Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4867 Vastauksia
  • 1065911 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1140 : 19.02.2019, 21:53:29 »
Mulla myös hollannin tuonti ja mitään sopeutusta tai softa hommaa ei ole tehty. Toimii kuten yllä völvöxc60 on sanonut. Itselläni ei ensin toiminut kuin johdosta mutta se johtui heikkokuntoisesta 12v akusta (lataa 12v akun samaan aikaan kun hybridiakun).

Kannattaa muuten kahlata tämä koko keskustelu läpi, siellä on aika monta juttua, jotka sen jälkeen on itsestään selvyyksiä ko. auton kanssa. Aikaa se ottaa tuo 76 sivua lukea. Niin ja onnea uuden menopelin puikoissa.

No, olen mittaillut tämän illan akkua ja tullut siihen tulokseen että saattaa olla hyvinkin akku olla myös minulla kaput. Auto kun on latauksessa, niin akkujännite on noin 13.5 V. Piuhan kun ottaa irti ja yrittää käynnistää webastoa, niin akkujännite putoaa. Joutuu varmaan viikonloppuna käydä mittauttamassa akun kapasiteetti ja laittaa vaihtoon. Onkohan kenelläkään tietoa mikä on webastoon asetettu käynnistyksen minimijänniteeksi? Saako sitä Vidalla säädettyä alemmaksi?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1141 : 19.02.2019, 22:38:52 »
No, olen mittaillut tämän illan akkua ja tullut siihen tulokseen että saattaa olla hyvinkin akku olla myös minulla kaput. Auto kun on latauksessa, niin akkujännite on noin 13.5 V. Piuhan kun ottaa irti ja yrittää käynnistää webastoa, niin akkujännite putoaa. Joutuu varmaan viikonloppuna käydä mittauttamassa akun kapasiteetti ja laittaa vaihtoon. Onkohan kenelläkään tietoa mikä on webastoon asetettu käynnistyksen minimijänniteeksi? Saako sitä Vidalla säädettyä alemmaksi?
Webaston jänniteraja on jotain 11,6 volttia x sekunnin ajan hehkutuksen yhteydessä. Asia ei ole kuitenkaan ihan noin yksinkertainen, sillä akkuvahdin mielestä käynnistysakun varauksen pitää olla myös riittävän korkea, olikohan jopa yli 60 prosenttia. Jotakin pystyvät huollossa säätämään / ajamaan uutta softaa sisään.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1142 : 19.02.2019, 22:58:27 »
Webaston jänniteraja on jotain 11,6 volttia x sekunnin ajan hehkutuksen yhteydessä. Asia ei ole kuitenkaan ihan noin yksinkertainen, sillä akkuvahdin mielestä käynnistysakun varauksen pitää olla myös riittävän korkea, olikohan jopa yli 60 prosenttia. Jotakin pystyvät huollossa säätämään / ajamaan uutta softaa sisään.

Kiitos. Eipä näissä autoissa ole enää mitään maalaisjärjellä tajuttavaa asiaa. Aika alhainen tuo jänniteraja eli kyllä omien mittausten mukaan jännite oli riittävän korkea webastolle.

Akku näytti olevan 70 Ah tunnin Volvon AGM-akku ja varmaan alkuperäinen, viisi vuotta vanha.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1143 : 20.02.2019, 08:33:13 »
Kiitos. Eipä näissä autoissa ole enää mitään maalaisjärjellä tajuttavaa asiaa. Aika alhainen tuo jänniteraja eli kyllä omien mittausten mukaan jännite oli riittävän korkea webastolle.

Akku näytti olevan 70 Ah tunnin Volvon AGM-akku ja varmaan alkuperäinen, viisi vuotta vanha.
Jos käynnistysakussa on vikaa, niin auto kyllä ilmoittaa viestillä "akun varaus matala" tms. Epäilisin, että sinulta puuttuu joku softa eikä webastoa siksi pysty käyttämään ilman latausjohtoa. Huoltoon siis mentävä...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1144 : 21.02.2019, 07:59:03 »
Jos käynnistysakussa on vikaa, niin auto kyllä ilmoittaa viestillä "akun varaus matala" tms. Epäilisin, että sinulta puuttuu joku softa eikä webastoa siksi pysty käyttämään ilman latausjohtoa. Huoltoon siis mentävä...

