Elekma  Autoracing

Vilkkaampi 740!

  • 65 Vastauksia
  • 21994 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #45 : 14.03.2014, 12:56:34 »

 Sanoisin näin että kone joka kestää täyttä hakkausta rajaa vasten ja herää hyvin. On siis herkkä ja kevyt. Saadaanko kutosesta ilman ihmeenpiä painotuksia sellanen. Aina pelkään pitkää konetta kun viedään tuonne 8000++  Tosin leikkinyt ihan toisen merkkisillä mutta KUN LAULATETAAN NIIN LAULATETAAN!!


Joku foorumilainen kierrättää tinanelosta +10000rpm ja tinavitosia ruottin puolella sinne tuntumaan.
citikka

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #46 : 15.03.2014, 00:22:44 »
Hirveitä ilo lukemia  :)
 Mutta onkos joku syy miksi ei voisi tehdä tuosta vinokoneesta tai vaikka tuosta paikalla lepäävästä hauskuus välinettä kesäksi? Yksinkertaisesti nyt se budjetti eli raha rajoittaa >:(
 Tahtoo, haluaa ja vaikka kosaanilla poltan sitä kumia  ;D Jonnekkin radalle eksyn tälle kesää ja senverta kirosanoja ja murhattuja teletappeja liikkuu huulilla ettei sensuurikaan riitä kohta!

 Ne 13mm kanget joltain kuin olis jo ja budjetti hintaan kiitos., joku fööni melkosama miten toimii kunhan se ahtaa ja lujaa, nokan kikkarettakaan ei ole tullut vastaan. Jos uusia tilaan niin syön kynsiä ihan liian kovan dieetin edestä.

 Pitääkö tässä rakentää kerjäys ilmoitys että otetaan rompetta vastaan, en yhtään pistäis pahakseni kun itse autan jos kykenen ja sitten omalle kohdalle käy tällänen kurimus ettei pysty oikeen mihinkään  :'(

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #47 : 15.03.2014, 08:58:55 »
En halua pilata unelmiasi / pahoittaa mieltä, mutta eikös kannartaisi unohtaa 500hp tehotoiveet, kun uudet h-profiilit tai 13mm kanget ei mahdu budjettiin.

Kumminkin vinokoneen viritys noille tehoille ei ole mitään halpaa puuhaa. Lisäksi kun voimaa löytyy tuo puolen tuhatta, niin alustan tarvitsee olla sen mukainen, kuten myös jarrut.  :)

Ehdottaisin että ostat valmiin B230FT moottorin ( jossa valmiiksi 13mm kanget ) ja istutat sen keulalla. Lastut, suuttimet, painetta ~1bar, alucooleri, niin pitäs olla alkuun sopiva paketti.
ed. muutoksilla pitäs kumminkin saada 220hp.



Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #48 : 15.03.2014, 11:49:59 »
 Mahdoitko volvopoju lukea mun aiemman jossa mainitsin kahdesta vaihtoehdosta joista toista ei päätetty??   Etkä toki pilaa haaveita ja mieltäni ei pahenna enää pieni kettuilu, tullut vähän otettua nokkaansa hieman oman kirjoitus tyylin ja liian pienen ulosantini takia  ;)  Niin tässä hyvinkin osaa suhtautua kohteliaasti kanssa asentajiin  :)

 Juu Tällähetkellä mennään köyhyys rajalla mutta toinen vaihtoehto on kasata kamat pikkuhiljaa ja tasan tiedän että helposti sinne uppoaa 10dona. Tarkoitus pitää edes hieman hauskaa tänäkin kesänä kun tää klinkkaaminen alkaa syödä järkeä.
 Ihmettelen suuresti miksi vaihtaisin b230FT jonkun parinkymmenen kaakin takia.
 Oma pata auki toiset kanget sisään, nippuun hieman vingunkanssa istuskelua ja hattu päälle, uusiohjaus ja voilà. pitäisi olla 300hv aikahelppoa

 Toki meiningissä on joko tuo tinakone taikka b230 muamoottori kysymys koska. Sitä en tiedä ehkä ensikesänä vai seuraavana kuka tietää...

