Futurez  Kulkukoira

240->b230ft+m90

  • 123 Vastauksia
  • 40171 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #15 : 07.02.2017, 18:01:05 »
Jaa otin vauhtipyörän irti ja näyttäs kampiakselin takastefa vuotavan. Motonetistäkään ei löyvy nii saa tilata rovaniemen wetterin kautta ja taas seisoo hommat pari viikkoa.....mites oottako vaihtanu stefan irrottamatta tuota 6 pultilla kiinni olevaa kehikkoa? Siihenki joutus sitte taas siniseltä tiivisteen... Entä eikös tässä ole silmälaakeria ollenkaa?




Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #16 : 07.02.2017, 18:06:29 »
Jaa otin vauhtipyörän irti ja näyttäs kampiakselin takastefa vuotavan. Motonetistäkään ei löyvy nii saa tilata rovaniemen wetterin kautta ja taas seisoo hommat pari viikkoa.....mites oottako vaihtanu stefan irrottamatta tuota 6 pultilla kiinni olevaa kehikkoa? Siihenki joutus sitte taas siniseltä tiivisteen... Entä eikös tässä ole silmälaakeria ollenkaa?



Mulla ois hyllyssä ylimääräsenä uus vinokoneen kampiakselin takastefa, Volvo Original. Tietty jos asut jossain hevonjeerassa niin postihan hukkaa sen jos täältä Ylitorniolta lähetän.

Ja stefan vaihto on oikeastaan helpompi kun et irrota sitä kehikkoa.
Jäitä housuun!

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #17 : 07.02.2017, 19:07:04 »
Passaisko jos torstaina tulisin hakemaan? Laita vaikka yyveellä osotetta :)

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #18 : 07.02.2017, 21:12:31 »
Entä eikös tässä ole silmälaakeria ollenkaa?

Eikös M90 ole ilman silmälaakeria?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #19 : 07.02.2017, 21:15:26 »
M90 laatikossa ei ole silmälaakeria ollenkaan.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #20 : 10.02.2017, 22:49:46 »
Stefan haku reissulta selvitty ja rippimittariinki karvaa vaille 500km tuli... Kiitokset Elkille stefasta :D tuli jo jonku verran vaivaa nähtyä ja joku euro tankattuaki tuon eteen nii melko varovaisesti oon namutellu paikoilleen. Lähelle laipan tasoa sai tasasesti ku käytti vauhtipyörää paikoillaa ja laipan tasolle naputellen. Vanha stefa oli tosiaa 2.5mm syvyydessä tuon laipan reunalta, mutta mitä on tietäjät mieltä tarviiko naputella vielä vähä syvemmälle ku tuohon tasalle? Vanhaa irrottaessa huomasin ettei tuola takana ole mitään stoppareita nii menee melko herkästi vituiksi ja vanhan stefan sain samalla siihen kuntoon ettei sitä voi käyttää apuna tuon uuden paikallee laitossa  :juhau:




Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #21 : 11.02.2017, 06:34:01 »
Näin aamustahan on hyvää aikaa lukea vihreäkantisia.  ;D Eli periaatteessa se pitäs naputella samaan syvyyteen missä vanha stefa oli, muttakun vaihtoehdot on joko se 3mm syvyys tai laipan tasolla.

Hommahan ois helppo kun ois Volvon työkalut 1801 ja 5276 jotka on just tuon stefan asennukseen tarkotettu.
Jäitä housuun!

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #22 : 11.02.2017, 16:52:42 »
Ei tarvinu volvon työkaluja vaan vähä luovuutta ja tuuria  ;D




Surralla otin tuosta muovisovitteesta sisennyksen tasaseksi nii mahtu painaan tuota stefaa vasten ja b200e hihnapyörää sekä kumivasaraa käyttäen 3mm syvyyteen miljoona kertaa mauserilla välissä mitaten
 
Ja pottapyörän laitan samoista reijistä, missä kaksoismassaki oli, eri reijistä ku laittas nii menis triggerireijätön kohta vaan entistä kauemmas tuosta startin keskeltä. Käytin vielä jakopäästä nuo muovit irti ja merkkien mukaan jako on kohallaan,niin eipä tässä muu auta ku lyyä paketti nippuun ja alkaa nostaa keulille  ::)
« Viimeksi muokattu: 11.02.2017, 17:47:46 kirjoittanut Rokuli »

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #23 : 11.02.2017, 18:26:24 »
Eikös startin vastakkaisella puolella lohkossa ole reikä josta vauhtipyörän takapinnalla oleva merkki (kolo tjs) tule kohdilleen kanssa ykk:ssa? Vai muistelenko jotain ihan eri konetta  :idiot2:

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #24 : 12.02.2017, 07:02:48 »
Eikös startin vastakkaisella puolella lohkossa ole reikä josta vauhtipyörän takapinnalla oleva merkki (kolo tjs) tule kohdilleen kanssa ykk:ssa? Vai muistelenko jotain ihan eri konetta  :idiot2:
Ei kyllä oo vinokoneessa mitään tuollaisia.

Ja pottapyörän laitan samoista reijistä, missä kaksoismassaki oli, eri reijistä ku laittas nii menis triggerireijätön kohta vaan entistä kauemmas tuosta startin keskeltä. Käytin vielä jakopäästä nuo muovit irti ja merkkien mukaan jako on kohallaan,niin eipä tässä muu auta ku lyyä paketti nippuun ja alkaa nostaa keulille  ::)
Ei se muistaakseni ihan tasan keskellä sitä startin reikää tarvinnut ollakaan. Sen stefan ois voinu jättää tasallekin, jos ei kerran kampiakselin päässä ollu jälkiä, mutta hienoa käytettävissä olevien työkalujen soveltamista kuitenkin ;)
Jäitä housuun!

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #25 : 14.02.2017, 23:10:56 »
Eilen laitoin GL4+ luokituksen 75w80 vaihteistoöljyt laatikkoon (1,75litraa) ja tänää tuli nostettua tekniikka keulille 8) aluksi hopun kanssa koitin suorassa nostaa paikoillee, jonka jälkeen kone takas maahan ja kötöstelin ketjujen pituudet silleen, että jo nostaessa suunnilleen samassa asennossa ku paikoillaan olis. Aika monta kertaa sai käyä tunkilla laskeen ja nostaan laatikon päästä että sai tekniikan tarpeeksi pitkälle, sekä pultin reiät sattuun kohillee, apuna käytin vielä kuormaliinaa räikällä jolla sain muutettua paketin kulmaa helposti. Ja tosiaa ensin oli kannakkeet lohkossa kiinni, mutta lopulta totesin helpommaksi kun laitto ensin konehuoneeseen paikoilleen ja sitten namutteli pulttien reiät kohillee. Laatikko, Dp, turbo ja imusarja oli paikoillaan operaatiossa.



Kokeilin ohjaustehostinta paikoillee kuskinpuolelle ylös b200e kiinnikkeellä ja nätisti passas. 



Seuraavaksi ois taas viikon työrupiama palkkamontussa eessä jonka jälkee keppitelineen ja laatikon kannakkeen kimppuun! Samalla näkee passaako se kardaani suoraan vai ei, aika paljon ristiriitaisia kokemuksia ympäri foorumia   ::)

Mutta nyt näin työviikolla voinki jo vähä arvuutella vastauksia tyhmiin kysymyksiin :D elikkä mikä on kuvassa näkyvä pömpeli, joka tuli mukana kun hain tekniikan. Onko tarpeellinen ja jos on niin mihi väliin laitetaan?




Entä mikä tämä imusarjan alla oleva vekotin on?  Toine letku menee imusarjaan ja toisen paikkaa en tiiä, menee keulalle päin



Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #26 : 14.02.2017, 23:19:17 »
Pömpeli taitaa olla aktiivihiilisäiliö, en ole ihan satavarma. Alempi on tyhjäkäyntimoottori, eli ohittaa ilmaa kaasuläpän ohi.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #27 : 15.02.2017, 15:37:27 »
Onkhan lie kuinka tärkiä pömpeli jos jättää laittamatta...ja tuleeko tuo tyhjäkäyntimoottorin toisen pään letku takas imu/paine puolelle vai missä sen paikka on? :D

Osaakos joku sanoa meneekö LH 2.4 johtosarjan läpivienti tätä kautta normaalisti? Melko ahas mutta vähän ku levittää nii pitäs mahtua ilman väkivaltaa kammat työntään lävitte


« Viimeksi muokattu: 15.02.2017, 15:45:41 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #28 : 15.02.2017, 16:43:44 »
Onkhan lie kuinka tärkiä pömpeli jos jättää laittamatta...ja tuleeko tuo tyhjäkäyntimoottorin toisen pään letku takas imu/paine puolelle vai missä sen paikka on? :D

Osaakos joku sanoa meneekö LH 2.4 johtosarjan läpivienti tätä kautta normaalisti? Melko ahas mutta vähän ku levittää nii pitäs mahtua ilman väkivaltaa kammat työntään lävitte


Aktiivihiilipönttö saattaa löytyä autosta jo valmiiksi, keulas auton alla, akun kohalla. Jos ei oo nii ei tarvita.
tk-venttiilin toinen letku imusarjaan, toinen ahtoputkeen välijäähyn ja kaasuläpän väliin.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #29 : 23.02.2017, 19:42:44 »
Taasen oltas yks askel päästy etiäppäin, elikkä vaihekeppiteline tuli patentoitua ja on nyt paikallaan  8)

Alumiinista m90 keppitelinettä piti lyhentää n.9cm ja siitä kiitokset serkkupojalle. Omassa yksilössäni oli tosiaan katkennut se keppitelineen päässä oleva pätkä josta olisi jonkin näköistä kiinnitystä voinut värkätä koriin, niin tuli väännettyä mielestäni kohtuu toimiva patentti ilman, että tarvi alumiinia hitsata...






Oikeaa tappiakaan ei tosiaan itsellä ollut tuohon keppitelineen kiinnitykseen laatikon päähän ja mutteri ei oikein tuonne väliin mahdu niin porasin sopivan kokosen pultin päähän sokalle reiän.




Vaihteensiirtäjän tankoa piti myös jokunen sentti täytelankamikillä räkiä pitemmäksi.







Seuraavaksi aletaan värkkään vaihteiston kiinnitystä m47 laatikon tukipalkilla

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron