Autoracing  KL-varaosat

242 Revolvolution.

  • 82 Vastauksia
  • 34836 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #15 : 05.12.2010, 23:36:50 »
Laita vaan vinokone vaikka sitten 16v kannella.
Jos saa ottaa volvo-lasit pois päästä ja pakko laittaa joku vieraskone niin miten ois japsi-kutonen esim. supra tai skyline ? Tai ehkäpä BMW 4 syl. 16V ?

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #16 : 06.12.2010, 00:24:04 »
Nämä japski hömpöt saa heti unohtaa, pelkästään vakio tehojensa puolesta menevät yli rajan.

Siis totta B234F olis hieno kone laittaa keulalle, mutta mutta... Tätä täytyy vielä miettiä hartaasti.
Volvo V70 Passion D2

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #17 : 06.12.2010, 20:40:50 »
Laita vaan vinokone vaikka sitten 16v kannella.
Jos saa ottaa volvo-lasit pois päästä ja pakko laittaa joku vieraskone niin miten ois japsi-kutonen esim. supra tai skyline ? Tai ehkäpä BMW 4 syl. 16V ?
Nämä japski hömpöt saa heti unohtaa, pelkästään vakio tehojensa puolesta menevät yli rajan.

Siis totta B234F olis hieno kone laittaa keulalle, mutta mutta... Tätä täytyy vielä miettiä hartaasti.

en kyllä laittais minäkään japsi koneita... enkä bmw nelisylinteristä.

laita joko volvon joku oma kone tai BMW 6-syl. kone

itse laitan omaan 242 vuosimallia -80 bemarin m20b25, 2,5l,6syl. ruisku. Tehoa pitäis olla 170hp.... :hello:

enpä laitakaan :D
« Viimeksi muokattu: 22.01.2011, 10:21:39 kirjoittanut _`242´_ »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #18 : 10.12.2010, 19:44:45 »
Dodi, tänään varmitui autoon tuleva voimanlähde. Sanoin itelleni, et ei sinne mitäään vierasmoottoria laiteta. No tuleva motti tulee olemaan 2,3 16v Turbo (B234F)  :smitten: 

Alustaa tuleva kokoonpano, etupää kynät (Bilstein, Gaz ?), takapää jäykkyys säädettävä iskari (Gaz)+korkeus säädettävä jousi.

Tämän moottori valinnan johdosta korille ei siis tarvitse suurempia muutoksia tehdä, joten sen saa tehdä hyvin valmiiksi ennen koneen asennusta.  Jospa nyt heräis taas kiinnostus rakennella autoa eteenpäin  ::)

Heitetään vielä uudestaan kyssäri tuolta alusta ?

Olisko jolla kulla hyvia kuvia näistä 240 grupp-A rata versiossa käytetyistä taka alatukivarsista ja muutenkin takapään jousituksen komponenteista. Tarkoitus soveltaa niitä tähän projektiin.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2010, 23:08:37 kirjoittanut eccer »
Volvo V70 Passion D2

kowalski

  • Vieras
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #19 : 11.12.2010, 12:33:42 »
Dodi, tänään varmitui autoon tuleva voimanlähde. Sanoin itelleni, et ei sinne mitäään vierasmoottoria laiteta. No tuleva motti tulee olemaan 2,3 16v Turbo (B234F)  :smitten: 

Alustaa tuleva kokoonpano, etupää kynät (Bilstein, Gaz ?), takapää jäykkyys säädettävä iskari (Gaz)+korkeus säädettävä jousi.

Tämän moottori valinnan johdosta korille ei siis tarvitse suurempia muutoksia tehdä, joten sen saa tehdä hyvin valmiiksi ennen koneen asennusta.  Jospa nyt heräis taas kiinnostus rakennella autoa eteenpäin  ::)

Heitetään vielä uudestaan kyssäri tuolta alusta ?

Olisko jolla kulla hyvia kuvia näistä 240 grupp-A rata versiossa käytetyistä taka alatukivarsista ja muutenkin takapään jousituksen komponenteista. Tarkoitus soveltaa niitä tähän projektiin.

Oikea valinta  O0

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #20 : 11.12.2010, 13:25:35 »
Tuli tehtyä pientä vaihtokauppaa. Tulevaa ulkoasua korostamaan sain vaihdossa grupp-A takaspoilerin (lasikuitu versio) Säätöpalat pitää vielä löytää/tehä.







Eteenpäin pala kerrallaan  :)
Volvo V70 Passion D2

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #21 : 12.12.2010, 19:08:20 »
Tule pikku tauon jälkeen jatkettua takakontin syvennyksen parissa. Etuseinän palat tuli taiteltua ja heppailtua paikoilleen, pari saumaa jäi uupuun. Kaikki ulko ja sisä saumat tuun huomaan puhtaiks ja suoriksi enne maalausta.











Yleiskuvaa...


« Viimeksi muokattu: 12.12.2010, 19:11:35 kirjoittanut eccer »
Volvo V70 Passion D2

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #22 : 14.12.2010, 23:00:49 »
Tänään sain tankin syvennyksen valmiiksi ja pohjamaalin päälle. Seuraavaksi viimeistellä loputkin takapään korjauskohteet. Viikonloppuna vois ehkä päästä nostaan korin taas krilliin kiikkuun, pääsis siistimään pohjan pikku paikat ja vetään saumat tiiveiksi korikitillä  O0

Pari kuvatusta taas päivän puuhastelujen tuloksesta. vähän sumeita kuvia.





Volvo V70 Passion D2

kowalski

  • Vieras
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #23 : 15.12.2010, 07:27:50 »

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #24 : 15.12.2010, 08:41:54 »
wurth:tin ruostesuoja pohjamaalia. Todennu ite parhaimmaks korroosio suoja maaliks, joko purkki tai sprei maalina  O0
« Viimeksi muokattu: 15.12.2010, 08:44:02 kirjoittanut eccer »
Volvo V70 Passion D2

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #25 : 15.12.2010, 10:24:34 »
Tämä on kyllä niin komeeta katseltavaa kun jaksetaan oikeasti tehdä korikin viimeisen päälle perusteellisesti
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa eccer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #26 : 15.12.2010, 10:43:55 »
Kiitos kiitos. Itellehä tätä tehään pitkäaikaiseksi harraste peliksi. Kori siihen kuntoon heti ettei tartte siihen koskee, et voi sit keskittyy paranteleen tekniikka puolta ajan myötä. Jatketaan...
Volvo V70 Passion D2

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #27 : 15.12.2010, 11:02:19 »
oikea lähestymistapa hommaan, monikakku päältä kaunis mutta tämä on päältä ja alta. Hatun nostamisen arvoinen teko -H-
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #28 : 15.12.2010, 16:11:52 »
Meinaatko vahvistehitsata koria?

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 242 Revolvolution.
« Vastaus #29 : 15.12.2010, 16:38:44 »
Meinaatko vahvistehitsata koria?

Se olisi tuossa tilanteessa vähintäänkin järkevää, kun kori on noinkin paljaana. Iskarintolppien välinen alue vaan läpi niin taas on jäykkyys kohdallaan.

 

Samppasport  Futurez