Autodiagnoosi  Carcom Oy

Vilkkaampi 740!

  • 65 Vastauksia
  • 21935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #15 : 18.01.2014, 19:40:41 »
Lainaus
Vai oisko haettu sitä että tasa-ajossa ei kulutus merkittävästi nouse vaikka tehoa onkin.
Siis näin ahdetussa.
Näinhän se juu menis, mutta tuohon oli vielä hakusessa sika overlap nokka joka tekee tuon mahdottomaksi. Unohtaa ton himokärsän tästä yhtälöstä niin silloin voi päästä noihin tavoitteisiin eli +500hp ja matala kulutus matka- ajossa.
raw d

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #16 : 18.01.2014, 19:58:18 »
Juurikin näin, se että säästäisin kulutuksessa, ei kerro mitään mitä se kuuluu mun lompakkoon.
 Yllättävän herkästi syttyy nää bensan krematorio miehet mutta kylmä totuuss on!! Se hyötysuhde, laskekaa nyt jumalauta minne hukkaatte sen energian! 1.6bar/487hv 688cc deka ja se että ajettiin 1.9bar et itke siitä poltoaineen hyödystä  :nohnoh! Etanolilla ruutataan isompaa mutta toi pointtina edelliseen autooni.

 Tässä parikin juuri hokas sen että en hae mitään kaupunki ohjusta noilla litroilla kiva kun saa köpötellä 90 ja palas sen alta 7, realiisena se varmaan pyssyy  :2funny: Kun aina joku vannabe kiusaa ja ei sitä pysy hermo hatussa kauaa vaikka kadulla en kisaa. Se on voittaja joka ei lähde mukaa  8) Radalla tavataan Stn..


« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, 15:13:57 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #17 : 18.01.2014, 20:28:39 »
Katsos.. Löytyihän sieltä kommunikaatiota  :)

 Tuolla kulutus yms lukema on sitä mitä odotan, aikainen kulkineeni kehitti rapiat Foord pinto 2.3L 500hv ja kulki nätisti 7l vaikka poljenkin aika reilusti moottoritielle, se siis käytti energian hyödyksi. mutta kun ei ollut volvo, siksi siis haen että onko joku fiksu tehnyt ko.kombinaatiota joka polttaa? myös nyky teknologia mahdollistaa sen että koneet saadaan tuottamaan varsin huomattavia tehoja ihan naurettavilla kulutuksilla sekä re85 käyttö sallii puristussuhteen nostamisen toiseen planeettaan verraten kasari aikaan. Nopeasti saamani palaute näyttelee aika suurta osaa siinä mitä olen odottanut.. Hirveesti bensaa ja on voimaa, enkö jo kysynyt MIKSI???
 Ja vinokonehan siellä seilaa b200et mutta se saa häädöt kun eihän polo kestä mitään jos pyydetään. annetaan siis kiulun olla. Tarkoitus lyödä pukkiin joku joka kestää, kasata ja säätää sekä tehdä juuri niin että se polttaa eikä kuse sinne putkeen.
 Jos vieläkin on epäselvää, niin halutaan pysyä siinä vanhanliiton moottorissa! Kukatahansa saa jos jos haluaa sen ferrarin joka on minun mielestä maailman paskamaisin auto, niin äänien kuin muidenkin puolesta, naurettavaa. Rahalla saa mutta oikealla virittäjäälä olisi halu rikkoa kaavoja, onko sellaisia vai huutelenko kuuroille korville.
 Tyhjiä vastauksia saa että ei, mutta mieti uudestaan.

 Ja alkuperäinen KYSYMYS!! oliko kokemusta teho moottoreista + 500hv ja hyötysuhteesta!


Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #18 : 18.01.2014, 20:32:54 »
Vinokoneen ominaiskulutus nyt vaan on paska, vaikka sitä vähän pitelisikin. Ei voi edes Fordin 2.3L OHC:hen verrata, harmi sinänsä  :(

Tosin Megallahan sais säädettyä osakuormaseokset sopivan laihalle, muttakun toi palotilan muoto (sysipaska) tekee näistä niin hemmetin nakutusherkkiä että sytkän joutuu säätämään epäedulliseksi.

Eli hemmetisti joutuu tekemään kompromissejä jos Volvon vinokoneesta haluaa taloudellisen. Mulla ei riitä mielenkiinto lähteä edes kokeilemaan.
Jäitä housuun!

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #19 : 18.01.2014, 20:38:11 »
UUH!!! Nyt tulee Elkiltä sitä kieltä mittee mie puhun :) Siis tämä on se pirullinen mysteeri sen nakutuksen yms epäedullisen kanssa. Todennäköisesti on tyhmä kysymys onko siinä varaa muokata se palotila, sinänsä ole ongelma..

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #20 : 18.01.2014, 20:38:50 »
Taaville terveisiä takasin että mikäs mun jutussa niin siistimistä aiheuttaa? Mainitsin harvinaisen selvästi etten haasta katukisoja.
 Käsittääkseni komppaan vastaan ihmisille jotka ei nyt vastaile kuten alkuperäinen tarkoitus oli eli miksi minulle tulee  :nohnoh
Älä ota kierroksia turhaan siitä, että sun tarkoitusperiä kyseenalaistetaan. Et ole kovinkaan tunnettu vielä tällä foorumilla ja noita lämpimikseen huutelijoita on nähty tarpeeksi.
UUH!!! Nyt tulee Elkiltä sitä kieltä mittee mie puhun :) Siis tämä on se pirullinen mysteeri sen nakutuksen yms epäedullisen kanssa. Todennäköisesti on tyhmä kysymys onko siinä varaa muokata se palotila, sinänsä ole ongelma..
Onhan siinä varaa muokata. Pienillä vesikanavilla olevaan kanteen saa tehtyä kohtuulliset palotilat, pako- ja imukanavat. minäkään en ole ainuttakaan yli 500hp vinokonetta rakentanut...
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014, 20:43:17 kirjoittanut Elk »
Jäitä housuun!

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #21 : 18.01.2014, 21:36:40 »
Tästä topicista voisit pälyillä oisko apuja
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5568.0
raw d

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #22 : 18.01.2014, 21:49:47 »
Mulla on overlappi nokka ja pikkusen isompi ahdin vinokoneessa. Kulutus +12 sataselle...

Mietin saisinko sulta jotain vinkkejä bensankulutukseen, kun tuommoinen 2.3 ohc turbo kun ei mene vakionakaan (sierra/xr4ti) korissa 7litraa maantiellä.

Tosin mulla on Delphin 578cc suuttimet eikä siemensin dekoja...  :-[

-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #23 : 18.01.2014, 22:04:28 »
Se kulutus tippuu kun hakataan ennakoita tarpeeksi, pikku viiluulla sulla on ahdot -20 tyhjäkäynnillä. meinaan pamahti ennakonsäätö omasssa. Mut positiivinen haetaan ihan maun mukaan. Omani tein että läsäytin ahtimen tulille rajulla overpoltolla ja paineethan on silloin heti. Ihan vahingossa tapahtu mut hyvä irtoama

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #24 : 18.01.2014, 22:15:26 »
Mulla on overlappi nokka ja pikkusen isompi ahdin vinokoneessa. Kulutus +12 sataselle...

Mietin saisinko sulta jotain vinkkejä bensankulutukseen, kun tuommoinen 2.3 ohc turbo kun ei mene vakionakaan (sierra/xr4ti) korissa 7litraa maantiellä.

Tosin mulla on Delphin 578cc suuttimet eikä siemensin dekoja...  :-[



 Ei se vakiona menekkään ;) Tätä juuri olen hakemassa monelta kanssa ihmiseltä, järjetön homma tomii monesti parhaiten ilman sitä järkee! Paas yv ni tarte häslätä

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #25 : 18.01.2014, 22:51:38 »
Ihmettelen vieläkin suuresti, mikä ihme yhtälö se on laittaa 740 volvo 500hv ja 7-10L/100km kulutuksella?

Itsehän yhdessä viestissä kerroin jotta omani (tosin pikkuvolvo) on aika lähellä noita kriteereitä, EIKÄ moottoriohjausta ole viilattu aivan viimeisen päälle. :)

Tottakai jos käytetään 8v kantta, ni homman voi unohtaa, mut jollain modernimmalla moottorilla ja oikeilla voimansiirron välityksillä.

Tuo 487hv/688ccm dekat ja 4syl kone... ei toimi.

4x688ccm = 2,752L/min = 165,12L/h. Jos se antaa 487hv = 0,339L/hv/h.

Tällöin suuttimien aukioloaika = 100%.

Normaali bensamoottori kuluttaa 0,45-0,55L/hv/h, eli tuossa on lähes 20% parannus parhaaseen mahdolliseen tapaukseen, ottamatta vielä huomioon suuttimien 100% aukioloa.

Omassa raaserissa 1575ccm suuttimet jotka 45% aukiololla antoivat deran penkissä 408hv.

Se tarkoittaa 378L/h 100% aukiololla ja 49% aukiololla 185,22/h. Tämä tarkoittaa 0,454L/hv/h, eli tasan parhaaseen mahdolliseen "rakoon".

Ps. Kaiken moottoritekniikassa pystyy laskemaan kaavoilla jne. tänä päivänä, kannattaa hyödyntää toivottavasti olemassa olevia matematiikan taitoja, ni ei tarvitse yhtä paljon arpoa. ;)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3190
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #26 : 19.01.2014, 00:18:24 »
... Tietämykseni kemiasta sekä fysiikasta on edellä mainiten aika laaja. Todella en viritä sillä isin pussilla ja helvetillisellä bensan määrällä, enkö jo maininnut HYÖTYSUHDETTA? Siihen ei tarvita paljon laskukaavaa sikäli sen osaa, mitä enenrgia on missä se on ja minne se menee.. ...

Aloitappa vaikka ensin pV-piirroksen laatimisella siitä FoMoCo moottorista jonka jälkeen lasket saman vinokoneelle. Ja rupeat miettimään miten saat kuvaajat muistuttamaan toisiaan.

Lisäksi suosittelen ajotilapiirroksen tekemistä ko. FoMoCosta ja 740:setä. Jonka jälkeen voitkin ruveta suunnittelemaan miten saat sen 740:n ajotilapiirroksen muistuttamaan FoMoCo:a. Sitten kun olet sen ratkaissut niin ollaan hyvinkin pitkälti samassa pisteessä kuin vanhalla vehkeelläsi :)

Jos fysiikka ja kemia sekä matematiikka on hallussa niin ei muuta kuin laskemaan ja voisitpa vaikka meidän muidenkin mielenkiinnoksi ne nähtäville laittaa :)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #27 : 19.01.2014, 00:32:07 »
13mm kanget kestänee n 400hp jos muuten kunnossa?

Uskosin että 500hp vinokoneesta, 16v kansi on kallis, siihen koneistukset päälle. 8 venaseen vielä enemmän koneistusta. Männät, kenties merkkikanget, pitkäiskuakseli, pakosarja, imusarja, ahdin, moottorinohjaus, vaikken tarkemmin tiedä niin rahaahan nuihin menee, pikkuhilppeetkin, ahtoputket, mutkat ja putkistotarvikkeet maksaa loppupeleissä paljon.

E. Tässä välissä vahingossa lähetin...

Tähän päälle voimansiirt, jarrut yms, niin minua ei ainakaan paljoa kulutus kiinnostais.

Se, että ton hintasella ja tehosella vehkeellä pitäs päästä johonki seiskan kulutukseen, on mun mielestä aika naurettavaa.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, 00:41:02 kirjoittanut Juike »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #28 : 19.01.2014, 14:36:25 »


Tästä osiosta löytyy paljon juttua Volvon koneiden modaamisesta.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=30.0

« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, 15:21:18 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #29 : 19.01.2014, 15:07:21 »
Pyydän nyt vielä kerran anteeksi jos jonkun varpaille astuin  :hello:

 Niin, onhan kompinaatio mielenkiintoinen  :) Tässä ei haeta siis mitään hiiden eco vehjestä, sattu vaan alkamaan närästää tää volvon bensan muuttaminen lähinnä lämmöksi eika niiksi kaivatuiksi hummiksi sinne pellinalle eikä mihinkään veräjän taakse juoksemaan.. Kylmähän tuo ei ole mutta kun se ei kiinnosta pätkälleen yhtään. Ehkä aloitukseni oli aavistuksen kehno  ::)

 Pukkiinhan siis on lyötävissä uusi kone mikä, se on ?? ja se menee tuonna vuoden 85 olevaan raasuun mutta kovaan 740 keulaan jossa jo makaa isot jarrut joka kulmassa isoperä ainakin näin sanottu kun sitä eräs katteli nosturilla ja askin kanssa nyt sit katsellaan, nappiloota on mutta minne se kestää vai hevaisko suoraan b-osastoon..
 Kuten tuossa sjs totesi ja tuumaili että pää pois hiekasta, hieman muuten hymyilyttää ;) Tässä on siis tarkoitus rakentaa sitä vanhaa koria käyttäen sleeper jonka sisällä on ihan jotain muuta kuin sitä kasaria..

 Yleensä näitä tehokoneita tehään joko rahalla ja pakolla sekä sarjavalmisteiset vedetään sitten isonmaailman mukaan mutta ei sillä mitä tässä haetaan. Joten.. Ei sitä kettuilua

 Ja se ettei jää epäselväksi, olen kiero savolainen kierolla mielellä, siistin muiden mollaamista jos se käy toisinkinpäin. Tavoitteeni ei ole utopiaa ja kerta minulla on henkilökohtaisessa omistuksessa ollut kyseinen kompikaatia niin koen että mua tässä lähinnä haukutaa.
 Olen ihminen joka tykkää haasteista ja nakkaa biutbaut nykyhömpötyksille ja idea rikkaasti lahdannut roskiin aikamonen valmistajan "insinööri taidon näytteet" eikä olla ainakaan pahemmin suohon menty..
 Joten BLEASE jätetään tää sotiminen ja keskitytään ideaan joka on kunnianhimoinen mutta fysiikkaa tuntien aivan mahdollinen..

 

Elekma  Autoracing