Ateho  Elekma

Keltanokan 240

  • 2 Vastauksia
  • 1857 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhaleino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Mietiskelijä
Keltanokan 240
« : 14.03.2017, 22:22:59 »
Elikkä tuli tuossa 2016 marraskuussa vaihdettua oma V70 -02, karvalakkien karvalakki kakkosneloseen. Läheisten mielestä tässä ei ollut minkäänlaista järkeä, mutta polttava intohimo vanhempiin Volvoihin oli kerrassaan ylitsepääsemätön. Myös ajattelin, että tämän mööpelin kanssa opin tekemään muutakin kuin vaihtamaan öljyt käyttämättä sinisellä. Matka siis alkakoon! ::)


Eli nyt itse asiaan. Moottorina toimii B200K ja laatikkona M47. Tarkoituksena on tehdä autosta omanlainen ja toivottavasti jonkin sortin katseenkääntäjä. Aparaatti on loistokunnossa koriltaan lukuunottamatta muutamaa pientä ruostekohtaa kuskin oven helmassa. Ainoa ongelma on, että vaihdelaatikko sillöin tällöin narahtaa kun pistää pakin päälle. ???

Muutama kuukausi on vierähtänyt "uusi" auto alla ja kevättä pukkaa. Tuli tilattua GTS Performance alustasarja tuningstudiolta alkuvuodesta ja tällä viikolla rupesin sitä värkkäämään alle. Ennen sitä oli kuitenkin käytävä hakemassa satsi levipeltejä pohjoisemmasta. Eteen 7" ja taakse 9".

Mielestäni kyseiset rattaat antavat autolle todella kivan säväyksen. Amis tyyliä tässä ei olla hakemassa..

Ja sitten auto pukeille ja hommiin.


Ilman uhreja ei kuitenkaan selvitty vanhoja osia irrottaessa.. Takajousen kiinnityslevyt muutenkin vaihtokunnossa. Siniseltä uudet ;D


IPD:n säädettävä panhardi menee myös paikoilleen.


Takapuoli alkaa näyttämään jo hyvältä ;)


Huhujen mukaan takaa tippui -40mm. Entiset jouset ja iskarit oli sen verta finaalissa, että todellinen madallus entisestä on luuultavasti jotain 2cm luokkaa. (vanteessa ei ole naarmuja vaan lunta)


Päivittelen sitä mukaan kunhan joutaa!
« Viimeksi muokattu: 21.03.2017, 16:27:29 kirjoittanut juhaleino »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Keltanokan 240
« Vastaus #1 : 16.03.2017, 11:32:32 »
Ainoa ongelma on, että vaihdelaatikko sillöin tällöin narahtaa kun pistää pakin päälle. ???

Näissä vanhemmissa ei ole pakkia synkronoitu, eli kuuluu asiaan jos ei käytä jotain muuta vaihdetta päällä ensin että vaihteisto pysähtyy. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa karppineen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Keltanokan 240
« Vastaus #2 : 16.03.2017, 22:33:21 »
 Tuohon pakki ongelmaan , itse käytän aina  1 vaihteella ennen pakkia. Menee jo rutiinilla kun kolmen volvon kanssa  tekee sitä. Eikä ole rusahdellut , vaan hetikun joku muu on kuskina eikä käytä 1 vaihteella  niin varmasti rusahtaa


 Edit : minulla ei näy mikään kuva  ainakaan puhelimella
« Viimeksi muokattu: 16.03.2017, 22:35:05 kirjoittanut karppineen »
245 b230f, 245 b230fx, 240 b230f & 740 b230et

 

Carcom Oy  Ateho