Carcom Oy  Elekma

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480695 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #360 : 29.12.2011, 18:47:12 »
Otas lambdan johto irti ja mites käy silloin? Johto tulee pakoputken läheltä tulipeltiä ylös. 2 johtoa lämmitykselle ja yksi kumisuojan alla. Ota se yksittäinen johto irti.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #361 : 29.12.2011, 19:20:05 »
yksittäisen piuhan jossa päässä kumitulppa irtiotto ei vaikuttanut mihinkään, eli siellä vois olla kipuja.

onko noissa lambdoissa jokin ohmimäärä mikä pitää olla / näyttää jotta voi todeta laitteen toiminnan ?
ja mitenkä tämä mitataan.

kiitos Huikkoster jälleen kerran neuvosta :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #362 : 29.12.2011, 19:24:35 »
Kun tuo signaalijohto on kiinni, sen ja maan välillä pitäisi pomppia voltit 0-1 välillä. Jos on tasainen lukema tai esim 0,6-0,7-0,6 niin häikkää löytyy.
Suurta eroa sen johdon irroittaminen ei tuo käyntiin ellei lambda anna ihan väärää arvoa ja sen takia kone käy huonosti.
Ja tämä siis LÄMPIMÄLLÄ KONEELLA ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #363 : 29.12.2011, 19:52:48 »
koneen kun ryskäytti käymään arvo oli 0,55V kunnes pari kertaa käänsin kaasuvaijerista lisää hönkää että pysyi käynnissä.
sit arvo tippui 0,06V asti sitämukaa, kun kone lämpeni, kaasua annettaessa jännite nousee aina 0,92V asti.

ja yllätyksekseni kone kävi tasaisesti, oottelin että kone lämpeni ja arvo oli 0,01V, kuitenkin mittapää oli irronnut signaalijohdosta ja kytein sen takaisin, jolloin arvo heitteli 0,30-0,70V välillä käyden korkeemmalla tai alemmalla.

mutta kävi tänään ekaa kertaa tasaisesti. jokin lisä-ääni oli koneessa, ikäänkuin pakosarjan pelti ois kälättänyt, mut koitinpaikallistaa mistä pärisee, niin en löytänyt. perus meisseli+korva tekniikalla venakopan päältä ei löytynyt eikä pakosarjan putkista, joten en tiiä sit mistä kälättää.

kahtotaan huomenna uusiksi jos saan koneen käymään epätasaisesti jos tuon labdan johdoissa on vaikka jotain kosketushäikkää, vedän mielummin uudet piuhat kuin ostan uuden 120€:llä (motonet o_o)

EDIT: ulkona on pimeetä, maa mudassa ja vettä sataa joten suurempiin tutkimuksiin en vielä ryhdy, kahtoo sitten huomenna, kun iso tuikku nousee taivaalle jotta näkeekin jotain.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2011, 19:54:20 kirjoittanut Mrop »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #364 : 29.12.2011, 19:55:06 »
Onhan se tarvike halvempi mutta sitä en itse edes harkitse ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #365 : 29.12.2011, 21:09:03 »
Meinaakko ne letkut vetää kokonaan uusiks? Siellähän menee polttoainePUTKET välissä ja vain liitoskohdissa letkuja. Käys vaikkapa hiflexilta hakemassa, se bilteman letku on semmosta kuraa että kovettuu aika nopeasti ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #366 : 30.12.2011, 06:42:44 »
Meinaakko ne letkut vetää kokonaan uusiks? Siellähän menee polttoainePUTKET välissä ja vain liitoskohdissa letkuja. Käys vaikkapa hiflexilta hakemassa, se bilteman letku on semmosta kuraa että kovettuu aika nopeasti ;D

tähän lopputulokseen pääsin ittekin, jahka saan auton pois pihalta jonnekin kuivaan, puran alta taas tankin pois ja koko polttoainejärjestelmän, kävelen lakki kourassa hiflexiin ja käyn kysäsemässä mitä maksaisi teräspunos polttoaineletku päästä päähän x2.

