funny: :facepalm:. Pitääpä varmaan repiä irti se tuuletin ja hommata tilalle sähköflekti...
-
Tein ohjeistukseksi oikeen FAQ:n (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=69651.msg1060989595#msg1060989595) kun tätä aihetta on viime aikoina kyselty.
Kiitän, pitää tutustua kun pääsee tallille
Tollee se mullaki aiemmin piti sahata 240 k-jetillä ennenkuin lähti käyntiin. :idiot2: ;D
Miten tuosta naamapellistä puuttuis niinku pala? Vai kuvittelenko tuosta valojen välistä syylärin kohdilta? ???
Aiemmin? Mikä auttoi?
Juu puuttuu telineet yms, syyleri on tällähetkellä vaan alakautta kiinni.
Luulin, että sen tuulettimen pitää pyöriä kokoajan (itellä juuri samalla lailla) :2funny: :facepalm:. Pitääpä varmaan repiä irti se tuuletin ja hommata tilalle sähköflekti...
Juuh, mut kyllä on miehekäs ääni mikä siitä lähtee :pomo:
-
Tänään tuli säädettyä sytytys (virranjakajaa käänsin vasemmalle) ja nyt ottaa kierroksia nätisti ja persdynolla tuntus tehot olevan suunnillee oikeissa lukemissa, pientä nykimistä oli 4000kierroksessa kakkosella mutta ei muuta,
Problem 1: Ei käynnisty kylmänä, eli mistäköhän kannattaisi lähtee ettimään tuota käynnistymisongelmaa, tänään tuli vartti rullatettua startilla, vähän väliä antaa toivoa ja välillä jopa käy jollain 400rpm mutta käyntiin ei jaksa lähteä, ja jos lähtee niin sammuu heti, hetken kun tuon kanssa temppuilee niin lähtee käyntiin jolloinka pitää kierroksia pitää hetken ajan yli 2000rpm:än jonka jälkeen ei enää sammu ja tyhjäkäynti pysyy, eli lämpösällä moottorilla ei ongelmia mutta kylmänä ei suostu käymään juurikaan, apuja kaivattaisiin.
Problem 2: Kardaanin kolina, kuulon perusteella tulee ihan vaihelaatikon vierestä, kuuluu vain vedättäessä, alla linkki videoon jossa ilmenee
Tässä videota tältä päivältä: https://www.youtube.com/watch?v=fRQOH1mrzGg&feature=youtu.be
Öljyt+suodatin tuli myös vaihdettua kun Mobil1 oli alennuksessa Tokmannilla 15€
(http://i.imgur.com/8By0BWm.jpg)
-
Hall-anturi on tuossa pistokekuvassa.
Jos ei jaksa käynnistyä, niin sytytystulpat ja -johdot olisi ensimmäinen rasti. Katso näkyykö tulpanjohtojen pinnalla sinisiä salamoita pilkkopimeässä.
-
Problem 2: Mulla piti ysi vastaavaa kolinaa kun vaihdelaatikon tukikummi oli pettänyt ja laatikko osui välillä kannakkeeseen.
-
(Kylmä)Käynnistysuuttimen toiminta, tähänkin joskus naputtelin ohjeen FAQ:hun :D
-
Hall-anturi on tuossa pistokekuvassa.
Jos ei jaksa käynnistyä, niin sytytystulpat ja -johdot olisi ensimmäinen rasti. Katso näkyykö tulpanjohtojen pinnalla sinisiä salamoita pilkkopimeässä.
Jees, kiitos tästä, tyhmäkin oppii.. sytytystulpat on vaihdettu, johtoja ei vielä, pitää katella kun tallille pääsee
Problem 2: Mulla piti ysi vastaavaa kolinaa kun vaihdelaatikon tukikummi oli pettänyt ja laatikko osui välillä kannakkeeseen.
Okei, pitääpä katella
(Kylmä)Käynnistysuuttimen toiminta, tähänkin joskus naputtelin ohjeen FAQ:hun :D
Pitää etsiä, pistinki jo kysymyksiä tänne faqiin (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=69651.msg1060989595#msg1060989595)
-
Mulla se ongelma korjaantui sillä, kun tarkistettiin sytkä, ja vaihdoin toisen määränjakajan, bp-säätimen, suuttimet, lisäilmaluistin sekä sen anturin sieltä kannen päästä. :D
-
Hyppikö sulla tuossa videolla kierroslukumittari omaan tahtiinsa - epätahtiin? Vai näinkö väärin?
