Autodiagnoosi  Carcom Oy

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480772 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #285 : 14.08.2011, 02:19:11 »
kisäpäivä koitti.

aamulla hinkattiin volvon pintaa uuteen uskoon. perhanan vaha, kun ei meinannut lähteä irti, siis se puikosta tuleva vaha.
ensinnäkin se oli liian tummaa ja joutui muovin avulla raapimaan ylimääräiset pois, sitten vasta pesu, kuivaus ja vaha.

kyllä teinki hommia 0700-1000 yhde kiitoradan rassaamisee, mut hyvä siit tuli!

Paikalla konexin pihalla oli jos jonkinmoisia vempeleitä, enempivähempi tuttuja.
kuvia täältä: http://sata.pp.fi/Mrop/hifikonex%2013.8.2011/


mittarille mentäessä purin koko auton atomeiksi siihen pihalle ja vedin liinalla kiinni subin ettei heilu.
no UNOHTU PERHANA laittaa ne tuuletusaukot kiinni, kaikki räppänät täysin auki ja kylmä ilma päällä, tottakai se vuosi sieltä ulos.
tulokseksi saatiin silti 145,6dB kunnes napsu takapäässä ja vahvistin sammui.

jumppasin remeleet takaisin konttiin ja kohti parkkipaikkaa, parkkipaikalla rupesin ettimään kipua miksi vahvistin ei lähde käyntiin ja löytyihän se:

sulakkeet räpsyi poikki :pomo:

no, konexiin sisälle anelemaan uusia sulakkeita, siinä samalla menin jeesaa kaverin autoon lukua metsästämään, parilla kikalla 0,4dB tauluun enemmän kokonaisuuden ollessa 136,4dB 1x 12" suljetussa boksissa. ei hassumpi, autossa istuessani TAJUSIN että en ollut räppänöitä laittanut kiinni ja rupes kiukku iskemään :D

sain uudet sulakkeet konexista ja menin parkkipaikalle testaamaan paljonko lähtee, omaan mittariin tuli 145,17dB kaikki verhoilut kiinni.
en kuitenkaan mennyt vetämään uutta kierrosta, vaan jatkettiin paikalla pällistelyä.

palkintojen jaossa alko pikkasen jännittämään, sillä päivän kovin tulos tuli 1x 12" GZ SPL +2x ICE3500D setillä 145,9dB.
ja kun tuli viimoinen luokka "Muut / Rajoittamaton" olin jo valmis heittää hanskat tiskiin, mutta kuitenkin onni oli puolella ja napsahti ykköspysti mulle!


tästä jatketaan hyvillä mielin kohti ensiviikonloppua.
viikolla jumpataan verhoilut veke ja haetaan se "sweet spot" uudestaan.
nimittäin rauman MB-kisoissa ei sitten ole varaa jättää räppänöitä auki vaan silloin on saatava kadonneet depat takaisin.
 ELK

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #286 : 14.08.2011, 09:24:10 »
onnea voitosta :)   O0

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #287 : 14.08.2011, 10:53:10 »
Huolellisuutta hyvä mies.   :nohnoh

No ei vaan, onnittelut voitosta.   P>

Mutta kuis noi sulakkeet tollai alkanu paukkuun?   ???

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #288 : 14.08.2011, 12:54:43 »
kiitoksia  :hello:

tämä laji kuten kaikki muutkin kilpailtavat lajit eivät paljoa eroa toisistaan, just viime kisoissa kaverilla kävi pieni kämmi jonka johdosta hävis "kaksintaistelun" MB:ssähän kaksi autoa rinnakkain kisailee kumman keskiarvo on parempi, kuin toisen. siitä tuleekin lajin kansainvälinen nimitys "dB Drag Racing".