jos hinta on suopea (alle satasen), niin vedän sinne putkien tilalle letkut.

vähän semmoinen fiilis et kaks kertaa vuodessa, kun korjaa polttoainejärjestelmää, sais riittää.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #367 : 30.12.2011, 09:09:13 »
mitä tähän nyt lisäis  :D

starttasin, sammui.
starttasin uusiksi annoin vähän kaasua, käy kukkuu ilman sivuääniä ja pysyy tyhjäkäynnillä.
kävin postilaatikolla ja kävi vielä normaalisti vaikka lämmöt oli nousseet 1/4.

hieman on viivettä kun kaasupoljinta painaa ja jos antaa kunnolla kaasua ja päästää, niin putki röpisee.
varmaan lambdan liitin oli hapettunut tai siinä johdossa on häikkää tai tai tai.

no kuitenkin senverran hyvin soi, että ensiviikolla laitan nastat alle ja käyn konttorilla kokeilemassa jos sais leiman.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #368 : 31.12.2011, 16:24:46 »
Mitäpä sitten tännepäin kuuluu muutakuin volvon konehuoneen puolella.
noh testiä tehty niiin perkuleesti. uusi kotelo on saanut tutaa käännelty ja väännelty pitkin autoa ja tallia välillä purkaen välillä kiroillen välillä tuuttaillen ja alkaisi mittadatat olla kasassa, vieläkun joku keksisi tehdä päätöksen että onko tuosta kotelosta nyt mihinkään, kun ei mikään "hurjan hyvä" ole, mutta ei huonokaan.

seuraava etappi ois 200 kuolema kahteen autostudion 10" subiin jotta saisi fiikukselta antaa 1500w koteloon ja kattoa mitä tapahtuu.
tämä kuitenkin jää tekemättä näillänäkymin, rakennetaan 6th order ensiksi jos pääsis kolkuttelemaan 148-149 piikillä ja 145-146 MB raidalla.


mysteerilaatikko on siis suo tuossa etualalla.

ja mittadatat on seuraavat:


ylin kaavio on eri bassoilla testiä.
Sininen = Ljudian 18€ basso mallia MGR 8ohm SVC  8ohmin kytkyllä 176w rms.
Punainen = 2x Ljudian 18€ basso mallia MGR 8ohm SVC 4ohmin kytkyllä 310w rms
Keltainen = 2x Ultimate Ux10 subia 4ohm SVC (yleismittari näytti 12ohm / kaiutin ???) kytkennäksi saatiin 6ohm ja 220w rms.

vahvistimena toimi SPL Dynamics 800D

alimmainen kaavio:
Sininen = kotelosta mitattuna
Punainen = celicasta taaksepäin ampuvana
Keltainen = celicasta eteenpäin ampuvana

mittauspiste tuulilasilla punaisessa ja keltaisessa.


taaksepäin ampuvana


eteenpäin ampuvana


käytössä olleet bassot, vasemmalla ljudian oikealla  ultimatet

tarvis hommata pari valurunkoista ja soitella fiikuksella hmm hmm!


testaaja ja testipenkki :D

yhteenvetona tuo uusi laatikko toimii "ihan ok". tehoja kuitenkin vain muutama sata wattia vasta.
toistokäyrä tuossa nyt on sitä mitä me lähdettiin hakemaan, kun pitäisi olla aika tasainen ja sitähän se onkin, kuitenkin käppyrä saisi olla siten, että keskellä enemmän mitä taajuuskaistan alku ja loppupäässä, eikä siten, et 35 ja 56 Hz soi lujiten ja muut -2dB.

testit jatkuvat jahka saadaan jostain kymppituumaset mitkä voimme upottaa tuonne pysyvästi, liimata kotelon kiinni ja vaihtaa kaapeleiksi kunnon piuhat eikä pari ohhoijaa kaapelia ja pari ohhoijaa subia. tuossa 2x MGR testissäkin kotelo flotkotti ilmaa ulos aika rankasti, että se vaikuttaa osaltaan toistokäppyrään.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #369 : 04.01.2012, 09:50:16 »
edetään tälläkin saralla.