Viittaisi hall-anturivikaan. Muutenkin nuo Hallanturit ovat kulutustavaraa. Saat sen itse vaihdettua; kiinnitä pulteilla se niittien sijaan.
-
Videossa on äänet hieman epäsynkassa jostain syystä, johtunee siitä.
Eilen kävin tallilla niin lähti laakista käyntiin, tosin ei tyhjäkäynnillä jaksanut pitää käynnissä mutta silti 8)
-
Onko millaset suunnitelmat tälle autolle? Jos menee osiksi, niin voisi olla kiinnostusta joillekkin osille :pomo:
-
Tarkotus pitää ajokuntosena nyt alkuunsa, voi olla että tulww myyntiin tuossa ennen kesää, kaikkea saa kysellä 8)
-
Nyt alkaa olemaan Lehtipuhaltimen taru lopussa, pari viikkoa sitten tuli haettua konevikanen 745 B200E&Automaatti tekniikalla ja sinappi sisustalla S* johon vaihtui viikonloppuna "Lehtipuhaltimen" tekniikka eli B200E&M47
Isommilta ongelmilta vältyttiin, bensaletku tuli vaan poikkastua joten jatko tai uusi letku pitäs hommata ja automaatin jäljiltä jotkut(?) johdot pitäisi yhdistää jotta starttais, kellään tietoa mitkä sieltä on yhdistettävä?
Pahoittelen epäselvää tekstiä, viikonloppu teki tehtävänsä :idiot2:
Ja kuvia
Kiitokset myös Pohjolalle joka tuli helppaamaan vaihdossa 8)
Pihaan hinattuna
(http://i.imgur.com/pjvxLmJ.jpg)
Sisutaa S*
(http://i.imgur.com/xQkgLXO.jpg)
Ja eikun hommiin
(http://i.imgur.com/3PaB0PH.jpg)
Ja sinne sejo meneeki
(http://i.imgur.com/PJwqC6g.jpg)
Siinä olis kori ja sisusta ylimääräsenä, ostajat hoi!
(http://i.imgur.com/DBAO7ey.jpg)
Pesun jälkeen molemmat:
(http://i.imgur.com/aaPir3Z.jpg)
Surullinen näky :-\
(http://i.imgur.com/bu0mr1y.jpg)
-
Ja käyntiihän se lähti kun laitto bensaletkun ojennukseen ja liitti pinkit piuhat yhteen 8)
Mitäs siihen sitten keksisi.. :o
Tarkoitus tehä kaikennäköstä mitä käyttikseen ei oo viittiny, vanteita saa ehdottaa, tällähetkellä dracot mutta vähän liian kliinit tohon :D
Sukset tipahti katolle tallista :idiot2:
(http://i.imgur.com/zQDdeWg.jpg)
-
Jos kerta kone oli irti ni eikö samalla vaivaa ois päivittäny sinne kuutiotuumiakin lisää? B230E on oikeasti tosi hyvä pata tommoseen, ei mikään kisakiree mutta jos k-jetti on kunnossa ja viitsi esim kohdistella sarjat jne perusjuttua niin tulee aika soppelisti kulkeva setti siitä. 190Nm vs pikkulohkon 150Nm on oikeesti dramaattinen ero.
-
Jos kerta kone oli irti ni eikö samalla vaivaa ois päivittäny sinne kuutiotuumiakin lisää? B230E on oikeasti tosi hyvä pata tommoseen, ei mikään kisakiree mutta jos k-jetti on kunnossa ja viitsi esim kohdistella sarjat jne perusjuttua niin tulee aika soppelisti kulkeva setti siitä. 190Nm vs pikkulohkon 150Nm on oikeesti dramaattinen ero.
Olishan sitäjuu voinut mutta aika nollabudjetilla tässä ollaan liikkeellä ja jos sitä suoraan siirtyis sit turbo vehkeisiin kun vähän rahastuu ::)
-
Jees, kultaharkko vaihtui teefemmaan josta juttua täällä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=81440.msg1061131456;boardseen#new