Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

bleed venttiilit

  • 80 Vastauksia
  • 62302 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #30 : 17.03.2013, 13:28:13 »
Rajoittaa kellolle menevää painetta eikä aukaise kelloa niin joutuin  :) Oli itsellä 740:issä ja toimi ku ajatus  ;)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #31 : 17.03.2013, 13:31:06 »
Hemban linkkaama piikkaa ainakin todella helposti fk hukkiskellon kanssa, siinä tais olla rajapaine ja bleedi.
E: laadusta päätellen voi varmaan olla isoja eroja toimivuudessa. Oman sain toimimaan jotenkuten, mutta uusi jäykempi kello on kyllä parempi.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2013, 13:33:34 kirjoittanut Acke »

hevonen

  • Vieras
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #32 : 17.03.2013, 14:04:01 »
Hemban linkkaama piikkaa ainakin todella helposti fk hukkiskellon kanssa, siinä tais olla rajapaine ja bleedi.
E: laadusta päätellen voi varmaan olla isoja eroja toimivuudessa. Oman sain toimimaan jotenkuten, mutta uusi jäykempi kello on kyllä parempi.
Joonosiis fk:n kellon kanssa ei toimi mikään oikein jos aikoo nostaa yli 0.8 bar.
Vaatii sen jäykemmän kellon tai hyvän lisäjousen, niinkuin oon monasti nuukana miehenä tehnyt... Vähän voi laittaa myös prikkoja hukkiksen kellon kiinnitysraudan alle niin kello siirtyy kauemmas... ;)
Tätä ei kannata tosin tehdä kuin muutama milli, muuten hukkis ei aukea ollenkaan. :D

hevonen

  • Vieras
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #33 : 17.03.2013, 14:12:50 »
Rajoittaa kellolle menevää painetta eikä aukaise kelloa niin joutuin  :) Oli itsellä 740:issä ja toimi ku ajatus  ;)
Joojoo mutta päästääkö se paineen kellolta pois vai mitäs...
Ehkä bleedin lisänä olis tosi hyvä, vai sitäkö meinaatte?

Siis kun painetta nostetaan huomattavasti yli kellon avautumispaineen. Esim. 0.5 bar kello ja paineet saatava 1.0 bar ja pysymään siellä.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #34 : 17.03.2013, 14:18:27 »
Ei laske mitään pois. Kalvon alapuolelle normaalisti paine ahtoputkesta ja kalvon toiselle puolelle tuon paineenalentimen kautta. Jos kello on vaikka 0.5bar ja tuonne johdetaan o.5bar on paine silloin noin kilon.

hevonen

  • Vieras
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #35 : 17.03.2013, 14:27:05 »
Ei laske mitään pois. Kalvon alapuolelle normaalisti paine ahtoputkesta ja kalvon toiselle puolelle tuon paineenalentimen kautta. Jos kello on vaikka 0.5bar ja tuonne johdetaan o.5bar on paine silloin noin kilon.
öökei. Sehän kyllä toimii.
Mutta ei tuo nyt ihan halpakaan ole..

Lisätään sen verran että ehkäpä kuitenkin hintansa arvoinen.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2013, 14:30:17 kirjoittanut hevonen »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #36 : 17.03.2013, 14:45:37 »
Taitaa olla yhtä laadukkaita kuin nämä puolta halvemmat. Onko nämä nyt niitä mitä ihmiset nakkaa roskiin kun piikkaa ja piikkaa  ;D
yritin tollasella säädellä ekan turbon ahtoja eihän siitä tullu yhtään mitään  :idiot2: toisaalta säätämisen vaikeus kun ei talvella pitoa tahtony löytää  :buck2: on muuten vieläkin laatikon perällä odottamassa motivaatiota asentaa johonkin  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #37 : 17.03.2013, 15:29:33 »
Ei laske mitään pois. Kalvon alapuolelle normaalisti paine ahtoputkesta ja kalvon toiselle puolelle tuon paineenalentimen kautta. Jos kello on vaikka 0.5bar ja tuonne johdetaan o.5bar on paine silloin noin kilon.

Tämä tosiaan ideana  :)  Mutta toimii myös sellaisilla hukkaporteilla varustetussa autossa jossa paine ohjataan vain kalvon yläpuolelle. Ideana tuolla rajapaineensäätimellä on että sillä voi päästää halutun määrän painetta hukkikselle ja ohjata näin ahtopainetta korkeammalle, niinkuin normi bleedilläkin  ;)

Sori jos oli vaikeata luettavaa  ;D

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #38 : 17.03.2013, 15:34:51 »
yritin tollasella säädellä ekan turbon ahtoja eihän siitä tullu yhtään mitään  :idiot2: toisaalta säätämisen vaikeus kun ei talvella pitoa tahtony löytää  :buck2: on muuten vieläkin laatikon perällä odottamassa motivaatiota asentaa johonkin  ::)
Noissa on sitten useissa liimattu se t-haaran nuoli osottaan väärään suuntaan ja toiminta olis syytä tarkistaa.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #39 : 17.03.2013, 15:54:46 »
öökei. Sehän kyllä toimii.
Mutta ei tuo nyt ihan halpakaan ole..

Lisätään sen verran että ehkäpä kuitenkin hintansa arvoinen.

Mikä on kenellekkin kallista. Itse ostin hiflexistä ilman mittaria saman näköisen murkulan ja se maksoi 20e ettei mielestäni kallis ;D

Ja niinkun sanoin toimii erittäin hyvin. Itse mittasin rengaspainemittarilla, että antoi läpi kilon paineen ja ei muuta kuin kiinni. Ahdot oli 1.5bar ja nousi todella paljon nopeammin, kun ilman kalvon yläpuolista ohjausta.

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #40 : 17.03.2013, 19:00:32 »
Noissa on sitten useissa liimattu se t-haaran nuoli osottaan väärään suuntaan ja toiminta olis syytä tarkistaa.

Mistäs tämmöisen huomaa? (tällä hetkellä tuommonen kiinni ja ihan sama missä asennossa säätönappi on, ahdot on joka tapauksessa kilossa.
S60 2.4T 2001

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #41 : 17.03.2013, 21:40:47 »
Jos pelkkää bleediä ahtojen nostoon niin helpoin lie tämä ratkaisu, toimii.

kuparinen jarruputken pätkä hukkaportin letkuun ja poraa siihen 1-2mm reiän...
Rajapaineventtiilit sitten erikseen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #42 : 17.03.2013, 21:48:48 »
Mulla on tuossa 2.5tdi:ssä t-haarassa 2 mittarilla varustettua motonetin paineventtiiliä ( a 8e). Toinen säätää hukkaportin avaavaa painetta eli päästää paineen hukkaportille vasta kun haluttu paine on saavutettu. Toinen laskee 0,2bar aikasemmin painetta pihalle. Paineet nousee huomattavasti nopiammin, ei tee hirveetä piikkiä ja pysyyki suht tasasena. Cooleri mahtaa vaan mulla valskata, mutta tuo venttiili toimii kyllä.. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #43 : 18.03.2013, 15:29:39 »
Joo ja uus kytkin. :)

Joo ei 15gllä kestäny kilon paineilla vakiokytkin.  :D
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #44 : 19.03.2013, 04:14:53 »
Siitä--> http://tuotteet.etra.fi/fi/g20237104/saadin-ar-painemittarilla


Ei ole kallis ja on tarkka. Riittääkin sinne 10bar:in tietämille niin luulisi valtaosalle riittävän   :D

Kukas haluaa tarinoida näistä lisää?

Vai pitääkö mun mennä etralle ko. säädintä hipelöimää ja hypistelemään?  :) :)
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron