KL-varaosat  Race.fi

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 602457 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1155 : 10.10.2019, 17:38:10 »
Nojoo, potentiaalilla meinasin sitä et ei vaadi kovin merkittäviä muutoksia esim. 240hp/328nm saavuttaakseen.
Et ei joudu koko konetta pyöräyttämää sen takia uusiks.  :D

Käytännössä kevyesti viritetyn m52b28/m54b30 tehot. :P
 Että oikeen hyvät lukemat tässä vaiheessa ainakin.

Saa jonkun matkaa m52 konetta virittää kyllä 240hp, m54 ja tupla vanos m52 (sama kun m54) on ihan eri moottoreita ja paljon paljon parempia, niissä jopa on jotain vääntöä.
Käsittämättömän lussu tollanen 2.5 tai 2.8 m50/m52 sinkku vanos alle 4000rpm.

Jänniä nää tina kutoset, omaa potentiaalia jo vakiona, mutta sivistyneeseen edustusautoon kyllä aika ylävireinen pata jo vakiona.  ???
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1156 : 10.10.2019, 19:56:48 »
Voi olla että miun käsitys "kevyesti viritetystä" on vähän erilainen.
Käytännössä mitä ~bolt-on virityksillä tommosesta b28 koneesta esim. saa on just jotain 240hp/300nm luokkaa ja on hyvin laaja vetoalue edelleen, sivistynyt tyhjäkäynti eikä ongelmia päästöjen kanssa leimalla (katillinen malli).
 Eli esim. S52 imunokka ja M50B25 non-vanos imunokka pakopuolella, sekä ecun ohjelmointi + putkisto.
En muista ulkoa mitä muuta 'pientä' on tehty niille mistä tota luokkaa lähteny penkissä.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1157 : 11.10.2019, 22:10:59 »
Erityyppisissä koneissa on vähän omat juttunsa mitkä toimii. Mielelläni oisin käynyt vakiolla koneella(megalla) ensin samassa penkissä, jotta näkee mistä lähdetään. Eikä kannata katella penkkituloksia ihan niin numerotarkasti.

Kääntelin eilen semisliksi Hydrille, laitoin ne valkeaan alle, näpräsin siitä kylkilistat pois ja kävin ottamassa tankin täyteen. Näillä keleillä renkaat vaatii vähän maantieajoa ennen kuin on kunnolla pitoa :P Tänään kerkesi vaa'alle ja onhan se laihtunut alkuperäisestä vaikka tekniikka painaa enemmän. Tehtaan ilmoitus on 1350kg ilman kuskia, nyt 1230kg ja kevennys on vielä vaiheessa. Varapyörän poistin myös mittauksen ajaksi. Etuvasen 330kg, oikea 320, takavasen 290, oikea 290.

Tällä hetkellä muutoksia vakioon verrattuna ovat renkaat ja vanteet, moottori, peltipakosarja, 3" pakoputkisto kahdella läpivirtaavalla ovaalilla, 3" imuputki pakoputkikamasta, vaihteisto, alustasarja, pikkuakku, kuppipenkit, lasikuitukonepeitto, polykarbonaattilasit takaosastolle, lasinnostimet ja keskuslukon osat pois takaovista, takalasinpyyhin ja luukun keskuslukon osat pois, sisustaa karsittu sekä isompi alusyyläri eli enemmän jäähdytysnestettä. Sisustasta on jäljellä bitumit, etuovipaneelit, kojelauta a- ja b-pilarien muovit sekä kattoverhoilu.

Laittolistalla on lasikuituiset etuloksut jotka odottaa nurkissa. Hankitalistalla on takaovet ja takaluukku. Kaikki bitumimatot lähtee myös. Puolikaaret tulee lisäämään painoa.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2019, 23:06:29 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1158 : 19.10.2019, 14:50:38 »
Onhan tuo aika kevyt auto jo.
Olis mielenkiintoista tietää 0-100km/h ja varttimaili ajat, mihin pystyy.

Tuosta imusarjasta tuli mieleen..
Onnistuuko mitata imukanavan pituutta, eli venttiililtä imusarjan runnerin loppuun?
 Miulla ei näköjään enää ole tallessa alkuperäistä kutosen imusarjaa, oisin voinu vielä varmistaa siitä.

Onko pituus +400mm ja runnerin keskimääräinen halkaisija n. 40mm?
Tuommoiset mitat miulla tulee mieleen kun joskus tuli mittailtua.. ei vaan oo missään muistissa.
Jos haluais nostaa huipputehon kierroslukua, ja oletettaisiin ettei muita rajoituksia ilmene, sais pituudesta ottaa >20mm (pituus=380) pois ja runnerit olla 42-44mm.

Mut toisaalta nuo vakionokat on aika pahasti rajoilla, että saisi nostettua huipputehon kierroslukua silleen että siellä olisi myös hyvä volymetrinen hyötysuhde (yli 100%).
Joko pitäis laittaa isommat venttiilit, tai nokat.  :P
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa HarPes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 697
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1159 : 19.10.2019, 16:15:05 »
"Hankitalistalla on takaovet ja takaluukku."
Jos ei valmiina löydy ja haluat askarrella niin multa löytyy vanhan mallin takaluukun muotit ja joutaa lainaan yhden luukun tekemistä varten.




Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1160 : 19.10.2019, 16:57:26 »
En ajatellut tehdä itse, koska Rpglasfiberiltä saa takaluukkua. Tulee siinä tietysti kuluja jonkin verran lisäämään hintaa ja oishan se mielenkiintosta testata mitä saa aikaiseksi. Mutta jääkö hintaero lopulta sellaiseksi, että kannattaa nähdä vaivaa. Mitä lie kuitumatto nykyään maksaa, jonkin verran menee.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1161 : 22.10.2019, 20:55:03 »
Vaihdoin valkean reaktiotankoihin B Vectran poikittaisen takatukivarren helat. Tarviivat pientä säätöä asennukseen, muttei mitään erikoista. 48mm pakoputkesta katkomalla tein väliholkit ja painelin osat paikalleen. Hela on juuri sen kokoinen, että putken kanssa sovitus on sopivan tiukka. Taidan kuitenkin vaihtaa toiseen päähän uretaanit vähän pehmentämään, koska helat on pallonivel-malliset eikä joustoa ole yhtään. Lisää melua ja kaikki akselin liikkeet tulee aika terävästi läpi. Riittää nivel toiseen päähän antamaan liikevaraa korin kallistellessa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1162 : 24.10.2019, 22:39:04 »
Nyt on jonkinlainen video valkean penkityksestä ja kiihdytyksestä paikaltaan. Ei siinä vielä kovin vauhdin hurmaan pääse. Mittari näyttää noin 10-11 liikaa 100km/h nopeudessa, isommissa vauhdeissa varmaan vielä vähän enemmän.
https://youtu.be/Nww6NIGMfxQ

Lämpömittari on alhaalla, koska anturi on ylävesiletkussa ja ilmavirta jäähdyttää sitä aika tehokkaasti näillä keleillä. Termari ei ole juurikaan auki maantienopeuksilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1163 : 24.10.2019, 22:58:14 »
Tuohan kuulostaa hyvältä!
Ja hyvinhän tuo kiihtyy - aika lähellä taitaa olla ajat mitä miulla oli 960 kanssa 10hz gps kanssa mitattuna, mitä videolta pystyy karkeesti näkemään.  O0
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1164 : 24.10.2019, 23:07:31 »
10Hz GPS-palikka oli käytössä ja toiminnassa Racechronon kanssa, mutta jostain syystä ei tallentanut vaikka nopeuden näyttikin.

Laihista korille ja vähän lisää tehoa, niin kait se kulkeekin jo jotenkin :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1165 : 25.10.2019, 11:47:22 »
Android puhelin?
Miulla ei toiminu racechrono ainakaa omas... drag racer sovellus toimi hyvin kun käytti bluetooth gps sovelluksen kanssa (että suostu käyttämää 10hz gps puhelimen oman sijasta).
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1166 : 06.12.2019, 21:35:26 »
Android puhelin?
Miulla ei toiminu racechrono ainakaa omas... drag racer sovellus toimi hyvin kun käytti bluetooth gps sovelluksen kanssa (että suostu käyttämää 10hz gps puhelimen oman sijasta).
Tuon puhelimen kanssa on aiemmin toiminut, mitä nyt lie sitten.

Valkea sai keskiviikkona käytetyn Bilteman kisakatin, kävin ottamassa pyöränsuuntauslaput katsastusta varten ja meinasin kokeilla päästöt samalla. Ei asettunut millään, arvot käytäytyivät vähän miten sattuu ja happea oli yllättävän paljon. Tilkitsin pienet vuodot putkiston liitoksissa ja eilen uusi yritys samalla mittarilla. Happiarvo ei muuttunut mihinkään ja koko ajan oli joku lukema pielessä. Kondenssivedenpoisto linjoista sai HC:n nousemaan reilusti. Ei muuta kuin viereiseen pajaan ja lukemat oli hiljattain kalibroidulla laitteella ns. kerrasta kohillaan :P

Putkitarpeet ja valmiiksi taitettu pääkaari tuli Marteliukselta vähän aikaa sitten. Eilen aloitin kaarien teon, kaavin osan lattian bitumimatoista pois ja poistin takapenkin istuinosan sekä selkänojan alakulmien kiinnikkeet. Tänään tein kaaret loppuun, mutta siinä välissä paikkasin takapyöränkoteloiden ja lattian liitoskohdat. Ei tarvitse taiteilla itseään kaarien välistä jälkeenpäin.






245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1167 : 07.12.2019, 21:33:12 »
Maalasin kaaret ja paikat epoksilla. Konepeittoon vedin kaksi hyllyssä lojunutta puolikiiltävää valkeaa rubber comppia. Ensimmäisessä suutin oli vähän huono ja nyt on mukavasti raidallinen pinta :P Ei ole sentään kuoriutuva keltainen enää.


245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1168 : 19.12.2019, 22:11:48 »
Valkeaan ostin ja tiistaina asensin uretaanit reaktiotankojen toiseen päähän ja oli jo aikakin. Sisämelu tippui mukavasti kun ei tule enää kaikki melu reaktiotankoja pitkin sisälle. Taidan hommata jousitetun kytkinlevyn niin saa laatikon rominatkin pienemmäksi.

Tänään katselin läpi muutoskatsastusta varten ja vähän muutenkin.
Koska ei ole saanut ostettua vakaajasarjaa, otin englantilaisesta 25mm etuvakaajan ja vaihdoin sen paikalleen(vaikka siinä uuskoppasen 960:n 23mm vakaaja olikin). Pakkivalot ei ole palaneet moottorinvaihdon jälkeen, oli jäänyt sulakerasialta johto irti. Ihan hyvä olla nekin toiminnassa näin pimeällä, kumminkin tulee melkein päivittäin ajettua. "Nyt jo" tuli vaihdettua katkennut vasen konepellinsarana. Oli poikki jo ostaessa, eikä ole haitannut tarpeeksi. BC:n papereita katsellessa huomasin, että akselimassat on väärinpäin eli isompi edessä ja pienempi takana. Eihän ne kelpaa joten kyseltävä oikeanlaista lappua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut
« Vastaus #1169 : 20.12.2019, 20:32:47 »
Nyt on valkean muutokset kirjattu tietoihin ja E85 tukihakemus täytetty. Harmi vaan kun meni näin loppuvuodelle, koska päätös tulee vasta ens vuonna. Ei voi enää ens vuonna hakea toiselle autolle E85 tukea. Melut oli kovat, ei saanut yli 84dB aikaiseksi :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Futurez  Kulkukoira