RallyBaron  Samppasport

Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?

  • 45 Vastauksia
  • 19503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #15 : 05.01.2014, 14:27:45 »


Kunhan se vaan on tarpeeksi vanha, mutta eikös tässä jotain 70, 80 luvun autoa tehtykin

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #16 : 05.01.2014, 14:29:46 »
ja kun ette kumminkaan usko....

"Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia "



http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/katsastuslajit/rekisterointikatsastus#Muuttotavarana

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #17 : 06.01.2014, 08:18:09 »
Tätä ei ymmärtääkseni voi kiertää mitenkään "laillisesti" jos autoa yritetään saada katsastettua liikenteeseen jos siis kyseessä auto johon tekniikka vaihdettu alkuperäisestä poikkeavaksi.
Lainaus
Moottorin muutoksen seurauksena auton omamassan ja moottorin nettotehon suhde ei kuitenkaan saa alittaa 7,0 kg/kW rajaa
raw d

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #18 : 08.01.2014, 15:44:20 »
"....ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu".

Siis minkä jälkeen? Katsastuksen vai valmistuksen?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

donnari

  • Vieras
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #19 : 09.01.2014, 08:56:13 »
No lähtökohtaisesti se tehdasversio on alkuperäinen johon verrataan ;)
Menis liian helpoksi jos verrattais aina edelliseen rakennelmaan...
En kylläkään käsitä miksi muuttoautoille sallitaan määrättyjä "helpotuksia"tuohon rekisteröintiin,eikö säännöt pitäis olla kaikille samat?Ei tässä maassa... :idiot2:

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #20 : 12.01.2014, 11:00:19 »
mä ymmärrän tuon siis niin että rakennetta ei ole lähtömaan hyväksynnän/katsastuksen jälkeen muutettu.
Ja jos ensimmäisellä konttorilla ei ymmärretä samanlailla etsiin toisen tai kolmannen jossa se ymmärrys on sama asiakkaan kanssa :)

kyllä sen joku leimaa....
« Viimeksi muokattu: 12.01.2014, 11:02:13 kirjoittanut masi_71 »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #21 : 13.01.2014, 12:47:00 »
ja kun ette kumminkaan usko....

"Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia "



http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/katsastuslajit/rekisterointikatsastus#Muuttotavarana

Joskus Veijo Esson raadin kanssa tultiin siihen tulokseen että tuo "poikkeuslupa" on yhtä kuin muutoskatsastus.

Monessa maassahan ei mitään varsinaisia poikkeuslupia auton muutoksissa edes ole olemassa, vaan kaiken näköiset viritykset menevät normaalin lainsäädännön mukaan muutoskatsastuksella. Eikös sen yhden Aussijäppisen BelAir jossa oli 27l Merlin moottorikin ollut vaan muutoskatsastettu sille koneelle paikallisten pykälien mukaan.

donnari

  • Vieras
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #22 : 21.01.2014, 13:14:09 »
mä ymmärrän tuon siis niin että rakennetta ei ole lähtömaan hyväksynnän/katsastuksen jälkeen muutettu.
Ja jos ensimmäisellä konttorilla ei ymmärretä samanlailla etsiin toisen tai kolmannen jossa se ymmärrys on sama asiakkaan kanssa :)

kyllä sen joku leimaa....
Jos asia ois noin kun sinä sen tulkitset niin esim.ruotsista hakis vaikka 240 chevyn pikkulohkolla tai epa-duetin tai vaikka ja mitä hauskaa mikä siellä onnistuu rekisteröidä ;)
Olisin tuonut jo ajat sitten 940/960 vollen pikkulohkolla,mutta kun se ei vaan onnistu rekisteröidä tässä maassa!!!
Vaikka kierrät kaikki konttorit niin ainakaan koulunsa käynyt katsuri ei oo sun kans samaa mieltä..