Jeps, itsellä tuli tätä herjaa ennen tuota akun vaihtoa. Kaksi eri herjaa hieman riippuen siitä oliko lämmitin lähtenyt päälle ollenkaan vai ei. "Tehonsyötön muutos keskeytti esivalmistelun" tai "Akun varaustaso matala". Ensimmäinen toki tulee myös, mikäli nappaa hybridjohdon pois ennen kuin esivalmisteluun asetettu aika on täynnä, paitsi mielestäni tätäkään ei ole jokakerta tullut...

Ennen sitä pelkäsi jos ajotietokoneeseen tuli joku ilmoitus, että jaahas pajakeikkaan tulee taas. Tässä tuntuu tulevan jos jonkinlaista ilmoitusta kokoajan, niin alkaa olla jo tottunut  :D
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1145 : 21.02.2019, 11:52:03 »
Tänään ei ollu auto lämmenny webastolla, ajaan ku lähdin ei lämmenny penkitkään.

Sit alko viat, luistonesto, vaihteisto, turvatyyny,  moottorinvika valo, hybridi järjestelmä, blis, jarrujärestelmän vika, jne ei tossa varmaan oo edes kaikki.  Auto sivuun ja ei startannutkaan enään.  VOC napille sormee, ja falck paikalle... Auto huoltoon ja nyt odotellaan.... Sijais-auto oli valmiiks jo hommattu kun tulin korjaamolle, siittä 6/5 pistettä.


Toivotaa ny että viat johtus vaan 12v akun huonosta kunnosta? Orkkis 5v vanha agm siä on.

Muuten auto oli tänään menossa korjaamolle hitsattavaks, kun penkin runko hajos - tää ny siirtyy sit lähitulevaisuuteen


EDIT: Akkuhan siellä menee vaihtoon, luultavasti ei muuta vikaa. Akkutesteri näytti akun kunnoksi 1% ja käydessä 23%    :P  ite kuitenki mittasin pari pv sitte jännitteeksi 12,4V

Ja kompura menee ny sitte kamppiksena vaihtoon vaikka ei vikoja olekkaan, eiku aikaa varailemaan 
« Viimeksi muokattu: 21.02.2019, 12:26:44 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1146 : 21.02.2019, 15:38:21 »
Tänään ei ollu auto lämmenny webastolla, ajaan ku lähdin ei lämmenny penkitkään.

Sit alko viat, luistonesto, vaihteisto, turvatyyny,  moottorinvika valo, hybridi järjestelmä, blis, jarrujärestelmän vika, jne ei tossa varmaan oo edes kaikki.  Auto sivuun ja ei startannutkaan enään.  VOC napille sormee, ja falck paikalle... Auto huoltoon ja nyt odotellaan.... Sijais-auto oli valmiiks jo hommattu kun tulin korjaamolle, siittä 6/5 pistettä.


Toivotaa ny että viat johtus vaan 12v akun huonosta kunnosta? Orkkis 5v vanha agm siä on.

Muuten auto oli tänään menossa korjaamolle hitsattavaks, kun penkin runko hajos - tää ny siirtyy sit lähitulevaisuuteen


EDIT: Akkuhan siellä menee vaihtoon, luultavasti ei muuta vikaa. Akkutesteri näytti akun kunnoksi 1% ja käydessä 23%    :P  ite kuitenki mittasin pari pv sitte jännitteeksi 12,4V

Ja kompura menee ny sitte kamppiksena vaihtoon vaikka ei vikoja olekkaan, eiku aikaa varailemaan

Nonni, sehän selvis sitten sillä. Liekö nää Hollannissa koko elämänsä olleet akut ottaneet hieman nokkiinsa kun on tuotu tänne kylmään pohjolaan "eläkepäiville" ?

Penkin runko hajos ? Mistä ja miten sen sait rikki ?
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1147 : 21.02.2019, 16:36:55 »
Nonni, sehän selvis sitten sillä. Liekö nää Hollannissa koko elämänsä olleet akut ottaneet hieman nokkiinsa kun on tuotu tänne kylmään pohjolaan "eläkepäiville" ?

Penkin runko hajos ? Mistä ja miten sen sait rikki ?

Se tanko mikä säätää istuin osan etureunan korkeutta irtos toisesta päästä. Hitsaus petti. Nousin autosta, ja etureuna romahti alas.  Auton myynyt liike lupasi hoitaa korjauksen. Yritetään huomenna uudestaan..
V60 D6

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1148 : 21.02.2019, 21:21:04 »
Se, että webasto lähtee käyntiin vain auton ollessa latauksessa johtuu ohjelmistosta.
Hollannin autoissa näyttää olleen lisävarusteena ominaisuus "Esi ilmastointi"  suomessa tuo taas on vakiona.
Kyse on tästä lisävarusteesta https://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/Accessories/Document/VCC-499511/2014

Vielä jokunen viikko sitten tuo ohjelmisto oli luokkaa 800€, mutta sen hinta tippui 200-300€ tietämiin (hinnat pyöreitä muistikuvia, ei tarjous :P)

Se, että onko ominaisuutta vai ei, selviää auton varustetiedoista, esim merkkiliikkeessä joku noheva asentaja ne osaa kaivaa esiin.
Esim. Omassa hollannikkaassa (pahoittelut, mun lista viä eri kielellä) lukee näin: Hybrid Technology Line: 901 Voorverwarming of -koeling met of zonder laadkabel

Eli lämmitys / ilmastointi ilman laadaus kaabelia.


Huomasimpa listalta tuota kopioidessa, että mun autos taitaa olla webaston käynnistys auton kaukosäätimestä otettu lisävarusteena jo tehtaalta, täytyykin kokeilla, että onko näin :P (Hybrid Technology Line: 900 Voorverwarming of -koeling met autosleutel)
Voc:n kautta oon tota käyttäny, että sinänsä ei paljon itselle lisäarvoa tuo, mut ehkä se on ihan kiva.
Kokoaika oppii omastakin uutta :D

Ainiin, mun auto on tällähetkellä paikallisessa merkkiliikkeessä, oli tänään kompuran vaihdossa. Jos se vaikka sitten kestäisi auton elin-iän, oli ainakin uusi osa nro. tullu kompuralle.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1149 : 21.02.2019, 22:42:53 »
Se, että webasto lähtee käyntiin vain auton ollessa latauksessa johtuu ohjelmistosta.
Hollannin autoissa näyttää olleen lisävarusteena ominaisuus "Esi ilmastointi"  suomessa tuo taas on vakiona.
Kyse on tästä lisävarusteesta https://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/Accessories/Document/VCC-499511/2014

Vielä jokunen viikko sitten tuo ohjelmisto oli luokkaa 800€, mutta sen hinta tippui 200-300€ tietämiin (hinnat pyöreitä muistikuvia, ei tarjous :P)


Täytyy kait sitten kiertää akkuliikkeen kautta marmorille ja ottaa nöyrästi lakki pois päästä. Akun kunnon täytyy kuitenkin testata, koska tällä autolla tulen ajamaan noin 300 tkm, jos se vaan sen kestää. Hyvä auto, josta on aika vaikea keksiä mitään järkevää vaihtoehtoa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1150 : 21.02.2019, 23:04:20 »
Täytyy kait sitten kiertää akkuliikkeen kautta marmorille ja ottaa nöyrästi lakki pois päästä. Akun kunnon täytyy kuitenkin testata, koska tällä autolla tulen ajamaan noin 300 tkm, jos se vaan sen kestää. Hyvä auto, josta on aika vaikea keksiä mitään järkevää vaihtoehtoa.

Turussa oli marmorilla tarjouksessa akut -15% en tiiä oliko vaan siellä vai kaikkissa paikoissa. Oli loppupeleissä edukkaampi kuin motonet tai paikallinen akkupaja akkupojat.

