No, nyt on nesteet vaihdettu ja vaihteensiirtäjätangon etu- ja takahelat.
Nesteeksi otin siniseltä volvon omaa lientä. Oli sekin varaosamyyjä vähän hukassa etsiessään DOT4+:aa. Selasin vielä uudestaan tuota auton ohjekirjaa ja sieltä löytyikin toisesta kohtaa maininta, että "DOT4+ tai parempaa". Eli uskoisin tuon DOT5.1 kuitenkin sopivan.
Mietinpä sitten tuota mainittua ilmausjärjestystä (läheltä kauas), kun pääjarrusylinteriltä menee putket (2 kpl (MC1 ja MC2)) ensin abs yksikölle, ja sieltä edelleen renkaille, niin mikäs nyt sitten on lähin ja mikä kauimmainen. Jarrupiiri MC1 lähtee pääjarrusylinteristä lähempänä poljinta ja palvelee vasenetu ja oikeataka, jarrupiiri MC2 taas oikeaetu ja vasentaka. Joten tuon järjestyksen mukaan sitten piirit kiersin.
Jarrunestesäiliön pohjalla oleva neste oli kyllä aika kuraa (sakkautunut) ja samoin kytkinpiirissä oleva. Säiliön tyhjensin lääkeruiskulla ja kytkinpiirin aiemmin mainitsemallani tavalla. Pitkään mietin, mikä olisi kuvaava sana, miltä neste näytti... ainoa kuvaava vertaus olisi salmiakkikossu. Jarrupiireissä sitten olikin ihan puhdasta tavaraa. On taidettu vaihtaa aiemmin vaan jarrupiirien nesteet ja kaadettu uutta lisää säiliöön. Autossa kyllä täys merkkiliikkeen huoltokirja...
Sitten lopputulokseen... Eipä tuo tuntunut auttavan (siis takkuillee 1. ja 2. laitto sekä ko. vaihteilta poisvaihto). No ehkä vähän parempi, mutta taitaapi vaan johtua siitä, että keppi ei oo nyt enää niin veltto helojen vaihdon ansiosta. Seuraava määräaikaishuolto olisi 4tkm päästä, josko sitten vaihtaisi samalla vaihteistoöljyt, josko se sitten auttaisi. Onko apua/hyötyä/järkeä, jos vaihteiston "huuhtelisi" vaihtamalla öljyt ns. kahdesti?