Carcom Oy  Ateho

Pilot assist ja muut "itse" ajavat

  • 69 Vastauksia
  • 11162 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Munkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Pilot assist ja muut "itse" ajavat
« Vastaus #60 : 30.06.2022, 10:19:01 »
Nyt on Volvo pihassa. Näkeekös tuosta mitenkään mikä versio pilot assistista on käytössä? Meinaan vaan että onkohan esim. päivityksellä saatava versio kolme tai jopa neljä asennettuna.
Vartin roplailulla en löytänyt mitään versio infravalikkoa, liekö semmoista?

Meneehän tuo volvolle volvo on call käyttöönottoon joskus ja siellä nuo selviäisi mutta kiinnostaisi jo etukäteen tuo pilot assist ohjelmaversio.

Poissa -pjk--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Pilot assist ja muut "itse" ajavat
« Vastaus #61 : 02.07.2022, 22:08:43 »
En käytä tuota ominaisuutta ja kaistavahti on myös kiinni. Haluan itse päättää missä kohtaa kaistaa ajan ja mitä vauhtia. Adaptiivinen cruisekin on paska moottoritiellä 120km/h rajoituksen aikana kun monet ajaa kuitenkin 100km/h ja auto himmaa vauhdin ihan liian aikaisin. 80km/h alueella vauhdit on tasaisemmat ja siellä tuo adaptiivinen on ihan ok.
Tämä on myös oma mielipide/kokemus. Toinen t8 menossa ja pilotass ja mikälie mutkarajoitin on kyllä joillekin muille, vaan ei mun juttu.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: Pilot assist ja muut "itse" ajavat
« Vastaus #62 : 04.07.2022, 23:31:22 »
Nyt on Volvo pihassa. Näkeekös tuosta mitenkään mikä versio pilot assistista on käytössä? Meinaan vaan että onkohan esim. päivityksellä saatava versio kolme tai jopa neljä asennettuna.
Vartin roplailulla en löytänyt mitään versio infravalikkoa, liekö semmoista?

Meneehän tuo volvolle volvo on call käyttöönottoon joskus ja siellä nuo selviäisi mutta kiinnostaisi jo etukäteen tuo pilot assist ohjelmaversio.
Minusta se on Pilot Assist 2 kaikissa tämän generaation Volvoissa. Kyllä itse tuota käyttelen jonkun verran näin kesällä. Tärkein käyttökohde sille on tietenkin, kun isolla tiellä pitää räplätä sitä kosketusnäyttöä niin ei lähde auto metsään niin helposti. :D
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13341
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Pilot assist ja muut "itse" ajavat
« Vastaus #63 : 05.07.2022, 09:42:27 »
niin eihän se ole kuin apu kuten just edellä mainittu kun pitää räplätä jotain muuta kuin keskittyä ajamiseen, esim jäätelön avaus jne... toki tätäkin pitäisi paheksua kun syön jätskiä ajaessa...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut ja XC90 T8 -16 Ristus Garage

Poissa Munkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Pilot assist ja muut "itse" ajavat
« Vastaus #64 : 05.07.2022, 11:18:04 »
Minusta se on Pilot Assist 2 kaikissa tämän generaation Volvoissa. Kyllä itse tuota käyttelen jonkun verran näin kesällä. Tärkein käyttökohde sille on tietenkin, kun isolla tiellä pitää räplätä sitä kosketusnäyttöä niin ei lähde auto metsään niin helposti. :D

Kävin eilen Volvolla kysymässä mikä versio pilot assistista autossa on. Kyllä heilläkin kesti pitkään etsiä tuota tietoa ja lopputulema oli että auto ei ole päivitettävissä ohjelmaversioon kolme tai neljä. Noiden hyötyhän olisi parempi avustus kaarteissa koska jo kolmosversio käyttää navigaattoria apuna ohjauksessa.

Loppukevennyksenä voisi todeta että Volvossa ei selvästikään kattoluukku mene itsekseen sateessa kiinni. Tuommoinen puolen tunnin ihan reipas sadekuuro pyyhkäisi aamusta tästä yli ja luukku tietysti unohtui eilen illalla auki. Unohtaneet sitten Ruotsin pojjaat koodata tuon sadetunnistimen komentamaan luukun kiinni. Onkos täällä suomen maassa pätevää koodaria tuommoisen ohjelmapätkän tekemiseen tyyliin Mersu ja mb lab?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2689
Vs: Pilot assist ja muut "itse" ajavat
« Vastaus #65 : 05.07.2022, 12:04:55 »
Loppukevennyksenä voisi todeta että Volvossa ei selvästikään kattoluukku mene itsekseen sateessa kiinni. Tuommoinen puolen tunnin ihan reipas sadekuuro pyyhkäisi aamusta tästä yli ja luukku tietysti unohtui eilen illalla auki. Unohtaneet sitten Ruotsin pojjaat koodata tuon sadetunnistimen komentamaan luukun kiinni. Onkos täällä suomen maassa pätevää koodaria tuommoisen ohjelmapätkän tekemiseen tyyliin Mersu ja mb lab?
Tuo nyt on ihan liikaa pyydetty. Sadetunnistinkin pitää laittaa joka kerta erikseen päälle. Melkein veikkaisin, että on tekemätön paikka saada puukotusta koodiin. Tsekkiläiset kyllä kopioi ohjelmia toisista Volvoista sopurahalla, mutta kyseistä ominaisuutta ei Volvossa ole käsittääkseni ollut, joten ei taida tuokaan oljenkorsi auttaa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12468
Vs: Pilot assist ja muut "itse" ajavat
« Vastaus #66 : 05.07.2022, 12:53:45 »
Tuo nyt on ihan liikaa pyydetty. Sadetunnistinkin pitää laittaa joka kerta erikseen päälle. Melkein veikkaisin, että on tekemätön paikka saada puukotusta koodiin. Tsekkiläiset kyllä kopioi ohjelmia toisista Volvoista sopurahalla, mutta kyseistä ominaisuutta ei Volvossa ole käsittääkseni ollut, joten ei taida tuokaan oljenkorsi auttaa.
Omassa on asetuksissa täppä että muista sadetunnistin. Mutta siinä vain että käynnistyksen yhteydessä pyyhkäisee lasia vaikka olisi kuiva
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa McCloud

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: Pilot assist ja muut "itse" ajavat
« Vastaus #67 : 13.08.2022, 20:05:07 »
Omassa on asetuksissa täppä että muista sadetunnistin. Mutta siinä vain että käynnistyksen yhteydessä pyyhkäisee lasia vaikka olisi kuiva

Omassani on myös koko ajan tuo asetus valittuna, että muista sadetunnistimen valinta ja ei kyllä seuraavassa käynnistyksessä ainakaan minulla pyyhi kuivaa lasia, vaan vasta sitten kun seuraavan kerran alkaa satamaan, niin ko. asetus aktivoi pyyhkijät automaattisesti.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13341
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Pilot assist ja muut "itse" ajavat
« Vastaus #68 : 17.08.2022, 10:24:50 »
ei mullakaan pyyhkäse lasia käynnistäessä jos ei ole lasilla vettä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut ja XC90 T8 -16 Ristus Garage

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 764
  • www.vrcf.fi
Vs: Pilot assist ja muut "itse" ajavat
« Vastaus #69 : 23.09.2022, 14:51:29 »
EX90 taitaa viedä itsestään ajelua astetta pidemmälle. Jim Rowanin mukaan LIDAR, 5 tutkaa, 8 kameraa ja 16 ultraäänianturia aistinevat ympäristöä jo keskivertopulliaista tehokkaammin :). Lähiviikkoina kuuluu lisää.

 

Autoracing  KL-varaosat