koitan korjailla mitänyt pystyy tuolla räntäsateessa.
lambdan piuhojen räpellys ja jokapäiväinen koneen lämmitys alkaa olemaan ainoa aktiviteetti.
välillä toimii, nykyään lähes aina saa pienellä kikalla pysymään käynnissä, paitsi tänäaamuna, lienekö bensa loppunut tankista. täytynee hakea jerryllinen taas :)

vanteiden kova haku käynnissä, 14" tai 15" virgot ja rengasonlinesta kierros kitkoja alle. budjetti on 400€ ja volvo ajoon. josta satku joutuu väkisinkin säästämään että saa katsastusmaksut maksettua ja jotain tilbehööriä jos konttorimies näyttää punaista.

sillävälin iskin hampaani mittaristoon josta ainainen bensatason mittari ei tunnu toimivan lainkaan ja nopeusmittarikin toimii vain kun mätkii sen ekaksi lämpimäksi. purin mittariston tänään aamulla, putsasin ja kasasin uudestaan ilman sen suurempia tappeluita.
korjasin samalla trippimittarista puuttuneen nappulan kotikonstein. lisäilen kuvia iltapäivästä, kun kerkiää.

pitää rientää loskassa koululle, ja kulkineena ei enempää eikä vähempää, kuin 30-luvulta entisöimäni husqvarna!


hieman kuvia tän menopelin vaiheista, mitänyt ruksailin ajankuluksi, kun motivaatio volvoa kohtaan oli nollassa.

alkutilanne

maalit vikkelään pois hiomalla

mustaa hammerlitea suoraan päälle

nokian hakkapelita nastakumit alle (huomatkaa pirun siisti satula)

etu ja takanavan täydellinen puhdistaminen tärpätillä ja uudet rasvat

vanhukset nojailee toisiinsa


70-lukuseen soliferin valonheittimeen rakennettiin 2000-luvun tekniikkaa, 9lediä ja patteristo, dynamo otettiin pois.

takaheijastimeen kaksi tärinästä aktivoituvaa lediä herättämään huomiota pimeinä talviiltoina.


husse vielä vaiheessa, takaheijastin pitäisi kiinnittää niin olisi valmis peli, kuitenkin sen kiinnittämiseen tarvisi irroittaa takarengas, koska renkaat ovat 26" jotka just ja just sopii tuonne kaariin, täten siellä ei saa mutteria pyöritettyä.

noh sekin valmistuu ajallaan :D

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #370 : 04.01.2012, 18:04:26 »
Hussen unreal tournament edition  :D

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #371 : 04.01.2012, 21:55:19 »
Hussen unreal tournament edition  :D

hahahaha, todellakin!

ovat olleet edellä aikaansa.

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #372 : 04.01.2012, 22:36:07 »
 :pomo: komia fillari tuli ja tuo ledi lamppu kruunaa kakun =)
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #373 : 05.01.2012, 05:20:08 »
hahahaha, todellakin!

ovat olleet edellä aikaansa.
kattelin että tuas eturattaas nua kuviot muistuttaa unrealin logoa :D

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #374 : 05.01.2012, 07:00:08 »
kattelin että tuas eturattaas nua kuviot muistuttaa unrealin logoa :D

oikeassa olet, mietein itse ihan samaa, kun sain ketjusuojan poies ja rupesin hiomaan.




:pomo: komia fillari tuli ja tuo ledi lamppu kruunaa kakun =)
kiitoksia, tuo aiheutti ekaksi aikapaljon pahaa, kun ois pitänyt säästää alkuperäiskuntoisena, mut pidän siitä näin enemmän :D
ruostekasoja riittää pihassa jo ihan tarpeeksi.

 

Elekma  Autoracing