Autodiagnoosi  Carcom Oy

D5 viritysvinkkejä

  • 342 Vastauksia
  • 139410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vogge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #240 : 14.12.2014, 15:22:49 »
Eli suurin piirtein toi 270 ja 600 vois tulla omastakin ku eix toi 271hp/604Nm ollu 1,6bar ahdoil?

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #241 : 14.12.2014, 18:03:03 »
Juurikin näin jos kokoonpano on sama. Softa tuikulta niin ei tarvi turhia värkätä.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa vogge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #242 : 16.12.2014, 15:30:34 »
Eilin kävin tuikulla ja max syöttö 95ml tuli 3250r/min kohdalle ja ahdot 1,7bar..
Tuikku arveli et olis 260-270hp ja 560-580Nm.

Harmittaa et olis ollu varaa lisätä syöttöjä ja ahtoja mut ei turbiini antanu myöden!!

Siinä on kyllä mies mikä osaa asiansa!!  :pomo:
tuli todella hyvä ajettavuus ja kulkee nytkin aika mukavasti!!  :3/4 jättää sen:

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #243 : 16.12.2014, 17:38:46 »
Jaa se oli sinun XC90.  :) Ahtimena vissiinkin orkkiskuoriin tehty hybridi? Mulla oli Fin-turbon tekele tuo eka, jolla topiccia aloitettiin.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa vogge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #244 : 16.12.2014, 18:53:37 »
Juu pitäs riittää n.300hp. n45mm imu ja pakoaukoilla, ja 1.7bar ahdoilla pakopaine oli vajaa kilo +ahdot..  :pomo:
Kirjoitus ohjelma muutti toiminta tapaa viidennellä ohjelmoinnilla six ei meinannu heti onnistuu..  ;)

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #245 : 16.12.2014, 20:34:52 »
No ei sillä vakiokuoriin tehdyllä hybridillä kyllä taida kolmeensataan päästä ilman järkyttäviä pakopaineita, ellei Fin-turbolla ole jotain kehitystä tapahtunut tuon jälkeen mitä minulla vastaava ahdin oli.  ::)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa vogge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #246 : 17.12.2014, 09:19:44 »
Nii en osaa sanoo varmax.. mitä sulla oli max paine ja silloin pakopaine?  Jos sais max syötöt moottorin rakenteellisen parhaaseen hyötysuhde kohtaan uskon et pääsis 300hp ja n.700Nm.. :)

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #247 : 19.12.2014, 08:58:58 »
Silloin kun ahtimena oli Fin-turbon vakiokuoriin tehty hybridi maksimi ahtopaine oli 1,7bar ja pakoset oli maksimissaan 2,7bar, eli ahdin alkoi mennä tukkoon neljän tonnin kieppeillä. Tehot 240 tienoilla ja vääntö 545Nm.

Sitten tuli tuo vakio BMW GT2260VK ahdin ja ahto oli 1,95 ja pakoset ~2,5bar. Tehot 300 nurkilla ja vääntö ~600Nm.

Kolmantena kokeilin GT2260VK:sta tehtyä hybridiä, jossa 11-lapainen billet-siipi ja AMG-pakosiipi. Pako- ja ahtopaineet meni aikalailla samaa tahtia toistensa kanssa. Todella hyvän oloinen ja herkkä heräämään. Toisaalla on testailtu ahdinta ja pitäisi riittää kohtuudella 400hv. Tämän kanssa jäi puuhatelu kesken, mutta ahdin on taas kunnossa ja odottelee myyntiä tai asennusta sopivaan kohteeseen.  ::)

Edit: D5R merkinnän saa, kun ylittää 300hp.  :pomo:
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa vogge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #248 : 19.12.2014, 18:40:40 »
Nii en osaa kyl sanoo varmax ku en o käyny penkis nii mulla ei ole kuin ohjelmoijan arvio tehoista!
Näkee st joku päivä mitä omassa nyt on..  :)

Teetitkö ite ahtimen vai oliko jo valmiina kun hommasit auton..
Töitten kautta tunnen nikon ja lupas tehdä ahtimesta niin suuren kuin voi, yleensä tehdään maltillisempi koska alavääntö häviää!

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #249 : 19.12.2014, 20:44:07 »
Jospa siinä ois isommat siivet, kuin mulla oli jos tommosella reseptillä on kerran tehty. :)

Arviot ilmamäärien ja syötön perusteella pitää kyllä yllättävänkin hyvin paikkaansa.

Edellinen omistaja oli teettänyt ahtimen ja itse teetätin tuon 2260:n Hevosvoima.comissa.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa vogge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #250 : 22.12.2014, 14:30:45 »
Tarttis laittaa pakopaine mittari takas joku päivä ja tarkistaa, muistaakseni pakopaineet oli 2.5bar 1.7 bar aidoilla.. ja puhe oli Nikon kans et pitäs riittää siihe 300 luokkaa.. muistaakseni oli 45 mm imu ja pako..

ja semmonen on et ei meinattu saada heräämään ollenkaa alakierroksilla ja jäi vieläkin ehkä jopa vähän häiritsevästi liikkeelle lähdössä.. :buck2:
se oli kyllä tiedossa ku ahdinta tehtiin..  :)

Mutta onpahan ylhäällä voimaa nii annetaan anteeksi! 8)

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #251 : 05.02.2015, 10:16:36 »
Taitaa olla mekaanista vikaa jossain... Tai sitten oon vaan niin käsi näissä hommissa

rototest tulos

164kw/3680
460nm/3310

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #252 : 05.02.2015, 10:21:33 »
Seurantaan, lisää pitäs omaanki saada  :)
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #253 : 06.02.2015, 07:33:19 »
Vianhakua vaan kehiin. Vnt- tangon säätö kannattaa tarkistaa ja laittaa kohdalleen. Yhdellä asiakkaalla oli kolmelitraisessa audissa säätö 1,5mm pielessä ja puuttui vajaa 50 heppaa, kun oli ahtimen kanssa puuhasteltu muualla.

Toki kannattaa testerin kanssa katsoa miten ahdot käyttäytyy. Sitten kun saat kaikki pelaamaan, niin mulla on vielä tuo billett-Amg hirviö hyllyssä. ;)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #254 : 06.02.2015, 10:36:48 »
Just just... siinä se vika varmaan sitten on. Oisko antaa jotain neuvoja siihen säätöön ja mites se stopparin säätö? Ahdin kun on ollut parikin kertaa osina pöydällä ja tankoa on ruuvailtu PALJON.

Kyllähän siitä tossa keväällä voitas kauppaa vääntää jos vielä silloin hyllystä löytyy....

 

KL-varaosat  Race.fi