Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot

  • 1423 Vastauksia
  • 686020 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1335 : 29.08.2022, 17:48:16 »
Onko toi setti kuinka tarkka millaisilla piuhoilla yksiköt on yhdistetty? Tarviiko alkuperäistä johtosarjaa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1336 : 30.08.2022, 07:53:19 »
Miten tuossa voisi mitään "alkuperäistä" johtosarjaa edes olla?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1337 : 31.08.2022, 14:30:05 »
Joskus vaan kuullut että nirsoja vastus arvoille nuo jos kolvaa risoja johtoja kuntoon
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1338 : 03.09.2022, 02:14:48 »
Voit käyttää vakiojohtosarjaa mutta sähköisesti ei väliä ja ei Ikean 2 metrin pöytälevy riitä. Ei olla vielä niin nopeissa signaaleissa. Kuhan ei nyt mitään 50-60 luvun taloissa käytetyn metallikuorellista sähkökaapelia tai MMJ kaapelia tai antenni coaxial kaapelia. Mielummin vaikka Ethernet kaapelista kierrettyä paria jos hifistellä haluaa.

Off topic mainintana ihmettelen miten yhä ei nuo autotarvike laitteet kuten akkulaturien johtoja ei voi tehdä silikonijohdoista.. täällä on pakkasia ja ne johtojen muovikuori hapertuu alta aikayksikön tai on epämiellyttävän jäykkää silloin...


Takaisin..
Asiahan siis riippuu miten pitkiä johtoja käytät.. autossa kun on vakiona hyvin pitkät ne on (vihreä - valkoinen) normaalia 0.25mm3 kierrettyä paria jolloin ne kumoaa toisensa ja ei synny antenni ilmiötä pitkillä matkoilla kun alhainen jännite -- aiheuttaen mitään ylimääräisiä bittejä matkalle.

Sit ne CAN Bus päätevastukset 120 Ohmia per pääty. Jos puuttuu kuten moduuleita matkalta et saa yhteyttä kun niillä hoidetaan myös kierretyn parin lisäksi niitä "heijastumisia" pitkillä matkoilla. Ja Volvoistahan niiden olemassaoloa ei mittailla OBD portista jos luki aikaisemmat viestit jos ei tee yhtä asiaa ensin ja ei ilman sähköpiirrustuksia kun etenkin kun ne on hajautettu ympäriinsä ja mittailet vahingossa lopulta Slow Speed CAN Bus ja High Speed Can Bus väliltä luullen kaiken olevan kunnossa kun ne johdot on samaa väriä..


Hyvät liitokset on tärkeintä.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

kempula1

  • Vieras
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1339 : 12.09.2022, 15:37:48 »
onko tietoa millä laitteella pääsee tekemään volvo s60-02 automaattilaatikon sopeutuksen.elekmalta kysyin niin heillä on Launch X431 Euro Mini.onko muita halvempia kellään tiedossa?

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2193
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1340 : 13.09.2022, 11:33:55 »
Vida jos jollain lähettyvillä niin se on varmin keino toteuttaa sopeutus ajo.

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1341 : 17.09.2022, 21:46:28 »
Voit käyttää vakiojohtosarjaa mutta sähköisesti ei väliä ja ei Ikean 2 metrin pöytälevy riitä. Ei olla vielä niin nopeissa signaaleissa. Kuhan ei nyt mitään 50-60 luvun taloissa käytetyn metallikuorellista sähkökaapelia tai MMJ kaapelia tai antenni coaxial kaapelia. Mielummin vaikka Ethernet kaapelista kierrettyä paria jos hifistellä haluaa.

Off topic mainintana ihmettelen miten yhä ei nuo autotarvike laitteet kuten akkulaturien johtoja ei voi tehdä silikonijohdoista.. täällä on pakkasia ja ne johtojen muovikuori hapertuu alta aikayksikön tai on epämiellyttävän jäykkää silloin...


Takaisin..
Asiahan siis riippuu miten pitkiä johtoja käytät.. autossa kun on vakiona hyvin pitkät ne on (vihreä - valkoinen) normaalia 0.25mm3 kierrettyä paria jolloin ne kumoaa toisensa ja ei synny antenni ilmiötä pitkillä matkoilla kun alhainen jännite -- aiheuttaen mitään ylimääräisiä bittejä matkalle.

Sit ne CAN Bus päätevastukset 120 Ohmia per pääty. Jos puuttuu kuten moduuleita matkalta et saa yhteyttä kun niillä hoidetaan myös kierretyn parin lisäksi niitä "heijastumisia" pitkillä matkoilla. Ja Volvoistahan niiden olemassaoloa ei mittailla OBD portista jos luki aikaisemmat viestit jos ei tee yhtä asiaa ensin ja ei ilman sähköpiirrustuksia kun etenkin kun ne on hajautettu ympäriinsä ja mittailet vahingossa lopulta Slow Speed CAN Bus ja High Speed Can Bus väliltä luullen kaiken olevan kunnossa kun ne johdot on samaa väriä..


Hyvät liitokset on tärkeintä.
Alkaisiko sulla olemaan kohta tietoa/taitoa laittaa yksi mk1 -00 v70 kaasuläppä soivaan kuntoon , olis se induktiivinen asentoanturikin hommattuna, itse en saanut ohmeja kohdilleen ja usko loppui  :'(
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa volvika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1342 : 28.11.2022, 16:49:15 »
Moi. Minulla on iCarsoft VOL II lukija. Osaako joku sanoa, pitäiskö ton osata antaa V60/D3/2013 autosta CEM live stream dataa?

Kysyn, koska akkuasioita ihmetellessä CEM:n akkua koskevat datat oli N/A, ja sitten totesin, että muutkin CEM:ltä. Sitten päivitin lukijan softatkin, mutta tämän jälkeen CEM kohdasta hävisi koko data stream valikko.

Jotenkin luulisin, että ton pitäs CEM dataa antaa

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2193
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1343 : 28.11.2022, 20:19:41 »
Mitä live dataa sieltä cem yksiköltä pitäisi saada ulos?

Poissa volvika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1344 : 28.11.2022, 21:14:35 »
Minusta siinä oli esim akun SoC ja jännite.. mutta koska se valikko katosi, enää en enää edes näe, mitä kaikkea siellä oli. Luultavasti akku on mulla loppu, kun herjailee varaus alhainen. Mielenkiinnosta silti olisin katsonut, josko tuo olisi kertonut akkuvahdin sielunelämästä.

Ja ylipäänsä ihmetytti, tukeeko tuo lukija sittenkään CEM data stream.

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2193
  • www.vrcf.fi
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1345 : 28.11.2022, 22:15:15 »
BMS yksikkö valvoo akkua, katsoppa mitä se sanoo.
Icarsoft ei volvon puolesta ole tuttu kun käytössä pääsääntöisesti vida.
Mb icarsoft kyllä löytyy mutta vähäisellä käytöllä sekin ollut.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2022, 22:17:36 kirjoittanut jak900 »

Poissa RILLUV70

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 402
  • Old
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1346 : 29.11.2022, 19:51:44 »
Pärkkele, menee hermot :peetu: delphin 2015:a. Aina pitäis aktivoida se mut ku tulee käytettyä sen verran harvoin ni eihän sitä meinaa muistaa miten se taas menikään ...kele! Onko vinkejä miten sen sais pysyväks, Kiitos.
RTS

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1347 : 30.11.2022, 08:26:39 »
Mulla se ei tee tota, sen kauppias neuvoi ostamaan jonkun keygenin joka maksoi pari euroa silloin aikoinaan. Kerran sitä vaan tartettiin. Johtuiko nyt siitä vai siitä että konetta ei käytetä muuhun
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1348 : 01.12.2022, 08:39:47 »
Mulla se ei tee tota, sen kauppias neuvoi ostamaan jonkun keygenin joka maksoi pari euroa silloin aikoinaan. Kerran sitä vaan tartettiin. Johtuiko nyt siitä vai siitä että konetta ei käytetä muuhun

Siis se keygen on just se aktivointiavain ja tulee mukana kun ostaa sen lukijan + asennuslevyn. Itsellä hukkaa kanssa satunnaisesti sen aktivoinnin, mutta koska tossa läppärissä ln muutakin vikaa niin en tiedä onko ohjelman vai läppärin vika. Nykyään en oo sitä Delphin ohjelmaa taikka koko läppäriä sammuttanut kuin pakon edessä niin ongelmaa ei enää juurikaan esiinny
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Vikakoodien lukulaitteet ja ohjelmistot
« Vastaus #1349 : 01.12.2022, 08:42:36 »
oisko minulla joku crack siinä sitten myös. Ei voi muistaa vanhoja. Virtuaalikoneessa tuo ei tainnut toimia kun kokeilin, sehän olisi muuten ideaali jos ei halua sammuttaa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

RallyBaron  Samppasport