Ateho  Elekma

850 käynnistyksen esto

  • 6 Vastauksia
  • 2311 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oldcar

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
850 käynnistyksen esto
« : 19.03.2019, 23:35:23 »
Tuli vuoden vaihteessa laitettua tarkoituksella vanha volvo,7v sitten omistin samanlaisen,eikä ollut vikoja. Vekotin on ikänsä ollut ruottin maalla,viime syksynä leimattu suomeen,automaatti malli tottakai. Toisinaan tekee ettei jää starttaukselta käymään,käy sekunnin pari ja sammuu.Yleensä auttaa kun pitää pienen "hehkutus" ajan ennen starttausta.Nyt näyttää oire pahenevan. Pa-pumpun punainen rele on jo vaihdettu. Avain mallia siru,kauko-ohjain ei toimi.Eikä ohjelmointi onnistu. Töissä lukasin vikakoodit ajonestosta,koodina "avainta ei havaittu" Tai joku vastaava teksti,numeroa en muista.. Mielellään poistaisin koko eston,voisiko joku jo asian tutkinut vinkata,meneekö ajoneston rasialta mitä tietoa moottorin ohjaukselle? Onko ohitus mahdollista,ainakin muissa merkeissä ei tämän ikäisissä bittinä tieto liiku. Muistelen tehneeni vuosia sitten töissä 460 malliin ohituksen,en vaan enää muista miten sen tein. Liekkö samanlainen systeemi? Tietenkään en tainnu tehdä sillonkaan muistiin panoja aiheesta......

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: 850 käynnistyksen esto
« Vastaus #1 : 20.03.2019, 11:26:40 »
850 ajonesto on yksi vitsi


201/211 rele kuskin jalkatilassa ja laita sen tilalle hyppyjohdot 50E ja 50F terminaalien välille. Menetät myös kauko-säätimen mahdollisuuden samalla.


Yleisesti ajonesto estää käynnistämisen muttei ajoa joten tuo sammuminen on ihan toinen vika kun ajonestolla oo mitään asiaa sen kanssa enään.


Ja kyllä menee tietoa tietyissä moottorinohjaus malleissa.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2019, 00:37:12 kirjoittanut Xanthe_ »
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa volvette

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 käynnistyksen esto
« Vastaus #2 : 20.03.2019, 14:06:15 »
Kyllä tuo sammuminen muutaman sekunnin sisään on ajoneston oire. :)
S80 Tdi vm.99

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: 850 käynnistyksen esto
« Vastaus #3 : 20.03.2019, 18:46:33 »
Kyllä tuo sammuminen muutaman sekunnin sisään on ajoneston oire. :)
Kun väännettiin vastaan niin oli pakko Googlettaa.. ja olet oikeassa.

*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa Oldcar

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 käynnistyksen esto
« Vastaus #4 : 20.03.2019, 22:20:41 »
Hmm... Mitä nyt 30 vuoden aikana olen muutaman kerran kytkentäkaavioita tiiraillut,en saa päähän mitä apua releen 201/211 napojen 50 silloittamisella on moottorin käymiseen???  Piuha napaan 50 on startin heräte,niinkuin kaikissa kaavioissa. Eihän siinä ole virtaa käydessä muutenkaan. Kuten aiemmin kerroin vekotimeni on vuosimallia -95/96 eli valmistettu -95 lopulla,näin ollen -96 sähköillä. On avaimen nuuhkija virtalukon ympärillä ja oma rasia jonne sen piuhat menee,kaasupolkimen yläpuolella.-95 kaavioissa niitä ei ole. Tarkoitan rasiaa 4/22 -96 kaaviossa,electric immo. Eikä siihen ole yhteydessä mainetsimasi 201/211 rele,muuten kuin käyttää samaa releen 2/31 antamaa +30 virtaa... Kiinostaisi tietää mitä rasia 4/22 kytkee navasta 2 ja 4 moottorinohjaukselle. Polttoaine pumppu näyttää olevan vain moottoriohjauksen ohjaama.. Toi rasia 4/22 sen sammuttaa,kun ei haista avainta. Eli tekee samoin kuin :pösöt,opelit,renut,japsit..... Tietyn ikäiset..

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: 850 käynnistyksen esto
« Vastaus #5 : 21.03.2019, 00:37:00 »
Pahoittelen se tulisi olla 210/211. Näppi härö.

Mutta Volvo myy itsessään relettä 210 joka korvaa tuon kombinaatio releen ja sisältää vain hyppyjohdon kyseisten pinnien välille ja sen tarkoitus on ohittaa ajonesto / disabloida se. Ja tosissaan Se yhdistää vain startin ja virtalukon silloin kun ei ole ajonesto relettä.

Se ettei siellä ole sitten (teoriassa) ajonestoa sanomassa moottorinohjaukselle mitään ei tapa sekunttien sisällä auton käymistä enään.
Kuten tässä tuo Pinni 2C.

Huom. Muista 2/28 ja 2/110 korvaavia. Ja 210 on Näitten korvaava joka disabloi nuo edeltävät.


4/22 Pinnistä 4 --> 3 menee K-Line väylä eli OBDII väylä ajoneston läpi Motronic/MSA15.7 tapauksissa. Fenix tapauksessa siinä menee se toinen diagnostiikka 'väylä' mitä ilmeisemmin.

...  (ECU) B36 ---> Immo 4 - 3 ---> OBDII Pin 7 (K-Line)
« Viimeksi muokattu: 21.03.2019, 01:09:13 kirjoittanut Xanthe_ »
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa Oldcar

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 käynnistyksen esto
« Vastaus #6 : 21.03.2019, 22:48:31 »
Oukkei,kokeilempas kunhan ehdin. Tuli selkeyttä. Sillä aiemmin mainitulla keskuslukituksen kauko-ohjauksella ei väliä,kun se ei toimi muutenkaan.Ja tarkoitus laittaa erillinen ohjaus keskuslukolle,häly systeemi poistaa.. Kiitos tässä vaiheessa.

 

Ateho  Elekma