Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Vaparimies - 28.10.2015, 09:59:47
-
Kertokaa, millä tavalla sais vapariin lisää tehoa ja lähtökohtaisesti en nyt ole ostamassa autoa turbokoneella.
Moottorina bensa 2,4 (125kw) vapari (-07).
-
Kahlaappa tuo osio läpi. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=30.0
Mutta vanha kikka on on ollu lisää ilmaa ja bensaa.
Avaan nyt omaa vastaustani enemmän. alla jo raha mainittu. Kansi virtaamaan paremmin, venttiilit isot, optimoitu imusarja, pakosarja virtaamaan samoin putkisto kokonaan. Vauhtipyörä laihutuskuurille, suuttimia isommaksi. Kipunaan voimaa ja nostaen puristuksia koneesta... kyllä vaparista saa sen 200-250 hv kun laittaa rahaa ja käyttää asian tietäviä tekijöitä.
-
Budjetti ja käyttötarkoitus määrää aika paljon.
Kovin paljoa halpoja ja helppoja hevosia näihin ei saa, jollain lastulla/optimoinnilla saa jokusen lisähevosen ja luultavasti vähän paremmin arjen tilanteissa käyttäytyvän koneen. Mutta ihmeitä ei kannata odottaa.
-
Eipä tuohon 125kwh:seen saa enää lisää kovin helposti.
-
Kertokaa, millä tavalla sais vapariin lisää tehoa ja lähtökohtaisesti en nyt ole ostamassa autoa turbokoneella.
Moottorina bensa 2,4 (125kw) vapari (-07).
Ilokaasupönttö takaluukkuun ja menoks.
-
Ilokaasupönttö takaluukkuun ja menoks.
Varttimailivehkeeseen ihan jees, käyttikseen... No niin no.
-
Vitonen pois ja B8444S 4,4l V8 pellin alle jos pakko pysyä vaparina. Halvimmat hepat saanee niin.
-
Vitonen pois ja B8444S 4,4l V8 pellin alle jos pakko pysyä vaparina. Halvimmat hepat saanee niin.
Vähemmällä työllä saa sen 80-90 hp lisää kun vaihtaa autoon jossa on turbo. Rahaa menee ehkö hiukan enemmän mutta
jos haluaa nikkaroida niin sitten. itse tein tuon ensimmäisen vaihtoehdon.
-
Varttimailivehkeeseen ihan jees, käyttikseen... No niin no.
Anteeksi hölmöyteni, mutta jos haluaa ilokaasusta jotain irti niin eikö samaan aikaan pitäisi ruiskuttaa paljon bensaa? Muutenhan se käy vain laihalla ja tehon lisäys on pientä?
Pullon täyttö ja hetken huuma miinuspuolet. Onko jopa vieläkin laitonta Suomessa?
-
Käsittääkseni ilokaasu palaa myös itse että ei tarvii enempää bensaa...
-
http://www.motordesign.se/en/cylinder-heads-engines/volvo-4-5-cyl
Huomaiskohan katsastusmies kaikkien muovien alta?
-
http://www.motordesign.se/en/cylinder-heads-engines/volvo-4-5-cyl
Huomaiskohan katsastusmies kaikkien muovien alta?
Tuskimpa vaan huomaa perus vuosikatsastuksessa jos autossa eri kansi ilman ihmeempiä räpellyksiä. Mutta veikkaan että tulee vähän tolkuttoman kalliita hevosia tuolla setupilla
-
Käsittääkseni ilokaasu palaa myös itse että ei tarvii enempää bensaa...
N2O Eli ilokaasu, vaatii siis todellakin bensaa lisäksi. Happihan kyllä on äärimmäisen palava kaasu mutta se moottori on jokseenkin hoikalla jossei sinne lisätä polttoainetta tuon ilokaasuun hapen kaveriksi.