 Toki alustapäivitys on sitten aiheellinen kun mennään toispuolen tuhatta kun silpettä tulee kaikesta b-luokkaisesta.
 Tämänhetkistä alustaani pidän varsin kelvollisena ehkä kovana jonkun makuun mutta tosi vakaana, kaikki jarrut ovat myös alle vuoden vanhaa tavaraa. Kuten katsastumies tuumasi lampulla katellessaan, "eiköhän tää olekkin nähty" kiiltävää kilpeä ja satulaa lepää mutta näin sen kuuluukin olla. Turvallisuus ennenkaikkea.
 Hirveitä ritsoja joskus saanut käsiin kun "juuri leimattu" ostanut, millähän rahatukolla leimasin heilahti  ???

 Että näin volvopoika  :)

 Jollakin jos lojuu noit 13mm hyllyssä niin koodia, välttää ne käytetytkin, miksi aina uutta kun muutakaan uutta ei vielä leivota, tarkotus piristää tuota vakiotaan nyt suunnitelma A mukaisesti ja tehdä suunnitelma B valmiiksi, siis tinakone vai tuo nelosen viritys osa Vol.1 kun hyviä tehoja repiivät niistäkin.

 Kiitti ja kuitti. Toinen jalka suorana lepiä  ::)

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #49 : 15.03.2014, 13:14:32 »

 Ihmettelen suuresti miksi vaihtaisin b230FT jonkun parinkymmenen kaakin takia.
 Oma pata auki toiset kanget sisään, nippuun hieman vingunkanssa istuskelua ja hattu päälle, uusiohjaus ja voilà. pitäisi olla 300hv aikahelppoa


Eipä tuollainen 300hv vinokonekaan ole ilmainen, kun alkaa oikeasti laskea mitä osiin menee... Varsinkin jos ostaa kunnollisia osia, joita voi käyttää senkin jälkeen kun Tehonnälkä kasvaa.

Tässä esimerkkejä osista:
-moottorinohjaus 800€+säätäminen xxx-euroa (itse en pitäisi lh:ta...)
-ahdin 400€
-suuttimet 250€
-cooleri 120€+ahtoputket 100€
-pakosarja+hukkaportti 300€
-veivit 100€
-koneen aukikäyttö ja kasaus 200€ (olettaen koneen olevan ehjä)
-nokka-akseli 80€

->2350€ ja tähän päälle varmasti pikkutilpehööriä ja kunnostettavia osaa 500-1000€ (bensapumppu yms...)

Ja kun on 300hv oikeasti tehoa niin voimansiirto:
-m90 500€
-jonkinlainen lukko, alkuperäiset kitkalukot yleensä hajalla ristitapeista ja kitkalevyistä ja g80 sopii parhaiten verkonpainoksi. Täten torseni 500€+200€ asennus tai räikkä, joka ei taas itsestä ole vaihtoehto käyttöautoon
-kytkin, vaikkapa SRE ja d24+m90 levy 400€

->1600€

Ja sen jälkeen jää vielä alusta ja jarrut, mutta niitähän ei tarvitse muuttaa kunhan vaan pääsee polttamaan kumia??  ::)

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #50 : 15.03.2014, 13:49:53 »
Jos tavoitteena on aluksi 300hp niin tuolta löytyy aika paljon asiaa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0
400hp asti pääsee todistetusti LH2.4 "Tonin" resepteillä, joilla saa tehtyä vähän edullisemman moottorinohjauksen.
300hp B200ET voisi vielä harkita ajavansa M46 laatikolla.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2014, 13:51:29 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #51 : 15.03.2014, 13:59:42 »
Kiitti Hermann  :)

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #52 : 15.03.2014, 14:26:36 »
Jos tavoitteena on aluksi 300hp niin tuolta löytyy aika paljon asiaa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0
400hp asti pääsee todistetusti LH2.4 "Tonin" resepteillä, joilla saa tehtyä vähän edullisemman moottorinohjauksen.
300hp B200ET voisi vielä harkita ajavansa M46 laatikolla.

Kyllähän tämä on tiedossa on itselläkin, mutta säädettävä moottorinohjaus on vaan itsestäni ainoa oikea vaihtoehto vakiomoottorista poikkeavaan koneeseen. :) LH on hyvä moottorinohjaus, mutta vaatii liikaa harrastuneisuutta ja taitoa saada oikeasti luotettavaksi. Itse myös arvostan loggausmahdollisuuksia ja livesäätöä.

M4x kestää sen 380-420nm luotettavasti, joten rajoilla ollaan 300hv b200-perustaisenkin koneen kanssa. Ja tulevaisuudessa (jos tämä projekti nyh ikinä ees alkaa??) m4x saa heittää vesilintua.

BTW tässä on vanha kuva omasta konehuoneestani, jossa on oikeasti se karvan alta 300hv b200 vinokone :)
« Viimeksi muokattu: 16.03.2014, 07:31:09 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #53 : 15.03.2014, 15:08:55 »
 Hii  :D

 Niin onhan rakentajia joka junaan. Olenhan minä 10 vuotta myynyt torillakin että olen melkosen kaikenkarvaseen henkilöön ja tilanteeseen törmännyt  ;)

 Tosiasiahan on ettei sitä ms2 3.57 asenneta 200e mutta saadaan tasan alle 800e ja läppäri kouraan ja tuttava käskemään radalle ja säätämään, sit penkiin vetämään viimeset.

 Ihmettelen kun osa on niin saamarin jäykkiä ja osa heittää hyviäkin ohjeita. Olen ehkä ollut seurueissa jossa ei anneta arvoa toisille ja kommunikaatio on aavistuksen töksähtelevää. Voin toki haastaa suunsoittajia jos rahoittaja löytyy tekemään moottorin niin otan joko turpaani tai häpäsen komeasti. Ilman ulkopuolista apua sitten ;)

 Jätetään lässytys ja keskitytään oleellisen. Ja kiitos kaikille postanneille asiallisista linkeistä :)
 Tällähetkellä kun vetää vaan itteään eteenpäin ns, yhdellä niin hieman rassaa tuota etenemistä. Sekä tämän toosan keksintö ei kuulu osaalueisiini yhtään niin noita kuvia ei voi pykästä, entiedä miksi! Kertokoot viisaammat kun käy tässä et onko muuallakin kun softassa vika.

 Pistä nyt samupyh sitten linkki tai numero mistee saa tolle hintaa. Joko en osaa hakea noita tai sitten minulle yritetään myydä ylihintaan  :D

 Tosiaan eriäviä mielipiteitä, osa sanoo että saadaan helposti ja kuten todistettu on 400hv. Tuo aski parka on lopuilla muutenkin ni m47 odottais kaverin tallissa. Lie se kestäs aavistuksen tuota 300++ leikkiä

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #54 : 15.03.2014, 15:21:21 »
M47 ei kestä 300hv B200ET jatkona, M46 kestää hyvällä tuurilla. Toki laatikotkin ovat "yksilöitä".

Edit: Allekirjoitan tuon samupyh:in hinta-arvion. Ajoittain tulee vastaan osia hyväänkin hintaan kun malttaa hetken kyttäillä myynti-ilmoituksia.

