Oma ongelmani liippaa läheltä, joten jatketaan samasta aiheesta.
Auto 1.6 S40 vm2001. Ajettu 215tkm.
Vikakoodiksi antaa P0011 "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1).
VVT-solenoidista kuuluu tällainen kurnutus:
http://www.youtube.com/watch?v=zScIGOfXnt0 . Välillä ääni voi olla eri kuuloinenkin, mutta pääasiassa tuollaista. Tätä kurnutusta on kestänyt 10-15tkm, joten mistään ihan akuutista viasta ei ole kyse, mutta kivahan se olisi saada korjattua. Aluksi ääni tuli esiin satunnaisesti koneen lämmettyä, nyttemmin ääni on enemmän tai vähemmän säännöllistä.
Monet asiat puhuvat sen puolesta, että syynä on viallinen VVT-solenoidi. Solenoidi kyllä liikkui edestakaisin kun sille antaa virtaa. Mitään öljytukkeumia tai vastaavia ei ole. Kuitenkin se tuli vaihdettua, mutta ongelma ei korjaantunut. Solenoidin vaihdon jälkeen kurnutus hävisi hetkeksi, kunnes se palasi kun ajoin auton tallista pois.
Jakohihna ja VVT-ratas on vaihdettu 90tkm sitten. Pakokaasuarvoissa ei mitään valittamista.
Mainitaan sen verran, että vikakoodinlukujan Freeze frame ja live data kertoo, että fuel system2: CL-fault. Tästä ei tule mitään erillistiä vikakoodia, mutta tuo 'fault' kummastuttaa.
Mitä kannattaisi asian tiimoilta seuraavaksi yrittää? Pystyykö jakohihnan kohdistuksen tarkistamaan ilman sen suojamuovin irroittamista?