Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Vaparimies - 28.10.2015, 09:59:47

Otsikko: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: Vaparimies - 28.10.2015, 09:59:47
Kertokaa, millä tavalla sais vapariin lisää tehoa ja lähtökohtaisesti en nyt ole ostamassa autoa turbokoneella.
Moottorina bensa 2,4 (125kw) vapari (-07).
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: Ristus - 28.10.2015, 10:05:54
Kahlaappa tuo osio läpi. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=30.0

Mutta vanha kikka on on ollu lisää ilmaa ja bensaa.

Avaan nyt omaa vastaustani enemmän. alla jo raha mainittu. Kansi virtaamaan paremmin, venttiilit isot, optimoitu imusarja, pakosarja virtaamaan samoin putkisto kokonaan. Vauhtipyörä laihutuskuurille, suuttimia isommaksi. Kipunaan voimaa ja nostaen puristuksia koneesta... kyllä vaparista saa sen 200-250 hv kun laittaa rahaa ja käyttää asian tietäviä tekijöitä.
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: Taavi.H - 28.10.2015, 10:09:14
Budjetti ja käyttötarkoitus määrää aika paljon.

Kovin paljoa halpoja ja helppoja hevosia näihin ei saa, jollain lastulla/optimoinnilla saa jokusen lisähevosen ja luultavasti vähän paremmin arjen tilanteissa käyttäytyvän koneen. Mutta ihmeitä ei kannata odottaa.
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: Raid - 28.10.2015, 10:16:32
Eipä tuohon 125kwh:seen saa enää lisää kovin helposti. 
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: Brick - 28.10.2015, 10:23:04
Kertokaa, millä tavalla sais vapariin lisää tehoa ja lähtökohtaisesti en nyt ole ostamassa autoa turbokoneella.
Moottorina bensa 2,4 (125kw) vapari (-07).

Ilokaasupönttö takaluukkuun ja menoks.
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: Elk - 28.10.2015, 11:07:23
Ilokaasupönttö takaluukkuun ja menoks.
Varttimailivehkeeseen ihan jees, käyttikseen... No niin no.
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: pukema - 28.10.2015, 11:10:25
Vitonen pois ja B8444S 4,4l V8 pellin alle jos pakko pysyä vaparina. Halvimmat hepat saanee niin.
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: Raid - 28.10.2015, 11:39:11
Vitonen pois ja B8444S 4,4l V8 pellin alle jos pakko pysyä vaparina. Halvimmat hepat saanee niin.
Vähemmällä työllä saa sen 80-90 hp lisää kun vaihtaa autoon jossa on turbo.  Rahaa menee ehkö hiukan enemmän mutta
jos haluaa nikkaroida niin sitten.  itse tein tuon ensimmäisen vaihtoehdon.
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: puliukk0 - 28.10.2015, 23:05:53
Varttimailivehkeeseen ihan jees, käyttikseen... No niin no.

Anteeksi hölmöyteni, mutta jos haluaa ilokaasusta jotain irti niin eikö samaan aikaan pitäisi ruiskuttaa paljon bensaa? Muutenhan se käy vain laihalla ja tehon lisäys on pientä?

Pullon täyttö ja hetken huuma miinuspuolet. Onko jopa vieläkin laitonta Suomessa?
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: Ristus - 29.10.2015, 13:32:12
Käsittääkseni ilokaasu palaa myös itse että ei tarvii enempää bensaa...
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: o_j - 29.10.2015, 13:54:09
http://www.motordesign.se/en/cylinder-heads-engines/volvo-4-5-cyl

Huomaiskohan katsastusmies kaikkien muovien alta?
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: miikel - 29.10.2015, 14:38:42
http://www.motordesign.se/en/cylinder-heads-engines/volvo-4-5-cyl

Huomaiskohan katsastusmies kaikkien muovien alta?

Tuskimpa vaan huomaa perus vuosikatsastuksessa jos autossa eri kansi ilman ihmeempiä räpellyksiä. Mutta veikkaan että tulee vähän tolkuttoman kalliita hevosia tuolla setupilla
Otsikko: Vs: vapariin lisää tehoa?!
Kirjoitti: VT86 - 04.11.2015, 16:11:36
Käsittääkseni ilokaasu palaa myös itse että ei tarvii enempää bensaa...

N2O Eli ilokaasu, vaatii siis todellakin bensaa lisäksi. Happihan kyllä on äärimmäisen palava kaasu mutta se moottori on jokseenkin hoikalla jossei sinne lisätä polttoainetta tuon ilokaasuun hapen kaveriksi.