Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?

  • 45 Vastauksia
  • 19572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Olisi suunnitelmissa ostaa harrastus-Volvoksi ahio ja laitella siihen tehokas moottori; rakentaa sellainen "kahvilaraaseri".

Auto ei tule Suomeen vaan ulkomaankomennuspaikkaani hupiajeluun. Tai oikeammin vapaa-ajan puuhasteluvälineeksi, jolla kurvailen muutaman kerran vuodessa katukuppilaan - ja näytän närhen munat isoille Mersuille.  ;)

Jotta mersuille pärjää kesäkeleissä, niin manuaalilaatikko ja paljon tehoja lienee vaatimuksena - ja lukkoperä?

Äänetkin pitää saada kohdalleen, joten neloskone ei käy tähän.

Käsityö on ko. Paikassa osaavaa ja halpaa, joten korihommat ja sisustukset tulee teetettyä paikallisilla.

Auton saa rekisteriin, kunhan se vain toimii.

Olisiko fiksumpaa lähteä kuutoskoneisesta aihiosta, jotta moottorin sähköistämisessä ei tule ongelmia? Vai viitoskoneesta?  Saako kuutoskoneeseen virityspaloja, vai olisiko 5-sylinterinen helpompi?

Vai onko järkevintä leikkiä ja laittaa V8 ja TH700?

Ja lopuksi; laittakaapa linkkejä, mistä valmiin, viritetyn moottorin saa helpoiten ostettua valmiina!

Suunnitelma B on tuoda kyseinen moottori lopuksi pojan 745:een, jossa on nyt B200E nokalla.

 
« Viimeksi muokattu: 30.12.2013, 10:56:37 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #2 : 30.12.2013, 17:09:32 »
manuaalilaatikko ja paljon tehoja lienee vaatimuksena

Mikä on paljon tehoa?

Jos vaihtoehdot on välillä turbo-vitonen manuaalilla ja V8 automaatilla, niin ratkaisu ei jää ainakaan vaihtoehtojen vähyydestä kiinni. LS9 ratkaisisi varmaan teho-ongelmat.
!

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #3 : 30.12.2013, 17:27:47 »
Mihinkä koriin ajattelit laittaa?

Itse varmaan ottaisin aihioksi T6 moottorin.

...Tollain kun ei ole tullu perehdyttyä aiheeseen, ni onkos peruslohko poikittain olevassa kutosessa ja pitkittäin olevassa? Oli niin tai näin niin 960:n rivikutonen käy aihiosta ihan hyvin, sisuskalut mun ymmärtääkseni samat kun R5:ssa joten palikkaa pitäs saada hyvinkin helposti. Budjetti tietenkin olis hyvä tietää.

960:n moottori olis helppo istuttaa esim. 700-sarjalaisen nokalle ja sisuskalut samat kun 5-pyttysessä niin aihiona olis mun mielestä aika bueno
« Viimeksi muokattu: 30.12.2013, 17:40:28 kirjoittanut Kökkö »
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #4 : 30.12.2013, 18:31:52 »
Aihiota eikä mitään ole vielä hankittu, ja kysymys olikin juuri siitä, että millainen kombinaatio kannattaisi tehdä.

Tuon V8:n lisäsin ääripään vaihtoehtona, mutta saakohan sellaisen koskaan muuttoautona rekisteröityä Suomeen?

Isoimmaksi ongelmaksi näkisin tuon sähköistyksen. Vai onko se ongelma ollenkaan?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #5 : 30.12.2013, 18:43:33 »
Aihiota eikä mitään ole vielä hankittu, ja kysymys olikin juuri siitä, että millainen kombinaatio kannattaisi tehdä.

Tuon V8:n lisäsin ääripään vaihtoehtona, mutta saakohan sellaisen koskaan muuttoautona rekisteröityä Suomeen?