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #23 : 21.01.2014, 13:58:16 »
Jos asia ois noin kun sinä sen tulkitset niin esim.ruotsista hakis vaikka 240 chevyn pikkulohkolla tai epa-duetin tai vaikka ja mitä hauskaa mikä siellä onnistuu rekisteröidä ;)
Olisin tuonut jo ajat sitten 940/960 vollen pikkulohkolla,mutta kun se ei vaan onnistu rekisteröidä tässä maassa!!!
Vaikka kierrät kaikki konttorit niin ainakaan koulunsa käynyt katsuri ei oo sun kans samaa mieltä..
Jos auto on katsastettu ruotsissa, ei sitä tarvi katsastaa suomessa
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #24 : 21.01.2014, 17:09:41 »
Jos auto on katsastettu ruotsissa, ei sitä tarvi katsastaa suomessa

Autoa ei saa suomen rekisteriin ilman rekisteröintikatsastusta.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #25 : 21.01.2014, 18:05:50 »
Autoa ei saa suomen rekisteriin ilman rekisteröintikatsastusta.
Joka käsittää runkonumeron tarkistuksen, ei muuta
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

donnari

  • Vieras
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #26 : 27.01.2014, 09:26:41 »
Onko puhuja varma asiasta?
Maahantuloilmoituksen yhteydessä(tullissa),että saa jatkaa tarroilla ajoa on edellytyksenä voimassa oleva leima.
Rekisteröinnin yhteydessä täällä ainakin tarkastetaan koko auto,näköjään paikkakunta kohtaisia eroja tuossakin..
Ja joka tapauksessa seuraavaan katsastukseen loppuu tuokin kikkailu.
Onko sulla kökkö omakohtaisia kokemuksia asiasta??

Se että auto on esim.katsastuksessa hyväksytty ruotsissa vaikka viikko sitten ei takaa yhtään mitään tässä maassa.Muuta kun että verot siitä saa maksaa vaikka ei sais ikinä kilpiin.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #27 : 27.01.2014, 12:45:12 »
Jos autossa on voimassa oleva katsastus ruotsissa, ei sitä tarvitse katsastaa suomessa. Tämä on fakta. 2 edellistä autoa jotka ruotsista olen tuonut, niin ei ole kuin tarkistettu runkonumero. Kumpikaan autoista ei ollut muutoskatsastettuja joten niiden käsittelystä en ole ihan varma. Periaatteessa pitäis mennä niin että auto pitäis saada kilpiin jos siinä on hyväksytty katsastus missä tahansa eu maassa
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #28 : 27.01.2014, 13:33:55 »
Jos autossa on voimassa oleva katsastus ruotsissa, ei sitä tarvitse katsastaa suomessa. Tämä on fakta. 2 edellistä autoa jotka ruotsista olen tuonut, niin ei ole kuin tarkistettu runkonumero. Kumpikaan autoista ei ollut muutoskatsastettuja joten niiden käsittelystä en ole ihan varma. Periaatteessa pitäis mennä niin että auto pitäis saada kilpiin jos siinä on hyväksytty katsastus missä tahansa eu maassa

Näinhän se on mennyt motskaripuolella jo pitkään. 
Käytännössä pyöriä on rakennettu suomessa, rekisteröity ruotsissa ja tuotu sitten suomeen ja saatu suomen kilpiin.    :buck2:
Ihanan loogisen viisasta!

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Kumpi parempi: T5:n kone vai 6-sylinterinen vai V8?
« Vastaus #29 : 28.01.2014, 14:17:08 »
On noita tapauksia ollut ainakin joskus kuulemma paljon että on ruotsista tuotu rakennettuja autoja ja ei ole saatu suomessa kilpiin.. Siellä tuntuu nykyään olevan melkeen jokaisessa rakennetussa takapotku Volvossa olevan esim T5, T6, 2JZ, Bemarin kutonen tai V8.. Eiköhän niitä aikapaljon haalittais tänne suomeen jos onnistuis täällä saada kilpiin/leimaan.. Muuten kun rahaleimalla.. Ruotsissahan nyt on tyyliin putkirunkoautoja leimassa "omavalmisteena"..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Carcom Oy  Ateho