videosta vasta jälkeenpäin näki, että kisatilanteessa hän aloitti väärästä kohtaa kappaletta, jolloin 0,3dB johto tipahti viimisen 3s aikana tasapeliksi, koska sillä soi viimeisenä "huonoin" nuotti, eli taajuus josta tulee vähiten depoja lasille. noh, tasapelitilanteessa autot laitettiin minuutiksi käymään ja tää kaveri siinäkin unohti antaa kierroksia koneelle jotta laturi ois ladannut enämpi, tällöin toisella oli etulyöntiasema seuraavaan vetoon, koska askuissa oli enempi iskua ja tää kaverini hävisikin seuraavan vedon 0,2dB:llä.

pienistä asioista muodostuu suuri kokonaisuus.

Mutta kuis noi sulakkeet tollai alkanu paukkuun?   ???
jaa'a, epäilen kuitenkin akustoa, jännite kyykkää liikaa ja vahvistin prottaa ja sulakkeet paukkuu.
vahvari kuitenkin on lähes oikosulku-tilassa tuossa 0.5ohmin kytkyllä et se vaatii pirusti akulta.
CSB:n oikosulkuvirtakin on vain 800A, ehkä enskauteen tulee vielä isompi akku taakse, BSB:n 120Ah kuulostais kivalta, ja tämä CSB 88Ah vaikka auton käyttöakuksi.

sitä ois sit 210Ah ähkyä,

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #289 : 16.08.2011, 01:55:52 »
ongelma on löytynyt.

syy miksi sulakkeet paloi johtui juurikin jännitteen notkahduksesta, mutta jännitteen notkahtaminen ei johtunut akun heikkoudesta, vaan tärinä ruuvasi plustangon ruuvin irti, päästäen aavistuksen verran tankoa irtoamaan ja jännite pomppi.

nyt tanko on takaisin kiinni ja hyvin on pelittänyt.
lauantaina odottaa kunnon kisat ja tarvis alkaa purkamaan autoa tyhjäksi ja etsimään kadonneita deppoja :3

kylläse tästä.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #290 : 16.08.2011, 05:04:49 »
ongelma on löytynyt.

kylläse tästä.
No onneks ei ollu ton isompi ongelma.   :)

Khyyllä!   :pomo:

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #291 : 19.08.2011, 19:26:54 »
ja päivitystä!

audiochekin facebookin kilpailusta ystäväni Joonas "Shitstorm" Lammasniemi otti ja repäisi voiton  :2funny:
kipaistiin matkahuollosta hakemassa ja äkkiä testiin volleen.


alku vaikutti ainakin lupaavalta


sisältää 5m kaapelin, "kouran" ja itse kikkareen.
laitteessa takana on nappi josta saa näyttöön joko amppeerit tai kilowatit.

mittaa amppeereita 999A asti ja kilowatteja yli 15kW

lisätietoja laitteesta: http://www.audiocheck.fi/cubecart/index.php?act=viewProd&productId=279


"koura" on lujaa tekoa, kiinni/auki saa kahdella kädellä, kunnei tuota suojasukan kohdasta uskalla vääntää kunnei hevin helposti aukea.


koura kiinnittyy kaapelilla (2m - 5m) laitteeseen.


laitteen taakse tulee käyttöjännite 12VDC jonka se kertoo kouran amppeerilukemalla.
eli kunnon kaapelit tuohon laitteen taakse ettei häviikkiä tule taka-akulta eteen.


knupi on vähän harmillisesti takana, mutta loppusijoitus sen määrää mitenkä toimiva peli on.


mittarin kaapeleihin apikot jotta saa jatkettua piuhoja.


