Samppasport  Futurez

Volvo v40 2.0T "viat"

  • 4 Vastauksia
  • 4833 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Migsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Volvo v40 2.0T "viat"
« : 27.06.2017, 18:03:10 »
Elikkäs homman nimi on se että ku täräytän auton tulile nii tuprauttelee savuu putkesta ja syö öljyä iha reippaasti mahtaskoha mistä lähtee ekana ettimään syypäätä ? Öljyjä ei tiputa maahan.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvo v40 2.0T "viat"
« Vastaus #1 : 27.06.2017, 19:59:13 »
Öljyn kulutus jos vuotoja ei näy on kuitenkin suuri:
- turbo hajalla
- kone väljä
- venavarrenkumit finito
- kannentiiviste laskee läpi
- huohotuspuoli tukossa mutta pitäs yleensä kosteana olla öljykorkin tai mittatikun ympäristö
- turbonpaluuputki tai tiivisteet ei välttämättä jätä lätäkköä alle vaan fuskaa ajaessa, ei kylläkään savutusta aiheuta

- tulpat irti ja kattoo minkänäkönen kärki, mustaa kokkareiseista palanutta päässä polttanee öljyä kivasti. Jos paskaset tai kuluneet tulpat ni uusii ainakin ne ennekuin alkaa pätkii ajossa
- puristuspainemittaus ja näkee miten yleisen painetason ja pyttyjen väliset erot
- ahtoputki irti ja katto miten öljynen putki on sisältä
- ahtimesta kokeilla akselin välykset ja ottaako jo siivet kiinni runkoon

Ohivuotomittaus kertoo viimeisillään koneen kunnon, vaatii jo kotivehkeitä paremmat välineet

PS. Onko mikä vuosimalli?
« Viimeksi muokattu: 27.06.2017, 20:28:58 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo v40 2.0T "viat"
« Vastaus #2 : 28.06.2017, 00:13:32 »
Oireet viittaisivat melko vahvasti hajonneeseen turboon, joka valskaa öljyt pakopuolelta ja mistä johtuu reipas savutus, sekä öljynkulutus.

Poissa Migsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v40 2.0T "viat"
« Vastaus #3 : 28.06.2017, 11:23:02 »
Joo öljykorkin ympärilä oli tuoretta öljyy ainaki ja siihe tuli sellane oire nyt ku lämpimänä laittaa käyntii nii saattaa sammuu tai hädintuski jaksaa vielä nousta kierokset tyhjäkäynnille oisko tuo huohotus tukossa ainaki pitää kattoo ja kiitos vastauksista  :)

Edit: ja joo vuosmallii 1999

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvo v40 2.0T "viat"
« Vastaus #4 : 28.06.2017, 19:43:08 »
Huohotuspuoli omas oli putsattu 200tkm kieppeillä ja ihan aiheesta, TK moottorinkin oli edellinen jo onneksi läpikäynyt.
Tuo ei öljykulutukseen vaikuta jos sulla kannusta saa jatkuvasti täytellä tai startin jälkeen pölläytykseen meinaa niin savutuksen syy on muualla.

Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

RallyBaron  Samppasport