KL-varaosat  Race.fi

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321968 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Mahtuuko 18"x8" et 42 vanne 235/40 kumeilla pyörimään jos laittaa 40 mm madalluksen ?

Jos kuvan auto niin ei mitään hätää.

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa VolvoBrickman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Jos kuvan auto niin ei mitään hätää.
selevä homma  8)

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Hullu idea mutta 850 korottaminen. Etupään korotus helppo mutta miten kannattais takapää toteuttaa? N.40-50mm olis ajatuksissa nostaa.
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Tarviikos 850 alustan muutoskatsastukseen tuv lappuja vaikka on 97vm?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Tarviikos 850 alustan muutoskatsastukseen tuv lappuja vaikka on 97vm?
Tuv-lappujahan ei enää nykyään tarvita vaan alustasarjan valmistajan lappu joka kertoo kyseisen tuotteen soveltuvan autoosi. Lisäksi kulmien säädöstä pitää olla lappu.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Tuv-lappujahan ei enää nykyään tarvita vaan alustasarjan valmistajan lappu joka kertoo kyseisen tuotteen soveltuvan autoosi. Lisäksi kulmien säädöstä pitää olla lappu.
Aivan, lähinnä sen takia kyselin koska ostin käytetyn sarjan ja mitään lappuja ei sen mukana luonnollisestikkaan tullut, eli joudun siis jostain lappuset kaivamaan tuohon jomin sarjaan.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Onko jollain linkkiä mistä tuommosen ta technicsin ja jomin korkeus säädettävän alustan tuv laput sais ladattua, vastaa yvllä

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Onko porukalla kuinka jäykät jouset näissä korkeussäädettävissä sarjoissa esim bc? Osais katella vähä oikeen jäykkyisiä jousia.

Poissa Ruce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Oon tässä yrittäny metsestää tietoa T5-R:n alustavaihtoehdoista, mutta niin erilaista tietoo joka paikasta, että parempi kysyä.

Kyseessä siis 1995 T5-R farkku, eli nivot ollu takana. Joku on aikojen saatossa heivannu nivot mäkeen ja laittanu ilmeisesti normi iskarit taakse kun perä laahaa niin jumalattomasti.

Tarkoituksena ostaa EI-korkeussäädettävä alusta, esim. Koni FSD, mutta joka paikassa lukee ettei sopisi kyseiseen malliin ja silti ainakin jenkkilässä noita on laitettu alle? Hämmentää!

Eli saakos sinne nyt laitettua tollasen alustan vai ei? Jousiksi miettinyt Eibachin Pro:t. Madallusta ei tarvitsisi olla oikeestaan yhtään, kuhan auto olisi linjassa ja vastaisi alkuperäistä setuppia.
1995 Volvo 855 T-5R T-Gul

Poissa Ruce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Oon tässä yrittäny metsestää tietoa T5-R:n alustavaihtoehdoista, mutta niin erilaista tietoo joka paikasta, että parempi kysyä.

Kyseessä siis 1995 T5-R farkku, eli nivot ollu takana. Joku on aikojen saatossa heivannu nivot mäkeen ja laittanu ilmeisesti normi iskarit taakse kun perä laahaa niin jumalattomasti.

Tarkoituksena ostaa EI-korkeussäädettävä alusta, esim. Koni FSD, mutta joka paikassa lukee ettei sopisi kyseiseen malliin ja silti ainakin jenkkilässä noita on laitettu alle? Hämmentää!

Eli saakos sinne nyt laitettua tollasen alustan vai ei? Jousiksi miettinyt Eibachin Pro:t. Madallusta ei tarvitsisi olla oikeestaan yhtään, kuhan auto olisi linjassa ja vastaisi alkuperäistä setuppia.

Onkos tietoa?
1995 Volvo 855 T-5R T-Gul

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Onkos tietoa?

Eikös noissa ole ollut vain yläpään kiinnitys erilainen, siis nivossa ja perinteisessä iskarissa? Perän laahaaminen voisi olla seuraus siitä, että nivot mennyt rikki ja pelkät iskarit vaihdettu tavallisiin. Nivojen kanssa tulleet jouset ovat siis löysemmät. Tai sitten vaan yksinkertaisesti jouset loppu.

Eibachit kyllä madaltavat alustaa, joten jos et sitä toivo, niin FSD ja vakiot "ei-nivollisen" jouset.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Oon tässä yrittäny metsestää tietoa T5-R:n alustavaihtoehdoista, mutta niin erilaista tietoo joka paikasta, että parempi kysyä.

Kyseessä siis 1995 T5-R farkku, eli nivot ollu takana. Joku on aikojen saatossa heivannu nivot mäkeen ja laittanu ilmeisesti normi iskarit taakse kun perä laahaa niin jumalattomasti.

Tarkoituksena ostaa EI-korkeussäädettävä alusta, esim. Koni FSD, mutta joka paikassa lukee ettei sopisi kyseiseen malliin ja silti ainakin jenkkilässä noita on laitettu alle? Hämmentää!

Eli saakos sinne nyt laitettua tollasen alustan vai ei? Jousiksi miettinyt Eibachin Pro:t. Madallusta ei tarvitsisi olla oikeestaan yhtään, kuhan auto olisi linjassa ja vastaisi alkuperäistä setuppia.
T-5R on alustaltaan (ja oikeastaan muiltakin osin) ihan kuten tavallinen 850, eli alustan soveltuvuudessa ei sen suhteen ole mitään rajoituksia.
Nivojen kanssa vain toisiaan ne takaiskarin yläkiinnikkeet on erilaiset, ei muuta eroa.

Ja nivojen kanssa alkuperäiset jouset on tosiaan ohuemmalla langanpaksuudella, eli niitä ei voi käyttää tavallisten iskareiden kanssa.

Eibachit sopii sinne oikein hyvin ja niiden kavereina FSD:t toimii hyvin, ei tule liian matala eikä kova.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa josh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Onko kokemusta KONI STR.T iskareista?

Poissa Pemppis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Onko porukka leimannu nelikko volvoja tolla Kw Variante 2 satsilla? Ei saa mistään mitään papereita ja katsurit sanonu mulle, että pitäis olla Tuv lappu, sarjan maahantuojan lappu jossa kertoovat et käypi autoon tai lappu Volvolta....

Autona siis mk1 V70 R awd mallina...

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Ei enää tarvitse tuv-lappuja. Valmistajan todistus että on ko. automalliin tarkoitettu + kulmien säätöraportti. Laki muuttui muistaakseni 10/2015.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Kulkukoira  Proturbo