Elikkä k-jetin kanssa seuraavanlaisia probleemia:
Vehje ollut pitkään projektina, nyt ostin kokonaan toimivan määräjakajakokonaisuuden, jossa lautanen, op-säädin yms. vehkeet mukana, vanhassa määräjakajassa oli paljon vikoja.
Viime viikolla sain uudella määräjakajakokonaisuudella vehkeen toimimaan(tyhjäkäynti yms kunnossa), ja kävin katsastamassa, ja vehje toimi ajossa hyvin. Sen jälkeen ajoin noin 15 km, jonka jälkeen auto seisoi pakkasessa muutaman tunnin. Kun starttasin, auto lähti käyntiin, mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä. Auto kävi 1000rpm kierroksilla kaasu pohjassa-kaasu puolessa välissä välillä, eikä kaasun poletus vaikuttanut kierrosten nousuun. Parin minuuttia lämmettyään nousi kierrokset jo tonnista ylöspäin vaivoin, jotta pystyi ajamaan.
Ajossa ei käy tyhjää, ja liikkeelle lähtiessä vaikka kaasu pohjassa kierrokset pysyvät ensin tonnissa noin 5 sekuntia ennen kuin lähtevät nousemaan, 2000-3000rpm paikkeilla kiertää jo normaalisti. Ajossa siis sammuu jos ei anna kaasua.
Kotiin päästyäni selvittelin että auto oli käynyt erittäin laihalla, tulpat valkoisena ja pakosarja lähenteli punahehkua. Bräkiksellä testailtu, että imuvuotoja ei ole, lisäilmaventtiili myös ok. Ohjauspaineensäätimelle tulee myös virtaa, ja op-säätimen toimimattomuushan kyllä vain nostaisi painetta kylmänä jolloin kävisi rikkaalla. Ryyppysuuttimenkaan ei pitäisi vaikuttaa kuin muutaman sekunnin kylmänä, jolloin sillä olisi lämpimällä koneella vaikutusta mahdollisesti vain seoksen rikastamisessa eikä laihalle vetämisessä.
Iteltä alkaa ideat loppua vian suhteen, onko kellään ollut vastaavaa tilannetta?