Race.fi  Puotilan autokorjaamo

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480720 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2551
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #270 : 07.08.2011, 04:46:49 »
Kiinnostavalta näyttää nytten, omassa kotelossa nytten  joko liian pieni putki tai sitten liian pieni kotelo... sain kaupunki tiedottaa paksua paperia olevan vihon rikki ja perään testinä meni cd säpäleiksi. Tämä siis 1kw.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #271 : 07.08.2011, 17:36:08 »
Hyvä Hyvä. Ja onnea "epävirallisesta" tittelistä.
Sulta ehkä saa syksyllä/talven mittaan vähän vinkkejä kotelon rakentamiseen parille spl dynyn ext 15" niin sais ton 850 farkunkin soimaan  :hello

toki kymysyksiä saa esittää, vastailen mielelläni! ja kiitos!
Kiinnostavalta näyttää nytten, omassa kotelossa nytten  joko liian pieni putki tai sitten liian pieni kotelo... sain kaupunki tiedottaa paksua paperia olevan vihon rikki ja perään testinä meni cd säpäleiksi. Tämä siis 1kw.

600w:lla saa sanomalehdestä silppua jo :3 niin ja suklaapatukan paperin kätsysti tanssimaan:
http://www.youtube.com/user/Mrop3

puhaltaako se putki? eli jos laitat kätes noin 15-20cm päähän refleksiputken eteen niin tunnetko puhallusta = liian pieni putki.
jos painetta havittelee, niin 12":lle joku 90-100l kotelo 6" AP:lla
15" 150l 2x6" tai 1x8"
18" 200l 2x6" tai 1x8"

härskin iso kotelo vain ja viri 37Hz niin johan paukkuu.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2551
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #272 : 07.08.2011, 18:44:26 »
Nykynen 55l jossa siis tuo oma Carpowerin 12" sonic:ki ja kaverin kanssa kokeillessa ensin hajosi paikallisen lehden tilauslappu, joka siis pahvia, sitten tuo kaupunki tiedottaa lehti ja päälle kokeeksi yksi tuhoon tuomittu cd. Ja muistini varassa mennään mutta muistelisin että puhaltaa, eli tuohon voisi sovitella korjauksena isompaa "torvea". Mutta ettei ihan menisi ojan puolelle. Sanottakoon vielä että kotelon kanssa voisi mennä back to the drawing board, vaikka onkin Salon Audiotarvikkeen versio tuosta Ground Zeron Radioactive sarjan 12" tehdasboksista.  ;D
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #273 : 08.08.2011, 19:54:50 »
todellakin back to the drawing board.

tehdaskotelot ovat tehty optimaaliseksi kaikissa olosuhteissa jotta ne on mahdollisimman ystävällisiä niin kokonsa nähden, kuin elementin kestävyyttä ajatellen.

suomeksi: paskoja.

kaikkia ei voi saada, tai kaikkia vähän, mutta jos haluaa hifiä tekee hifikotelon, jos painetta tekee painekotelon.
painekotelo jokatapauksessa on enempivähempi hifikotelo, koska senkun tekee oikein se palvelee taajuuksilla 35-56Hz joka on subin toistotaajuudet. ainoa huono homma painekotelossa on että sitä joutuu soittamaan hiljasemmalla jos häiritsee, että tukka hulmuaa basson tahtiin, oikein tehty oikeanlainen refleksikotelo pysyy metallimusiikissakin basarin tahdissa, et ei voi sanoa että suljettu on parempi että pysyy perässä.

niin tai sit niiku volvossa, joutuu puree hampaita yhteen ettei kolise niin perhanasti matalilla taajuuksilla :pomo:

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #274 : 10.08.2011, 00:02:41 »
pestiin auto painepesurilla.  >:(

kuskin ovesta lähti maalia ja takaoven reunassa näkyy kämmenenjälki.
kivasti paistaa kitti läpitte, kuskin ovessa semmosia valkosia pisteitä noin 2x A4 :n kokoisella alueella

sitä ei vissiin ollut varaa ostaa lakkaa, kun autosta entinen/edelliset omistajat korjasivat ruosteet pois. :2funny:

lauantaina olisi hifikonexin päivät, tarvis takaluukkuun taikoa uudet tuulettimien suojat, polla rouskuttaa tyhjää, en keksi mitään mikä ois sekä orkkisen näköinen, että tarpeeksi litteä jotta kotelo menee päälle.

EDIT:

http://www.flickr.com/photos/66096669@N07/6018704859/in/set-72157627378987482
Karhu Cruisingista kuvatuksia.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2011, 00:16:55 kirjoittanut Mrop »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #275 : 10.08.2011, 07:51:40 »
Tollaset länttäät sinne, maalaat vielä sävysävyyn?   http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=162106758

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #276 : 11.08.2011, 13:33:55 »
Tollaset länttäät sinne, maalaat vielä sävysävyyn?   http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=162106758

pikkasen tyyristä, 64€ pelkät ritilät.

mutta opiskelija sen keksii! eli halpa-halliin pyörimään ja kattelemaan hyllyjenvälistä jos vaikka inspuraatio iskis.

ja iskihän se, muovikori, punottu, valkoinen. sopivan retro ja hintaa kaikki 4€, sit toisesta hyllystä valkosia leveekantaisia ruuveja 1,90€
ja kotio nikkaroimaan:


kori, vielä ehyt.


nips naps sivareilla irti.


puukolla reunat siloseks


ja skruuveilla kiinni


tadaa!

ei kovin suuri kuolema ollut, jossakinvaiheessa väriä päälle niin ei paista, mut nyt on ainakin symmetrinen.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #277 : 11.08.2011, 15:02:46 »
kyllähän se tiätysti noinki käy :D

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #278 : 11.08.2011, 16:32:40 »
Toi on just paras mennä halpa-kauppaan katteleen romuja mitä niistä saakaan aikaan  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 245 paine-volle
« Vastaus #279 : 11.08.2011, 22:21:02 »
pestiin auto painepesurilla.  >:(

kuskin ovesta lähti maalia ja takaoven reunassa näkyy kämmenenjälki.
kivasti paistaa kitti läpitte, kuskin ovessa semmosia valkosia pisteitä noin 2x A4 :n kokoisella alueella

sitä ei vissiin ollut varaa ostaa lakkaa, kun autosta entinen/edelliset omistajat korjasivat ruosteet pois. :2funny:

lauantaina olisi hifikonexin päivät, tarvis takaluukkuun taikoa uudet tuulettimien suojat, polla rouskuttaa tyhjää, en keksi mitään mikä ois sekä orkkisen näköinen, että tarpeeksi litteä jotta kotelo menee päälle.

EDIT:

http://www.flickr.com/photos/66096669@N07/6018704859/in/set-72157627378987482
Karhu Cruisingista kuvatuksia.
Mulla kans kadonnu maalia johonkin, ostaessa näytti kohtuu virheettömälle, ei enää  :-\

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #280 : 12.08.2011, 16:53:19 »
etusivu päivitetty, konehuoneessa väliaikaistarkistukset tehty, nyt 4tkm takana ja ihan kirkasta öljyä.
veden pinta laskenut vajaan sentin, vielä ollaan yli alarajan joten odottelen talvea että saa vaikka vaihtaa vedet ja vetää uudet pakkasnesteet sisälle.

lisäks kävin vähän hinkkaamassa pahimpia paskoja koneen kyljestä poies jos joutuu vaikka kannen avaamaan sillai et on muitaki pällistelees.
samalla löysin kannesta numerosarjan, eli tuossa on ilmeisesti "530":n kansi.
koneen edessä olevasta lapussa oli tuo B200F ja merkintä "K" josta aattelin että vois olla "K":n nokka? noi nokathan menee kirjainjärjestyksessä.
lisäksi ruoskuboksin numeron tarkistin, se lienee 2.4 Jetronic ainakin numerosarjan perusteella.

onko nuo (nokka+boksi) nyt sitten hyvä vai huono ajatellen mahdollista vaparin piristämistä 8)
turboahan tuohon ei saa johtuen katista (VTT päästömittaukset)

EDIT: juh mullakin ilmestyy tämän tästä lisää outoja naarmuja auton katolle ja konepeltiin, liene joku kateellinen naapuri käy raapimassa tai sitten vahaus lähtee pois ja alta löytyy kaikkea kamalaa.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #281 : 12.08.2011, 16:54:58 »
turboahan tuohon ei saa johtuen katista (VTT päästömittaukset)
B230FT 940:stä, eikä mitään ongelmaa.
Jäitä housuun!

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #282 : 12.08.2011, 17:28:08 »
EDIT: juh mullakin ilmestyy tämän tästä lisää outoja naarmuja auton katolle ja konepeltiin, liene joku kateellinen naapuri käy raapimassa tai sitten vahaus lähtee pois ja alta löytyy kaikkea kamalaa.
Veikkaisin samaa  ::) Vois ite yrittää vahata jos vaikka muuttuis siistimmäks  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #283 : 12.08.2011, 22:25:14 »
Se "K" tarkottaa uudempia runkolaakereita, Moponokka siellä on. Ja pikkulohkovaparin virittämisessä on kaksi perustavaa laatua olevaa virhettä, eli pikkulohko ja vapari. Ei vaan kannata. B230, puristukset siihen 10.5, A-nokka ja nykynen ruitta vaikka 240cc suuttimilla ja menoja tulee reilusti lisää nollabudjetilla. Sit jos tarttee lisää ni kannattaa suosiolla lyödä ahdin...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #284 : 12.08.2011, 22:48:24 »
Se "K" tarkottaa uudempia runkolaakereita, Moponokka siellä on. Ja pikkulohkovaparin virittämisessä on kaksi perustavaa laatua olevaa virhettä, eli pikkulohko ja vapari. Ei vaan kannata. B230, puristukset siihen 10.5, A-nokka ja nykynen ruitta vaikka 240cc suuttimilla ja menoja tulee reilusti lisää nollabudjetilla. Sit jos tarttee lisää ni kannattaa suosiolla lyödä ahdin...

näinhän se yleensä on, mut tuo ELK:n kommentti kertoi jo tarpeeksi, täytyy pitää korvantakana tommosta mällättyä 940:ä vaikka ihan pelkkä B230F ekaksi. hommiahan se teettää mutta en oo ennen tehnyt, niin tekis mieli saaha rakenneltavaks tuommoinen kone jonka sitten vaihtaa päikseen jossakinvaiheessa.

ja ennenkuin joku keksii kirota mut suohon "ensikertalaisena", niin 2008 napsahti omasta ajokista (opel vectra B CDX) jakohihna, 14päivää 500€ ja kone hörähti käyntiin ja on vieläkin ajossa että ei täänyt ihan avaruusfysiikkaa ole, kunhan ottaa ekaks selville mihin on näppinsä lyömässä niin homma luonaa. ooppelista meni kaikki imuventtiilit, 7 pakoventtiiliä ja yks venaohjuri säpäleiks.

ainiin, eli M-nokka, mä vähän arvelinkin. jostakin luin että M-nokka on niin "matala" että jos jakohihna napsuu poikki ei venat ota mäntiin kiinni ja säästyy isommalta rempalta.

sit vahailuun:

ostin tuommoisen turtlewax värivahan, jossa kätsy huulipuna millä saa kraapimisjälkiä piiloon.
tussasin koko huulipunan noihin naarmuihin ja vieläkin jäi.

noh huomenna pesu/vaha ennen kisapäivää, joten huomenna näkee auttoiko.
sen värin ois pitäny tussata siihen ennen vahausta, mut en millään kerkee huomen aamulla tekee sitä kaiken muun kiireen keskellä, joten tuhosin sen puikon tänään.

huomenna kuvia ennen/jälkeen vahauksen jottanotta saa jotain osviittaa tuotteesta.

ainakin kahteen edelliseen autoon mitä oon omistanut just tuo huulipuna/värivaha on ollut rahansa arvoista tavaraa, corollassakin oli viittä eri punaista ja vahaamisen jälkeen kaikki blendas toisiinsa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi