Proturbo  Autodiagnoosi

850 T5 94 röpötys

  • 2 Vastauksia
  • 774 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
850 T5 94 röpötys
« : 07.07.2013, 01:11:58 »
Elikkäs otsikon auto ajettu 315tkm jonka suhteen loppuu itseltä keinot ja ymmärrys  :-\
Sellasta vikaa pukkaa että aina kovan kiihdytyksen/kaasutuksen jälkeen alkaa röpöttämään ja pätkimään. Kierrosluku heijaa 600-1100 välillä kunnes lopulta jossain välissä tasottuu itsestään samalla moottorista kuuluu metallinen ääni kerran 20 sekunnissa ääntä voisi kuvailla metalliseksi naputukseksi. Sen myös huomasin lisämittareista että ahtomittari heijaa alipaineella (tyhjäkäynti kyseessä)ja volttimittari kans heijaa jossain 12,5-14 välillä.Auto toimii muuten hyvin jos pintakaasulla ajelee.Mitään vikakoodeja ei anna.

Vaihdettua/putsattua osaa vikaan liittyen:
- tulpat,pyörijä,virranjakajankansi,tulpanjohdot
- ptc venttiili putsattu
- tcv:ltä uudet letkut
- Etsitty imuvuotoja tuloksetta



Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 T5 94 röpötys
« Vastaus #1 : 07.07.2013, 01:54:22 »
No jos autossa on ilmastointi niin alipaineen vaihtelu voi johtua siitä kun kompressori kytkeytyy ja täten rasittaa moottoria. Ja eihän se laturikaan lataa tasaista lukemaa jos kierrokset vaihtelee ;)
Ootko bensapuolta katsonut ??? Jos sieltä vaan yksinkertaisesti loppuu soppa ja siksi rötää ??? Onko lastutettu?
« Viimeksi muokattu: 07.07.2013, 01:59:13 kirjoittanut JoonasH »

Poissa LTIV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 94 röpötys
« Vastaus #2 : 07.07.2013, 03:16:09 »
On ilmastointi. Bensanpaineet oon mitannu ja oli ok. Ihan vakio peli on eli ei oo lastutettu. Se on jännä että se kyllä ahtaa ja kiertää hyvin kun kaasupohjassa kiihdyttää mutta sitten kun nostaa jalan kaasulta niin alkaa rötäämään  :-\

 

Samppasport  Futurez