Autodiagnoosi  Carcom Oy

242 Revolvolution.

  • 82 Vastauksia
  • 34616 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
242 Revolvolution.
« : 08.11.2010, 10:17:21 »
Projekti aloitettu 2009 tammikuussa. Aluksi oli vain tarkoitus käydä kori tarkasti läpi ja takas ajoon, mutta kuinkas kävikään...

Nyt kun aloitetaan niin kerrotaan heti alkuun tän hetken suunnitelmista. Auto on tulossa kyllä kilpiin, mutta maailmalla ja myös täällä suomassa kovasti suosiotaan kasvattava TIME ATTACK on iskeny silmään. Autourheilu taustaa löytyy iteltä noin 10 vuoden ajalta Kartingin parista. Kilpailu taukoo on jo 7 vuotta, mutta radalle tekis mieli päästä taas kurvaileen kelloo vastaan  :coolsmiley:

Nonii, Korin kanssa on siis tullu tehtyä töitä pitkään ja hartaasti. Kori oli muutenkin hyvässä kunnossa, mutta ny se on lähes täysin ruoste vapaa. Tulevaa käyttöä silmälläpitäen täydellinen jäykistehitsaus on suoritetu ja (puoli) turvakaaret on valmiina odottamassa lopullista kiinnitystä. Viimeisin työvaihe, jota on tullu työstettyä on turvatankin sovitus takakonttiin.

Moottorin: 2,3 16v turbo (B234F)
Laatikko: Getrag
Alusta: etupää kynät (Bilstein, Gaz ?), takapää jäykkyys säädettävä iskari (Gaz)+korkeus säädettävä jousi
Kori: ulkonäkö tulee muuttumaan uudemman (81-84) Turbo luukiksi (grupp-A)

Kuvia projektin vaiheista -> http://s4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/

Projektin tulevaisuus on siis selvillä, mutta aikataulua en halua asettaa. Tätä tehdään aina kun inspiraatio iskee ja varallisuutta hankkia osia  :)


Auto lähes sellaisena, kun se minulle tuli. Kuvan Eikeri vanteet ei kuulunu kauppaan.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 11:28:25 kirjoittanut eccer »
Volvo V70 Passion D2

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2119
    • Instagram kuvat
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #1 : 08.11.2010, 10:55:40 »
Oikeinkin nätti peli.. Älä vaan vaihda keulaa uudempaan malliin.. Ei Ei.

Poissa Tikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.tarvikekeskusoy.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #2 : 08.11.2010, 11:48:38 »
Tästä tullee hyvä!! Huh. :P Osaavissa käsissä näyttää olevan. ;) Tsemiä vain kovasti.
Volvo V90 D3 AWD -18   (ex * Volvo 242R -76 +400hv)

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #3 : 10.11.2010, 21:57:31 »
Kiitos Tikki  :hello:

Dodi pistetääspietä kyssäriä kehiin, kun tota moottori puolta tarkoitus kans ruveta suunnitteleen / toteuttamaan. Tällähetkellä varteenotettavimpana vaihtoehtona pidän ( B234F ) eli tehdä-> 2.3 16v Turbo.  Tarkoituksena hakea 400hp++

Miten alakerta, männät-veivit, riittääkö? H-profiili ja Takomäntää kehiin.

Mites kansi, riittääkö kanavien siistiminen. Suuttimet?

Ruiskuna todennäkösesti Mega...

Turboksi kaavailen Holset HX40 Super 14-18 pesällä.

Ei ny ihan Peetun tasosta konetta tarkoitus tehä, ainakaan ihan ekaksi  ;)

Budjetti, no sitä ei oo koskaan tarpeeksi. Osia hommataan ainakun on ylimääräistä  :'(

Jotain varmasti unohtu kysyy, mut lähetään näillä liikkeelle.
Volvo V70 Passion D2

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #4 : 10.11.2010, 22:13:25 »
H-profiiliveivit nyt kannattaa laittaa ehdottomasti.
1 000 cc suuttimet piisaa noin 600 hv, ja niillä taitaa olla järkevä hinta / laatu / koko suhdekin.
Vakiokannellakin pääsee noihin tavoitteisiin. Ainahan se helpottaa, jos viitsii edes valupurseet siistiä.
Pienempää ahdinta ei ainakaan kannata hankkia. 14# pesällä pääsee myös tuohon luokkaan ja herää
kohtuu mukavasti.

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #5 : 10.11.2010, 22:18:40 »
Eli ihan hakoteillä en ollu, hyvä hyvä...
Volvo V70 Passion D2

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #6 : 05.12.2010, 13:46:19 »
Tätä kyllä seurataan.. hyvältä vaikuttaa :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

kowalski

  • Vieras
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #7 : 05.12.2010, 14:25:24 »
Jos meinaat tuon keulan muuttaa voisin olla halukas ostamaan nuo vanhat umpiot ja maskin, kun meinasin oman nappikeulan korvata tuollaisilla.

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #8 : 05.12.2010, 14:29:37 »
Yritetään taas herätellä tätäkin. Saatiin siskon hevostalli projekti valmiink, niin pääsee taas värkkäileen volvoo. Tarkoitus saattaa kori talven aikana maalaus valmiiksi ja hankkia (rahoituksen salliessa) alustan osat kasaan. Tekniikka on edelleen mietinnässä, kaveripiiris tullu kohtuu villejä ehdotuksia tekniikan suhteen. Näistä olen kertonu jo landian puolella.  Moottori valinta suoritettu!
« Viimeksi muokattu: 10.12.2010, 22:39:26 kirjoittanut eccer »
Volvo V70 Passion D2

Poissa RaZor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • Ich emphfel nicht museum!
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #9 : 05.12.2010, 16:00:33 »
Jos meinaat tuon keulan muuttaa voisin olla halukas ostamaan nuo vanhat umpiot ja maskin, kun meinasin oman nappikeulan korvata tuollaisilla.

Mulla olis nuo neliskanttiset lamput tuosta 80vm 242:sta ylimääräisenä jos kiinnostaa...
-242 DL project in progress-

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #10 : 05.12.2010, 16:02:51 »
Jos meinaat tuon keulan muuttaa voisin olla halukas ostamaan nuo vanhat umpiot ja maskin, kun meinasin oman nappikeulan korvata tuollaisilla.

Laitoin YV:tä
Volvo V70 Passion D2

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #11 : 05.12.2010, 22:02:00 »
Olisko jolla kulla hyvia kuvia näistä 240 grupp-A rata versiossa käytetyistä taka alatukivarsista ja muutenkin takapään jousituksen komponenteista. Tarkoitus soveltaa niitä tähän projektiin.

Millä lailla jäykisteet toteutettu ym...
Volvo V70 Passion D2

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #12 : 05.12.2010, 22:32:09 »
Yritetään taas herätellä tätäkin. Saatiin siskon hevostalli projekti valmiink, niin pääsee taas värkkäileen volvoo. Tarkoitus saattaa kori talven aikana maalaus valmiiksi ja hankkia (rahoituksen salliessa) alustan osat kasaan. Tekniikka on edelleen mietinnässä, kaveripiiris tullu kohtuu villejä ehdotuksia tekniikan suhteen. Näistä olen kertonu jo landian puolella. Eli 24v suora kutonen BMW 323/523 turbolla höystettynä  :-X  kyseinen paketti menee keulalle helposti, ruottinpuolelta löytyy muutamia setuppeja, mutta mitään ei ole vielä päätetty. Tähän toivon kommenteja, osa tykkää, osa ei. Sen tiedän jo valmiiksi.
Saako tollasta konetta katsastettua 200 sarjalaiseen? Vai oliko tästä tulossa trailerilla kuljetettava kisakone?
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #13 : 05.12.2010, 22:35:07 »
Saako tollasta konetta katsastettua 200 sarjalaiseen? Vai oliko tästä tulossa trailerilla kuljetettava kisakone?

Kyseisen koneen vakio teho on 170hp, joten turbolle jää +16hp  :) Mitään ns. estettä en ole löytäny.
Volvo V70 Passion D2

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #14 : 05.12.2010, 22:39:38 »
Kyseisen koneen vakio teho on 170hp, joten turbolle jää +16hp  :) Mitään ns. estettä en ole löytäny.
Eikö siinä ton enempää tehoa vakiona ollutkaan? No äänet ainakin on kohillaan siinä kutoskoneessa. S*
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

 

Samppasport  Futurez