Jos on solexin kaasuttimella, kannattaa myös katsoa ainakin kiihdytyspumpun kalvo, sekä eräs toinen kalvo, joka löytyy kaasuttimen takaa, sellaisen kannen alta. En ihan osaa sanoa mihin tämä kalvo varsinaisesti vaikuttaa, jostain luin, että kalvo pumppaisi bensaa vain silloin, kun kaasupoljin painetaan pohjaan, ikäänkuin täyskaasun rikastus. Itselläni tämä kalvo oli kerran rikki, auto kiihtyi ja toimi muuten normaalisti, mutta tyhjäkäyntiä ei ollut lainkaan. Solexissa vain tyhjäkäyntiseos on säädettävissä, mieluiten niin, että autoon on liitetty pakokaasujen mittauslaitteisto, niin näkee sen seoksen ja muutkin arvot. Jos löytyy Pulsair, sen letkut pitää vaikka puristimilla puristaa kasaan siksi aikaa kun seoksia ja tyhjäkäyntiä säädetään. Säätöjen aikana suuret virrankuluttajat pois päältä, ja moottorin pitää tietenkin olla kunnolla lämmin ja rikastin varmasti pois päältä. Kaasuvaijerin säädön voisi myös tarkistaa, ettei ole liian väljä. Itse olen säätänyt vaijerin siten, että kun jalka on pois kaasulta, niin kaasuvaijerissa on aivan pienen pieni välys, ihan todella pieni. Kaasuttimen säädöistä en tiedä muuta kun, että jokainen ilmeisesti säätää vähän makunsa ja tuntuman mukaan, Volvon virallinen ohje vuodelta 1984, b200k koneelle sanoo, että seoksen asetusarvo (co arvo) säädetään lukemaan 1,5. Ohjeen mukaan arvo saa vaihdella 1,0 - 2,5 välillä. Monesti ilmavuotoa ilmestyy kaasuttimen ja imusarjan väliin, silloin joudutaan uusimaan kaksi tiivistettä sinne kaasuttimen jalkaan. Kun jalkaa kiristetään uudelleen, ei missään tapauksessa saa kiristää liikaa eikä paljon. Liika kiristys vääntää tiivistepinnan kieroksi ja aiheuttaa turhaa lisätyötä. Helpompi aina kiristää lisää jos tarve vaatii. Kyllä minullakin starttaa 10 sekunttia tai jopa vähän yli, pidemmän seisonnan jälkeen, ei siinä mitään, kunhan akku kunnossa. Johtunee siitä, että linja tyhjenee bensiinistä, kun ei ole takaiskuventtiileitä. Linjan tyhjeneminen näkyy siinäkin kun se pieni muovinen polttoainesuodatin konetilassa menee aivan tyhjäksi.