Ateho  Elekma

V40 -98 Ph1 T4 hyyty ajosta

  • 4 Vastauksia
  • 2685 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J-P@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
V40 -98 Ph1 T4 hyyty ajosta
« : 09.07.2012, 14:31:14 »
Ollu nyt pihassa päälle 3viikkoa eikä oikeestaan kukaan tiedä mikä on vika.

Hyyty ajosta aika totaalisesti, paukutti putkeen. Kun turbon sai kunnolla mukaan niin rupes menemään, eli mitä enemmän kierroksia sitä paremmin meni.
Luettiin vikakoodit ja sieltä pomppas nokka-akselin asentotunnistin. Vaihdoin ite anturin, kun edullisesti romuttamolta sellasen sai, mutta eipä tuo mitään vaikuttanu.

-Jako on tarkistettu, hihna on oikein ja niin on myös moniurahihna.
-Puolia on kokeiltu toisinpäin, ja yks ehjä puola löyty varastosta niin silläkin kokeiltiin.
-Tulpat haettu tiskiltä ja vaihdettu paikalleen.
-Bensansuodatin tarkistettu vaikka se onki justiin vaihdettu.
-Bensapumppu vaihdettu.
-Suutintukin b-paineen säädin tarkistettu eikä vuoda alipaineletkuun.
-Puolien johdotukset vedetty uudestaan.

Vieläkin se herjaa nokan asentotunnistinta.

Välillä lähtee käymään ihan hyvin muttei vastaa kaasuun ja sammuu. Jos ei koske kaasuun niin pikkuhiljaa kierrokset laskee ja sammuu.
Joskus lähtee käymään tosi huonosti. (ei tunnu olevan kaikki pytyt pukana, ihan kuin kahdella kävis)
Mutta useimmiten jää käynnistyminen lupailuksi.

Bensapaineet mitattiin vanhalla pumpulla 2,2bar virtalukon ollessa kakkos asennossa. Muiden autoissa ollu 2,9-3,2bar
Tuo siis aiheutti sen, että hain uuden pumpun.

Paineet on vieläkin 2,2bar vaikka pumppu onkin vaihdettu.

Tulpanjohtoja on muut syytelly, mutta neki on mittailtu ja 1,63kOhm näytti molemmat.

Ois ihan siistiä jos jollain olis jotain järkevää ja suuntaan vievää heittää..


Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 -98 Ph1 T4 hyyty ajosta
« Vastaus #1 : 10.07.2012, 22:07:14 »
Enpä osaa tuohon mitään keksiä, mutta josko se on sittenkin se romikselta haettu asentotunnistinkin paskana?

Kävi tuossa työkaverilla viime syksynä niin, että ajossa hyyty/käyntiongelmia (en muista mikä auto, mut oli diesel) ja vei korjaamoon - koodit ilmotti jotain anturia (oisko ollu just joku asentoanturi) - vaihtoivat - ei toimi ja samaa vikakoodia anto - sit korjattiin sitä tätä ja tota parilla tonnilla -- ei toimi -- lopuks kokeilivat uusia sen anturin uudestaan -- tadaa ja auto toimi. Eli voipi ne uudetkin osat olla valmiiksi viallisia.

Aika tyyris tuo nokan anturi kyllä näyttää olevan kokeiltavaksi, että uuden ostaisi... saisikohan sen jotenkin mitattua (ainahan voi käydä tuollaisen samanlaisen kiesin autoliikkeestä koeajamassa...  :o). Tai josko joltain saisi lainaksi?
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa J-P@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: V40 -98 Ph1 T4 hyyty ajosta
« Vastaus #2 : 11.07.2012, 11:04:07 »
Joo aika kalliin anturin ovat tosta saanu :) Ilmeisesti HALL -anturi niin ei voi mitata?
Ainaki sen käyntikuntosesta koneesta otin.. Ite meinaan joutu irti ruuvaamaan.

Nyt tullu jo useempi veikkaus jumittuneesta/halkinaisesta pakoventtiilistä joten täytyy tuossa mittailla puristuspaineet ja katella mitä sanoo.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 -98 Ph1 T4 hyyty ajosta
« Vastaus #3 : 11.07.2012, 11:24:42 »
Ainaki sen käyntikuntosesta koneesta otin.. Ite meinaan joutu irti ruuvaamaan.

No eiköhän se sitten ole toimiva. Lykkyä selvitykseen.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa J-P@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: V40 -98 Ph1 T4 hyyty ajosta
« Vastaus #4 : 12.07.2012, 16:45:59 »
On mitattu puristuspaineita ja paikkoja tutkittu, missään ei oo mitään epäkummallista.

Tän aamupäivän pohtineena sellaseen tulokseen tulin. Onkohan mahdollista, että jakopuolella olis joku ohjainrulla tai vesipumppu eli joku laakeri leikannu?
Ei kyllä kuulu mitään erikoista.

Saakos tuota jakopään pyörimistä testattua jotenkin, että vastustaako sielä joku?


 

Ateho  Elekma