Isoimmaksi ongelmaksi näkisin tuon sähköistyksen. Vai onko se ongelma ollenkaan?
Ohjelmoitavalla ruiskulla kannattaa tehdä joka tapauksessa, joten ei sähköt ole mikään ongelma
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

donnari

  • Vieras
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #6 : 31.12.2013, 00:47:36 »
Jotenki tuo valikoima sulla on aika levällään vielä,kannattais varmaan miettiä vielä toisenki kerran mitä tekee.
Jos tuo suunnitelma B pitää toteutua niin rajaa kyllä jonkin verran valikoimaa.
Kerrot että käsityö on halpaa,mutta pelkäät ongelmaksi tulevaa sähköpuolta?miksi?
Sitten kuitenki mietit rekisteriin saantia muuttoautona(niin tuleeko se kone pojan autoon vai?)
Suuressa roolissa myöskin äänimaailma:-/
Jos tosissas mietit auton tuontia mukana ja rekisteröintiä niin liekkö tuota vaihtoehto B kannattaa miettiäkkään vai tulisko kone takakontissa tuliaisiksi?
Vaihtoehto C  osta sinäkin sellanen tehokas mersu ja kattelet vaikka ruotsista pojalle kunnon koneen ;D

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #7 : 31.12.2013, 07:49:17 »
Lainaus
muuttoautona rekisteröityä Suomeen?
Toi ja paljon tehoa ei onnistu mitenkään päin kun tulee teho-painosuhde kuitenkin eteen. Kannattaa siis unohtaa tuo rekisteröintijuttu, käyttää autoa sit leluna radalla yms.

Mut joo,
jos kerran on löyhä budjetti, tekijät valmiina ja tarkoitus saada hienosaundinen paljon tehoa tuottava valmiina niin lähtisin itse lähestymään asiaa tuosta v8 volvo/yamaha tekniikasta.
1. sisään mittatilaus männät je:ltä esim ja h-profiilit jostakin. Kampuran kesto, lohkon kesto?-billettikampuraa, korsettia, lohkonputkitusta tarvittaessa?
2. moderni ruisku motec/ autronic/ vipec
3. kansiosasto tsekkaus> jousipaineet? voiko kierrättää kuinka korkealle, nokat?
4. ylipaineistus valitsemallaan tavalla
5. kestävä vaihdelaatikko

Tuosta moottorista luultavasti saa helpolla kutiteltua 1500hp> ja siten että kestää rankaisuakin, litratehokin jäisi vielä suht matalaksi. Luulisin ainakin että tulis hienosaundinen jos kierrättää esim. 9krpm ja tehokas yo. eväillä. Tämä vain tästä lonkalta vetäistynä sen paremmin tuntematta kyseisen moottorin sielunelämää... 20k€ piisannee loistavasti tekniikkaan (osat).

Lainaus
Ja lopuksi; laittakaapa linkkejä, mistä valmiin, viritetyn moottorin saa helpoiten ostettua valmiina!
Helpoiten saat luultavasti esim. autotechiltä www.atechmotor.comruotsista ja valmiiksi säädettynä ruiskuineen kaikkineen. Soita Peterille tai Patrikille sinne ja kerro mitä haluat ja millä budjetilla. Tehokasta v8 eivät ole tehneet, mutta esim. 1000hp 1,9ltr t4:sta jnejne. ovat...
« Viimeksi muokattu: 31.12.2013, 08:00:23 kirjoittanut mikkeki »
raw d

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #8 : 31.12.2013, 15:04:32 »
Jotenki tuo valikoima sulla on aika levällään vielä,kannattais varmaan miettiä vielä toisenki kerran mitä tekee.
Jos tuo suunnitelma B pitää toteutua niin rajaa kyllä jonkin verran valikoimaa.
Kerrot että käsityö on halpaa,mutta pelkäät ongelmaksi tulevaa sähköpuolta?miksi?
Sitten kuitenki mietit rekisteriin saantia muuttoautona(niin tuleeko se kone pojan autoon vai?)
Suuressa roolissa myöskin äänimaailma:-/
Jos tosissas mietit auton tuontia mukana ja rekisteröintiä niin liekkö tuota vaihtoehto B kannattaa miettiäkkään vai tulisko kone takakontissa tuliaisiksi?
Vaihtoehto C  osta sinäkin sellanen tehokas mersu ja kattelet vaikka ruotsista pojalle kunnon koneen ;D

Olisi varmaan ollut helpompi ymmärtää, jos olisin pidättäytynyt noissa Volvon omissa koneissa ilman ääritapausta; V8 -vaihtoehtoa?

Tarkoitukseni ei ole V8-konetta siirtää mihinkään suomalaiseen autoon - pohdiskelin vain, että saakohan sellaisen tuoda muuttoautona, jos se on omassa käytössä ollut rekisteröitynä EU:n ulkopuolella.

Pakistanilaisten kykyyn viritellä Megasquirttia en luota, joten ajattelin, että sähköhommat saattavat tuottaa vaikeuksia, toisin kuin peltityöt. Duunipaikan vieressä on autoverhoomo, jossa tekevät komeita sisustuksia saksasta tuotuihin autoihin; kaksivärisiä, nahkasistuksia.

Porscheja on myynnissä paljon ja Mersuja, mutta Volvo-harrastajana talliin tekisi mieli hommata yksi sleeper-Volvo, jolla erottuisi saksalaisautoista. Ja sitten ääritapauksena ehkäpä kenties toisi sen taikka pelkän moottorin Suomeen lopuksi.

« Viimeksi muokattu: 31.12.2013, 15:09:08 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #9 : 31.12.2013, 15:43:32 »
Tuo mikkekin mainitsema V8han on volvon tai ainakin volvosta (S80), se kuulostais aika mielenkiintoisella jos budjetti on iso
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #10 : 31.12.2013, 17:18:48 »
Yamahan valmistama V8. Erikoisuus.

Itse olen ajatellut jenkki-V8 + amerikkalainen automaattiloota. Ostin kirjankin, jossa muunnos on dokumentoitu ohjeineen - kylläkin Fordin koneelle.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3188
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #11 : 31.12.2013, 17:31:21 »
Yamahan valmistama V8. Erikoisuus.

Itse olen ajatellut jenkki-V8 + amerikkalainen automaattiloota. Ostin kirjankin, jossa muunnos on dokumentoitu ohjeineen - kylläkin Fordin koneelle.

uusi mustangin modulaarimoottori, suoraan perään Tremecin manuaalilaatikko ja alkaa olemaan virittäminen liiankin helppoa. Jossei vakio riitä, löytyy Ford motorsportilta isompaa alakertaa, kolmea eri tasoista remmiahdin sarjaa etc. Lista on lähes loputon jos ottaa vielä aftermarket valmistajat mukaan.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #12 : 02.01.2014, 08:27:41 »
Tuo Tremec kannattaa unohtaa samantein, sellasta Amerikkalaista kuraa että huh huh.
Joillakin voi toimia mutta pääsääntöisesti ongelmallisia paskoja...
Ja tämä on minunkin kokema homma.   

Tee sähköt itse niin tiedät mitä tulee...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #13 : 02.01.2014, 09:28:11 »
Se viritetty t6 kone nyt olisi ainakin mahdollista saada suomeen rekisteröityäkin, kun kaukaa katottuna sellainen on jo olemassa.. Paljon tietysti vaikuttaa myös se mihin autoon sitä ajattelit? Johonkin vanhaan ei-päästörajoitettuun autoon sen saa vielä suht helposti, kun vaan rakentaa sopivan pienet maantietehot siihen, vähäpäästöiseen se täytyy saada menemään vakio T6:na, jolloin tehoa lisääviä muutoksia tehdessä pitää olla vähän hillitympi, ja koppana jokin jossa on riittävän tehokas vertailukone.

Jenkki-V8 voi tietysti onnistua myös kunhan koneesta vaan löytyy sopivat päästöpaperit ja tehot ja tilavuudet on riittävän pienet, näissäkin tulee ongelmaksi se että vanhempaan volvoon sopivia kokoja tai tehoja on hankala löytää, ja jos löytyvät ne ovat vapareita, jolloin niiden virittäminen isoille tehoille on kallista ja työlästä vrt turbo, ja uudempaan koppaan poikittain sellaisen asentaminen ei ole kovin mielekästä.

Sähköjen kannalta yksinkertaisin lienee kuitenkin se ohjelmoitava ruisku. Alkuperäisen ruiskun modifointi toiseen autoon ja erilaiselle moottorille ei kuitenkaan ole niin kovin yksinkertaista, vaikka ehkä edullismpaa onkin.

Sitä en osaa sanoa minkälaisia moottoriguruja pakistanista löytyy, maa kun ei näin äkkisltään autoilun suhteen herätä mitään muuta mielikuvaa kuin jonkin hillittömän ruuhkan jossa mopot ja riksat kaahaa ruttuisten bussien kanssa kilpaa ilman mitään sen kummempia liikennesääntöjä.

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #14 : 05.01.2014, 14:26:32 »

Muuttoautoihin noi rakentelu ja moottorivaihdos säännökset ei päde.
Ihan mikä keksintö mikä on paikallisissa kilvissä ilman sen maan maanpoikkeuslupia kelpaa tuoda suomeen.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy