Kulkukoira  Proturbo

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 425 Vastauksia
  • 154941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #360 : 05.08.2022, 19:12:17 »
Kovaa kulkee. 
Kohta menee Amazonin ohi :-\

Tarttis tehdä jotain ;D


Koneistaja kun saisi CNC koneesta turbon kotelot ulos niin tähän olisi todella mielenkiintoinen kokeilla tuota uutta Billet siipeä, josta aikaisemmin oli puhetta.
 Meinaatko liimaradalle vielä tänä vuonna mennä?


Nää sun laitteet on sen verran kovia, että ei tarvi kovin jännittää, että tämä kulkis paremmin.   ;D

Turbon joudut tähän tekemään, mutta meinasin että ajettais tämä loppukesä tällä setupilla ja talvella sitten vähän päivityksiä. Kauhavalla ois tarkoitus käydä vielä syyskuussa, jos vain on auto ehjänä.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #361 : 14.08.2022, 15:28:34 »
Eilen käytiin Pudasjärvellä ajamassa. Tällä kertaa kenttää ei ollut liimattu, mutta loppupäivästä pito oli todella kova silti. Lähtöjä taisi tulla 8, joista paras lappu 9.751s. Paras loppunopeus 238.75km/h. Iltapäivästä pito oli jo niin kova, että oli nostettava lähtörajoitinta, kun ei jaksanut lähteä samoilla asetuksilla kuin Kauhavalla. Harmittavasti rajoittimen noston jälkeen ei enään saatu aikoja. Kolmanneksi viimeinen lähtö olisi todennäköisesti ollut päivän paras, mutta tästä ei tullut aikakorttia ajanoton häiriön takia. Toiseksi viimeinen lähtö taas todella hyvä, mutta ahtoputki irti puolivälissä. Tästä lappu 10.2 ja 177km/h.  Viimeisestä lähdöstä tultiinkin sitten narun jatkeena takaisin. Suunnilleen puolivälissä tuli vedet lasille, kun ylävesiletku repesi.

Alusta näyttää nyt toimivan todella hienosti. Päivän aikana säädettiin iskunvaimennusta, mikä näyttää vaikuttavan pitoon positiivisesti. Yllättävää että liimaamattomalla radalla menee 1.4 alkuisia 60ft aikoja nyt. Noista kolmesta viimeisestä lähdöstä ei tullut lappuja haettua, mutta näissä keula nousee jo melko reilusti, joten 60ft:t saattoi olla näissä vielä parempia.

Illalla otettiin kansi pois. Näkyy olevan nelossylinteri halki, joten tänäkesänä ei enään ajeta. Pitää alkaa suunnittelemaan uutta moottoria ja taidetaan laittaa se isompi ahdinkin sitten.  :)

Loppuun parit videot.

Kesän paras lähtö Kauhavalta parin viikon takaa. https://youtu.be/-KB8Bad6NOI
Tästä videosta kiitokset kuvaajalle https://www.facebook.com/msporttiappp/

Eilisen toinen 9.7 lähtö ja samalla paras loppunopeus
https://youtu.be/zqV-olLcI-E


« Viimeksi muokattu: 14.08.2022, 15:33:00 kirjoittanut pete881 »

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #362 : 14.08.2022, 18:03:21 »
Pitäisi tehdä kestävämpi lohko vaikka umpiköntistä vuolemalla  8)
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1464
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #363 : 14.08.2022, 20:16:16 »
Olipa harmi että lohko petti, rupee Volvo original olemaan kovilla. Odotin kyllä tuleva kalajokea käytiin jopa viimeviikolla katsomassa lukittua porttia  :) mukavaa lukea ettei ole ilmassa luovuttamisen ääntä, kyllä tästä entistä rajumpaa tulee kun palikat tipahtaa kohilleen

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 512
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #364 : 14.08.2022, 21:14:24 »
eikös b19/21 ole paksummat sylinterin seinämät, kun kerran suunnittelet isompaa ahdinta niin se korvaa puuttuvat kuutiot. Ja samalla tietysti hiukan lisää ahtoa :)

Hienosti kyllä loikkaa liikkeelle ja kulkee O0, ja ihmeesti toyotan 8" kestää!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #365 : 18.08.2022, 07:43:26 »
Saa sen vakio lohkon jollain kestämään, kun Ruotsissa ovat ajaneet kuitenkin 6s puolelle sellaisella.

Sikasen BMW oli meillä dynossa uudestaan ja pojat sääteli niin että tuotti tuolla uudella HX-55 testi ahtimella 1000hv pyörältä, eli noin 1100-1150hv koneelta. 2.8bar.
Eli tuottaa tuollainen M50 myös voimaa tarvittaessa ;D

Perus Pro 55 ahtimeen verrattaen heräämis ero lähes mitätön. Tuottaa kuitenkin sen 200hv enempi niin se on aika paljon.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #366 : 18.08.2022, 09:40:47 »
Tässä topikissa ainakin näkee suurinpiirtein kaikki mahdolliset vauriot mitä vinokoneen lohkoon voi tulla kiihdytyskäytössä. :D Ei voi kun hattua nostaa tälle harrastukselle. :)

Mites lohkon putkitus?
En tiedä miten paljon vaihtelee seinämävahvuudet, ja miten heikkoa se valu on sylinterin ympäriltä, mutta saattaisi kestää paremmin kun putkittaa lohkon?

B230 lohkojen hintapyyntöjä kun joskus katselin, ja niiden kuntoa (vaatii porauksen) niin meinasin putkittaa B200 lohkon omaan käyttöön koska niitä saa puoli-ilmaiseksi jotta saa 96-97mm porauksen.. mutta sekin homma jäi, kun projektin pistin eteenpäin lopulta.
Niin tästä vaan heräsi tuo putkitus idea, mikäli Pete haluaa vinokoneella jatkaa ja joku tekijämies löytyy sieltä suunnilta.

E:
B230 minimum cylinder wall thickness
Lainaus
It's something about 3.5mm, here in finland my friend has measured splitted blocks, and also with sonic thickness tester:

B23 was 2.7- 4.4mm.
B21 was 2.5-3.1 mm.
B19 was 4-6mm.
b230f was 3.3.
B200 was 3-4.

BEst blocks was made in 1995->1997, they made them with different casting factory and they were strongest ones
http://www.turbobricks.com/forums/showthread.php?t=358730
« Viimeksi muokattu: 18.08.2022, 09:43:48 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #367 : 18.08.2022, 22:12:14 »
Pitäisi tehdä kestävämpi lohko vaikka umpiköntistä vuolemalla  8)

Tähän ei raski lähteä.  :)

Olipa harmi että lohko petti, rupee Volvo original olemaan kovilla. Odotin kyllä tuleva kalajokea käytiin jopa viimeviikolla katsomassa lukittua porttia  :) mukavaa lukea ettei ole ilmassa luovuttamisen ääntä, kyllä tästä entistä rajumpaa tulee kun palikat tipahtaa kohilleen

Joo harmittamaan jäi, ettei tänäkesänä ajeta Kalajoella. Enskesänä ajetaan. :)

Saa sen vakio lohkon jollain kestämään, kun Ruotsissa ovat ajaneet kuitenkin 6s puolelle sellaisella.

Sikasen BMW oli meillä dynossa uudestaan ja pojat sääteli niin että tuotti tuolla uudella HX-55 testi ahtimella 1000hv pyörältä, eli noin 1100-1150hv koneelta. 2.8bar.
Eli tuottaa tuollainen M50 myös voimaa tarvittaessa ;D

Perus Pro 55 ahtimeen verrattaen heräämis ero lähes mitätön. Tuottaa kuitenkin sen 200hv enempi niin se on aika paljon.


Ruotsista jo kyselin vähän vinkkejä lohkon vahvistukseen. Voisit laittaa mulle yv:nä hintaluokkaa ahtimen päivityksestä. Mielestäni vois olla järkevää tehdä toiseen aihioon 80mm pakosiivellä ja meniskö tuo 25 pesäkään isoksi? Jatketaan tästä yksityisviestillä.

Tässä topikissa ainakin näkee suurinpiirtein kaikki mahdolliset vauriot mitä vinokoneen lohkoon voi tulla kiihdytyskäytössä. :D Ei voi kun hattua nostaa tälle harrastukselle. :)

Mites lohkon putkitus?
En tiedä miten paljon vaihtelee seinämävahvuudet, ja miten heikkoa se valu on sylinterin ympäriltä, mutta saattaisi kestää paremmin kun putkittaa lohkon?

B230 lohkojen hintapyyntöjä kun joskus katselin, ja niiden kuntoa (vaatii porauksen) niin meinasin putkittaa B200 lohkon omaan käyttöön koska niitä saa puoli-ilmaiseksi jotta saa 96-97mm porauksen.. mutta sekin homma jäi, kun projektin pistin eteenpäin lopulta.
Niin tästä vaan heräsi tuo putkitus idea, mikäli Pete haluaa vinokoneella jatkaa ja joku tekijämies löytyy sieltä suunnilta.

E:
B230 minimum cylinder wall thicknesshttp://www.turbobricks.com/forums/showthread.php?t=358730

Putkituksestakin on joskus ollut puhetta koneistajan kanssa ja ilmeisesti sekin olis ihan tehtävissä. Mulla on yksi lohko tuohon varalla ja tähän voisi kokeilla betonia koko vesitila täyteen, mutta pitää keskustella vielä tekijän kanssa, että kumpaa kokeillaan ensin. Missään nimessä tuo ei heikko ole vakionakaan. Nythän siellä ei ole ollut mitään vahvistuksia ja tuolla on ajettu 2018 vai 2019 vuodesta asti ja uskoisin että pitkästi yli 100 varttilähtöä. Kai tuo vain jossain vaiheessa väsyy ja halkeaa. Vanha lohko halkesi melkein samasta kohtaa ja se kesti käyttöä suunnilleen yhtäpitkään. Vinokoneesta ei luovuta, eikä venttiileitä lisätä, ainakaan vielä. ;D

Kiitos linkistä. :)

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #368 : 20.08.2022, 21:48:33 »
Eikös siel tallil oo jo uus kone mistä vois ruveta vääntää oikeasti voimaa:)
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #369 : 21.08.2022, 10:19:39 »
Lainaus
Vinokoneesta ei luovuta, eikä venttiileitä lisätä, ainakaan vielä.
Oikee asenne.  8)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #370 : 21.08.2022, 12:46:30 »
Tuollaisen lohkoprojektin toteutin muutama vuosi sitten, oli tarkoitus tehdä isoo vapari mörssäri "Subarun 100mm tb mäntä ja nissanin kampiakselista 110mm isku" eli 3500cc .
Sylinteriputket on muistaakseni perkinssin dieselin josta leipomalla sopivat.
Sylinteriseinämä jää 96mm porauksella 7mm.
Putkien alapään tiivistys suurin ongelma..

Tuo lohko on jouten jos haluat itse näkerrellä loppuun   ELK









upload image
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #371 : 22.08.2022, 10:32:20 »

Putkien alapään tiivistys suurin ongelma..



Millaisia ongelmia tässä tuli vastaan? Tutkitteko sen pidemmälle? Loctitellähän on ihan reipas määrä noita 600- ja 6000-sarjan anaerobisia sylinterimäisten kappaleiden tiivistykseen ja kiinnitykseen tarkoitettuja liimoja vähän erilaisilla käyttötarkoituksilla ja spekseillä.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 512
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #372 : 22.08.2022, 11:08:00 »
Onko näitä minkäverran tehty maailmalla ja meillä? Äkkiseltään luulisi että lohko menee aika veltoksi kun vanha putki kairataan kokonaan pois, vai voiko runkolaakerilinjan varmistaa korsetilla?

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #373 : 22.08.2022, 17:48:08 »
Onko näitä minkäverran tehty maailmalla ja meillä? Äkkiseltään luulisi että lohko menee aika veltoksi kun vanha putki kairataan kokonaan pois, vai voiko runkolaakerilinjan varmistaa korsetilla?

No tämä on varmasti ainut maailmassa , en tiedä.. :2funny:    Ja todellakin lohko menee veltoksi, putkien sovituksessa ihan sama idea kuin "Dartonin" putkilla ja sen takia toitotan edelleen että paska ratkaisu  :nohnoh
50mm teräslevystä oli tarkoitus koneistaa korsetti ja siitä lohkon läpi kannenpultit ylös asti ja koko paska niillä nippuun ettei ole kierreliitoksia välissä. HIukan hankalasti selitetty :-/
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #374 : 26.08.2022, 07:41:32 »
Jotenkin tuntuu tina kutosella ajelu liian helpolta :) Tosin tuo mielipide voi muuttua Kauhavan jälkeen ;D 



Kysykää PPF:ltä  epoxy tai jotain vastaavalla vahvistetusta lohkosta.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2022, 07:46:25 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Futurez  Kulkukoira