Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4862 Vastauksia
  • 1059921 Lukukerrat

jmaatta ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1995 : 03.09.2019, 22:50:24 »

Se olen huomannut kun lähtee kuumalla kelillä ajamaan hybrid-asennossa, eli ilmastointi on päällä, näyttää lukemaa 40 km, mutta kun painan pure-asentoon, ilmastointi sammuu, nousee lukema heti 45 km:iin.

Taidat olla asian ytimessä. Hybrid-moodilla moottori saattaa jopa lähteä käyntiin, ettei matkustajielle tule vilu. Pure-moodilla auto kuluttaa mahdollisimman vähän sähköä. Aamulla lämmittelen auton sähköllä lämpimäksi ja ajan pure-moodilla töihin. Puhaltimen vielä kun laittaa pienemmälle, niin lämpöä ei puhalleta pois ihan ekan kilsan aikana.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1996 : 04.09.2019, 07:16:46 »
En Volvoista tiedä, mutta uuden sähkö Opelin kohdalla valmistajan edustaja sanoi että suurin osa ilmastoinnista siinä käytetään akuston jäähdyttämiseen eikä matkustamon jäähdyttämiseen. Varsinkin pikalatauksissa akustoa pitää jäähdyttää paljon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa taffu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1997 : 04.09.2019, 10:04:01 »
Kaveri tuumasi, ettei noita kompuraongelmia olisi enää 2016 mallista eteenpäin, onko tosiaan näin?

Poissa chi113r

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • Volvo V60 D6 hybrid -14
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1998 : 04.09.2019, 21:02:18 »
Onkos täällä kuinka moni harrastanut ns. asiointilatausta? Toimiiko normaalisti? Itsellä tuntuu olevan hankalassa löytää toimivaa laturia... Ainakin 10 asemaa on nyt tehnyt sitä että lähtee lataamaan, mutta katkaisee heti, kuulee ihan kun aseman releet naksuu päälle-pois. Muutama asema tehnyt sitä että lataa n. 15-20min ja sitten loppuu, asema ilmoittaa punaista (virhe) ja auto keltaista. Piuhat irti ja takasin kiinni niin homma jatkuu... Yhden paikan tähän mennessä löytänyt jossa ongelmitta ladattu yli tunti. Mukana tulleella normipistokelaturilla homma toimii normaalisti.  :)

No mutta nyt on kuvattu juuri se mitä tässä on perheen kanssa ihmetelty kesästä asti. Käytin jopa sähkäriä tarkastamassa autotallin pistorasian, jota käytetään auton lataamiseen. Oireet yleisten latauspisteiden kohdalla on tällä hetkellä juuri kuvailemasi kaltaiset. Kotona schukoliittimellä lataillessa kaapelin releet naksuu kanssa ja lataus pätkii. En ole vielä tohtinut viedä lekurille, mutta kaippa se tässä ohjelmassa alkaa jo ihan pikapuoliin olla...

Edit: Huolto varattuna. Nyrkkipajalla, jossa noin muuten ymmärretään Volvojen päälle, todettiin heti kättelyssä että kannattanee kääntyä merkkikorjaamon puoleen. Soitto merkkihuoltoon poiki vianselvitys ajan. Pelonsekaisin tuntein sinne siis.  :(
« Viimeksi muokattu: 05.09.2019, 12:55:27 kirjoittanut chi113r »

Poissa kv67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1999 : 05.09.2019, 15:47:23 »
Kaveri tuumasi, ettei noita kompuraongelmia olisi enää 2016 mallista eteenpäin, onko tosiaan näin?

Kysyin tästä, kun vein kompuran korjaukseen tänään. Ei pidä paikkaansa omamekaanikon mukaan, sama hybriditekniikka kuin aikaisemmissa vuosimalleissa. Noissa bensahybrideissä on eri tekniikka ja niissä ei tätä vikaa ole.

Saas nähdä, kunka kauan kestää tämä 5. kompura 8. kuukauteen, taas oli anturivika, sama kuin edellisessä 10vrk kestäneessä.

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2000 : 08.09.2019, 00:39:01 »
No mutta nyt on kuvattu juuri se mitä tässä on perheen kanssa ihmetelty kesästä asti. Käytin jopa sähkäriä tarkastamassa autotallin pistorasian, jota käytetään auton lataamiseen. Oireet yleisten latauspisteiden kohdalla on tällä hetkellä juuri kuvailemasi kaltaiset. Kotona schukoliittimellä lataillessa kaapelin releet naksuu kanssa ja lataus pätkii. En ole vielä tohtinut viedä lekurille, mutta kaippa se tässä ohjelmassa alkaa jo ihan pikapuoliin olla...

Edit: Huolto varattuna. Nyrkkipajalla, jossa noin muuten ymmärretään Volvojen päälle, todettiin heti kättelyssä että kannattanee kääntyä merkkikorjaamon puoleen. Soitto merkkihuoltoon poiki vianselvitys ajan. Pelonsekaisin tuntein sinne siis.  :(
Sama vika oli vanhempien luona ladatessa. Ongelma korjautui kääntämällä töpseli rasiassa toisin päin.

Poissa Micce84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2001 : 09.09.2019, 09:16:12 »
No mutta nyt on kuvattu juuri se mitä tässä on perheen kanssa ihmetelty kesästä asti. Käytin jopa sähkäriä tarkastamassa autotallin pistorasian, jota käytetään auton lataamiseen. Oireet yleisten latauspisteiden kohdalla on tällä hetkellä juuri kuvailemasi kaltaiset. Kotona schukoliittimellä lataillessa kaapelin releet naksuu kanssa ja lataus pätkii. En ole vielä tohtinut viedä lekurille, mutta kaippa se tässä ohjelmassa alkaa jo ihan pikapuoliin olla...

Edit: Huolto varattuna. Nyrkkipajalla, jossa noin muuten ymmärretään Volvojen päälle, todettiin heti kättelyssä että kannattanee kääntyä merkkikorjaamon puoleen. Soitto merkkihuoltoon poiki vianselvitys ajan. Pelonsekaisin tuntein sinne siis.  :(

Lisätäänpä tähän että sillä schukolla ladatessa katkasee latauksen mullakin jos työnnän 13A virralla, mutta 8A virralla, mitä yleisimmin käytän, lataa ihan normaalisti tyhjistä täyteen... Kerrohan mitä merkkarilla sanottiin kun olet käynyt... Oma menee nyt laatikkoöljyjen vaihtoon ja yhden oven keylessin johtosarjan vaihtoon kanssa kunhan saan ajan varattua. Samalla ajattelin itsekin tätä latausongelmaa tutkituttaa...
Volvo V60 D6 2014

Poissa berryla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2002 : 09.09.2019, 10:36:19 »
Sama vika oli vanhempien luona ladatessa. Ongelma korjautui kääntämällä töpseli rasiassa toisin päin.

Tämä vika ilmeni myös minulla.
Eli ostin Telewellin schuko-type 2 laturin ja kolmen kuukauden jälkeen tuli vika ettei enää ladannut. Kääntämällä schukon toisinpäin kaikki toimii normaalisti. Oli yhteydessä Telewelliin ja epäilivät että pistoke on rikki. Vaihdoin sen, mutta sama vika on edelleen....

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2003 : 09.09.2019, 11:07:25 »
Siis vaihdoit pistokkeen siihen latausjohtoon? Ymmärtääkseni ko. latausjohdon pistokkeen sisään on leivottu lämpötila-anturi. Taidat kyllä tarkoittaa pistorasiaa  ::)

Poissa berryla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2004 : 09.09.2019, 12:33:12 »
Siis vaihdoit pistokkeen siihen latausjohtoon? Ymmärtääkseni ko. latausjohdon pistokkeen sisään on leivottu lämpötila-anturi. Taidat kyllä tarkoittaa pistorasiaa  ::)

Ihan perus schuko pistotulppa. Ei mitään antureita.

Edit. ja sama ongelma ilmeni siis kaikissa muissakin kokeilemissa pistorasioissa, joten pistorasiassa vika ei pitäisi olla
« Viimeksi muokattu: 09.09.2019, 12:37:42 kirjoittanut berryla »

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2005 : 09.09.2019, 14:22:45 »
Erikoista. Kyllä mulle kerrottiin tuosta Telewellin latausjohdosta nimenomaan se että sen elektroniikka mittaa pistokkeen lämpötilaa. Sekin tuntuu oudolta että suosittelivat takuunalaisen johdon pistokkeen omatoimista vaihtamista  :o

Poissa Kjyyb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2006 : 09.09.2019, 18:07:45 »
Osaisko joku kertoa mikä jäähdytin neste näihin käy ???

Poissa tovuori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2007 : 10.09.2019, 10:06:40 »
Erikoista. Kyllä mulle kerrottiin tuosta Telewellin latausjohdosta nimenomaan se että sen elektroniikka mittaa pistokkeen lämpötilaa. Sekin tuntuu oudolta että suosittelivat takuunalaisen johdon pistokkeen omatoimista vaihtamista  :o
Unohtakaa nuo tarvike laturit. Minulla oli Duosida jolla kanssa välillä akku jäi lataamatta. Sain käytettynä VOlvon Alkuperäisen säädettävän Mennekes laturin ja aina on akku täynnä ilma mitään ongelmia, Saksasta saa myös näitä jotka on kiinteässä käytössä kotona nyt. 4m kaapeli työpaikka latausta varten. Itse otin ton esl e-mobilitystä tilatun kaapeli 8m niin yltää hyvin pihassa, mutta saa myös 4metrisenä. Toimii todella luotettavasti. EI kannata aina ottaa sitä halvinta koska jotainhan se hintakin jo kertoo tuotteen laadusta. Tuo johdossa oleva mötikkä missä nuo led indikaattorit on on juurikin samanlainen mitä volvo myy nykyään eli tästä 13A versio jos ei hlua suomesta ostaa 10A tai 8A versiota. Ainut huonopuoli on että johdon pätkä shukotulpasta mötikkään on 1,4m pitkä.

https://esl-emobility.com/de/mennekes-35201100001-35105-ladekabel-mobile-ladestation-3kw-13a-4m.html
« Viimeksi muokattu: 10.09.2019, 10:09:39 kirjoittanut tovuori »

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2008 : 10.09.2019, 12:49:22 »
Mainittakoon että mulla ei ole ollut mitään ongelmia tuon em. laturin kanssa. Latausvirtana on käytetty lähes kaikkia variaatioita. Auto on tosin uudempi  T8.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2009 : 10.09.2019, 17:27:15 »
Osaisko joku kertoa mikä jäähdytin neste näihin käy ???
Olen tarkistanut , että minulla se ainakin on vihreää, mutta olisi kiva tietää varmaksi se tyyppi.

 

RallyBaron  Samppasport