Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo v40 2.0t aut -01, moottorin vikavalo syttyy jatkuvasti

  • 4 Vastauksia
  • 4918 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oopee

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Onko kenelläkään tietoa missä voisi olla vikaa kun auto käy epätasaisesti kylmänä mutta lämpimänä ei ole mitään vikaa? (korjaamon mukaan syöttää bensaa älyttömästi käynnistyksen jälkeen niin että menee pakoputkeen asti). Vikavalo syttyy aina jonkin ajan päästä nollauksen jälkeen.
Kaikki sähköosat on yksitellen kokeiltu vaihtaa uusiin mutta vika ei ole hävinnyt. Vanhat osat on sitten laitettu takaisin. Kävin sinisellä lukemassa vikakoodit ja siellä epäiltiin vikaa imupuolella, puolassa tai tulpissa. Niissä ei kuitenkaan ollut mitään vikaa ja edelleen tulee satunnaisia vikakoodeja milloin mistäkin. Voin laittaa tarkempaa tietoa kun saan paperin takaisin, se on nyt korjaamolla.
Näillä näkymin vika viittaisi moottorinohjainyksikköön, mutta olisi hyvä saada lisää varmuutta ennen kuin sijoittaa enempää korjaukseen.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Yksiköitä näistä ei ole kyllä tavannut rikkoutua. Palaa niiden luettujen koodien kanssa niin arvailu on helpompaa.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Mikgo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Täälä emännän -02 V40 T4 tekee samankuuloista vikaa, alkuun teki kerran niin että vikavalo paloi kylmäkäynnistyksen jälkeen n.10min ja sammui. Nyt on syttynyt ja jäänyt palamaan 2 kertaa kuukauden sisällä, kummallakin kerralla herjasi missfireä ykköspyttyyn. Tarkastin tulpat ja aika entisiltä näytti, pitänee vaihdella tuossa perjantaina ja katsoa onko mitään vaikutusta.

Aamuisin kuulemma käynyt jotenkin huonosti mutta muuten ei mitään rykimistä, nykimistä tai muutakaan tasakaasulla tai kunnolla kenkää antaessa.


Poissa Mikgo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Täälä tuli tulpat vaihdettua, olivat kyllä tiensä päässä... mutta kostealla kelillä vaivaa edelleen tuo vikavalon syttyminen. Jos riittävä pakkanen ja/tai kuiva keli muutenvaan niin ei mitään ongelmaa.

Kosteella kylmäkäynnistäessä käy siis hetken vaan kolmella. Varmaankin puolat seuraavaksi, joka kerta vikakoodiksi tulee tuo missfire ykkös pytyssä.

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Samalla kun tulpat vaihoit olis ne puolat voinu tarkastaa, halkeamat niissä varsissa taitaa olla yleisin puolavikojen aiheuttaja.

 

Carcom Oy  Elekma