Futurez  Kulkukoira

Tuiki tavallinen T5 850

  • 25 Vastauksia
  • 12838 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #15 : 20.08.2015, 20:37:01 »
Siistin näkönen kartano. Kyllä toi poikkituki on Volvon, saa varmaan vieläki tilattua siniseltä.

Sitten kun on aikaa niin ota laatikko auki niin tiedetään mikä sieltä on meinannut karata. Alle puolen tunnin homma purkaa tuo laatikko osiin, yhden purin justiin viime viikonloppuna. Ja aina yhtä ankea näky tuo laatikkoremppa, muistui hyvin mieleen tuo homma  ELK

Meinaatko käyttää M59:n auki ennen kiinnilaittoa?
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Antza]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #16 : 31.08.2015, 23:50:12 »
Komea kasipätkä livenäkin nähtynä ;)
S60 T5 -06
Ex:850 2.5 20V -95

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #17 : 01.09.2015, 21:33:00 »
Holkin puuttuessa täytyi kasata autoa sen verran että sai hinattua pois naapurin tallista. Näillä näkymin holkki kuitenkin saatavissa joten tämäkin on kasassa syksymmällä, toivottavasti ennen joulua  :D

Sitten kun on aikaa niin ota laatikko auki niin tiedetään mikä sieltä on meinannut karata. Alle puolen tunnin homma purkaa tuo laatikko osiin, yhden purin justiin viime viikonloppuna. Ja aina yhtä ankea näky tuo laatikkoremppa, muistui hyvin mieleen tuo homma  ELK

Meinaatko käyttää M59:n auki ennen kiinnilaittoa?

Joo ei oo mikkään maailman mieleisin homma, onneksi pääsin nosturille tekemään. Täytyy purkaa kun joutaa. En aatellut, lasken vähän öljyä läpi ja pistän kiinni. Luotetaan Lapin miehen sanaan lootan kunnosta  ;D

Komea kasipätkä livenäkin nähtynä ;)

Kiitosta vaan! Monesti on kans kateltu, että piru kun on siisti ässä, mutta en ole sitä täältä sattunut bongaamaan aikaisemmin.  :)

Poissa Antza]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #18 : 02.09.2015, 17:20:58 »
Holkin puuttuessa täytyi kasata autoa sen verran että sai hinattua pois naapurin tallista. Näillä näkymin holkki kuitenkin saatavissa joten tämäkin on kasassa syksymmällä, toivottavasti ennen joulua  :D

Joo ei oo mikkään maailman mieleisin homma, onneksi pääsin nosturille tekemään. Täytyy purkaa kun joutaa. En aatellut, lasken vähän öljyä läpi ja pistän kiinni. Luotetaan Lapin miehen sanaan lootan kunnosta  ;D

Kiitosta vaan! Monesti on kans kateltu, että piru kun on siisti ässä, mutta en ole sitä täältä sattunut bongaamaan aikaisemmin.  :)

Joo harvemmin tulee päiviteltyä tuota showroomia täällä  :)
S60 T5 -06
Ex:850 2.5 20V -95

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #19 : 05.12.2015, 18:26:48 »
Tämäkin on jälleen kasassa!

Eli ärrän vetareista puuttui tällainen booriholkki, jota ei m56 vetareissa ole:



Ostin sitten vielä toiset ärrän vetarit että sain kyseisen osan. Pihalla sitä kasailtiin ja laatikko meni kohtuu vaivatta paikoilleen. Siinä touhutessa oltiin sitten vissiin huolimattomasti laitettu pitempää vetaria paikoilleen, ja kun öljyjä laitettiin laatikkoon, niin huomattiin että vetarin stefa vuoti läpi. Tilasin sitte siihen uuden sinisessä pussissa, kun sopi opiskelijan lompakollekkin  :D

Seuraavalla yrittämällä oltiin varovaisempia ja projekti saatiinkin vietyä loppuun ulko-oloista huolimatta:



Nopeusmittarin signaalin johdot tinasin vasemman abs-anturin johtoihin tähän nippuun:



Pientä koeajoa olen suorittanut ja kaikki tuntuu toimivan. Ja kyllä muuten huomaa eron kun on kunnon lukko. Varsinkin märällä tiellä lähtee ihan eri malliin kuin ennen, kun ei vain  jää sutimaan toisella  8)

Heitin kopiopegasukset tähän alle, ja sain huomata, että ne eivät uusilla kumeilla sovi edessä pyörimään alkuunkaan, joten kaarelle täytyy näyttää mankelia, ennenkuin tämän ottaa liikenteeseen, ellen sitten keksi tähän joitain toisia vanteita.




Nyt kuitenkin seisonnassa, sillä hankin 2+3 diesel kasipätkän käyttikseksi. Siitäkin saatan tähän joskus tarinoida jos innostun sitä laittamaan, on nimittäin reilut 600tkm tehneet tehtävänsä ulkokuorelle  :D


Loppuun vielä julkaisemattomia kuvia jotka kylläkin otettu jo ennen remonttia:







« Viimeksi muokattu: 05.12.2015, 18:28:21 kirjoittanut vaneju2 »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #20 : 06.12.2015, 09:36:59 »
Siistin näköinen peli! 8)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #21 : 28.08.2016, 21:41:25 »
Mitä tälle kuuluu?  :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #22 : 29.08.2016, 20:23:10 »
Ei mitään isompaa ole päässyt tapahtumaan, koitan perjantaina ehtiä kirjoitteleen kuluneen vuoden tapahtumista koosteen  :)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #23 : 29.08.2016, 20:25:16 »
Tyylikäs  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #24 : 30.08.2016, 14:05:21 »
Vetele ne listat jo rubberilla, nuorentaa heti ulkonäköä  8)


Omastani vetelin taas (kuvassa vasta takapää valmis). Mutta oli tosiaan ihan kulahtaneet.


Mistä muuten tilasit jenkit?

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: Tuiki tavallinen T5 850
« Vastaus #25 : 03.09.2016, 14:58:50 »
Noniin!

Auto siis seisonut intin ja muiden kulkupelien takia syksystä kesäkuun loppuun, kunnes velipojalla alkoi autoikä koittaa. Oikeastaan kaikki mitä tähän tehty tämän vuoden puolella on hänen kädenjälkeään ja näinollen tämäkin tarina kaipaa ehkä vähän yksityiskohtia, kun en ole itse hirveästi remonteissa mukana ollut.

Ennen leimaa tästä mankeloitiin etukaarien pokkaukset ja samalla kaaret saivat uuden maalin pintaansa. Samalla toisesta kaaresta tasoitettiin lommo:



Kopiopegasukset ei siitäkään huolimatta nykyisellä rengastuksella mahtuneet kunnolla alle, ja alle heitettiinkin "väliaikaisesti" Canistot.

Auto toimi moitteetta pari kuukautta kunnes kytkin alkoi lipsua ja lopulta ei enää pitänyt isoilla vaihteilla lainkaan. Jälkiviisaana voi sanoa että melkeen 300 tkm ajettuun autoon olisi laatikonvaihdon yhteydessä kannattanut vaihtaa myös kytkin. Noh, remppa sujui laatikkorempasta oppineena sujuvasti. Myös asetelma oli vaihdettava sillä edellisestä oli "hampaat" kuluneet oudosti. Mainittakoon sellainen pieni takaisku, että mulla piti olla hyllyssä kohtuu kuntoinen T5 kytkin, mutta kun vanha kytkin oli ulkona niin täytyi todeta että hyllyssä ollut oli pienempi ja osanumeron perusteella paljastuikin vaparin kytkimeksi. Koko paketti löytyi onneksi käyttämättömänä inhimmilliseen hintaan.



Vanhasta laatikosta rakentui oiva työkalu kytkimen keskittämiseen. Samalla paljastui myös, että laatikon antautumiseen oli syynä rikkoutunut siirtäjän akselin "kannake".



Nyt auto ajokunnossa ja ajossa: (valitan erittäin huonolaatuisia kuvia)



Lainaus
Mistä muuten tilasit jenkit?

Jenkit on kl-racingistä. Kannat on Volvolaiset ja ite vilkut Taiwaninpoikien tekeleet.



Tulevaisuudensuunnitelmia:

- Leimalla saisi jo uudestaan käydä.

- Lämppärin kenno taitaa vuotaa kun meinaa huurtaa laseja, täytyy korjata.

- Sattui tulemaan purkuun V70 AWD, niin instagramin ihmeellistä maailmaa selatessani pisti silmään tällainen sovitus:



Normaalia V70 puskuria en jaksaisi alkaa sovittamaan, mutta koska awd:n puskurissa paikat tuplaulostuloille, niin todennäköisesti tällainen sovitus tullaan jossain vaiheessa suorittamaan. Samalla tullaan todennäköisesti myös putkisto muokkaamaan siten, että takana on kaksi vaimenninta, aivan kuten nelikkoärrissä.  ::)

Lainaus
Vetele ne listat jo rubberilla, nuorentaa heti ulkonäköä  8)

Tämän projektin yhteydessä myös listat täytyisi siis maalata.

- Kesävanteet täytyy myös hankkia. Suunnitelmissa olisi Nebulan tyyliset vanteet 18 tuuman koossa matalalla kumilla. Tuskin alkuperäisiin on ikinä varaa, mutta hyvät kopiot kelpaa mulle. :D

Siinäpä kaikki tältä erää, kirjoitellaan taas kun jotain tapahtuu.



 

Autoracing  KL-varaosat