Itsellä ei ole kokemusta 300hv koneen rakennuksesta, mutta vajaa 260hv B200ET:n kasailin n. vuosi sitten, isommilla paineilla olisi saanut pikkasen lisää nipistettyä. Kokoonpano ja budjetti kutakuinkin seuraavanlainen:

B200ET, kone tuli auton mukana, tiivisteisiin, jakopäähän yms kuluviin ~150€
VX-nokka 60€
M46 autossa valmiina. SRE asetelma 300€
Ahdin TD04HL-16T 300€
940 pakosarja 100€
Öljy- ja vesilinjat turbolle 50€
Cooleri 90€ ja ahtoputkitarvikkeet 75€
Suuttimet vakiot ja 3bar bp-säädin 20€
3" putkisto 150€
Laajakaista lambda 200€

Tähän sitten lisäksi kaikkea pikkusälää (dp-laippaa, öljyt, suodattimet, klemmaria yms) 200€.

Jos koneessa ei olisi ollu vahvoja veivejä valmiina, niin veivien hankintahinnan lisäksi olisin varmaankin vaihtanut alakertaan kaikki laakerit ja tiivisteet, ja kellarikin olisi jo tuolloin vaihtunut isompaan.


Toki monessa paikassa olisi voinut oikoa ja säästää, vaikka käytettynä on suurin osa osista ostettu, mutta itsellä ajatuksena tehdä kerralla kestävä ja toimiva paketti, sekä ajatuksena ollut tehdä asennuksista mahdollisimman siisti, siksi paljon ns. bolt-on osaa. Ja toki monta osaa pystyy jatkossa hyödyntämään, omat lopputavoitteet tämän auton osalta kun ovat siellä 100hv ylempänä.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2014, 15:49:04 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #55 : 15.03.2014, 15:39:49 »
Hhmm, siis saa jäädäkkin se kova aski tonne tallin kulmalle.

 Ja toki mie en täällä huutele turhia niin siistitään käytöstä toki, sori  :-[

 Tosiaan nyt tuli tarjous M2 3.0  Bolt on, reilu 500e arvatkaa vaan kuka tilaa  :P  Edistystä se on pienikin edistys. Täytyy aivoja pitää ettei poksauta mottia kun säätäessä innostuu  ::)

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #56 : 15.03.2014, 15:46:49 »
Muistetaan että ei pidä mennä viilaamaan, jos pelkää... (kulutus, kestävyys, poliisit, ym).
Tuo kulutushomma on vähän sama kuin että, "piti ostaa uusi auto, kun se vie vähän".
Jos siihen että kulutusero on vaikka parikin litraa satkulle, niin siitähän kannattaa maksaa väliä vaikka se 25000tuh euroa!
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #57 : 15.03.2014, 16:44:42 »
Ja heti pyydän anteeksi! Mun viesti ei ollut topikin aloittajalle tarkoitettu, vaan yleisesti asiaan liittyen. Itelläkin viilatun tdi:n kulutus on ilmeisesti jopa pudonnut vakioon nähden, mutta bensat onkin vähän eri.  :)
Ja tosiaankin, laitan ennemmin sen 25tonttua tuohon tdihin, kuin uuden ostan! :2funny:
« Viimeksi muokattu: 15.03.2014, 16:46:36 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #58 : 15.03.2014, 17:19:42 »
Hii  :D Joskus jopa bensaa oikein virittäen saa kulutuksen laskemaan.

 Dieseleiden kanssa hieman pelannut ja onhan se kivaa, olisi itselläkin yksi bemun dieseli tuossa mutta taida lähteä. Mieluummin viinaa välillä kuskillekkin  ;D

 Kannatus vanhalle

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #59 : 15.03.2014, 22:52:36 »
 Kuitti  ;)

 Tässä odottelen innolla että saisi tuon ruutan käsiin ja pistämään säätöön tuota kikkaretta. Ahto ruuvin taidan veivata alkuun takavasemmalle ettei käy vanhat ja kolise  ::)
 Takuulla saadaan miellyttävämpi kulkine ihan vaikka noilla parillasaalla.
 Nörteille myös laiteltu koodia että saisi kuvia tänne. En vaan ymmärrä kuvia koodattu ja kaiken pitäisi olla rock muttei vaan yhteistyö pelaa. Kakki sentäs  :D

 Palaamme astiaan kun on jotain annettavaa..

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo