Race.fi  Puotilan autokorjaamo

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480760 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #210 : 18.07.2011, 23:16:31 »
no eipähän kerinnyt taas volvo kauaa vanheta kun uus vika ilmaantui.

pakoputki meni poikki just ennen viimistä änkkäriä, ihan änkkärin juuresta.
kannakekkin alkoi olemaan ehtoopuolella joten tilailemaan motonetistä uutta pönttöä.
samaan hyömyyn mukaan sinkkispray, kun tarina kertoi että pönttöjen hitsisaumoja ei käsitellä hitsin jälkeen, joten ruostuu hätäseen.

no pönttö 29,90 sinkkispray 9,90.

justiinsa nappasin vanhan pöntön poies, joku jeppe oli koittanut hitsailla pöntön juuresta ja sauman sisältä löytyi iso kasa liimapuikkoja, putki oli melko tukossa.

yks klemmari otti ja hajosi, joten huomenna BrumBrum motonettiin hakemaan pakoputken klemmaria että saa teinipörinät pois.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #211 : 19.07.2011, 10:24:04 »
kannakekkin alkoi olemaan ehtoopuolella joten tilailemaan motonetistä uutta pönttöä.

Elä sitten ota yleismallista kannaketta, ite laitoin kun vanha män mäsäksi ja hyllyssä oli vaan yleismalleja.

Ärsyttävä pärinä kun takapönttö hankaa milloin mihinkin!  ;D
Volvoton

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #212 : 19.07.2011, 12:52:32 »
ostin tiskiltä volvoon tarkoitetun pöntön, samallainen mitä oli alla.
en sitten tiiä oisko yleismallinen tullut halvemmaksi, kuitenkin kolmenkympin oli normiänkkäri.

loppupätkä ei tunnu irtoavan joten ostettiin 2" ysikympin mutka jota oon nyt konkinaikaa pakottanut paikoilleen, tietty piti ssinkillä maalailla vähän liikaa ja ahistaa nyt putken laitto :D

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #213 : 19.07.2011, 18:09:55 »
lyhykäisyydessään pöntön vaihto.

se oli siis katkennut pöntön juuresta josta joku oli näppärästi liimapuikoilla hitsaillut, kymmeniä tikkuja sojotti putken sisäpuolella.
motonetistä volvon takaänkkäri ja sinkkimaalia.

vaan ei loppukurvi irronnut niin haettiin 90 asteen 2" mutka.
joutu änkkäristä katkaisemaan 1,5cm sekä tarvikemutkasta 1,5cm jotta putki tulee ulos sille tarkoitetusta kolosta.
tsinkkiä päälle ja auto käyntiin.

no tää alkuperänen putki oli ilmeisesti ottanut osumaa kun joku oli liikaa krinnannut putkiklemmaria tai jotain.
eli putki falskasi muhvin hahloista.

noh en alkanut lainkaan kiristysleikkiin ettei väänny kieroon koko paska, vaan hain CRC:n bitumiteippiä 5€ motonetistä:

tuommoista.

paketin takaa luki että ensiksi alumiini kiinni, sitten teippiä sitten rautalankaa, no putki ei kuitenkaan kuumene takapäässä liikaa joten ekaksi teippi tiukkaan kiinni, sitten alumiini päälle huvin ja urheilun vuoksi ja rautalanka takaisin pakettiin.

ei vuoda.

samalla kattelin pakoputken päitä oli jos jonkinmoisia hirmuja, mutta halusin pelkän suoran pätkän, suora 10cm pitkä pätkä maksoi 16,90 ja tuommoinen hieman levitetty tuninkipätkä 7,90.

lähti tuo tuninkipätkä sitten mukaan,


eihänse kaanis ole, mut kuka sitä auton alla kattelee, paitti kännissä.


näppärä, enään ei oo makaroonihässäkkää tuossa lopussa.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #214 : 19.07.2011, 19:19:46 »
Anteeksi nyt, se on PAPPAMUTKA, ja ilman sitä takavetovolvo on raiskattu!    ::) ;D

Itsellä kun oli tommonen samanmoinen vankkuri aikanaan, takapönttö putosi vauhdissa, melkein suhteessa käyntiäänen nousuun tehokin nousi. Ainakin kaasuun vastaavuus herkistyi. Kävin etsimässä pöntön tienvarresta tutkimuksiin, ja sehän oli aivan täynnä kaikenlaista sontaa.  Ruostesilppua ja muuta kuraa, ehkä katalysaattorin sisus????


Sulla näyttää paksin alareuna olevan aika terve? Se on näissä harvinaista, joten kannattaa tutkia sisäreunaa tarkkaan ja ottaa kiinni jo mahdollisesti alkanut ruostuminen.


Ei muuta kun lykkyä pyttyyn ja pellit löysiksi! :)

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #215 : 20.07.2011, 01:58:28 »
paksin reuna on terve, sisäpuoleltakin, tosin sen näköinen että sille on jotain tehty, kun tiiviste on ruuveilla kiinni.
sitä vois nyppiä ruuvit pois, antaa vähän namia jos vaikka ruostetta löytyy, tehdä tutut turvalliset ruosteenpoistot ja silotella kemimetallilla kuntoon.

sitten korikitillä tai dinitrolin liimamassalla tiiviste kiinni ettei mitään ruuveja.

tilailin dB -mittarin, sais mokoma tulla ni pääsis testailee kuinka lujaa tulee ennenkuin savu nousee :D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #216 : 20.07.2011, 07:12:29 »
Savun hälvettyä ostamme uuden elementin.   ;)
Paljonko veikkaat olevan nyt?

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #217 : 20.07.2011, 11:51:43 »
142-144 piikkinä.

mut se on mutua kunnes saan mittarin.
lujempaa soi mitä jbl 600w:lla ja se oli loppuun asti viritetty, tarvin dbmittarin ja rutosti sisäänajoa ennenkuin saahaa kaik irti.
jbl puski 141,6dB piikillä..

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #218 : 20.07.2011, 23:21:37 »
Eli siis asetamme tavoitteen 145 dB.   :pomo:

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #219 : 21.07.2011, 20:57:25 »
juuri näin  8)

tuli viestiä mittarin tekijältä, menee ensiviikkoon.
noh, tähän jää hyvää aikaa ponnistaa kotelo terassille hiontaan ja sillävälin perä ylös ja vaihtaa iskarit taakse.
kävin iskarit jo hakemassa motonetistä mukaan ei tullut pultteja  :idiot2:

täytyy vanhojen pulttien kunto koeponnistaa ja haetaan uudet pultit sit jos pahalta näyttää.

lueskelin vähän noista iskareista ja kuulemma kaasut paremmat ja motonetin halpikset on kuraa ja  TRW vähän paremmat, mut Monroen iskarit parhaat.
menee hintajärjestyksessä nuokin, eroa on 20€ kalliimpien ja halvimpien kanssa, mut auto lähtee vironreissulle kaverin johdosta ja tehtiin diili, et se saa lainata volvoa jos se ostaa mulle takaiskarit.  ;D halvimmat sieltä sit tietty tuli. kunhan parikk kestää että menee katsastuksista ni oon tyytyväinen :D

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #220 : 22.07.2011, 21:39:31 »
Ee paljoo kustanna motonetissä korkeepainekaasu iskarit ja kuormajouset taakse, ja huomattavasti parempi tulloo kun on vähä jäykempi alusta  :hello:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=55-4021 Iskarit
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=67-5007 Jouset
« Viimeksi muokattu: 22.07.2011, 21:45:22 kirjoittanut HRemes »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #221 : 22.07.2011, 22:47:17 »
lueskelin vähän noista iskareista ja kuulemma kaasut paremmat ja motonetin halpikset on kuraa ja  TRW vähän paremmat, mut Monroen iskarit parhaat.
Mun kokemusten mukaan Monroet on ihan hanurista. Uutenakin löysemmät kuin 100tuhatta ajetut perus kybit, kestävät kaksi kuukautta pakkasta ja sitten ovat aivan loppu. Motonetin valikoimista Kybit ja Lipit on laadultaan samaa tasoa, hyvät peruskäyttöön ja kestävät sen mitä pitääkin. Sachsi on vähän parempi ja kalliimpi. TRW:stä ei kokemuksia mutta olisiko sama kuin LIP?

Ehdottomasti alle kuormajouset ja kaasuiskarit kun painoa tulee kumminkin konttiin. Muuten on sellainen vanhan ja väsyneen näköinen kun perä roikkuu alaalla ja velloo töyssyissä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #222 : 22.07.2011, 23:37:37 »
Savun hälvettyä ostamme uuden elementin.   ;)
Paljonko veikkaat olevan nyt?

Lapioimme vanhat kartiot pois kontista  ;D


JL

dB Drag Race on todella lähellä Drag Race-harrastusta - koko talvi rakennetaan, sitten kaikki tuhoutuu alle kymmenen sekan  :'(

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #223 : 23.07.2011, 02:45:33 »
hehehe,

tarvis hommailla DD-1 (Disortion Detector) jolla sais säädettyä ohjaavan signaalin säröttömänä vahvarille ja aina sieltä ulos jotta ei tulis yhtään säröä elementille eikä se lämpenisi eikä palaisi :D

laite maksais $139 ja postikulut $114  :idiot2:

eli ei ihan heti sovi mun pudjetille. joutunee odottelemaan jos laite kantautuu eurooppaan myyntiin.

sitä odotellessa hieman pärr pärr -videoita.
ja vielä kerran, ennen ei vaimenneta, ennenkuin mittarilla ollaan saatu daattat selville, jos vaimennus ei nosta lukua sitä ei laiteta.

sitäpaitsi, volvon takaluukku on melko jämäkkä tapaus ja koko roska hakkaa jo tuollalailla, niin ei matto tai kaks oikeen auta :D

http://www.youtube.com/watch?v=gR0VanuJl_E
flex #1

http://www.youtube.com/watch?v=kPnE01qi420
flex #2

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #224 : 23.07.2011, 09:33:49 »
 :2funny:
Amistouhua. Kilpi pärisee.   ;)

On se hyvä kun taustapeili ei ole liimattu lasiin. Voi olla että irtoais.    :(

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy