Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Lisko - 15.03.2018, 21:00:05

Otsikko: 940 motin vaihto. FT, kutonen?
Kirjoitti: Lisko - 15.03.2018, 21:00:05
Terve. Just tein tilin tänne, uusi ja ylpeä Volvon omistaja. Eli tarkoitus olisi vaihtaa 940 b230fb:n tilalle jotain kiinnostavampaa. Helpompi ratkaisu olisi tietenkin nakata tilalle vain b230ft ja vähän ruokkia sille rahaa. Sattuu vaan olemaan tilanne semmoinen että kun ei kiinnostaisi rakentaa sitä, jotenkin kiihottaa ajatus laittaa sinne 3.0 I6 kone ysikuuskympistä. Kysymys kuuluu, onko kukaan tehnyt samaa ja liekkö millainen sota leimata? Ja saisikko siitä helposti vähän enemmän voimaa kun se 204hp.

Otsikkoa muokattu. Lankku
Otsikko: Vs: 940 motin vaihto. FT, kutonen?
Kirjoitti: Lankku - 15.03.2018, 23:10:00
Kutonen menee paikalleen sen kuin laittaa vaan. Samoja autojahan ne on perustaltaan. Siirtää sähköt moottorinohjauksen osalta myös, ei jää kovin montaa johtoa kytkettäväksi. Katsastukseen joutuu todentamaan jarrujen, iskarien, jousien ja kallistuksenvakaajien vastaavuuden mallisarjan tehokkaimpaan. HX35 kokoluokan turbo, ahtoa ~0,5bar, sopivat isommat suuttimet, E85:ttä tankkiin ja tuloksena noin 280-300hv.
Otsikko: Vs: 940 motin vaihto. FT, kutonen?
Kirjoitti: Tjurbo - 26.03.2018, 14:32:54
Kutonen menee paikalleen sen kuin laittaa vaan. Samoja autojahan ne on perustaltaan. Siirtää sähköt moottorinohjauksen osalta myös, ei jää kovin montaa johtoa kytkettäväksi. Katsastukseen joutuu todentamaan jarrujen, iskarien, jousien ja kallistuksenvakaajien vastaavuuden mallisarjan tehokkaimpaan. HX35 kokoluokan turbo, ahtoa ~0,5bar, sopivat isommat suuttimet, E85:ttä tankkiin ja tuloksena noin 280-300hv.

Tarvitseeko moottorinohjaukselle tehdä mitä jos lyöpi ahtimen kylkeen?
 
Otsikko: Vs: 940 motin vaihto. FT, kutonen?
Kirjoitti: razori - 21.05.2018, 15:52:10
Tarvitseeko moottorinohjaukselle tehdä mitä jos lyöpi ahtimen kylkeen?

Säätää.