Öljyn kulutus jos vuotoja ei näy on kuitenkin suuri:
- turbo hajalla
- kone väljä
- venavarrenkumit finito
- kannentiiviste laskee läpi
- huohotuspuoli tukossa mutta pitäs yleensä kosteana olla öljykorkin tai mittatikun ympäristö
- turbonpaluuputki tai tiivisteet ei välttämättä jätä lätäkköä alle vaan fuskaa ajaessa, ei kylläkään savutusta aiheuta
- tulpat irti ja kattoo minkänäkönen kärki, mustaa kokkareiseista palanutta päässä polttanee öljyä kivasti. Jos paskaset tai kuluneet tulpat ni uusii ainakin ne ennekuin alkaa pätkii ajossa
- puristuspainemittaus ja näkee miten yleisen painetason ja pyttyjen väliset erot
- ahtoputki irti ja katto miten öljynen putki on sisältä
- ahtimesta kokeilla akselin välykset ja ottaako jo siivet kiinni runkoon
Ohivuotomittaus kertoo viimeisillään koneen kunnon, vaatii jo kotivehkeitä paremmat välineet
PS. Onko mikä vuosimalli?