Jostain tarttis kaivaa oman auton koko luettelo varusteista, olis se sitten hollanniksi tai suomeksi. Kun vaan olis jommalla kummalla. Onko ehdotuksia ?
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1151 : 21.02.2019, 23:12:52 »
Tänään oli pakko käydä tankilla, on polttoainemittari hyppinyt edes takasin sen verran ihmeellisesti, 600km oli mittarissa ja 21l meni tavaraa sisään, eli olisko n.3.6l kulutus..
 ( Auton keskikulutus näyttää 2l)
Mittarissa ollut välillä 3palkkia jäljellä
( tänään oli 5palkkia) eli olisko niin että kun dieselikone ei käy kauheesti niin mittari ei oikein tiedä missä mennään. Alkoi muuten etuvasen pitämään jotain ääntä kääntäessä ja ihan loppu matkalla kotipihaan tultaessa myös suoraan ajaessa :(

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1152 : 22.02.2019, 07:26:04 »
Vähän näyttää ettei tullutkaan itselle topicin autoa. Löytyi kiinnostava S60. Miksulta kattava kirjoitus. Tuo softan hinta selittää kun pari viikkoa sitten facessa törmäsi yhden liikkeen mainokseen jossa mainostettiin että heiltä saa tuon ohjelman 200€ kun muualla on 800€
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1153 : 22.02.2019, 08:09:42 »
Tänään ei ollu auto lämmenny webastolla, ajaan ku lähdin ei lämmenny penkitkään.

Sit alko viat, luistonesto, vaihteisto, turvatyyny,  moottorinvika valo, hybridi järjestelmä, blis, jarrujärestelmän vika, jne ei tossa varmaan oo edes kaikki.  Auto sivuun ja ei startannutkaan enään.  VOC napille sormee, ja falck paikalle... Auto huoltoon ja nyt odotellaan.... Sijais-auto oli valmiiks jo hommattu kun tulin korjaamolle, siittä 6/5 pistettä.

Mulla 20.2. samantapaisen oireet. Olin juuri ajanut 200 km ja pysäköin auton pariksi tunniksi , kun piti taas lähteä ajamaan, en ladannut autoa siinä välissä vaan olin ajanut akun melkein tyhjäksi. Startatessa tuli vaihteisto, ajonvakaus- ym vikaa. Lähti kuitenkin käyntiin. Vikavalo palaen ajoin sitten 25 km matkan, ja huomasin , että taisi olla koko ajan 3- vaihde päällä kierroksista päätellen. Latausvalo paloi. Ohjaus tehostin lakkas toimimasta. Jarrupoljin painui pohjaan. Iltaruuhkassa sitten vaan etsin latauspaikan , onneksi löytyi. Latausvalo oli ensin punainen , mutta alkoi sitten lataan. Latauksen jälkeen kaikki toimii normaalisti, vikavalo sammui seuraavana päivänä.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1154 : 22.02.2019, 15:11:11 »
Mulla 20.2. samantapaisen oireet. Olin juuri ajanut 200 km ja pysäköin auton pariksi tunniksi , kun piti taas lähteä ajamaan, en ladannut autoa siinä välissä vaan olin ajanut akun melkein tyhjäksi. Startatessa tuli vaihteisto, ajonvakaus- ym vikaa. Lähti kuitenkin käyntiin. Vikavalo palaen ajoin sitten 25 km matkan, ja huomasin , että taisi olla koko ajan 3- vaihde päällä kierroksista päätellen. Latausvalo paloi. Ohjaus tehostin lakkas toimimasta. Jarrupoljin painui pohjaan. Iltaruuhkassa sitten vaan etsin latauspaikan , onneksi löytyi. Latausvalo oli ensin punainen , mutta alkoi sitten lataan. Latauksen jälkeen kaikki toimii normaalisti, vikavalo sammui seuraavana päivänä.



No tämä tapahtui mulle sitten tänään kovien pakkasien jälkeen. Auto ilmoitti vikoja pitkän liudan ja laatikko jumittui P-asentoon. Soittelin Volvolle ja he pyysivät tilaamaan hinausauton. Useiden käynnistysyritysten jälkeen auto päätti lähteä käyntiin, mutta olen vielä samalla matkalla.... jännittää... kerron kohta lisää....

No akku oli sitten aivan loppu. Vaihdettiin akku ja nyt näyttää taas kaikki toimivan. Webasto ei kuitenkaan toiminut ts. yllä olevat kommentoijat ovat oikeassa. Autoon täytyy päivittää softaa.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2019, 07:35:03 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

 

Autoracing  KL-varaosat