"kevyt" 2x4mm2 kaapelit jotta ähky kulkee


pihtimittari ei ihan riitä mun kaapeleille, mutta kokeilun vuoksi tehtiin näin.
tai itseasiassa pian kuvan ottamisen jälkeen siirsin pihdin pluspuolelle "oikeinpäin" nimittäin kourassa on virran kulkusuuntaa osoittava nuoli.


amppeeripuolella näkyi 2A:n suuruinen häviikki, ilmeisesti mankan aiheuttama kulutus.


tehopuolella 3W kulutus mankasta.

sitten pari burppia:
kilowattipuolelta testivideo:
http://www.youtube.com/watch?v=WfLi-5EPBoA

ja amppeeripuolelta testivideo:
http://www.youtube.com/watch?v=U0Y7U5QFugw

aika näpsäkkään nopea peli, saa lyhyen burpin ajalta näkyville tehot.
nämä oli siis akunvarasta soitettu.

lopuksi purimme koko auton taas atomeiksi ja haettiin optimaalinen sijainti kotelolle jonka jälkeen se vedettiin räikällä kiinni ettei asetelma muutu kisoihin mentäessä.

tuloksena uusi ennätys piikille 147,13dB eroa entiseen on +0,2dB joten paljoa ei tullut, mutta tuli kuitenki!

lisäksi pari leikkivideota loppuun ja sit akku latautumaan yöksi.

BASS-BRICK plays Young Jeezy
http://www.youtube.com/watch?v=txm5BlbTPjA

BASS-BRICK tries can-trick (ihan vielä ei pysy, taajuus/biisi hakusessa)
http://www.youtube.com/watch?v=kK_WeFBrRXE

BASS-BRICK shakes can (pikkasen kyytiä 7up tölkille)
http://www.youtube.com/watch?v=qZCiBe_WrIQ

huomenna ois Rauman Luxcentterillä Maxboom kisat alkaa kello 10.45 ja loppuu kello 15.30.
tervetuloa foorumilaiset jännittämään mitenkä pappavolvo pärjää!

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #292 : 19.08.2011, 19:46:35 »
mun on ainaki pakko tulla kattomaa ku kerranki on lähellä tämmöset :P Kannustetaan pappavolvo voittoon!
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #293 : 19.08.2011, 22:39:29 »
225Ah 1150A akun pistät sinne ni pitäs potku riittää jos vaan saat jollain sen eka täyteen virtaa. Tai budjettivalintana 2x 100ah/800A akkua.

Vai tarviiko noissa hifipuuhissa käyttää oikeesti tollasia ökyakkuja mitä sulla nyt? Luulis että vähemmän ökyistäkin sitä sähkö riittää humppavehkeisiin, mutta mitäpä minä tiiän, kunnei oo ollu ku kilowatin lankku autossa, jossa 105ah/900A normi akku keulilla, vaffille meni kyllä ihan liian ohkasta piuhaa ja ilman konkka ei saanu ku 0,7kw ulos tosta, ennen ku sähkö pätkäs  ::) Toki onhan sulla tuplaten käyttöwatteja.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #294 : 20.08.2011, 17:18:54 »
ohkasella piuhalla jännite notkahtaa herkästi, ja vahvari prottaa.

tommonen 225Ah kelpaa näppärästi rekkaan tai huviakuksi mökille, muttei MaxBoomiin.
eikös tommonen akku ole jo 40-50kg ja melko ISO.

esim BSB CS -sarjainen 80Ah akku tarjoaa yli 2275A hetkellistä alle 30kg:lla.
ja mitä enemmän akkuja on rinnan, sitä pienempi sisäinen vastus on ja sitä paremmin se antaa ähkyä ulos.

joten esim BSB CS 20 sarjalaisen myyntipuheesta:
Eli kuuden akun patteriston sisäinen resistanssi on 2mΩ. Ampreeritunteja patteristo tarjoaa 120Ah. Oikosulku-/hetkellistä virtaa on tarjolla 6120A !

lisätietoja:
http://www.audiocheck.fi/cubecart/index.php?act=viewCat&catId=52

lisäksi! Raumalta napsahti ykköspysti!
luokassa ei ollut muita kilpailijoita, mutta tulos on muikea 144,2dB virallista äänenpainetta!


jehaw!

täytyy lisätä kuvia reissulta jahka voitonjuhlista selvitään   ::)

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #295 : 20.08.2011, 18:19:30 »
tulin just sopivasti mestoille kun näin sun vedon ja hienostihan se volvo tärräs ja pärräs :) onnea pystistä! :P
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #296 : 20.08.2011, 18:21:56 »
Ja palkintoja ropisee -H-
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #297 : 20.08.2011, 18:23:43 »
lisäksi! Raumalta napsahti ykköspysti!
luokassa ei ollut muita kilpailijoita, mutta tulos on muikea 144,2dB virallista äänenpainetta!

(Kuva poistettu lainauksesta.)
jehaw!

täytyy lisätä kuvia reissulta jahka voitonjuhlista selvitään   ::)
Tärkeintähän ei ole voitto vaan vastustajan täydellinen nöyryyttäminen . . . tai no.   ;)
Onnittelut kuitenkin.   P>

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #298 : 21.08.2011, 14:44:10 »
tulin just sopivasti mestoille kun näin sun vedon ja hienostihan se volvo tärräs ja pärräs :) onnea pystistä! :P

mainiota että kerkesit näkemään paappavollen!

ja kiitoksia onnitteluista.


kuvia ei hirveesti tullut otettua, pikemminkin meni jännittämiseksi koko touhu :D


kuitenkin edellisen päivän punttaus ja luvun hakeminen onnistui ja tulosta tuli.
koko yön oli akku latauksessa ja aamulla komeili 15,6V akussa ähkyä.
kuitenkin laturi kiinni, eli lepojännite tipahti jonnekin 13,xx.

raumalle saavuttuamme haettiin hyvä paikka jotta akut saatiin taas lataukseen, ennen ekaa vetoa katteltiin aika kauan mitenkä homma menee, miten immeiset toimii ja millasia lukuja tulee.
 
aika komiasti siellä lähes kaikki soi sen 138+dB joten kovia lukemia tulo järjestään.

sitten laturi irti ja linjalle tuuttailemaan. selostajan höpinöistä ei paljoa saanut selvää siinä paniikissa, kun ekaa kertaa tarvis ihmistenoikeasti saada sitä lukua tuulilasille mitä kovaan ääneen on foorumilla kailottanut.

napsahti näpsäkät 144,2dB, kotona mittailin 144,28dB joten aika hyvin tuo peakmeter toimii.

sitten takaisin laturinpäähän, kuitenkin tiimikaverin autosta saatiin masentavasti 140,4 joten päätimme laittaa sen akun laturinpäähän jos saisimme taiottua lisää lukemia tokaan vetoon.

seuraavaan vetoon kokeilimme apukuskin vaihtamista kokoluokkaa yhtä isompaan ja takaluukun kannen lukon kiristämistä, kun tuo takaluukku tuppaa flatkuttamaan aika lujaa soiton aikana. tauon aikana kerkesin puolisentuntia latailemaan akkua, koska tiimikaverin akku oli tärkeämpi huonon lukeman takia.

seurauksena 143,8dB tulos tokaan vetoon ja ei niin hyvät fiilikset. mutta kuitenkin helppohan se oli napata ykköspysti kunnei kilpailijoita muita ollut :)

akun lataaminen kannatti, sillä tiimiläisen celicasta tykitettiin KOVAT +0,7dB eli 140,7->141,7dB ihan vain akun täyteen lataamisella, apukuskin vaihtamisella ja täppä lisää volumea. josta napsahti 400w stock sedan sarjasta suomenennätys! kontissa siellä 80Ah akku, 15" SPL Dynamics XTR ja ICE800D vahvistin.

vielä viikko viimiseen kisaan, enempää MB kisoja ei tänävuonna kerkiä kiertämään.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #299 : 21.08.2011, 15:35:45 »
jaa että sitäkö on ihan ennätyksiä rikottu  :o

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy