Carcom Oy  Elekma

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480752 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #90 : 13.06.2011, 21:26:23 »
tuossahan on 1 letku aivan poikkinainen.. oliskohan se tankinluukun toinen letku mene ja tiedä ?? mut aivan varmana ruikkii jollei ole edes viitsitty tulpata. ja vesi menee takuulla tankkiin sisälle jos sateella ajelet. tulppaa se tai laita uus letku jos se vaikka sattus oleen se valumaputki tankin luukuntakaa.

nonnii, tulppaan sen ensitilassa. oli senverran outo näky ittelle, että päätin ottaa vain kuvan ja jatkaa hifien asentelua. ettei tuu tehtyä mitään peruuttamatonta.
hyvä että tuli tuokin postattua tänne, itselläkun ei oo vielä tähänpäivään mennessä yhtään tankkivikaista autoa ollut enkä tiiä milloin näyttää normaalilta milloin ei.
volvo manuskan kanssa petiin jälleen kerran vaimon iloksi etsimään mitä putkia tuolla menee ja mihinkä. auton alla ei tule, kuin niskat kipeeksi kun sieltä kuran keskeltä koittaa jotain putkia seurailla.

Ei kannata tupakkia poltella kun tuossa takapaksissa hifejä virittelee..   :2funny:

onneksi en harrasta moista paheutta! phtyi!  :2funny: :2funny:  :idiot2:

The moose

  • Vieras
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #91 : 13.06.2011, 21:29:36 »
se katkennu letku on luultavasti kulkenu täyttöputken vieressä eli noissa kuvissa se möykky verhoilussa oikeella takana..
jos se on se täyttöaukon valumaputki, se voi olla myös joku muu. mää noita muista ulkoa.  :nuhtelu

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #92 : 13.06.2011, 21:34:08 »
240:ssä on alunperinkin yksi tulpattu putki joissakin malleissa, ei tuo minun silmääni katkenneelta letkulta näytä. Sensijaan se pelti näyttää kovasti puhkiruostuneelta, toivotan onnea uuden tankkivarusteen etsintään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1798
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #93 : 13.06.2011, 21:53:11 »
240:ssä on alunperinkin yksi tulpattu putki joissakin malleissa, ei tuo minun silmääni katkenneelta letkulta näytä.
Juurikin näin.
Noi letkulähdöt tosta ennemmin ruostuu puhki kun toi koko höskä.
Noita pari tullu korjattua laittamalla kupariputki kemiallisella metallilla tohon tilalle

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #94 : 13.06.2011, 22:31:18 »
mikäköhän tää motonetin siirtopumppu on ?

SÄHKÖ JA POLTTOAINE / POLTTOAINEJÄRJESTELMÄ / SIIRTOPUMPUT JA SUOTIMET
Ruiskukoneiden tankissa. Pumppaavat bensaa ruiskupumpulle
Siirtopumppu Volvo 84->91   28-1721   245 al.nro 263921-> 84->90 [1974 - 1993]   39.90 €

onkose pumppu joka tulee sinne tankin sisälle vai koko hässäkkä päälipelteineen päivineen jos sen saisi vaihdettua kokonaisuudessaan.

manuskassa ei selvyyttä putkien tarkoituksesta, mutta yksi näyttää olevan vain ylimääräisenä tuossa, L -muotoinen putki.
tuossa välillä toimii useimmiten ei lainkaan tuo polttoainemittari, ja yhdestä googlaamalla löydetystä projektista kuulemma siellä on orkkiksena ihan olematon johto joka poikki mennessään ei anna informaatiota polttoaineen määrästä.

siellä oli se tankinputken takaisinvuotoletku hapertunut poikki ja on nyt tulpattu molemmista päistä, joten se ei pitäisi vuotaa. luulen silti, että takaisinvuotoputken juuresta tuon bensatankin päältä se sylkee nyt bensaa.

sillä sen selvittäis ku avais ton luukun ja kävis tankkaamassa. jos ruikkii silmille ni tietää mistä vuotaa. :D
kivoja pikkuvikoja :)

sit on vielä toi nopeusmittarikin, ilmeisesti vaijeri on lyhyt/löysä , kun välillä unohtaa näyttää mitä kuljetaan varsinkin kiihdyttäessä ja herkästi tosottaa satasta 70 alueella kun mittari jämppää 60 kohille. pienet napautukset mittaristoon palauttaa neulan.
kuulin kaverilta että aika yleinen vika, mutta miten korjata? uusi vaijeri vai auttaako joku jekku? :D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #95 : 13.06.2011, 22:47:38 »
sit on vielä toi nopeusmittarikin, ilmeisesti vaijeri on lyhyt/löysä , kun välillä unohtaa näyttää mitä kuljetaan varsinkin kiihdyttäessä ja herkästi tosottaa satasta 70 alueella kun mittari jämppää 60 kohille. pienet napautukset mittaristoon palauttaa neulan.
kuulin kaverilta että aika yleinen vika, mutta miten korjata? uusi vaijeri vai auttaako joku jekku? :D
Eikö siinä jo ole sähköinen nopeusmittari? Eli ei vaijeria.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #96 : 13.06.2011, 23:02:23 »
mikäköhän tää motonetin siirtopumppu on ?

SÄHKÖ JA POLTTOAINE / POLTTOAINEJÄRJESTELMÄ / SIIRTOPUMPUT JA SUOTIMET
Ruiskukoneiden tankissa. Pumppaavat bensaa ruiskupumpulle
Siirtopumppu Volvo 84->91   28-1721   245 al.nro 263921-> 84->90 [1974 - 1993]   39.90 €

onkose pumppu joka tulee sinne tankin sisälle vai koko hässäkkä päälipelteineen päivineen jos sen saisi vaihdettua kokonaisuudessaan.
Ihan pelkkä tankin sisällä oleva pumppu. Ei tule mitään muuta mukana.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #97 : 13.06.2011, 23:31:24 »
Tuo kuva minkä laitoit tuosta tankin letkuhässäkästä, niin siinä on vasemmanpuoleinen putki (ylimääräinen?) yleensä tulpattu. Keskimmäinen on bensan paluuputki ja oikeanpuoleinen on lähtöputki.
Hyvin yleinen vika(oli myös omalla kohalla vielä vajaa kuukaus sitten) on että tuo paluuletkun putki on puhkiruostunut.
Itellä oli niin hapras, että kun yritin sitä letkua irti ottaa, niin katkes tuo putki melkein tyvestä. Onneks siihen sai vielä sullottua klemmarin kans tuon tulpan.
Sitte vaa tuohon vasemmanpuoleiseen putkeen varovasti kii tuo paluuletku ja tiukkaan klemmarilla(ylimääräinen putki on vähän pienempi, kuin mitä se paluuputki).
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011, 23:43:51 kirjoittanut HRemes »

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #98 : 14.06.2011, 00:32:09 »
jess.

tuhannesti kiitoksia näistä vastauksista, auttaa oikeasti ihan törkeesti kun hieman on osviittaa mitä tehdä ja miten on muut korjannut.

tuosta alhaisesta latausjännitteestä: löysin manuskasta kohdan jossa pitäisi erillisen lataussäätimen olla, kävin kurkkimassa yön pimeydessä vielä volvon konepellin alta enkö löytänyt sitä. pitäisi olla pelkääjänpuolella jäähdytysnestesäiliön kupeessa. napsein parit kuvat laturista ja se on mitäilmeisimmin tuo BOSCH:n laturi, ainakin siinä niin lukee :D


manuskasta en löytänyt tälle bosch:lle erillistä jännitteensäädintä, mutta korjauskäsikirjassa on seuraavanlainen teksti:

7. irroita johdinpistoke D+ ja DF liittimet (punainen ja vihreä tai ruskea ja valkoinen johto) kytke volttimittari laturin B+ liittimen ja maan väliin.
käynnistä moottori ja kuormita virtapiiriä. nosta kierrokset 2000rpm ja lue volttimittari. jos lukema on yli 15V on laturi kunnossa. vaihda säädin ja tee uudestaan edellinen mittaus (6) jos lukema on alle 15V vika on laturissa tai johtimissa.

mutta korjauskäsikirjassa mainitaan että laturissa ei ole jännitteensäädintä vaan se on erillinen, kuten mainitsin tuossa aikaisemmin. sitä ei kuitenkaan sieltä löytynyt. mahtaisiko se olla tämä joka löytyy kuskinpuolelta läheltä akkua:



kysymyksiä tulvii eikä unta tule :D

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #99 : 14.06.2011, 00:42:10 »
Noissa -70 luvun 240ssä oli se erillinen säädin. Näissä uusissa säädin ja hiilet on tuossa samassa musta/valkoisessa mötikässä.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #100 : 14.06.2011, 07:16:29 »
Se tosiaan riippuu ihan laturin tyypistä, että onko siinä sitä erillistä säädintä. Useimmissa ei ole.

Eikös tuo metallin sisällä oleva sähkömötikkä ole ajovalojen releet? Pitkät ja normaalit.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13600
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #101 : 14.06.2011, 08:38:55 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuossahan se sun jännitesäädin on. eli noi torksit auki niin se lähtee kouraan ja sitten vaan hakemaan samanlaista mutta merkinnällä 15V tms. ja kun nyt katoin molemmilla silmillä niin tais olla normi philipsit noi ruuvit....
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #102 : 14.06.2011, 10:49:33 »
tuo 18" on noin 47cm halkaisijaltaan ja takapenkin korkeus on 40cm matalimmasta kohdasta jos takana on levyt paikoillaan ja noin 42cm jos sisustasta puuttuu vanerit pohjasta. koria ei saa muokata lisätilan haaveilemiseksi ainoa minkä saa leikata on vararengaskotelon kiinnikerauta. mutta kuitenkin, kotelo 18" subin kanssa tulis vähintään 5cm korkeammaks kuin takapenkin korkes joten MB raitaa soitettaessa tulevasta luvusta miinustetaan 0,5dB pois.
Mitäpä jos tuota 18" elementtiä kallistaisi sen verran, että kotelon korkeudeksi jää tuo 40-42cm? Hahmottui nimittäin tuossa mieleeni se syykin, miksi sen pitää ampua taaksepäin. Koko auton peräosaa kun pitää ajatella "folded horn"-tyyppisenä koteloratkaisuna, johon se varsinainen refleksikotelo on vain "draiveri".  Lisää voimaa voi etsiä myös optimaalisella etäisyydellä takaluukusta, mutta kotelon ja takapenkin väliin ei saisi jäädä tyhjää.
V70 2.5D -00

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #103 : 14.06.2011, 11:11:53 »
mielenkiintoinen ehdotus
Mitäpä jos tuota 18" elementtiä kallistaisi sen verran, että kotelon korkeudeksi jää tuo 40-42cm? Hahmottui nimittäin tuossa mieleeni se syykin, miksi sen pitää ampua taaksepäin. Koko auton peräosaa kun pitää ajatella "folded horn"-tyyppisenä koteloratkaisuna, johon se varsinainen refleksikotelo on vain "draiveri".  Lisää voimaa voi etsiä myös optimaalisella etäisyydellä takaluukusta, mutta kotelon ja takapenkin väliin ei saisi jäädä tyhjää.

korjaa jos olen väärässä:
eikös noiden folded hornin toimintaan vaaditaan kookas reflekspiputki, eli käytännössä elementti on pienessä suljetussa tilassa ja refleksiputken koolla ja pituudella määritetään kotelon vire? eli sama, kuin T-line boksin kanssa jossa tarvitaan se 30-40Hz:n taajuuden pituinen refleksiputki toimiakseen. ääniaallot matalissa taajuuksissa on niin julmetun pitkiä (4-11m), että kotelon rakentaminen autokäyttöön on käytännössä typerää, sillä se hyöty mikä saadaan suuren refleksitunnelin avulla menetetään kapiinin tilavuudessa.

siten se onnistuisi, että tekisi 40cm korkeudelle koko takaluukun kokoisen tason jossa refleksitunneli pääsee mutkittelemaan, kuitenkin se vaatisi kattoon 45 -asteen kulman jotta saisi kaiken hyödyn pitkästä tunnelista. ja se on kiellettyä.

ei silti ihan kokeilun arvoinen idea on, hahmottelinkin hieman GIMP:llä kuvaa kotelohirviöstä.



kuitenkin oon miettinyt vinon kotelon rakentamista jos ja kun tulee tuo dB mittari hommailtua niin voi kokeilla etukäteen tolla vanhalla subilla että soiko lujempaa jos elementti ja refleksi on viistosti kohti kattoa.

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #104 : 14.06.2011, 11:47:03 »
Harvoinpa noissa subitorvissa tuota pituutta saadaan aikaiseksi autojen ulkopuolellakaan, ja on myös olemassa ratkaisuja joissa elementti on refleksikotelossa. Riittänee, että kotelon ja auton peräosan muotoilu toimii edes jollain tapaa suuntaimena paineaallolle. On se ainakin parempi kuin täysin miettimätön räpellys.  ;)

Vanhalla subilla voit myös tutkia tuota parasta etäisyyttä takaluukkuun.

PS. semi-unl luokassa pitäis takapenkki korvata vaan jollain MTL4-tyyppisellä ratkaisulla.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011, 11:54:45 kirjoittanut Roki »
V70 2.5D -00

 

Kulkukoira  Proturbo