Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => FAQ (takavetoiset) => Aiheen aloitti: perttu - 19.08.2012, 17:33:26
-
Eli mikä nokka akseli pitäisi löytyä vakiosta B200E moottorista,onko 240 ja 740 moottoreissa eroa
-
http://www.turbobricks.com/resources.php?content=camspec
-
Veli pojalla on volvo 740 -89 b200e ja siinä on V nokka, mulla on volvo 240 -85 b230e ja siinä on V nokka.. Eli melkeen aina on V nokka mekaanisissa ruiskuissa.
-
Mulla oli volvon b200e kone ja siellä oli A-nokka ::)
-
Mulla oli volvon b200e kone ja siellä oli A-nokka ::)
Aijaa.. On niitä näköjään sitten muitakin kuin V nokkia :)
-
Veli pojalla on volvo 740 -89 b200e ja siinä on V nokka, mulla on volvo 240 -85 b230e ja siinä on V nokka.. Eli melkeen aina on V nokka mekaanisissa ruiskuissa.
240 + k-jet kuuluisolla A-nokalla.
-
240 + k-jet kuuluisolla A-nokalla.
Hyvä tietää :)
Eli 740 k-jet on melkeen aina V nokalla ja 240 k-jetillä on yleensä a-nokalla.
Eli joka tapauksessa k-jetissä on parempi nokka kuin LH-jetissä :)
-
740 + k-jetti kuuluis olla V-nokalla(B200E/B230E), paitsi kymppisarjan koneet ihan ensimmäisissä autoissa.
-
740 + k-jetti kuuluis olla V-nokalla(B200E/B230E), paitsi kymppisarjan koneet ihan ensimmäisissä autoissa.
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää että mikä on volvolla ollut logiikkana ku on noita nokkia asennellu koneisiin.. Ku on niin monenlaista nokkaa jopa samoissa koneissa :)
Tarkoitan että oisi kiva tietää mitä ne on tavoitellu siinä? ku esim. 240 k-jetissä on A nokka ja 740 V nokka.
-
joko tähän on keksitty järjellinen selitys? miksi 240 ja 740 eri nokat vaikka sama moottori ja kumpi parempi vai molemmat yhtä huonoja/hyviä? ja vielä onko mitään järkeä laittaa 240 b200e koneeseen vx3 nokkaa eli muuttuuko miksikään?
-
;)
-
Eiköhän logiikkana ole ollut puhtaasti se, että "isoveljeen" on laitettu hiukan enempi rykiä kun kakkosneloseen. Näin äkkinäinen arvelisi.