RallyBaron  Samppasport

940 jarruvika

  • 20 Vastauksia
  • 6564 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 jarruvika
« Vastaus #15 : 25.04.2011, 10:08:44 »
Yksimäntäset satulat -> yksi letku per satula. Takanahan onkin sama satula aina, ja kyllä tuo paperien mukaan oikeasti on absiton, tolpassa ei ole absianturin paikkaakaan ja kaikki jarrulinjat on silmämääräsesti tehtaan jäljillä.
Ok, meinaan vaan kun joskus oli ongelma muuttaa kaksimäntäiset yksimäntäisiksi, että mitkä letkut tukitaan ja miten. Esim kuvaa heittää joskus pääsylinteristä miten putket menee?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarruvika
« Vastaus #16 : 25.04.2011, 10:20:54 »
Sanotaanko että jos näin teet, jarrut menevät kyllä huonompaan suuntaan - miksi siis tekisit noin? Laki taitaa sallia ristiinkytkennän esim vasen etu + oikea taka ja oikea etu ja vasen taka, mutta tuo vanhin kytkentätapa sattaa olla pannassa eli etujarrut yhdessä piirissa ja takajarrut toisessa. Kyllä noinkin valmistetuja autoja on tehty, mutta tapa on "se kaikkein vaarallisin" etenkin jos etujarrut ovat pois pelistä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 jarruvika
« Vastaus #17 : 25.04.2011, 10:55:18 »
Sanotaanko että jos näin teet, jarrut menevät kyllä huonompaan suuntaan - miksi siis tekisit noin? Laki taitaa sallia ristiinkytkennän esim vasen etu + oikea taka ja oikea etu ja vasen taka, mutta tuo vanhin kytkentätapa sattaa olla pannassa eli etujarrut yhdessä piirissa ja takajarrut toisessa. Kyllä noinkin valmistetuja autoja on tehty, mutta tapa on "se kaikkein vaarallisin" etenkin jos etujarrut ovat pois pelistä.
Siis jos muuttaisin yksimäntäisiksi niin kokoonpano olisi sama kuin TVS:ällä siksi kiinnostaakin, ilmeisesti ne on jarrupiireissä satulat ristiin?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 jarruvika
« Vastaus #18 : 25.04.2011, 11:35:26 »
Ajallisesti kai eteen - taakse oli ensin ja sitten siirryttiin ristiinkytkentään. Tosin tästä voi olla vielä muitakin menetelmiä, jotka käyttivät 700-sarjan tapaisia venttiilijärjestelmiä jotka sulkivat vuotavan piirin. Esim GLT-mallissa noita "lisäventtiileitä" ei ollut ja etujarrut olivat aina kaksimäntäisiä noissa "ei ABS"-järjestemissä. ABS-järjestelmä toimii kyllä ihanneoloissa täydellisesti. Olin kerran Mondeolla "alkavassa" ketjukolaritilanteessa jo kai 10 sentin päässä edelläajavasta jolloin pysähtyi  :). Ehkä uudenkarheat 16" vanteilla olevat Kumhot myös vaikuttivat asiaan.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 jarruvika
« Vastaus #19 : 25.04.2011, 13:38:04 »
Ok, meinaan vaan kun joskus oli ongelma muuttaa kaksimäntäiset yksimäntäisiksi, että mitkä letkut tukitaan ja miten. Esim kuvaa heittää joskus pääsylinteristä miten putket menee?
Paiskaa joku ilt atässä YV niin muistasin käydä ottamassa, en oo nyt samassa paikassa kun ko. auto, illalla olen mutta silloin tuskin enää muistan ;D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa heksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: 940 jarruvika
« Vastaus #20 : 26.04.2011, 15:41:36 »
nytten on 740:n pääsylinterillä kasattuna  ja jonkinlaiset jarrut (ts. ei niin hyvät ku 240:n priimajarrut) ilmaantu, joten tämän topikin saa haudata.. noi saa riittää mulle..

TVS: mullon just samalla lailla jarrut vedetty, ja näyttäs myös tehtaan jäljiltä olevan..
ex:t: fiesta,440 -88,sama fiesta,240 b200k + aw70 -85, 240 b200f -89, ja nyt ajossa 945 -93 + työt scanialla.    "Autoja ja pyöräkuormaajia on kahta merkkiä: Volvoja ja Amerikkalaisia"

 

Samppasport  Futurez