KL-varaosat  Race.fi

Setämiehen Amazon 20v

  • 593 Vastauksia
  • 223128 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #585 : 10.11.2017, 20:25:00 »
Tavoitteena oli että läpät on kerralla rakennettu liikkumaan täsmälleen samaan aikaan eikä niitä olisi tarvetta synkronoida. Aika näyttää että toimiiko tämä ajatus :)
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #586 : 10.11.2017, 20:47:12 »
Kotelosta (plenumi, vai miksi sitä kutsutaankin) piti tehdä kaksiosainen että sen sai kiinni suppiloiden ja läppärunkojen väliin. Ajattelin ensin mennä helpoimman mukaan ja laittaa jokaiseen imutorveen oman krossisuodattimen tai muun viritelmän. Päädyin kuitenkin koteloon, näin imuilma pysyy todennäköisesti hieman viileämpänä ja lämpöanturillekin saa hyvän paikan





Kotelon ympärille tuli vielä asennuskaulus, johon lasikuituisen kannen saa käännettyä ja ruuvattua paikoilleen.


Sapluuna finfoamista


Lasikuitu versio


Läppärunkopaketti valmiina. Ihan hyvin ja kohtuullisen huomaamattomasti se loppujen lopuksi istui paikoilleen, ainakin omasta mielestä :)



Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #587 : 10.11.2017, 21:20:14 »
Aina vaan paranee   S*

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #588 : 10.11.2017, 22:22:47 »
Miten muuten irroitit kotelon muotista?
Ja irtosiko tuosta finnfoamista lasikuitu helposti, teippaamatta?

Ite tehny vaan tarvikkeista mitä löytänyt yhden kotelon.. mut miettinyt eri vaihtoehtoja mistä tehdä helpommin symmetrinen muotti, ja toistaseks päätynyt ratkaisuun tehdä pellistä pääosin muotti ja kotelon irroitus halkeisemalla se (laminoi vaan 2 kerrosta, jotta pysyy joustavana).

Mielenkiintoista tietää, toimiiko nuo läppärungot sit ilman alipaineen mukaan tehtyä synkronointia.
Hienosti kuitenkin toteutettu! Aiotko käyttää erillistä tyhjäkäynnin säädintä vai läppiä säätämällä tyhjäkäynti ?
 Toki tällöin säätövaiheen aikaan voi tulla ongelmia läppien täydellisen sulkeutumisen kanssa jos riittävästi ampuu imupuolelle..jolloin karstoittuu se läpän tiivistysalue.

Ne suoraan kaasuttimen / läppärungon kiihdytyssuppilon päähän tökättävät "sukkaputsarit" virtaa aika kehnosti..
Niitä valmistaa esim. Pipercross, TwinAir..
 Kotelosta jos olisi mahdollista tehdä huomattavasti isompi, niin silloin vois tietysti rakentaa sisään ison suodatinprofiilin. :P
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #589 : 10.11.2017, 23:13:25 »
Ai vitja kun on siisti konehuone.

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #590 : 12.11.2017, 10:26:55 »
Voi jukra että on kyllä viimeisen päälle hienoa katseltavaa, kun hommat tehdään viimeisen päälle hyvin S*

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #591 : 12.11.2017, 19:00:32 »
Voi jukra että on kyllä viimeisen päälle hienoa katseltavaa, kun hommat tehdään viimeisen päälle hyvin S*

Kyllä tekee pahaa katso kun muutoin noin siistissä konehuoneessa jakohihnan kotelossa enaritarra ei ole ihan suorassa. Eikä tarran ylälaitakaan ole ihan suora ja ehjän näköinen.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #592 : 12.11.2017, 20:26:20 »
Tuotahan voisi vielä jalostaa ja veisi putsarin viileämpään paikkaan, ei tartteisi moottorin imeä lämmintä ilmaa konehuoneesta.
Hyvännäköistä noin niinkun muuten

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #593 : 14.11.2017, 14:00:05 »
Miten muuten irroitit kotelon muotista?
Ja irtosiko tuosta finnfoamista lasikuitu helposti, teippaamatta?

Ite tehny vaan tarvikkeista mitä löytänyt yhden kotelon.. mut miettinyt eri vaihtoehtoja mistä tehdä helpommin symmetrinen muotti, ja toistaseks päätynyt ratkaisuun tehdä pellistä pääosin muotti ja kotelon irroitus halkeisemalla se (laminoi vaan 2 kerrosta, jotta pysyy joustavana).

Mielenkiintoista tietää, toimiiko nuo läppärungot sit ilman alipaineen mukaan tehtyä synkronointia.
Hienosti kuitenkin toteutettu! Aiotko käyttää erillistä tyhjäkäynnin säädintä vai läppiä säätämällä tyhjäkäynti ?
 Toki tällöin säätövaiheen aikaan voi tulla ongelmia läppien täydellisen sulkeutumisen kanssa jos riittävästi ampuu imupuolelle..jolloin karstoittuu se läpän tiivistysalue.

Ne suoraan kaasuttimen / läppärungon kiihdytyssuppilon päähän tökättävät "sukkaputsarit" virtaa aika kehnosti..
Niitä valmistaa esim. Pipercross, TwinAir..
 Kotelosta jos olisi mahdollista tehdä huomattavasti isompi, niin silloin vois tietysti rakentaa sisään ison suodatinprofiilin. :P
Muotti teipattiin niin lähti irti mukavasti.

Läppärunkojen toimivuus on vähän kysymysmerkki, mutta luotto on kova :) Tyhjäkäyntiin liittyvät haasteet ovat tiedossa, erillistä  säädintä ei ole vaan säädetään mekaanisesti läpistä ja loppu varpaalla. Kotelosta olisin tehnyt mielellään suuremman mutta tilaa ei vaan löytynyt.

Tuotahan voisi vielä jalostaa ja veisi putsarin viileämpään paikkaan, ei tartteisi moottorin imeä lämmintä ilmaa konehuoneesta.
Hyvännäköistä noin niinkun muuten
Näin tulee varmasti tehtyä, tein jo jäähdyttimen viereen peltiin 100 millisen reiän että putsarin voi siirtää konetilasta pois.

Kyllä tekee pahaa katso kun muutoin noin siistissä konehuoneessa jakohihnan kotelossa enaritarra ei ole ihan suorassa. Eikä tarran ylälaitakaan ole ihan suora ja ehjän näköinen.
Tarra on tehtaan jäljiltä ;)

Voi jukra että on kyllä viimeisen päälle hienoa katseltavaa, kun hommat tehdään viimeisen päälle hyvin S*
Ai vitja kun on siisti konehuone.
Aina vaan paranee   S*
Kiitos kiitos!

Amazon 20v
850R
P1800

 

RallyBaron  Samppasport